Hoeveel slaapt jouw baby van ongeveer 4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LvB, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al.

kBen benieuwd hoeveel jullie kindje slaapt.

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Na elke fles (eerste om 8 uur, laatste rond 0.00 uur) is ze 1,5 uur wakker en dan slaapt ze tot 2.5 uur zodat ze om de 4 uur fles krijgt. Eerste fles in t weekend wat later en de laatste dus ook. Vanacht om 2 uur laatste (dus eigenlijk eerste) en eerste om 9.30 uur :)

3. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Mijn meisje gaat na de fles van 20.00 uur naar bed toe en krijgt dan de volgende ochtend om 8.00 uur weer de fles.

Voor de rest overdag als ze aangeeft dat ze moe is/ begint te jengelen. Wij zijn hier ook nog zoekende in omdat we de laatste fles van 23.00 uur pas sinds een paar dagen afgebouwd hebben.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 4 maanden en nog steeds eigenlijk slaapt hij overdag 3 x 2 uur en van 19:30 uur tot ongebeer 7 uur.

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het mannetje slaapt de laatste tijd weer wat meer dus dit is ons schema:

8:00 op en fles
    10:00 - 11:00 slapen
    11:30 fles en groenten
    13:15 slapen
    14:45 wakker
    15:00 fles
    circa 17:30 slapen (ongeveer) 30 minuten
    18:30 fles + fruit
    19:30 naar bed

Met 4 maanden sliep hij juist iets minder maar dat scheelde hooguit een half uurtje

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Merle krijgt borstvoeding. Ze slaapt hier van 20.30 tot ongeveer 8.30, soms langer. Dit heeft ze zelf zo geregeld. Ze drinkt in de avond extra veel om de nacht wat beter door te komen.

Over de dag verdeeld heeft ze dan nog 3 a 4 slaapjes. De eerste is ongeveer 1.5 uur, de andere drie ongeveer drie kwartier.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva sliep rond die tijd zo'n 3x 3 kwartier (soms korter, soms langer, soms gewoon niet ;)) en bijna elk slaapje verliep wel rommelig, ze had heel veel moeite met slapen overdag. Een maandje later ging het gelukkig beter!

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

huh serieus? Wauuwww en ze slaapt gewoon die tijd ook?

ik mag in mn handjes knijpen als de mijne na 8e nog slaapt en dan doe ik haar om 11 uur de laatste fles... Naja ik moet niet zeuren, vanmorgen kwam mevrouw pas om 10 uur 8)

Verder slaapt ze na elke fles tot ze wakker wordt (vaak ongeveer 2 uurtjes) en dan 2 uurtjes spelen, fles en weer slapen tot ze wakker wordt.

en als ik merk dat ze nog moe is gaat ze weer naar bed tot het tijd is voor de fles.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Helaas slaapt Demi sinds anderhalve week heel slecht. Dat wil zeggen 9 uur per dag, waarvan een uurtje of 3 overdag. Om 19.30 gaat ze naar bed, dan wordt ze tussen half 2 en 2 wakker en dan kunnen we zo'n beetje elke kwartier ons bed uit voor haar omdat ze weer huilt.

Denk dat het nu komt omdat er al 2 tandjes (tegelijk ook nog) zijn doorgekomen en ze is verkouden.
    Eerder sliep ze wel de nacht goed door, maar overdag is 3 uur wel een beetje het maximum dat ze slaapt en als ze de nacht goed slaapt dan slaapt ze soms overdag maar een uurtje of zo.
    Wij geven haar wel de kans om de slapen, maar ze slaapt gewoon niet veel overdag.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje zijn tijden zijn ongeveer

22.00 uur laatste fles tot 7.00 uur
    7.00 uur tot 10.00 uur slapen
    dan wakker
    12.30 tot 13.15 uur slapen
    dan tot 15.30 uur wakker
    15.30 tot 16.15 uur slapen
    dan wakker tot fles en van ene laatste fles tot laatste fles slaapt hij altijd heel vast! Dus 4 uurtjes achterelkaar.

