Dochter van 4 stopt knuffels in haar onderbroek.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door patje, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Zoals de titel het al zegt: Onze dochter van net 4 stopt haar slaapknuffels in haar onderbroek.
    Is dit heel vreemd of herkenbaar>
    Gisterenavond lag ze in ons bed omdat ze later naar bed mocht dan haar broertje en ze slapen bij elkaar dus dan doen we haar later naar haar eigen bed. Kwam ik bij mijn bed en trek de deken van haar af, ligt ze daar met winnie the pooh in haar onderbroek.....
    Ze doet het wel vaker dus vanmorgen vroeg ik haar waarom ze dat doet zegt ze: ik vind dat lekker kriebelen......
    Tja, wat moet je daar nou mee.....zal wel weer een fase zijn......

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou zeggen, lekker laten gebeuren. Ze doet er niemand kwaad mee. Je zou eventueel kunnen zeggen dat ze het alleen mag doen als ze alleen is of zo. Heeft toch echt te maken met de seksuele ontwikkeling. Doodnormaal dus.

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dat had ik haar ook gezegd, straks eens kijken of ze er weer één verstopt heeft. Ik moet er ook wel altijd om lachen als ik haar dan zie liggen.

Een vriendin van ons die had laatst helemaal een mooie bak, haar zoontje stond met zijn pielemuis te spelen voor de spiegel bij de kaasboer.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ons meisje is 4 en 'rijdt' al sinds 1 1/2 op haar haasje....nou de benen van die haas liggen er al bijna af...arm ding :D....het hoort er gewoon bij en nu is ze wijs genoeg om te zeggen dat het lekker kriebelt inderdaad...ze doet het alleen in bed voor het slapengaan dus prima.

C.

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hihih, ik schijn dit vroeger ook te hebben gedaan :) :cool: ... t gaat echt over hoor als ze ouder worden, hoort drbij!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva doet ook zoiets, gaat dan op haar buik liggen en haar handen bij haar plasser en gaat dan wiebelen. Wist eerst ook niet zo goed wat we ermee moesten, maar nu zeggen we dat ze best mag wiebelen, maar alleen als ze alleen is. Als ik dus in de keuken ben en ze wiebelt, prima. Als ik weer terug kom in de kamer mag ze verder wiebelen in haar eigen kamer :). Wat ze dan overigens meestal niet doet, ze gaat dan liever beneden spelen.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi knuffels in dr onderbroek!
    Mijn dochter had laatst een heleboel puzzelstukjes in dr broek&onderbroek gestopt?? Maar ik geloof niet dat dat was omdat het zo lekker kriebelt ;) Voorheen stopte ze ook nog wel eens vanalles in dr romper, gewoon op dr buik dus.

Ze zit in de douche wel vaker heel geinteresseerd daar te kijken en te friemelen...
    Hm. Ik laat het maar gebeuren, tot ik het idee heb dat ze echt een beetje lomp wordt. Ze zit er soms zo aan te trekken om t te kunnen zien dat t helemaal rood ziet ;)
    Maar ja, wat zeg je dan? Misschien moet ik dr eens een spiegel voor houden?? :D

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Moest even aan dit filmpje denken....doet al wat jaartjes zijn ronde op internet...
    Maar wel passend bij jou topic.
    En dan ben je meteen weer een beetje blij met de knuffels in dr onderbroek denk ik :D

‪Frogs in my junk‬‏ - YouTube

Verder geen ervaring mee maar denk niet dat je er teveel achter moet zoeken hoor!

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je het lastig vindt inderdaad. Ik zou ook niet meteen weten wat ik er mee moet.
    Op mijn werk komen we zoiets ook wel eens tegen en koppelen dit dan terug naar de ouders. Zij mogen het dan verder oplossen.:D
    We zeggen tegen de kids dat het niet verkeerd is wat ze doen, maar wel prive. Dus niet als anderen kijken. Bloot zijn doe je niet waar iedereen bij is.

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hahah, dat filmpje!! Gelukkig houdt ze het bij winnie.....

