Mollige of een wat magere baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ninien, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Onze meid woog op 18 weken 7,3 kg. Qua gewicht zit ze bij de 10% zwaarste baby's, qua lengte bij de 25% grootste baby's. Het is dus een stevige jongedame. Zelf heb ik er totaal geen problemen mee, ik word soms gewoon een beetje vervelend als ik voor de tigste keer moet horen dat "ze wel heel bolle kaakjes heeft". (ik geef bv trouwens)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame is te licht en te klein voor der leeftijd (11 kilo en 86cm) 2jaar oud
    ze wordt in de gaten gehouden door de kinderarts maar ze is gewoon hetzelfde als der vader erg druk en komt niks aan maar eet als een bouwvakker

dice daartegen is nu ruim 9 kilo en 69cm lang maar als je foto's ziet denk je wow wat een bolle
    krijg er vaak ook nega reacties op dat hij te dik is enz
    hij is 6 maand

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is net zoals Esmee al was zij met 17 maanden 9925 gram en 83 cm. Op het cb begonnen ze meteen te zeuren dat ze veel te licht is. Ze mocht toch best 2 boterhammen bij de lunch.... :confused: pardon? Voor mijn part eet ze er 4 maar die eerste gaat niet eens op. Ze eet gewoon heel weinig en wat moet ik dan? Het met geweld erin duwen? Ze is heel vrolijk, lief en doet het verder super en dat ze licht (lang/slank) is tja, kijk maar naar haar papa en naar mama, net zoals Sonja was ik vroeger ook heel iel al zie je dat niet meer ;)

Mamaatje24, ik ben het helemaal met jouw stukje eens!

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor, kleine van mij eet echt wel goed, maar brood gaat er gewoon haast niet meer in. voorheen wel moet ik zeggen maar al een tijdje tuft ze ze bij het 3e stukje al weer uit (ongeacht wat ik voor beleg erop doe) in plaats daarvan krijgt ze nu in de ochtend een bord pap zodat ze toch haar granen e.d. binnen krijgt wat ze normaal gesproken met haar brood naar binnen zou krijgen, in de middag als tussendoortje blijf ik haar steeds een broodje geven, en heel soms gaan er een paar stukjes in, maar vaak niet en dan krijgt ze gewoon een koekje oid. ga daar echt niet spastisch over doen hoor.

na haar avondeten krijgt ze ook gewoon een danoontje-vla of kwark of wat dan ook.

ze zit met alles (zowel groei als gewicht) net boven de middenlijn zeg maar dusse nee ik maak met net als met de andere echt geen zorgen hoor. :)

5. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    mijn oudste dochter woog 9,5 pond bij geboorte en ze is altijd stevig geweest... dat is ook haar bouw.
    ik kreeg altijd te horen dat ze meer moest bewegen, maar ze is de hele dag in beweging, lust bijna geen snoep, ze vind fruit lekkerder enz.
    ze zeiden dat ik echt met haar op dieet moest.. nou sorry hoor maar ze was toen 2,5 jaar...heb ik dus niet gedaan.
    nu is ze 4,5 jaar is nog wel stevig. ze is 117 cm en weegt 26 kilo.
    de jongste was bij geboorte van 37 weken 8 pond en 53 cm lang. nu weegt ze 6575 gram en is ze 68 cm lang

6. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    =D>

we hebben volgens mij dezelfde docu gezien.

ben het helemaal met je eens.

jennefer

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit is volledig ongefundeerd onderzoek

8. Madelieff

Madelieff Lid

3 nov 2008
    37
    0
    0
    @mammatje24: ik denk dat je verzadigde ipv onverzadigde vetten bedoeld? (quote: dat is anders wanneer je kind nagenoeg niets anders krijgt of dagelijks vol wordt gepropt met produkten met onverzadigde vetten, teveel suikers e.d. )

En weet iemand ook nog welke documentaire dat was? Ik ben nu wel erg nieuwschierig geworden.

9. Madelieff

Madelieff Lid

3 nov 2008
    37
    0
    0
    Dit lijkt een tamelijk ongefundeerde opmerking. Waar maak je dit uit op?

10. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    [quote="Madelieff"

En weet iemand ook nog welke documentaire dat was? Ik ben nu wel erg nieuwschierig geworden.[/quote]

weet het niet.
    weet ook niet eens meer welke zender
    zag het toevallig.

jennefer

11. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie is 14 maanden en weegt 8800 kg.
    Maar meer als een pap fles, 2 stuks fruit, 2 of 3 boterhammen, drinken tussen door, avond eten, kwark en melk fles gaan er niet in.
    Ze eet genoeg. Haar bouw is gewoon zo.
    Dus ik laat ze lekker zeuren..

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft ik wou dat Nathan wat lichter was, ik til me een hernia ( hij weegt nu een kilo of 13 )

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    yep sorry, mijn fout, ik bedoel inderdaad verzadigde vetten. (whats in a name ;) )

nee hoe die docu heette weet ik niet meer, kwam hem tegen tijdens het zappen en ben blijven hangen omdat ik het dus wel interessant vond.

hoe dan ook ben ik gewoon van mening dat de grootste reden van het verkrijgen van obesitas bij de ouders ligt. zolang jij als ouder zorgt voor een goede voeding en voldoende lichaamsbeweging voor de kinderen zal het echt allemaal wel meevallen hoor. als je kijkt naar nu en vroeger, doet men lichamelijk veel minder (sporten e.d.) kinderen zitten meer binnen achter de gameconsole of pc dan dat ze buiten spelen etc etc etc en zijn we van een gezonde hap naar de kant en klaar maaltijden gegaan waar meer calorieën e.d. inzitten dan in de gewone hollandse pot zoals ooit eens standaard was :) je moet daar als ouder zijnde gewoon een goede combi in weten te vinden en dan is er mijn inziens als het niet genetisch bepaald is niets aan de hand hoor.

kortom genoeg lichaamsbeweging en ietwat opletten op wat je zelf eet, en zeker wat je je kind geeft voorkomt het krijgen van obesitas :) maarre daar hoef je echt niet in door te draaien en that's my point wat ik al eerder probeerde te maken, doordat mensen daar altijd volledig in door lijken te slaan krijg je dus dat ze alternatieven gaan zoeken in light produkten, zoetjes etc etc etc en dat zien ze steeds meer terug op het cb (steeds lichtere kindjes, die wel een normaal geboorte gewicht hadden)

14. Madelieff

Madelieff Lid

3 nov 2008
    37
    0
    0
    Helemaal mee eens!

