Een bedzeiltje mag je best gebruiken. Alleen het mag echt niet onder het hoofdje liggen. Ik geloof dat je het tot een bepaalde hoogte in het bedje mag doen. Maar een lakentje met de molton eronder, voor een klein babietje is voldoende. Zoveel plassen ze niet in het begin, wel vaak.
De kraamzorg zei hier al toen ze op intake kwamen absoluut geen zeiltje in bed ivm wiegendood en als je een kruik in bed hebt dan kan dat hete water nergens heen stel dat het gaat lekken... Maar ja, iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich het beste bij voelt... Ik heb geen zeiltje in bed, alleen een molton onder haar hoofd en die houdt heel veel vocht vast!
Kun je zien hoe verschillend de adviezen zijn. Ik heb namelijk voor 2 weken terug de intake gehad en toen ik het vroeg van het moltonzeiltje mocht het gewoon wel. Mits je bij de voeten en het hoofdje ruimte vrij liet. De kruiken legden ze dan met de doppen ter hoogte van de voetjes... zodat, mochten ze lekken, het water onder het zeiltje door loopt....Een zeiltje was volgens die vrouw vooral voor lekkage van de luier zodat er geen poep en plas (en mocht ook alleen maar ter hoogte van de billetjes liggen) in het matrasje zou komen....
De meningen over het gebruik van een bedzeiltje zijn dan wel verdeeld. Ik zal straks eens aan me verloskundige vragen hoe zij er over denkt of anders de kraamverzorgsters als me baby geboren is.
Moeilijk allemaal zeg! iedereen heeft weer andere adviezen... ik zag de moltons ook liggen bij de hema, deze zijn van katoen met een tussenlaag van rubber... mag dit dan wel??? anders zouden ze het toch ook niet mogen verkopen? er staat idd ook op dat je het niet onder het hoofdje mag leggen, maar alleen het middelste is van rubber geloof ik dus dat ligt dan sowieso onder het kontje...
Deze heb ik ook en die mocht ik wel gebruiken mits je dus het hoofdje en de voetjes vrij laat en het alleen onder het kontje legt
Heb het gisteren aan de kraamzorg gevraagd. Mag volgens haar niet i.v.m. wiegendood. Dus ik leg er voorlopig toch alleen maar een molton in. Silly