Oke ik snap het even niet meer. Er moet een molton in het bedje, maar deze mag niet waterafstotend zijn. Ik denk dat wij de verkeerde hebben gekocht, want bij ons blijft het water erop liggen. Klopt het dat een molton niet voor een gedeelte uit polyester mag bestaan, maar 100 % katoen. En waar koop je die? Bij hema en ikea bestaan ze dus ook laag polyester.
Ik durf je geen antwoordt te geven... maar heb wel een aanvullende vraag over de molton... Is een molton echt noodzakelijk? en om welke reden dan?
Bij de hema hebben ze ook zonder polyester HEMA) Ik gebruik het in de kinderwagen onder het hoeslakentje van het matrasje. En in het ledikant als laagje tussen hoeslaken en molton-onderhoeslaken, zodat bij een ongelukje er toch een laagje extra is..
Een moltonhoeslaken gaat als eerste over het matrasje, en daarna een gewoon hoeslaken. Een molton neemt veel meer vocht (zweet, spuugjes) op, daarom doe je die ertussen. Wat je moet hebben is inderdaad een gewoon 100% katoen molton hoeslaken. Prenatal heeft ze o.a. Prenatal - Slapen - Moltons - Prenatal - Molton hoeslaken Vaak op in de webshop, maar in de winkel wel verkrijgbaar meestal. Vermijd producten die bv. moltonzeiltje, molton bedzeiltje heten. Daar zit een laag plastic tussen, wat niet ademt. Zoiets zou ik pas evt. gebruiken als je kind zonder luier gaat slapen en misschien een 'volle lading' in bed plast, maar daarvoor echt niet nodig.
Je moet gewoon een molton hoeslaken, molton onderlaken, molton onderlegger of wat dan ook kopen. Je doet dit onder 't hoeslaken om het matrasje te beschermen. Zelf heb je ( als het goed is ) toch ook een molton of een matrasbeschermer tussen hoeslaken en matras? Geen molton zeiltjes etc inderdaad, gewoon 100% katoen. Hema heeft ze wel, prenatal ook, maar ook gewoon bij de stoffenkraam bijvoorbeeld.
nee wij hebben geen molton op ons eigen bed we luchten de matrassen gewoon vaak.... Voeldoet een areosleep matrasbeschermer ook?
De meningen over hoe een bedje opgemakat moet worden verschillen nogal, ik dacht het goed te hebben gedaan, tot na de geboorte van ons zoontje de kraamverzorgster kwam..... Ze heeft alles wat ik had opgemaakt afgehaald en opnieuw gedaan op haar manier, die ik ietwat apart vind. Wat zij heeft gedaan: Matras Molton Hoeslaken voor om het matras Moltonzeiltje!!! (die ligt onder de billetjes, kruik mag daar met de dop niet op liggen) Hydrofielluier bij het hoofdje. Inmiddels is kraamzorg weg en alles weer 'op mijn manier' gedaan. Echt, er is zoveel verschil van mening hierover, van de een mogen zeiltjes niet, van de ander moet het, maar dan niet onder het hoofdje (echter dit was vroeger ook al zo). Werkelijk waar geen touw aan vast te knopen.
Een matrasbeschermer leg je onder een matras. Een molton op/om je matras en daar overheen een onderlaken/matrasovertrek. Je kunt een molton overal wel kopen, ook bij Hema ja. Wat jij hebt is denk ik een molton zeiltje oid. Dat 'mag' je niet gebruiken geloof ik, omdat het niet ademend is.
Zeiltje wel of niet verschilt per kraamzorgorganisatie. Beste is zonder. Anders erg opletten dat je kindje niet met hoofdje erop ligt en de kruik met de dop er vanaf. In principe zo opmaken: Matras Molton Hoeslaken Laken Deken (of deken in dekenhoes) Ik denk ook dat je een molton zeiltje hebt. Hema heeft wel gewone moltons HEMA)
Zo doe ik het ook. Alleen ik doe tussen de molton en het hoeslaken een moltonluier(die moltondoeken, weet ff niet hoe ze anders heten) omdat hij zo veel kwijlt en spuug(de). Dit voor mijn matras, en alsnog kan dat ding weg over een jaar hoor. En ik heb geen lakentje meer onder zijn deken, hij ligt in een dunne slaapzak onder een deken(vind ik minder eng, laken kan hij zich zo in opdraaien en deken niet). Maar aan het begin had ik het precies zo als hierboven en gaandeweg zelf wat bijgeschroefd.