Ik vind het ook een beetje kort door de bocht van sweetdushi. Denk alleen dat ze bedoelt dat er een hekel aan heeft dat sommige kinderen zo dik zijn. Ik moet zeggen dat ik er ook moeite mee heb als ik een kind zie die heel dik is. Probeer wel de laatste tijd minder bevooroordeeld te zijn. Het dik zijn kan immers ook een oorzaak hebben zoals suus1983 ook al zegt.
Is volgens mij meer figure of speach hoor. Ze bedoeld niet dat ze een hekel heeft aan dat kind maar meer aan dat het niet zou moeten mogen dat ouders hun kinderen zo dik laten worden (het zover laten komen) en neem aan dat ze het dan alleen heeft over diegene die dat dmv voeding doen. Kom net van het CB en de uitslag is( 5 maanden en n week): van de 7110 naar de 7730 en van de 61,5 naar de 66. Heb dus ook n kleine boedha Maar ze doet het lekker is beweeglijk genoeg en schiet nu ineens n stuk de lengte in zonder dat de breedte mee doet. Mn 2 anderen zijn allebij van die spillebeentjes nu. En de 2e was ook n lekkere dikkerd (nadat hij in eerste instantie eng mager ter wereld kwam....die had er ECHT niet langer in moeten blijven!) CB heeft niks gezegd (ze zit net boven t gemiddelde met alles) over te dik oid...maja...ze zien mij ook steeds heh En al deden ze dat...eene oor in andere uit. Geef BV op verzoek dus kan moeilijk zeggen dat ze niks krijgt omdat ze te dik is (zoals mn schoonmoeder aanrade )
Eva was met 5 maanden en 1 week ongeveer even lang en zwaar als jouw dochter, Wilma (0,5 cm korter en 200 gram lichter). Maar hoewel ze op zich best groot was, vond ik het helemaal geen boedha eigenlijk. Op deze foto is ze 5 maanden en 1 week. Valt best mee toch? (al had ze wel lekker spekarmpjes en beentjes, wat een verschil met nu!) Verder vind ik het ook zielig voor kindjes als ze te dik zijn. Of dat nu door teveel/ongezond eten is of door medicijnen o.i.d.. Alleen kan je er helaas weinig aan doen als het door medicijnen komt... Maar als een kind teveel en de verkeerde dingen eet en daardoor dik wordt vind ik het gewoon heel zielig en erg jammer dat de ouders het zo ver hebben laten komen.
nee ik vind haar helemaal niet "dik" op die foto.. lijkt qua figuur wel wat op mijn manneke (ik was net effe oude foto's aan het terugkijken nav dit onderwerp BEN WEER helemaal in luv... hihi)
ons ventje is nog wel wat jonger dan jullie beebjes als ik het zo snel lees, maar hij heeft een enorme groeispurt gemaakt! Bij zijn geboorte 3000 gr. 4 dagen later nog maar 2680, dit kwam omdat mijn bv niet op gang kwam... Toen na een week of 2 overgestapt op fv en hij is nu met zijn bijna 3 maanden bijna 5 kilo! Hij was echt de eerste weken zo vreselijk dun, vond het zo naar om te zien. Maar nu is hij lekker mollig (op de goede plekken) aan het worden! Dinsdag naar het CB, ben benieuwd hoeveel hij dan weegt!
Mijn moeder doet altijd een spelletje met hem als hij in bad is geweest: Billen tellen Hij heeft er momenteel 4 Hij geniet van de bv
Hier een kindje met de bouw van zijn papa (= stevig).. Zie onderschrift. Van t CB krijg ik te horen dat ie t prima doet! Hij is nooit boven de max uitgekomen qua flesvoeding (pepti ivm KMA) en krijgt nu: - ontbijt: boterham en 90cc pepti - lunch: boterham en 90 cc pepti -tussendoortje: fruit of nijntje koekje/rijstewafeltje/soepstengel - avondeten: 250 gram vers eten of potje - papfles: 150 cc pepti En krijg vanuit t CB geen commentaar en nooit gehad ook. Ik heb (als een van de weinige heb ik t idee soms als ik alle verhalen hier zo lees) heel goede ervaringen met 'mijn' CB...
Hij heeft vooral een 'buikje'... Maar ja die had hij, toen hij nog in mijn buik zat, met de 20 weken echo ook al... Toen liep zijn buikomvang 2 weken voor.. Das nooit bijgetrokken
Grappig, Wendy is inderdaad meer boedha dan dat Eva dat was (al verschilt het wel of ze lag of zat). Eva zal wel zware botten hebben , of veel spieren, die wegen meer . (sterke spieren heeft ze trouwens echt wel! Ze was vanaf de geboorte al heel sterk, meteen hoofdje omhoog houden enzo)
Wat een mooie kindjes hebben jullie. En dan vinden wij ons zoontje al mollig Maar dit is stukken beter dan hoe hij begonnen is, zo breekbaar toen. De verdubbeling hebben we allang gehad. De verdrievoudiging moet hij met 6 maanden gehaald hebben. En na een jaar (ongecorrigeerd) moet hij minimaal 4 keer zo zwaar zijn. Het is zoals al gezegd maar net waar je begint . PS: Ons zoontje is een hongerlapje is, die meer drinkt dan het gemiddelde voor flesvoeding, maar hij groeit keurig volgens de kinderarts.
Ik heb een mollige baby met lekker baby vet! HEERLIJK vind ik dat.. Hij was bij de geboorte al flink: 3760 gram en 53cm en nu met 5 maanden issie 7950 gram en 68cm! Hij is ook echt een hongerlap, zat met 1 maand al op 120/4 scheppen en dan nog 7 flessen! En zat met 3 maanden al op 180/6 en dan 5 flessen.. Achja, hij groeit rond de bovenste lijn en ons maakt t niks uit. Gaat er wel vanaf als hij actiever word.
Yoran is ook een mollig kindje, altijd geweest. Hij was niet zozeer zwaar bij de geboorte (3100 gram), maar heeft wel altijd spekbeentjes en -armpjes gehad. Ik wilde net naar cb bellen voor tips, want ik was eerlijk gezegd wel bang om een obesitaskindje te gaan krijgen, en toen kreeg hij buikgriep. Een week lang wilde hij niet eten, gelukkig wel gewoon drinken. Wat was ik blij dat hij reserves opgebouwd had, over het eten heb ik me helemaal niet druk gemaakt! En als hij een keer niet wil eten, ook goed! Van het weekend was ik bij vrienden en die hebben een zoontje van een paar weken jonger. Dat was een tegenpool. Dat kind haed gewoon geen billen! En magere armpjes en beentjes! Dan heb ik toch liever het lijfe van onze Yoran. Hij eet wel veel (vind ik): 's morgens en 's middags twee boterhammen, 2 stuks fruit en een goed bord warm eten met yoghurt naderhand. En dan 1 keer diksap en af en toe een babykoekje. Als ik anderen vertel dat hij 4 boterhammen op een dag eet (en soms is dat niet genoeg, maar meer krijgt hij niet), staan mensen me altijd met grote ogen aan te kijken. Maar ja, een hongerig kind is ook niks! Het cb zegt dat zijn gewicht mooi in verhouding is met zijn lengte en ik heb de zorgen ook een beetje van me afgezet. Alleen jammer dat andere mensen altijd wel wat te zeggen hebben (de zwemjuffrouw noemt hem steevast spekbil). Dit is onze "bollebuik" groetjes, Natasja2