Hoi heb net de intake voor de kraamzorg gehad. Had een molton bedzeiltje onder de molton en het hoeslaken liggen.. Dit moest er onder weg voor warmte stuwing.. Maar wat word er nu verstaan onder molton onderleggers (flanellen luiers) Ik had dus dat soort moltonbedzeiltje bij de hema gehaald 2 voor 16 euro ofzo.. zegt ze die moeten er onder weg maar je moet ( 6 ) molton onderleggers kopen Domme vraag misschien: Wat is dit nu precies? Ik vroeg dus `t zelfde als wij moltons onder t hoeslaken.. nee zegt ze molton onderleggers... Dus.. nu weet ik t nog niet.. Kan iemand mij dat vertellen? Groetjes Danielle
Ik heb gewoon de moltonhoeslakens gebruikt ...gewoon bij de hema verkrijgen! ..Daarover heen een katoenen of jersy hoeslaken en klaar is kees een moltononderlegger, zijn echt niet nodig hoor! Een moltonhoeslaken is prima! Een odnerlegger, is gewoon een stuk moltonstof Die dame moet niet zeuren, maar das mijn mening ...en geloof me de betreffende kraamhulp die jij krijgt doet het wéér anders...
Hoi Ze zei idd echt dat ik er zeker 6 moest halen.. Dus een molton onderlegger is er wel en dat moet weer onder het molton? en dan hoeslaken er overheen? Groetjess
ik zou zeker wel een moltonbedzeiltje gebruiken hoor (anders is het matras behoorlijk vies als de luiers eens flink doorlekt oit), en 6 moltononderleggers is wel erg veel, tenzij je die specifiek onder het hoofdje ofzo gebruiken wilt. ik doe altijd matras + molton hoeslaken + moltonzeiltje tot halverwege de rug + gewoon hoeslaken, en dan nog een handdoek met hydrofieldoek erover onder het hoofdje (de eerste tijd, na een paar maanden wil dat niet meer met een hydrofieldoek, dan gebruik ik alleen de handdoek ivm spugen) diverse laagjes over elkaar heen dus, zo bevalt het ons het beste
Ik heb nog nooit een lekkende luier meegemaakt die zorgde dat het matras vies werd. Maar goed. Bij het bedje opmaken heb ik: matras, hoeslaken, baby, laken, deken. En onder het hoofdje van de baby een hydrofiel luier om evt. spuug op te vangen. Een molton onderlegger die tegelijkertijd bedzeil is zou ik persoonlijk zeker niet doen. Daar geef ik je kraam gelijk in. Maar om nu 6 moltononderleggers te kopen zou ik zeker ook niet doen. Het is maar net waar jij je prettig bij voelt. Het is en blijft jouw kind. Enige waar ik me wat van aantrek zijn adviezen die over veiligheid gaan. Voor de rest trek ik mn eigen plan.
ik heb nu net wezen shoppen...en heb molton onderleggers gekocht,,molton hoeslaken,en gewone katoenen hoeslaken hmm dus die onderleggers hoeven niet?
Ik heb zelf denk ik 4 onderleggers en nu ik er aan denk heeft mijn zoontje in die 3 maanden nog geen 1 keer doorgelekt . Ik doe het eigenlijk omdat de kraamhulp dit ook zo deed . Ik maak het bed zo op": matras ,molton,laken ,baby dekentje kort opgemaakt en een hydrofiele luier voor het spugen onder het hoofdje .
hmm ik geloof dat ik dan het uitzonderlijke kindje heb wat wel vreselijk doorlekt mijn oudste lag vanaf het begin in een ledikant, en hij is in het 1e jaar heel wat keren doorgelekt (waterdunne diarree die zo de luier uitloopt)
Volgens de intake vanmiddag wel 6 stuks nog wel.. geloof dat ik er eerst maar 2 of 4 haal.. Groetjess
ja ik vind het ook allemaal zo overdreven zeg ik doe gewoon matras,molton hoeslaken en gewone hoeslaken dan baby dan lakentje dan deken en of de kraamzorg het nu leuk vind of niet ik ga geen extra moltons en onderleggers kopen straks als zij weg is doe je het toch op je eigen manier. zal mij benieuwen wat ze hier 7 oktober zeggen over dit onderwerp
Molton onderleggers kan je bij de Wibra halen daar zijn ze ook niet zo duur, ik heb zelf een molton wiegenlakentje gekocht , mij werd ook afgeraden om geen bedzeiltje te gebruiken , gelukkig had ik die ook niet gehaald. Het is ook overdreven eigenlijk toen mijn zoon geboren werd vijf jaar geleden had ik gewoon een bedzeiltje hoor en daar werd toen niets over gezegt.
Volgens mij mogen flanellen luiers ook i.p.v. een moltononderlegger, van deze flanellen luiers moet je er volgens mijn lijstje van de kraamzorg ook 6 hebben.
Ook flanellen luiers heeft lang niet iedereen in huis. Ik heb ze niet, niet gemist ook. Kraamzorg kan wel meer willen maar flanellen luiers of moltons is toch echt een persoonlijke keuze. Vind ik iets heel anders dan bv kruiken die je echt nodig kunt hebben.
WIj hebben gewoon matras, aerosleep molton en dan hoeslaken. Ik had ook gehoord dat moltonzeiltjes niet mochten en ik wilde nog wel een hydrofiel luier bij het hoofdje leggen. Ben benieuwd wat de kraamverzorger er van zegt. Mijn zus had ook geen flanellen luiers en die ook nooit gemist. Dus die ga ik ook niet aanschaffen. Koop wel een zwikkie hyfrofiele luiers meer, want van iedereen hoor ik dat je die nooit genoeg kan hebben.