De laatste 2 dagen heb ik zijn laatste fles weggelaten en hij slaapt dan van 20.00 uur tot 5.00/6.00 uur dus wel lang maar niet echt fijn omdat hij een beetje vroeg wakker wordt! Dus dit kijk ik nog even aan anders krijgt hij toch nog zijn laatste fles.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Pfff, mijn zoontje slaapt bijna elke dag weer anders. Hij had een prima schema, maar is in december best lang ziek geweest en sindsdien is het niet zo super meer het slapen overdag. 's Ochtends rond 5-6.00 uur eerste fles (en hij sliep zo snel door tot 7.00 uur...is nu even helemaal over), daarna slaapt hij ongeveer 2 uurtjes. Dan slaapt hij weer rond 10.00 uur; soms duurt dit 45 min., soms een paar uur. 's Middags slaapt hij een klein uurtje en is daarom om 17-18.00 uur total loss en slaapt dan wel klokje rond (wel met fles rond 22.00 uur; we moeten hem hiervoor wel wakker maken). Best weinig slapen doet hij nu dus....hopelijk maar tijdelijk...

12. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Grappig Angela 2009, wij hebben ongeveer hetzelfde schema.

Ik heb ook geprobeerd die laatste fles weg te laten, maar dan is ze ook rond 5 uur wakker. En ook 's nachts/overdag wat onrustiger.

Dus nu maar gewoon weer die laatste fles.

Over een paar weken gewoon weer proberen.

kZie wel dat het slapen erg verschild tussen de kinderen.
    Ons dochtertje slaapt aardig veel en makkelijk. Heerlijk!

13. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ongeveer zo:
    6.30 eerste fles. Hierna wil ze nooit echt makkelijk slapen, omdat ze dan al een lange nacht achter zich heeft. Toch probeer ik haar er vaan nog even in te leggen en soms valt ze dan nog een uurtje in slaap.
    11.00 tweede fles, rond 12.30 slapen tot 15.00
    15.00 derde fles. Dan slapen rond 16.15 tot 19.00
    19.00 vierde fles, 19.30 naar bed, gelijk na fles. Dan wakker maken voor laatste fles rond 23.00.

Ik lees dat sommige kindjes van rond de 4 maanden al op 4 flessen zitten. 'Mag' dit al? Want wij moeten Lilly ook altijd wakker maken voor de laatste fles, maar wellicht kan hij dan gewoon weg?

Groet Snoozie

14. Angela2009

Nou hij was afgelopen 2 nachten niet onrustig juist, lijkt net of hij toch veel dieper slaapt nu die laatste fles weggelaten wordt maar omdat hij vanochtend om 5 uur kwam krijgt hij vandaag gewoon nog 5 flessen en de laatste dus zometeen rond 21.00/21.30 uur en dan kijken hoe hij het doet. Er is geen pijl op te trekken bij hem want de ene dag wordt hij half 8 wakker en de andere dag 6 uur!
    Vind het heel lastig om dan een goed ritme te krijgen en om die laatste fles weer te laten vervallen.

15. Angela2009

Nou het is een kwestie van uitproberen, mijn zoontje slaapt altijd heel diep en is echt moeilijk wakker te krijgen voor zijn laatste fles dat ik daarom nu 2 nachten hebt geprobeerd om hem door te laten slapen. De 1e nacht was dat van 20.00 uur tot 6.00 uur en afgelopen nacht was dat van 20.00 uur tot 4.30 uur! :confused: dus nu heb ik nog geen ritme want hij ging niet verder slapen om 4.30 uur en heb hem maar een fles gegeven en toen heeft hij de hele ochtend geslapen met nog een fles om 9.00 uur en hij werd pas om 12.45 uur wakker!
    Gewoon proberen want misschien red je kindje het wel de hele nacht zonder die fles! Mijn zoontje drinkt hem ook nooit op daarom had ik zoiets van hij zal het wel niet nodig hebben! Maar als hij zo vroeg wakker word dan wacht ik er nog maar even mee!

16. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Momenteel is het schema van mijn zoontje:

Tussen half 7 en half 8 wordt hij wakker - krijgt fles.
    Daarna weer meteen zijn bed in.
    Ongeveer 10 uur uit bed - wasen/ badderen, aankleden en spelen.
    Rond 11.00 uur de fles.
    Tussen 12 en 1 uur weer naar bed.
    Slaapt meestal tot ongeveer half 3/ 3 uur. Spelen.
    Kwart voor 4/ 4 uur de fles.
    Rond half 6 naar bed. Dan is hij echt weer moe!
    Dan maken we hem rond 10 uur/ half 11 wakker voor de laatste fles.

Hij krijgt dus 4 flessen op een dag.
    1e en 3e fles: 190 water en 6 schepjes.
    2e fles: 220 water en 7 schepjes.
    4e fles: 210 water, 7 schepjes en 2 schepjes rijstebloem.

Hij laat zich 's ochtends wel eens eerder horen, maar krijgt in principe geen fles voor half 7!
    's Middags, als ik niet werk, ga ik vaak boodschappen ed. doen en dan slaapt hij gewoon in de maxi-cosi of kinderwagen.
    Op vrijdag- en zaterdagavond pakken we hem meestal wat later voor de laatste fles. Rond elf uur.
    Ik ga hem zo wakker maken! :D

Groetjes, Annika1980.

17. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Gewoon naar je eigen kindje kijken. Wij moesten onze dochter altijd om 23.00 uur wakker maken voor de laatste fles en de volgende ochtend was ze om 8.30 uur nog niet wakker. Dus gewoon een keer geprobeerd om de laatste fles om 20.00 uur te geven ipv 19.00 uur. Op de verpakking van Nutrilon staat ook dat je kindje vanaf 6 kilo over mag op 4 voedingen van 180 + 6. Vandaar dat wij dit geprobeerd hebben. Maar nogmaals: naar je eigen kindje kijken.

18. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn schema:

8:00 fles
    8:30 slapen ongeveer 1 uur
    10:00 fruit
    12:00 fles
    12:30 slapen ongeveer 2 uur
    16:00 fles
    16:30 slapen ongeveer 1 uur
    18:00 groente
    20:00 fles
    20:30 slapen tot 8:00

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Smorgens word ze wakker rond 7 en dan krijgt ze de borst waarna ze doorslaapt tot n uurtje of 10. Als ze om 10 uur niet komt voor n voeding dan slaapt ze tot 11/12 en als ze dit wel doet dan slaapt ze tot 1/2 uur door. Als ze om 10 uur die voeding gehad heeft slaapt ze tot 1/2 uur en dan weer n voeding en als we geluk hebben (en dat word steeds minder) dan slaapt ze weer tot 3. En daarna word het allemaal wat rommeliger (en of dat nou komt door dat dr broers dan thuis zijn van school....weet t niet) en slaapt ze af en toe n haze slaapje maar is meer bezig met alles om zich heen. Rond n uurtje of 7 slaapt ze n uurtje en dan begint ze zo rond 11 te mekkeren en dan moeten we naar bed :p
    Snachts is het n gedoe met af en toe tussen door willen drinken maar meestal zo rond de 4 a 5 uur n voeding. Als die helemaal goed verloopt slaapt ze dan tot 7 anders blijft ze steeds mn tepel opzoeken (en mij wakker wriemelen)

Trouwens voor elke voeding spelen we eventjes. Smorgens wat korter omdat ze dan al snel weer wil slapen en smiddags is het dikke pret met van alles. Van in de boks spelen tot liedjes zingen tot babytv en broertjes die gek doen voor dr of hondjes die rond spelen met n tennisbal en op de voed gevolgd moeten worden :)
    Maar ik voed op afroep en zij bepaald nu nog het schema. Daar ga ik langzaam maar zeker n beetje in rommelen als ze vast voedsel gaat krijgen (dus rond de 6 maanden)

20. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Na elk flesje slaapt Julie ongeveer 1 uurtje.

en dan van 22.00uur tot 06.00uur.

Deel Deze Pagina