Onze oudste was/is ook zo mager, dronk geen enkele fles leeg. En de cbarts heeft ook gezegd dat ze heel fijn gebouwd is, en waarschijnlijk nooit dik zal worden... Maar ik heb er nooit geen commentaar op gekregen. Maar ze heeft het niet van ons, want wij zijn allebei best aan de maat
Ik weet niet op welke 'TV' dat was, maar ik denk dat je niet alles moet geloven wat je op tv hoort..dit lijkt me een zeer slecht idee namelijk!
@ ninien Dat kan erg frusterend zijn. Jij weet zelf wat hij krijgt, en dat dat goed is. Het ene kind groeit gewoon harder als het andere. daarom juist ze nemen een gemiddelde maar niet voor ieder kind is dat gemiddelde goed, mijn man en schoonzus waren allebij ook dik toen ze baby waren zijn nu allebij gewoon normaal denk dat het ook een beetje aan je eigen bouw ligt en wat natuurlijk in de familie zit. nou moet ik later wel gaan opletten mijn familie is best aan de flinke kant daarom dat ik nu al zoiets heb van wil je fles niet prima ik ga niet worstelen met der dan geef ik der wel water of diksap en nog een reden dat ik zo snel mogelijk naar een eengezinswoning wil zodat als ze kan lopen dat ze lekker in de tuin kan spelen nu kan ze alleen binnen spelen woon namelijk op 3 hoog
Ik was op zoek naar iets waarin stond dat te veel suiker niet goed is en dat ouders het goede voorbeeld moeten geven en zo, dat staat er zo ongeveer in. Dit is altijd al zo'n discussiepunt bij ons geweest. Nou heb ik tenminste iets om manlief te laten zien dat het ook wetenschappelijk is bewezen. Dusse voortaan ook water voor hem in plaats van frisdrank en minder koekjes en chocola...
Mijn zoontje was met e geboorte 51 cm en 3500 gram en nu nog geen 3 maanden later rond de 65 cm en 6800 gram... hij krijgt bv en dan hebben kinderen minder gauw kans op overgewicht.... en wat moet ik anders? niet voeden
dat is ook zo, maar ik heb wel zoiets van als ze straks een jaar is, geen snoepies met suiker en ook geen koekies met suiker,
Ik let er bijvoorbeeld bij mijn jongste op, dat als ze drinken(aanmaak) krijgt bij oma, dat het goed verdund wordt met water. Dus water met een smaakie ipv aanmaak met een klein beetje water. en geen 5 lange vingers. en 2 tussendoortjes per dag 10.00 en 15.00 en zo veel mogelijk fruit. Verder kijk ik met het eten niet zo nauw, ze eet lekker met de pot mee. ook zout en suiker krijgt ze gewoon, zij het wel met grote mate
wie zegt dat ik dat geloof. ik laat gewoon effe weten wat er gezegd wordt. dan zijn kinderen te dik dan te mager. wie zegt dat ik van jou moet geloven? nou ja je link dan? als ik op alles moet letten wat wel of niet mag kan ik net zo goed de kids niks meer geven om te eten. en vroeger dan? toen kreeg je ook wat er was. toen had je niet van dit mag wel en dat niet of in derde wereld landen? daar eten de kinderen gewoon watde pot mee. jennefer
@madelieff: ik lees wel goed hoor, maar wilde het gewoon even benadrukken omdat dat vaak de eerste reactie is van mensen. Oh een dik kindje, die krijgt vast elke dag... En ga zo maar door, snap wel dat jij het niet zo had bedoeld, dus sorry. En over dat artikel. Het was iets genuanceerder dan dat alle kindjes volle artikelen moeten krijgen. Het baarde zorgen dat sommige kinderen alleen maar light en of magere producten krijgen, terwijl juist kleine kinderen de goede vetten en vitamines uit volle producten hard nodig hebben. @marjoM: Ik snap je heel goed, ik heb zelf ook een beertje en als ze dan weer vragen wat hij in hemelsnaam allemaal wel niet wegeet op een dag wordt ik erg verdrietig. Juist omdat ik dus altijd op let wat hij krijgt en ik altijd diegene ben die er op het kdv wat van zegt als ze weer kaas of worst of chips als tussendoortjes krijgen. Vind dat niet leuk, want hij heeft het niet nodig en op die manier kan ik hem thuis ook nooit eens lekker verwennen met een cakeje ofzo.
noa krijgt al helemaal geen suiker wat ze niet weet wat ze niet mist, en idd water met een smaakje maarja dan zijn we bij oma's en dan krijgt ze een vinger slagroom:S
Esmee is en te klein en te dun volgens het cb. ze moet nu volle melk drinken, of ze daar in 1x flink van aan komt. ze is nog geen 9 kilo en 76,5 cm lang en ze is nu 15 maanden. zolang ze goed eet/drinkt/plast/poept en slaapt vind ik het prima. ik zelf was vroeger ook zo (alleen is er niks meer van te zien)
ik denk dat we gewoon tot de conclusie moeten komen dat het best mag en dat sommige artikelen misschien overdrijven of verkeerd worden geïntrepreteerd. Maar dat we wel op moeten letten voor de kids. Zij weten immers niet beter dan dat het lekker is. Maar ja, ik heb dan ook zelf nog een hele discussie thuis. Dus ik laat het hier maar bij.
Zoiets had ik ook, maar iemand in het andere topic (waaruit dit topic ontstaan is) zei van niet... mijn jongetje is gewoon een hele gezonde knul... en hij mag zoveel mamamelk drinken als hij wil...
mijn oudste was ook zo een lekker dikkertje. Hij wordt 9 weegt ongeveer 30 kilo. geef ook bv dus meid zo zeggen laat hem lekker aan de tap zo vaak hij wilt. als ze gaan kruipen/lopen verbranden ze het weer jennefer