Mollige of een wat magere baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ninien, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Op de cb zeiden ze tegen mij dat ze zoveel mag drinken als ze wilt... dus is denk ik wel in orde. Ze geven zelf aan of ze genoeg hebben. Maak je dus niet druk... Dat van die tandjes en bij trekken gebeurde bij mijn dochter ook niet, werd wel steeds gezegd... Maar toen we met vakantie gingen, wou ze helemaal niet eten... Pas toen we weer thuis waren, ging ze weer normaal eten... nou is ze weer goed op gewicht... of nou ja... ze is weer aangekomen... Want zoals ik al zei, mijn kleine meid zit steeds tegen de ondergrens van het gemiddelde aan.... Niks mis mee denk ik...

2. jessica1

jessica1 Niet meer actief

als ze maar genoeg beweging krijgen is het denk ik wel goed !

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik heb laatst een of andere docu op tv daarover gezien.

nou ik weet wel waar dat vandaan komt hoor. als je nou eens goed naar de tv kijkt, en goed om je heen kijkt, zijn mensen tegenwoordig veel te veel aan het doordraaien wbt het gezonde eten.

kinderen worden nagenoeg van alles onthouden waar maar iets van suikers inzitten of te veel vetten, terwijl men vergeet dat het lichaam ook dat nodig heeft (met mate) mensen kijken (vooral als ik het hier wel eens lees) teveel op de etiketten van de produkten.

oh :confused: er zit suiker in, nou dat kun je dan beter niet geven hoor. diksap? liever niet, het zijn dan wel natuurlijke suiker, maar het blijft suiker, geef je kind maar liever water. een patatje? ben jij gek zeg, nee joh doe normaal geef je kind liever een cracker of zo'n overheerlijke rijstewafel (jammie ;) )

een snoepje gehad bij oma :confused: :confused: zijn ze nou helemaal betoeterd, ze hadden beter een stuk komkommer kunnen geven zeg, je gaat een kind toch geen snoepje geven, zeker niet in deze maatschappij :) (just kidding maar wel realiteit als ik sommige reacties hier wel eens lees ;) )

alle gekheid op een stokje, zolang jij er voor zorgt als ouder zijnde dat je kind gewoon zijn normale voeding krijgt (ochtend-middag-avond) is er niks mis mee om af en toe een snoepje-koekje-patatje of wat dan ook te geven hoor. dat is anders wanneer je kind nagenoeg niets anders krijgt of dagelijks vol wordt gepropt met produkten met onverzadigde vetten, teveel suikers e.d.

als er in je familie al overgewicht zit, is het wel een noodzaak denk ik om iets meer op te letten als je weet dat je kindje aanleg heeft om dik te worden, maar is dat niet het geval en je beperkt het, en je kindje krijgt genoeg beweging e.d. nou dan is er wat mij betreft toch echt geen reden om je zorgen te moeten maken hoor.

en wat die dikke baby's betreft, tja ik weet het niet hoor, als een kind bv krijgt zonder bijvoeding en dan al aan de aardige kant is wat dan? op dieet zetten? een kind die alleen maar flesvoeding krijgt (volgens de richtlijn) een fles minderen? vaak zie je gewoon zodra die lekkere bolle baby's gaan kruipen-lopen e.d. en ze dus meer energie gaan verbruiken ze hun lekkere bolle toet kwijtraken. soms zit het ook in de genen, en dan is er niets aan te doen wat dan?

als ouder zijnde heb je als het niet in de genen zit er zelf de hand in om daar op te letten zonder daarin door te draaien. :)

4. jessica1

5. Joveli

Joveli Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt BV en dat hoef ik hem niet met 'mate' te geven hoor. Hij mag zoveel en zovaak hij wil drinken.

Hij woog bij zijn geboorte 3800 gram, na 3 dagen was hij afgevallen tot 3450 gram en weer 4 dagen later was hij alweer 4200 gram!
    Nu is hij 3 maanden en 7000 gram. Een heerlijk gezond mannetje!

6. jessica1

ik bedoel ook niet met bv of fv
    gewoon met bijvoeding en tussendoortjes

7. jessica1

en aangezien jij neem ik aan nog geen bijvoeding geeft is er niks aan de hand hoor
    mijn dochter weegt trouwens 9 kilo ;)
    dus het is ook voor mij bedoeld,

8. het hoeft niet per definitie zo te zijn dat het dan verdwijnt!

waarschijnlijk wel, maar je moet er niet vanuit gaan ;)

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    mijn man was net zo dik als baby... is nu 189 en weegt 60 kg.... dus komt wel goed hoor ;)

10. denk eraan dat je er wel op let! ;) :)

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    sorry ik weet niet of er al gereageerd is maar je berichtje sprong er een beetje uit omdat jou dochter maar 3 weekjes ouder is dan Romy.

vind je 3 flessen niet erg weinig? Meestal bouwen ze van 5 naar 4 flessen als ze 6 maanden zijn... Ze hebben echt het melk nog nodig hoor op die leeftijd.

Romy heeft nu al 4 flessen omdat ze de nachtvoeding niet meer gebruikt, anders zat ze nog op 5. Dit houden we ook zo als ze 6 maanden is, tussendoor krijgt ze een fruitpotje en soms groente (die moet ze namelijk nooit).

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor, meer nieuwsgierig naar waarom jullie er maar 3 geven. Zouden jullie me een PB kunnen sturen anders?

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    mamatje24: =D>
    Ik ben ook van mening dat sommige mensen erg doorslaan op eetgebied.