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb een lekker stevig kleintje.

Woog bij 4 maand 8,8 kilo (volledig bv), bij 5 maand gaan kruipen en dus lekker verbranden. Bij 8 maand woog hij 10 kilo, wat dus veel te weinig was (afbuigend lijntje) doordat hij veel diarree had en spugen en zo. Veel ziek. Dan is het wel fijn dat er spekbillen aanzitten, dan kunnen ze tegen een stootje. Daarbij is hij gaan kruipen met 6 maand en dan gaat het hard met de verbranding.
    Bij 10,5 maand woog hij daardoor maar 10,5 kilo (leuk onthouden) en was er weer wat stijging in zijn lijntje te vinden. Over 2 weken weer bij het cb wegen, en ik ben benieuwd. Baby's moeten in het eerste jaar een verdubbeling van het geboortegewicht halen he, en dat wordt nog een uitdaging zo ;)

Mijn dochter was ook een lekker dikke baby, bij 6 maand woog ze 8,7 kilo, 10 kilo bij 10 maand en is met 11 maand gaan lopen. Uiteindelijk trekt het goed weg, met 26 maand 13,3 kilo bij 91 cm.

Kortom, wat kun je er nu eigenlijk mee.....

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ach ja... wat is te zwaar en wat is te licht.

Mijn nichtje wordt volgende maand 3 jaar en weegt 11 kilo.
    Hoe bedoel je... licht. :confused:
    Ze is ook piepklein en dat heeft ze allemaal van haar mama, want moeders is ook op z'n zachts gezegd aan de kleine kant en erg tenger.
    Dus dan kan het cb hoog of laag springen, als het in de genen zit. Tja...

benthe weegt trouwens 8.5 kilo, ze zit precies tussen de lijntjes in.
    Ze is onderhand even groot als haar nichtje van 3, is wel een grappig gezicht. :D

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Het is inderdaad nooit goed. Laatst las ik dat er weer heel veel kindjes te licht zijn, omdat er zo gehamerd wordt gezond en minder eten, met als resultaat dat ouders te weinig eten geven, omdat ze bang zijn aangesproken te worden.

Het is al vaak beschreven, maar het is en blijft een gemiddelde waar ze vanuit werken. Op basis van een gemiddelde kan je simpelweg niet objectief beoordelen of een kind te dik is of te mager. Stofwisseling, aanleg, bouw van het kindje, enz... hebben allemaal invloed op hoe je kindje eruit ziet. Eten of niet eten is slechts een onderdeel daarvan. En ik denk dat er meer ouders zijn die heel erg hun best doen om gezonde etenswaren voor te schotelen, dan dat er ouders zijn die dat niet doen.
    Daarnaast zijn wij er relatief goed vanaf gekomen toch? Want onze ouders deden niet anders dan ons volproppen met verzadigde vetten, suikers en zout. Ik zeg absoluut niet dat het goed is, maar men is wel heel goed om alles extreem te vergroten en zodra er weer een onderzoek is gedaan zich daarop beroepen. We zijn verstandige mensen ( althans, daar ga ik vanuit :) en we weten toch heel goed wat goed is en wat slecht? Daar heb ik geen cb voor nodig!

Zo.. ik heb weer mijn zegje gedaan... hahahaha....

Oja, Dominique is qua lengte, gewicht en hoofdomtrek groter dan het "gemiddelde" en Dean ook

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    en in tegenstelling tot toen, zijn er nu veel meer te dikke baby's,kinderen'volwassenen dan toendertijd, dus zo slecht als het soms af en toe wordt afgedaan deden ze het nou ook weer niet hoor ;)

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Een verdubbeling? Lijkt me toch een beetje weinig.
    Mijn meisje woog bij de geboorte net iets meer als 3 kg en zit nu net boven de 8 kg, denk ook niet dat het er uitziet als ze nog geen 6 kg had mogen wegen.
    Haar gewicht is dus al meer dan verdubbeld en ik mag toch hopen dat ze de komende 3 maanden nog wat meer aankomt. Ze zit nu mooi op het gemiddelde lijntje uit het groeiboekje en desondanks krijg ik bijna dagelijks te horen dat ze wel erg dikke wangen heeft en Hollandse welvaart, die komt niks te kort, dat soort dingen. Zelfs het CB zei de afgelopen keer dat ze een beetje te zwaar was voor haar lengte (69 cm en net geen 8 kg) omdat de het gewicht precies op de lijn zat en de lengte er net onder. Wat een onzin!

20. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ben ik ook met je eens.

had in een andere topic iets gezegd over lekker dik ventje of zo.
    begrijp me goed ik vind een kind met babyvet gewoon schattig en leuk, maar ik heb niks tegen magere baby`s.
    Ik vind alle baby`s leuk. geen enkel kind is het zelfde ze kunnen even oud zijn en even zwaar maar de een kan wat dikker zijn dan de andere.

jennefer

Deel Deze Pagina