Mollige of een wat magere baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ninien, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje woog bij de geboorte 3280 gram en was 54 cm. nu met een jaar weegt hij bijna 11 kilo en is ongeveer 80cm. een flink mannetje, maar niet te dik. hij is de hele dag actief en daardoor eet hij ook flink.

mijn zoontje krijgt geen magere producten, maar halfvolle, ze hebben goede vetten nodig voor groei en ontwikkeling. ik let er ook op dat hij niet teveel zout en suiker binnen krijgt, maar verder ben ik makkelijk.

groetjes, Miranda

2. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hier een kleintje! Onze dochter is bijna één jaar, 72 cm lang en 8 kilo. Te klein en te licht. Ze eet prima, dus daar kan het niet aan liggen. We maken ons er wel zorgen over (ze gaat volgende week daarom naar de kinderarts) en dan komen alle opmerkingen van vreemden extra aan. "Goh, kan ze al zelf met haar handjes eten? Ze kan niet ouder zijn dan een maand of zeven, acht!" of, ook echt gehoord: "nee, dat kan niet, dat ze al bijna een jaar is!"....ik was er toch echt zelf bij toen ze geboren werd :)

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    het vlakt af hoor, de groei, zo hard als de eerste maanden gaan gaan de laatste paar niet meer. Maar goed, misschien raakt hij de 3x wel...

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    verdriedubbeld?
    geld dan alleen voor de gemiddelde kinderen? Mijn dochter was pas verdriedubbeld in bij 2 jaar en 2 maanden....en voor mijn zoon denk ik ook dat het nog wel even moet duren.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ik heb ook vaker gelezen verdriedubbeld. Dat heeft mijn zoontje nu bijna gehaald, maar dan dus niet met 1 jaar, maar met 18 maanden. Vind het vrij veel, maar schijnt dus wel normaal te zijn.

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik bedoel ook niet dat ze bij ons CB blij zijn met ondergewicht. Zeker niet. Ze zien alleen liever dat een kindje wat lichter is ten opzichte van de lengte dan wat zwaarder. Te licht of te zwaar ten opzichte van de lengte vinden ze hier natuurlijk ook niet goed.

Robinn haar gewicht is trouwens meer dan verdriedubbeld. Ze woog 2875 bij haar geboorte en toen ze 11 maanden was woog ze 9600 gram. (nu ook weer maar dat komt omdat ze is afgevallen, omdat ze is gaan lopen)

7. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Klein dun poppetje. Bij de geboorte woog hij maar 2700 gram voldragen. En nu loopt ie nog wel iets achter maar qua figuur gewoon normaal volgens mij niet echt mager maar ook niet dik.

8. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    dan zit tyrell er al bijna op de norm :)
    hij moet dus nog 1300 aankomen de volgende maanden.
    zal moeten minderen met de tap :)

jennefer

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    beide kids als baby vrij mollig
    nooit gezeur over gehad...waren al goed op gewicht bij geboorte en groeiden in normale lijn mee
    vanaf dat ze wat mobieler werden ging het mollige er vanaf

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse woog met z'n geboorte 2720 gram en toen hij 1 jaar was 11 kg. Dus die is bijna verviervoudigd! :D
    Hij is een mollig kindje, maar toch hebben ze nog nooit gezeurd op het CB. Hij gaat met lengte een fractie onder het gemiddelde en met gewicht een fractie erboven. Dus bijna gemiddeld.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano was 3150 gram bij de geboorte en nu 14,8 kilo. zeg 4,5 keer zijjn geboorte gewicht. maarja hij is qua lengte 92 cm dus erg lang. Gisteren bij de kinderarts geweest en die zei dat Dano niks te dik is. gewoon een grote jongen. En ja weet je mijn vriend en ik zijn beiden geen tengere poppetjes ik ben 1,76 en hij is 1,95.

Dus de kinderarts zegt dit is perfect en ons CB zei hij is te zwaar :confused:
    Ik ga af op de kinderarts verwacht dat zij het beter weet ;)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is een vrij mollige baby.
    5,5 maand, 67 cm en 8130 gram.

CB vond dat hij te veel eten kreeg,maar ja met minder neemt hij geen genoegen dus toen bonden ze wel in.

reacties uit de omgeving:
    - ow wat een heerlijke bollen wangen
    - zo he een hollands welvaren
    - waar is zijn nek? :rolleyes:

Ach als hij maar gezond is toch

13. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Haha! Komt mij bekend voor, alleen over zijn nekje hebben ze het nog niet durven zeggen ;) Vooral het Hollands welvaren komt mij mn neus uit, haha!

6 maanden, 76.5 cm, 9260gr :confused:

Heerlijk :D :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier was onze Dean die ze echt veel dik vonden bij het CB en moest met 9 maanden naar de 3 flessen van hun (niet gedaan hoor stelletje achterlijken, ze hebben ook hun excuses hiervoor aangeboden want ze hadden verkeerd zitten kijken)

04.03.2008 - 8650 gram - 71 cm (CB controle, 6 maanden en 4 dagen) schedelomtrek 45 cm

http://iloapp.martin-isabel.nl/data/_ga ... esized.jpg

en toen is ie maar push ups gaan doen (kidding) maar wel grappig gezicht

http://iloapp.martin-isabel.nl/data/_ga ... esized.jpg

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ooooooo die foto's, wat een hompies zeg! Ik zeg, ziet er beter uit dan spillebenen (no offence)

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook een wat magere baby het eerste jaar, ivm extreem spugen (reflux) ze haalt het nu goed in! en heeft nu een lekker buikje en beentjes, heerlijk ben blij dat er wat aan zit nu! CB reageerde eigenlijk altijd wel goed, ze zat gewoon onder aan de lijn qua gewicht maar niet extreem ofzo, qua lengte zit ze nl weer helemaal bovenaan de curve.
    lang en slank! een modelletje dus, :)

17. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik moet vanmiddag op contraole, ben eens benieuwd naar zijn gewicht. een maand geleden was uca 4 maand en 1 week, en woon hij 7 kg 500. nu gok ik op een 8 kilo.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier een lichtgewichtje, met 6 maanden woog ze 6230 gram. Ik heb haar van de week op onze eigen weegschaal gewogen en ze is nu rond de 7 kilo, met bijna 7 maanden dus.
    Ze krijgt volledige BV, met sinds een paar weken een groentehapje daarbij. Ze is heel levendig, bijna altijd vrolijk en ze volgt een mooi eigen lijntje op de groeicurve.

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Bij een baby is het ook niet zo erg beetje dikkig. Maar heb wel een hekel aan dikke kinderen. Vind het echt niet kunnen is gewoon kindermishandeling. Het is echt slecht voor de gezondheid. En als ouders zijnde is het gewoon je plicht om je kind niet fatsig te laten worden. En het is niet goed voor de eigenwaarde later.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    @sweetdushi: je hebt een hekel aan dikke kinderen? Sorry hoor, maar daar kunnen die kindjes toch niets aan doen?

Ik ben het met je eens dat kinderen gezonde voeding nodig hebben en dat ouders daar voor moeten zorgen, maar dit is wel heel kort door de bocht. Weet je uberhaupt wel dat er bijvoorbeeld ook medicijnen zijn waar je heel dik van kunt worden? Lang niet alle dikke mensen/kinderen eten alleen te veel of ongezond.

Deel Deze Pagina