Bykay SSC of Mei tai ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Klavertje6, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik sta op het punt om naar Prenatal te gaan en ben ineens aan het twijfelen geslagen.

Ik wilde voor een bykay mei tai gaan, maar nadat ik gisteren mijn draagdoek weer eens heb gebruikt twijfel ik weer.
    Ik ben echt een ramp met knopen, doe het altijd te strak of te los... en hoe die stof om de schouders zit vind ik ook niks, zit of te loa of te straks en ik ben bang dat dat bij de mei tai ook zo is..
    De ByKay SSC ziet er wat simpeler uit en de prijs is ook wat leuker 😊

Maar snijden die riemen niet van de SSC ? Die gespen lijken me niet zo comfortabel.
    We hebben bij de oudste wel eens zo'n babybjorg gehad maar dat was helemaal niks.

En dan heb je van beide nog de deluxe versie ook, nu weet ik het helemaal niet meer..

Wat zoek ik;

Absoluut geen doek
    Geschikt vanaf de geboorte
    Moet makkelijk om te doen zijn
    Gebruik hem alleen voor huiluurtjes en evt strandwandelingen waarbij de wagen niet handig is dus hij zal niet heel intensief gebruikt worden.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik volg even ik kwam via Google op jouw post 😊
    Zit met exact hetzelfde dilemma...

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb zelf de kodaki Flip baby, deze kan vanaf de geboorte tot broekmaat 80 versteld worden, is gemaakt van heerlijk zachte draagdoeken stof

Ik heb ook de Fidella fusion, ook gemaakt van draagdoeken stof, deze kan van broekmaat 62 tot 98, deze gebruik ik tegenwoordig vaker omdat ik zelfs mijn dochter van 2,5 er nog in kan dragen ( gebeurd zelden, meestal doe ik dochter dan in de wandelwagen en zoonlief in de drager maar soms slaapt zoonlief al en als zij ook heel moe is kan ik haar eventueel in de drager doen.

Ervaring met de bykay heb ik niet

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Oh die zijn ook mooi zeg! En beiden fijne dragers? Ik zal waarschijnlijk alleen met baby dragen. Welke vind je zelf prettiger voor die leeftijd?

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Bij De kodaki Flip is heel fijn bij pas geboren baby's, daarmee is het fijn dat er ook een mooi stevig nekrolletje gemaakt kan worden voor de pasgeboren baby. Het nadeel is dan als je een lang kindje hebt dat het rugpand snel te kort kan worden ( zo rond 68/74) maar als je een kleintje hebt kun je er weer tot broekmaat 80 mee doen.

De Fidella fusion is zonder verstevigde heupband en zelf vind ik dat net wat fijner en een nekrol maken is wat lastiger bij deze drager maar zodra ze hun nekje overeind kunnen houden ook weer niet nodig.

Het grootste voordeel vind ik dat de Fidella zowel in hoogte als breedte te verstellen is.

Maar hij is niet vanaf de geboorte te gebruiken, maat 62 is meestal rond de 10-12 weken.

6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Het heeft beiden voor en nadelen dus. Lastig hoor. Hij was bij de geboorte al 53 cm dus denk dat het wel een lang kindje blijft.
    De tula ziet er ook mooi uit. Echt moeilijk!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Tula baby maat kan pas zonder insert met maat 74, je kunt er een insert bij kopen maar daarmee maak je de drager wel minder ergonomisch

Je kunt op Facebook je vraag ook stellen op draagpraat

Daar zijn heel veel mama's die je kunnen helpen en misschien nog ideeën hebben qua drager of meitai

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    De bykay ssc classic kan niet vanaf geboorte, ook al zeggen ze van wel. Vanaf maat 68 past hij mooi. Ik heb m'n zoontje er vanaf maat 62 in zitten, maar de stof plooide nog wel een beetje.
    De bykay ssc deluxe is te verstellen en kan wel vanaf geboorte.
    Volgens mij kan de mei tai ook vanaf geboorte, maar weet ik niet zeker.

9. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is de mei tai deluxe geworden.. wat een heerlijk ding zeg!!
    Heb S erin gedaan en hij was gelijk weg.. net aardappelen staan schillen met hem erin 😊

Hij 'zakt' wel snel naar beneden vind ik maar dat kan ook aan mijn knopen liggen natuurlijk.

Jammer dat de stof over de grond dweilt met knopen, als je hem buiten om wilt doen dus even rekening mee houden.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat strakker dan! Als je hem erin zet, de banden over je schouders, de boel even flink aan de banden naar beneden trekken, hupsen en weer trekken. Dan kruisen en knopen. Als je hem dan met platte hand tegen zn rugje aan duwt, hoort hij niet dichter tegen je aan te komen zeg maar.

Deel Deze Pagina