Aan het einde van deze maand vertrekken wij naar de VS. Superveel zin in, behalve de vliegreis waar ik nu toch wel een beetje tegenop begin te zien. Want hoe gaan we onze 2 mannetjes die hele reis bezig (en rustig ) houden?? Onze oudste heeft z'n eigen stoel, de jongste van dan 11,5 maand gaat mee op schoot. Iemand tips voor spelletjes, speeltjes om mee te nemen of andere dingen waar ik ze blij mee kan maken? Had zelf al bedacht om een paar kleinigheidjes te kopen en die in de loop van de reis als cadeautje te geven. Hopelijk zijn ze dan iig even afgeleid. En natuurlijk hoop ik op een tv schermpje in de stoel zodat we ze af en toe ook nog even gewoon lekker naar een filmpje kunnen laten kijken.... Oh ja, ben ook wel benieuwd naar verhalen van andere moeders die een lange vliegreis hebben gemaakt met één of meerdere kleintjes. Onze normale vliegtripjes zijn zo'n 1,5 uur en dat is prima te doen maar heb dus geen idee hoe ze zich gaan gedragen als de reis minstens 10x zo lang duurt....
Van de zomer met mijn dochter van 3 naar Florida gevlogen. Het vliegen ging heel erg goed. We hadden eigen schermpjes, en daar heeft ze zich heerlijk mee vermaakt. Verder had ik allerlei cadeautjes mee. Een sprookjesboek (ze is een enorme sprookjesfan) een stickerboek van Dora, grote dikke stickers en een plakboekje om ze in te plakken. Een memoryspel. Puzzeltjes in een doosje. Verder heeft ze ook nog lang in het vliegtuig geslapen. Ik had echter een vlucht met overstap en dat was op de heenweg vreselijk. Voor ons was t eigenlijk nacht dus ze was dood en dood moe en toen moesten we echt uren bij Immigrations in de rij en vervolgens nog door customs, helemaal naar een andere terminal.. En toen nog in een kleiner vliegtuigje zonder eigen schermpje.. Ik hoop voor je dat jullie wel een rechtstreekse vlucht hebben.
Wij zijn 2 jaar geleden in Canada geweest, 10 uur vliegen. De oudste was toen 3,5 en de middelste 8 maanden. Het is prima gegaan, is me echt 200% meegevallen. Het nadeel van de heenreis vond ik dat je naar het licht toe vliegt; het licht bleef dus aan in de cabine en buiten werd het op een gegeven moment ook heel licht. Met als gevolg dat de mannetjes nauwelijks geslapen hebben. Gelukkig werden ze daar niet vervelend van, maar vooral voor ons was dat slopend haha. Op de heenreis zaten we in het midden en dit vond ik ook een nadeel. Je hebt dan aan beide kanten mensen die heen en weer lopen en dit was toch wel wat onrustig. Op de terugweg zaten we aan de rechterkant en dat was een stuk rustiger. Voor de oudste hebben we toen een bedje op de grond gemaakt en allebei de jongens hebben toen zo'n 7 uur van de 9 ( terugweg uur korter ) geslapen. Mijn tip zou dus zijn om te proberen of je stoelen aan de zijkant kunt krijgen. Een schermpje in de stoel is vaak op zulke vluchten wel gebruikelijk, maar dat zou ik even checken en als dat niet zo is zou ik zeker een portabele dvd-speler. Voor de rest: go with the flow! Je weet toch niet hoe het gaat lopen en je kunt je daar van te voren wel druk over maken, maar dat heeft geen zin. Als jij nerveus en onrustig bent, pikken de kinderen dat feilloos op! Veel succes en vooral veel plezier!
Lees al wat goede tips iig! Wij vliegen ook naar Florida. Met 2x overstappen zelfs want we vliegen vanaf onze woonplaats via Amsterdam dan moeten we in Atlanta nog een keer over. Belooft nog wat dus... Wij gaan ook nog op een speciaal visum overigens (we blijven 4 maanden namelijk) dus dat zal ook nog wel wat extra tijd kosten bij Immigrations. Nou ja, veel dingen om ze bezig te houden maar meenemen dus. We vliegen Delta Airlines trouwens, iemand hier bekend mee (wat betreft schermpjes in stoel)? Zal eens in onze boeking kijken of we nog stoelen kunnen kiezen trouwens. Ben ook wel bang voor jetlagperikelen die vast wel een poosje aanhouden, hoe lang duurde het voordat jullie kindjes aan de nieuwe tijd waren gewend?
Jetlag viel ook reuze mee. Eenmaal daar hebben we meteen weer het ritme van thuis opgepakt. Ik geloof dat we er om 17.00 uur waren lokale tijd. Taxi naar hotel, eten geregeld, nog even spelen, in bad en naar bed. De oudste werd de eerste nacht om 4.00 uur wakker en de jongste heeft nergens last van gehad. Sliep net als thuis tot 8.00 uur. De tweede nacht nergens meer last van gehad.
Wij zijn een paar weken terug naar Mexico gevlogen met het hele gezin voor de eerste keer met de baby (8 maanden nu) Het was 5 uur vliegen maar behalve het ruimtegebrek, we vlogen met een soort van Canadese Transavia, ging het best goed. Over een paar maanden vliegen we naar Rusland inclusief overstap in Amsterdam. Dat is een vlucht van samen ong 14 uur vliegen. Zie er best wel tegenop maar we vliegen wel business dus dat scheelt alweer een hoop. Extra ruimte o.a. de stoelen kunnen helemaal plat zodat ze echt liggen voor het slapen, extra aandacht voor de kindjes door de stewardessen (kan ik ook even lekker rustig wat eten of drinken ) een klein speelgoedpakketje voor de kids, ieder een eigen tv scherm met eigen bediening. Ik koop ook diverse kleine kadootjes voor de middelste van dan 3 jaar om hem op momenten van verveling weer even op te beuren. En verder denk ik altijd maar "we zijn er bijna"
We zijn afgelopen september met onze 2 kinderen van 2,5 en net 1 naar Florida geweest en eerlijk gezegd vond ik de vlucht vreselijk (op dat moment, achteraf als je terug kijkt valt het mee) We hadden een rechtstreekse vlucht met dochter op schoot. Ze vond het helemaal niks zo lang op schoot zitten. En de kinderen hadden alles 2 maar 20 min geslapen. Helaas hadden we geen eigen scherm. We hadden allerlei speelgoed mee, veel boekjes die we samen hadden gelezen. Ze hadden wel veel last van de jetlag dus iedere dag vroeg op, maar dan vonden wij niet erg. De terugweg ging een stuk beter, we hadden geluk dat er een stoel was voor mijn dochter en ze hadden veel geslapen. Het zal ook voor jullie een pittige reis worden met zulke kleine kinderen maar als rustig blijft komt het wel goed. Kleine kadootjes voor ze meenemen als afleiding en af en toe door het vliegtuig lopen. Heel veel plezier!