Molton en matrasovertrek voor in kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Flunckybubble, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Moet er om het matrasje in de kinderwagen ook een molton en een hoes of is een hoes alleen voldoende?

2. Mariannerw

28 aug 2008
    35
    0
    0
    Volgens mij niets! Je kunt natuurlijk ter bescherming van de wagen wel een laken spannen, maar 't is niet nodig.

Vergelijk het maar met jezelf: je bed maak je wel op, maar over je autostoel leg je niet eerst een laken, zelfs al maak je een lange rit en val je misschien -als bijrijder hoop ik dan!- wel in slaap.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou sorry maarik zou m zekers wel beschermen als je kleine wel door de luier heen plast poept dan is je matrasje zo verrot.
    dan vind ik t toch fijn als er een molton en hoeslakentje overheen zitten is wel zo schoon.

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Als je dus een hoeslaken en een molton gebruikt, moet je dan de maat voor een wieg hebben of is er een aparte maat voor kinderwagens?

5. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    nee hoor, zelfde maat als van wieg! en ik doe ook molton en hoeslaken!

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb er nooit een molton in gehad , alleen een hoeslaken voor een wiegje had ik er in.

7. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb vorige week een hoeslaken gekocht voor een wiegje. Deze is voor de kinderwagen iets te groot maar heb deze helemaal strak getrokken. Kan altijd de molton nog bijkopen. Vind het wel frisser om het matrasje te beschermen want deze kan je niet in de was gooien.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik deed er een molton onderlegger of flanellen luier onder en daaroverheen een badstoffen aankleedkussenhoes.

9. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb enkel een hoeslaken erover heen gespannen, een molton volgt wellicht later nog. Helemaal niet bij stil gestaan :confused:

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik deed ook alleen een aankleedkussenhoes over het matrasje (en een hydrofiel onder het hoofdje).

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb molton, hoeslaken en hydrofiele luier...
    Vond het wel een lekker idee kindjes vallen soms toch in
    slaap in wagen en dan ligt het heerlijk....
    En bij ongelukjes kun je alles lekker wassen.

12. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    wat een goed idee!Ik ga gelijk op pad voor meer aankleedhoezen, want die passen tenminste, bedankt!

13. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Vind het wel vreemd dat ze je dit niet vertellen bij de aankoop van een kinderwagen of iig ze hebben niets tegen ons gezegd!

Past dat een aankleedhoes? Lijkt me juist dat je de hoeken echt eronder moet frotten. Een hoes voor een wiegje is al ovaal van vorm.

14. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    ik heb een lodger in de kinderwagen, dus om het matrasje zit maar één hoes.
    Geen gedoe met een jasje en dus ook geen gedoe met extra bescherming voor het matrasje. Scheelt weer.

15. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een molton onderlegger en een hoesje, er zijn maten voor de wandelwagen.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat ligt misschien ook aan je kinderwagen maar wij hebben een Quinny Speedi en daar paste het aankleedkussenhoes prima om het matrasje. Wij hebben juist weer een wiegje die rechthoekig is. Ik had geen zin om voor al die aparte dingen een hoop geld uit te geven terwijl je het maar zo kort gebruikt.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wij hebben de quinny dreami speedi 4 ding ,......
    dus het beste kan ik dan een molton kopen en een verschoningskussenhoes ?
    volgens de beschrijving zou er ook een dekentje bij zitten ....zit er een fleecedekentje bij ....is toch veel te koud voor het kindje in de winter ?
    dus ik koop morgen nog maar een dekbedje er bij ....

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat aankleedkussenhoes paste prima in de Mutsy 4-rider om het matrasje, niets geen gefrutsel met hoeken.
    Ik ken iemand met een Maxicosi Mura en dat past ook prima.

Deel Deze Pagina