Doe ik dit wel goed?

Discussie in 'Voeding' gestart door cvwinkoop, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik vraag me af of mijn zoontje wel genoeg eten krijgt. Dit is zijn schema:

7.00: 240 ml pap
    9.30: fruit (100 gr) en 100 ml water/thee/limonade
    12.00: 180 ml melk
    14.30: groente (100gr) en 100 ml water/thee/limonade
    17.00: 180 ml melk

Meestal is hij na 17 uur nog even wakker en gaat dan rond half 7 a 7 uur naar bed, meestal slaapt hij dan tot 7 uur volgende dag door, maar soms wil hij om 11 uur nog een fles. Hij is nu bijna 6 maanden oud.
    Ik vind het soms allemaal een beetje confusing en dan vraag ik me af of ik het zo wel goed doe?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind 3 flessen voor 6 maanden niet veel maar als je kindje er goed op groeit dan kan het naar mijn idee geen kwaad. Een fles van 240 is wel een boel in één keer en limonade zou ik zeker niet geven (Dit bevat een enorme stoot suiker en heeft je kindje helemaal niet nodig)De bedoeling is wel dat je kindje steeds meer gaat eten van de groenten.

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    240 moet 210 zijn, ik heb me vertypt.
    Bij limonade bedoel ik een heel klein beetje diksap met water, dat valt toch wel mee qua suiker?
    Ik had m op 4 flessen, maar hij zat de hele tijd te mieren tijdens het drinken en dronk de helft vaak niet op, dus daarom ben ik naar 3 flessen overgestapt.
    Weet iemand ook hoeveel groente ze op welke leeftijd moeten hebben?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In principe zijn 3 flessen met 5,5 maanden te weinig. Volgens mij hebben ze op die leeftijd nog iets van 800 cc melk nodig. Ik zou hem toch nog een fles aanbieden, al drinkt hij maar de helft van op, alles is meegenomen.
    Hoeveel groeten met welke leeftijd: in principe is daar tot 1 jaar geen minimum voor. Tot 1 jaar is alles nog bijvoeding. Dus gewoon geven wat hij op kan krijgen, maar wel rekening houden dat hij niet nog minder melk gaat drinken.
    Vanaf 8 maanden wordt geadviseerd min. 600 cc melk te drinken, dus daar ontstaat meer ruimte voor groente etc. Vanaf 10 maanden min. 500 cc zuivel, dus nog meer ruimte voor bijvoeding, Vanaf 1 jaar wordt melk echt bijvoeding en moet je kindje voldoende andere dingen eten. Dus tot 1 jaar is melk echt belangrijk en mag eigenlijk niet te veel ten koste gaan van bijvoeding.

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hoe kan ik dat dan het beste doen als je mijn schema ziet? 's avonds nog een fles of de tijd tussen de flessen overdag korter maken?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou om 11:00 uur melk geven ipv van 12:00 uur. Dan om 15:00 uur de volgende. Om 17:00 uur warm eten (over een paar maanden wil je wel dat hij langzamerhand met jullie mee eet dus zou ik de groente naar later verschuiven. En dan voor het slapen de laatste fles. Misschien werkt dit wel!

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Dank je! Ik zal het vandaag meteen proberen!

Deel Deze Pagina