Ik lees dat ze niet de enigste is dus ik laat haar maar lekker gaan.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nee hoor, het is heel normaal op deze leeftijd. Kinderen leren de verschillen tussen meisjes en jongens wat natuurlijk interessant is, en ze leren hun eigen lichaam en mogelijkheden kennen. En idd, wanneer ze alleen zijn laten doen, of op hun kamer, dat is goed pedagogisch verantwoord:p

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik deed dat vroeger ook, maar dan met een dekentje:)

Nu niet meer dus het gaat over :D

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik kriebelde/wiebelde (of wat dan ook ;)) ook toen ik zo jong was. Ik bedacht me dan altijd dat er mannetjes rondliepen die iets aan het maken waren. ;) Vraag me niet hoe ik er bij kwam. :p Maar ik kan het me wel nog herinneren. Was gewoon lekker, tsja. ;)

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    elk kind gaat dat op een gegeven moment doen, is niets ernstigs, maar vind wel dat je daarin grenzen moet aangeven... en elke avond standaard voor een kind slapen gaat " rijen" op een knuffel vind ik dan weer iets te ver gaan. dan had ik de knuffel weggedaan... maargoed...

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dan geef je dus het signaal af dat het iets abnormaals is. Bovendien, er zijn ook andere manieren hoor. Een knuffel is daarvoor geen vereiste. Lijkt me dus niets oplossen.

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    De knuffels van onze dochter gaan dus ook regelmatig de wasmachine in. Ik heb 3 dezelfde knuffels en vanaf haar geboorte wissel ik ze al.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zo heeft mijn dochter een tijdje terug toen ze bij mijn in bed lag met de oren van nijntje lopen flapperen op der onderkantje. ik moest er om lachen vroeg waarom ze dat deed. tja mama is gewoon fijn hoor, kriebels. nou ik wist niet wat ik hoorde. heb der toen verteld dat ze dat best mag doen maar wel in der eigen bed. dit vond ze prima en heb het haar ook nooit meer zien doen maar of ze het nu nog wel of niet doet weet ik dus ook niet

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja zou je denken? dan zouden ze dat ook doen als ze gaan logeren en denken dat het hoort om elke avond even te rijen op een knuffel. vind wel dat je dat in goede baneb hoort te leiden bij een jong kind.

Mijn dochters frunniken ook wel aan hun vagina als ze in bad zitten... ik zeg daar verder niets van maar wel dat ze dat best mag doen maar niet als er mensen bij zijn...

als zij elke avond op haar knuffel ging liggen zou ik dat toch anders aanpakken denk ik... ipv laten denken dat zoiets "hoort" .... vind dat niet een verkeerd signaal afgeven maar haar grenzen leren kennen. het mag best maar niet zo structureel zodat je dat er nooit meer uitkrijgt... je kunt ook uitleggen dat een knuffel daarvoor niet bedoeld is, en dat je daarmee knuffeld en bij je in bed legt als je gaat slapen... gewoon heel luchtig oppakken....

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    nou nou mora, jouw dochters doen t dus in bad, haar kind in bed.. wat is t verschil. ennuh bij mij is t ook goed gekomen hoor hahaha :D , was zelf pas een laatbloeier! t is niet dat ze er gelijk een fixatie eraan over houden denk ik hoor hahaha.

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Precies Trishka, ik ben juist blij dat ze het nergens anders doet dan in bed. Ook in bad zit ze er niet echt aan of zo. En wij gaan er nog steeds van uit dat het wel een keer ophoud. Zit er zelf niet zo over in. Daarbij heeft ze veel knuffels in bed momenteel dus als ik die van haar afpak dan pakt ze wel een ander.

Weet ook niet zeker of ze het elke avond doet hoor onze dochter. In ieder geval zijn wij er niet bij en is het vast meer dan wiebelen dan rijen ;)...maar goed, ze ligt wel op haar buik.

Je moet er volgens mij niet zo'n punt van maken.

Een vriendin van familie van ons heeft een kindje wat op hun hond bezig was zeg maar waar iedereen bij zat in de woonkamer...kijk dat vind ik een ander verhaal. Het kan dus erger.

Maar Mora, je hebt wel een punt over het logeren...als ze ooit bij een vriendinnetje zou logeren als ze ouder is, of ze het dan ook zou doen. Zal er eens over nadenken en kijken hoe we dat zouden aanpakken.

Groetjes, Charlie

Deel Deze Pagina