Ik heb het stuk ook gelezen over de kindjes die te mager zouden zijn.
    Het was een signaal dat vanuit de cb's werd gegeven.
    Ouders zijn zo bang voor een te dik kind, dat ze bijvoorbeeld light-producten geven en geen boter op het brood smeren, laat staan een beetje olie/jus door de groentenhap.
    Dit is dus niet goed, aangezien kinderen dan essentiele vitamines niet binnenkrijgen en ook nog eens te licht blijven.
    Het is dus geen onzin Madelieff ;) .

Mijn zoontje is trouwens aan de lichte kant, 11 kg.
    Hij heeft het niet van zijn papa en mama trouwens.... :D

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje zit bovenaan de grens van lengte en onderaan de gewichtscurve.
    lang en slank dus. heeft hij van zijn vader,en zijn moeder was vroeger ook mager (dat was vroeger...) :)

Maar mn zoontje eet vrij weinig hoor,heeft gewoon niet veel honger,ach verder is hij gezond,alleen zakken zijn broeken altijd af als hij staat.
    (ondanks het smaller maken met de knoopjes)

14. Joveli

Joveli Niet meer actief

Meen je dit? Zijn er echt ouders die dit doen?! :confused:
    Wat ik wel weet is dat ouders goed op moeten letten wat diksap, eerste danoontjes etc betreft. Het lijkt allemaal erg gezond maar er zit gigantisch veel suiker(diksap) en vetten (danoontje) in.
    Het staat zo leuk bij diksap: zonder toegevoegde suikers. Maar het zit boordevol fruitsuikers. :rolleyes: Mijn eerste danoontje idemdito.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    @joveli: er zijn heel veel mensen die dat doen helaas. Alleen doen ze dit waarschijnlijk omdat ze echt denken dat het beter is voor hun kindje.

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik vind trouwens dat mensen wel beter voorgelicht mogen worden wat 'gezond' eten betreft. Het is een en al misleiding door de verpakkingen en reclames.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Klopt, ik erger me er ook mateloos aan. Ik heb een jaar de opleiding voeding en dietiek gevolgd, (niet afgemaakt dus) maar heb daar wel de basis voor een gezonde voeding geleerd.

De reclames zijn zo misleidend. Geen calorien (nee, maar wel bomvol zoetstoffen) en idd die toetjes etc. Alleen fruitsuikers, nee, gelukkig wordt je daar niet dik van. Suikers blijven suikers en een teveel is gewoon niet goed of het nu fruitsuikers zijn of niet.

18. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    mijn dochter is 7 maanden

gewicht 7040
    lengte 69

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Daar heeft Anakin echt wel gelijk in, dan zou je eens wat vaker hier op het forum moeten rondscheumen ;) als je ziet wat ouders allemaal aanschaffen om maar zo light mogelijk te eten, en of eten te bereiden.

Wat jij zegt over danoontjes en diksap e.d. dat is o.a. wat ik bedoelde in mijn eerdere reactie, mensen zijn zoveel bezig met het lezen van die etiketten dat ze alles waar maar iets van suiker inzit of fruitsuikers e.d. maar laten staan, terwijl hoe raar ook, het lichaam ook dat nodig heeft.

een kind die ziek is maar niet wil eten en drinken en verzwakt raakt doordat het niet wil drinken, kun je als die dat wil nog beter een glas cola geven(beetje voor beetje), dan de hele dag bezig zijn er iets van water oid in te krijgen wat met heel veel pijn en moeite gaat omdat het kind dat niet wil.

waarom? juist door die suikers die er in de cola zitten krijgt het kind toch net ff wat energie in het lichaam. suiker is ook noodzakelijk ter bevordering van het verteren van onze voeding, ons bloed heeft suiker nodig etc. dit krijg je normaliter via fruit of je gewone voeding binnen, maar als je zeker voor je kind gaat opletten dat het nagenoeg geen suikers binnen krijgt omdat het zo ongezond zou zijn, ben je in mijn ogen pas echt ongezond bezig.

maar goed feit blijft, dat wat je ook geeft, het gewoon met mate doen, de reclames zijn niet misleidend vind ik,maar dat is mijn persoonlijke mening, en zolang je je kind er niet mee volpropt is er toch helemaal niets aan de hand. :)

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    helemaal mee eens mensen zijn zelf vaak zo spastisch bezig met hun gewicht, lijnen, sporten e.d. dat ze hun kids ook vaak hierin meenemen MAAR groeiende kids hebben gezonde vetten NODIG en light producten zitten vaak ook weer andere slechte stoffen in.

Hier krijgt onze zoon gewoon normaal eten en ja ook eens een frietje, stukje frikandel, hapje slagroom maar alleen als ie zijn gezonde maaltijden goed en netjes opeet en met mate, echte snoepjes enzo heb ik niet in huis maar rijstewafels vind ik ook zo verdreven, een liga mag best hoor, als afwisseling zullen we maar zeggen.

Mensen hebben altijd de neiging om van het ene uiterste in het andere te gaan, ik ben juits helemaal van de volle producten en mijn zoontje heeft altijd op de bovenste lijnen gezeten maar gaat nu gewoon naar gemiddeld toe en doe niets anders of minder geven..

Je ziet ook steeds meer eetproblemen bij kindjes (mijn beste vriendin is dietist en wat ze allemaal niet op hun praktijk krijgen) normaal eten is al een hele opgave blijkbaar tegenwoordig en juist de ouders die moeilijk doen en er (te?) veel opletten zien ze daar het meest want het meest voorkomende probleem bij hun is juist ONDERgewicht en/of niet willen eten e.d.

Deel Deze Pagina