Oja als je kindje v(en jij ook bij borstvoeding) spruw heeft, moet je trouwens na iedere voeding alles sterilliseren.. Toen was ik blij dat ik de magnetronsterillisator had..
Moltonzeiltje heb ik het niet zo op. Luchtdicht en niet ventilerend. Ik had er een aangeschaft en heb hem weg gegooid. De magnetronsterilisator heb ik de eerste tijd veel gebruikt. Daarna is alles iedere dag de vaatwasser in gegaan.
Ik heb tot een half jaar de magnetronsterilisator gebruikt. (Alleen op de dagen dat ik flessen en kolf gebruikte.) Nu ben ik er mee opgehouden. Hij krijgt groentehapjes van een bordje en lepeltje die niet gesteriliseerd zijn. Om nog maar te zwijgen over het rondkruipen op de vloer en daarna zijn handjes in zijn mond doen.... Maar de eerste maanden vond ik het toch wel een prettig idee! Zeiltje zou ik ook eng vinden.
dus die molton bedzeiltjes gebruiken jullie niet? Dan ga ik proberen ze te ruilen bij prenatal.. is dan alleen een matras met molton hoeslaken en dan een hoeslaken voldoende?
Dat vh zeiltje klopt! Moeten ze echt vd lijst halen. Zeiltjes zijn niet echt lucht doorlatend!!! De magnetronsterilisator is super!!! Hebben we erg veel gebruikt bij de eerste
Ja, idd molton hoeslaken en dan een hoeslaken met evt. in het begin een hydrofielluier onder het hoofdje, dan hoef je bij een beetje spugen niet meteen het hele bedje te verschonen... Het zeiltje had ik wel gekocht en bewaar ik voor het zindelijk worden, maar als je hem nog kan ruilen zou ik dat idd gewoon doen.
Maar als je "zeiltjes" hebt die 100% KATOEN zijn en geen platsic laagje hebben mag je ze gewoon gebruiken. Heb een hele stapel van mijn zusje gekregen en die komen bij de hema vandaan en bevatten geen kunstoffen. de moton hoeslakens voor baby's zijn vaak nog erg dun en dan kan je zo'n dikke katoenen lap (want meer is het niet) onder het beddegoed en als je wil alleen onder het kontje doen. Volgens mij is het zo veilig
Ik vind de sterilisator een ideaal ding! Bacterien krijgt je kind heus wel binnen...je steriliseert toch niet elke fles, elke keer na de voeding? Ik doe het 's ochtends en gooi meteen de spenen en de speciale afwasborstel voor de flessen er ook in. Mijn kraamhulp vond het ook een ideaal ding...Hij staat bij ons gewoon altijd in de magnetron en de schone flessen zitten daarin, zo slingeren er niet allerlei flessen over het aanrecht en weet je meteen wat er schoon is en niet...
Ik vind de magnetronsterilisator echt een hele goede aanschaf!! Uitkoken is niet veel werk, maar toch in alle hectiek, drukte, spullen klaarzetten voor de volgende dag kdv, of naar oppas noem maar op, is het heel fijn dat je alles zo in dat ding in de magnetron kan zetten. Je hoeft er niet bij te blijven. Na 4 minuten is hij klaar! Echt ideaal! Heel veel plezier van gehad. En die molton zeiltjes komen straks ook nog wel van pas.
Wil je bv gaan geven? Dat maakt wel uit voor de hoeveelheid spullen en het belang van uitkoken (als je gekolfde melk invriest en wat langer wilt bewaren bijvoorbeeld). Heb de eerste twee maanden alles steeds uitgekookt maar daarna snel een sterilisator gehaald, scheelt echt net een paar handelingen en tijd voor een drukke (werkende) mama... Heb 'm trouwens van mp voor 5 uit de buurt
Ik wil inderdaad bv gaan geven. Ik houd de sterilisator gewoon! Was ruim E 20,-, nou ja, overleef ik ook wel weer . Klinkt inderdaad handig!
zeiltjes zou ik ook niet doen, ik had/heb een dekmatrasje en daarop katoenen moltons. sterilisator vind ik echt een werelduitvinding!!
Sterilisator vond ik erg handig. Doe nu nog ongeveer 1 keer in de week, eerst vaker. Ik had er een pesthekel aan om de spullen uit het hete water te halen, of zo'n pan weer afgieten, alles weer door laten worden... nee echt geen zin, dus geen spijt van de sterilisator. Moltonzeiltje zou ik niet doen, we hebben er hier een gewone molton onder liggen en ook die is tot nog toe niet nodig geweest (ondanks flinke diarreeaanvallen)
Mij leek een steralisator overbodig want je kan het zo hoepla in het pannetje kokend water knikkeren.. Nou daar ben ik op terug gekomen toen ik eergisteren alles ging uitkoken, heb me handen 5 keer bijna verbrand en was bang dat alles aan het pannetje vast ging smelten!
Magnetronsterilisator: errug handig! Toen mijn moeder hem per ongeluk heeft laten smelten door de ovenfunctie van onze combimagnetron te gebruiken, heb ik direct een nieuwe gekocht. En als je hem straks niet meer nodig hebt: het is ook een heel handige taartdoos
Wel grappig, want ik HAAT echt die magnetronsteralisator, en ik ben erg van het makkelijke en luxe, maar wat een rot ding. Ik heb standaard een pan op het fornuis staan, waar ik alle gebruikte dingen ingooi, even water uit de quooker erbij, gas aan en klaar. Die stralisator heb ik weggegeven, zo blij was ik er mee
Klopt hier hetzelfde te horen gekregen...geen zeiltjes in bed...luiers zijn tegenwoordig zo goed dat ze amper doorlekken. Flessen steriliseren overbodig...kindjes moeten juist wat weerbaarder worden dus flessen hoeven niet meer uitgekookt te worden
Ik gebruik de magnetronsterrilisator nog steeds dagelijks. Ideaal vind ik. De moltonzeiltjes van de hema gebruik ik wel, maar alleen maar omdat ik er aerosleeptopdek en hoeslaken op heb liggen en mijn kindje dus wel kan ademen. Toen ik dit nog niet had gebruikte ik het niet. Je kindje zou kunnen stikken als het zich niet zelf terug kan draaien en per ongeluk omdraait met z'n gezicht in een (niet ademende) molton.
Heb de sterilisator gekregen, maar heb de eerste periode gewoon met een pannetje uitgekookt, mede ivm de kolf. Vind toch de sterilisator makkelijker hoor. Ik bedoel je moet eerst pannetje water koken, dan het spul er in (moet citroenzuur of azijn bij ivm kalk) dan nog weer met koud water afspoelen..... Ook al zou het niet meer nodig zijn... ik ga het de eerste weken toch wel doen.