Hallo lieve mensen! Heft er hier iemand ervaring of gehoord van een vrucht wat even stopt met groeien en het groeien daarna hervat ik heb net nl van de verloskundige gehoord dat zij het wel eens heeft gehoord en dat dat in mijn situatie ook wel eens zou kunnen!!!
Ik ken het persoonlijk niet. Maar ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou zo zou zijn en dat het dus niet mis is. liefs mara
Hoi Wendy, Hoewel ik begrijp dat je eigenlijk het liefste alleen positieve verhalen wil horen, wil ik je toch laten weten dat ik nav jouw verhaal niet veel hoop heb dat het goed zit. Ik heb namelijk exact hetzelfde nu al 2 keer meegemaakt en het liep steeds niet goed af. Bij mij groeide het vruchtje zelfs en zag ik zelfs een hartslag, maar de groei lag telkens 10 dagen achter met wat ik dacht. Ook ik had steeds de hoop dat ik misschien korter zwanger was, maar eigenlijk wist ik diep in mijn hart ook wel dat dat niet kon. Tenslotte ging het dan ook beide keren mis en kreeg ik een miskraam/curettage. De eerste keer was het hartje gestopt met kloppen en de 2e keer is het nooit gaan kloppen. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik bloedverlies op 5w4d. Ik ging voor een spoedecho (na 2 miskramen mocht dat) en er zat gewoon een kindje met hartactie! Dus met 5w4d klopt het vaak al wel. Dit kindje is dus uiteindelijk ook geboren. Nu was ik in maart weer zwanger en toen ik met 6 weken ging zat er een vruchtje zonder hartactie. Ik moest ook na een week terug komen, maar eigenlijk wist ik het al, dit kindje gaat het niet redden. Het kindje was te klein voor 6 weken en ik geloof dat het met 6 weken en een goed echoapparaat te zien moet zijn dat het hartje klopt. Volgens de boeken en mijn gyn gaat elk hartje kloppen op 5w4d. Mensen die met 6 weken nog niks zien, hebben vermoedelijk een wat latere eisprong gehad, waardoor het nog niet klopt en die zijn dus op basis van de laatste menstruatie wel 6 weken zwanger, maar nog niet op basis van de eisprong. Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop nog voor je op een wonder, maar ik zal eerlijk zijn dat ik het ergste voor je vrees. Groetjes Noodles
Jeetje, wat een lastige situatie zeg. Ik moet je zeggen dat ik helaas ook alleen maar een negatieve ervaring heb hiermee. Bij mij al een hartje zien kloppen, maar 3 dagen daarna gestopt met groeien en hartje gestopt. Ik heb wel eens gehoord dat op een gegeven moment de groei een klein beetje achter kan blijven, maar zo vroeg in de zwangerschap al? Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Maar hopelijk heeft je verloskundige gelijk en heb jij geluk.. maar ik ben bang dat...
Ik wist wanneer mijn ei was. Ons meisje liep telkens 4 dagen voor met groeien al vanaf week 4. Het hartje gehoord met 5w4d