Ik heb al een aantal weken een discussie met mijn man over hoe oud Eliza moet zijn voordat we er nog een keer willen gaan proberen. We zitten mega ver uitelkaar wat dat betreft. Niet dat ik nu weer zo nodig zwanger wil worden, maar wil toch wel een indicatie van waneer ongeveer.. Hij wil er pas weer voor gaan als Eliza 5 jaar is.. Ik zelf toch echt wel eerder.. Pfff.. Hoe hadden jullie dit? of hadden jullie niet zo'n vervelende kerel Groetjes Kalush
Het wil natuurlijk niet zeggen dat je gelijk zwanger bent. Er staat een jaar voor. Dus dat kan je gebruiken om je man te overtuigen. Ook als je de eerste keer snel zwanger was, wil dat niet betekenen dat het bij de tweede ook zo is. Succes!
Wij hadden gekozen om er 4 jaar tussen te hebben. Toen mijn zoon 4 werd zijn we ook verhuisd naar een grotere woning, inmiddels zijn we 2 jaar verder, maar helaas nog niets op komst (heb wel vorige maand een miskraam gehad), dus hopen dat het niet te lang meer duurt.
Luxe probleem. Die van mij wil er namelijk maar ééntje. Ik misschien ook eigenlijk wel... maar heb eigenlijk mn hoop gezet op een tweeling dus maar Serieus: i zou het juist leuker vinden aan de ene kant om ze kort op elkaar te hebben, aan de andere kant is het wel praktischer als er 4/5 jaar tussen zit. Is de eerste al wat ouder, en is het allemaal misschien wat makkelijker. Dat is voor elk stel anders en ligt er denk ik aan wat je zelf, en samen, belangrijk vindt!
Bij mij zitten er straks helemaal grote leeftijdsverschillen tussen. Als ik dit jaar zwanger mag worden zit er 12 jaar verschil tussen jongste en oudste. De middelste is nu 9 en mijn zoontje is nu 4. We wilden eigenlijk wat korter leeftijdsverschil op de jongste,maar dat ging niet ivm omstandigheden.
Je kan het niet altijd plannen, soms is het genoeg als er nog eentje komt, dat is niet eens vanzelfsprekend. Dan maakt het uiteindelijk achteraf niet uit wat er tussen zit... Heb zelf een (half)broertje van 9 jaar jonger. Die 9 jaar maakt op deze leeftijd eigenlijk niks meer uit. Vind het allang heel erg leuk dat ik uberhaupt een broertje heb!
Na de zwangerschap van mijn dochter wilde ik wel gelijk doorgaan maar zij werdt opgenomen in het ziekenhuis met vage kwalen. Ze bleek VSD te hebben en was gelijk een zorgenkindje omdat ze niet wilde eten. Omdat ik het tegenover haar en de volgende niet eerlijk vond hebben mijn man en ik besloten 'even' te wachten. Toen dochterlief 1 werdt, en VSD-af was, hebben we besloten (weer) te stoppen met de pil en er voor te gaan. 4e Ronde was raak!
euhmmmmm... mijn zoontje is nu 3 jaar en we zijn nu besig voor een tweede... maar jah je hebt het tog niej voor ut zeggen want wie weet duurt het nog een jaar..
Dat was bij mij ook de reden.... Mijn zoontje werd toen hij 7 weken oud was opgenomen met zware hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging Heeft moeten vecht voor zijn leven Had een behoorlijke achterstand en is 3 jaar lang op antibiotica gezet. Heeft speciaal onderwijs gehad.Is inmiddels al 6 keer geopereerd. Nu gaat het heel erg goed,en hij zit op de reguliere bassisschool en heeft zijn achterstand bijna ingehaald. Onze zorg ging dus echt naar ons zoontje
Wij wilde er altijd een jaar of 4 tussen hebben. Toen ons zoontje 2 werd, zei mijn vriend dat hij het toch wel heel erg leuk leek om er nu al voor te gaan....ik moest even wennen aan het idee omdat ik er nog niet zo mee bezig was maar werd al snel door z'n enthousiasme aangestoken
Toen onze dochter 3 was,kregen we kriebels voor een 2e maar door financiele moeilijkheden lukte dat niet.Inmiddels is ons meisje 8 en zijn we fanatiek bezig voor een 2e.
Dat leeftijdsverschil maakt weinig uit ( als jij tenmisnte nog onder de 40 bent als je kindje 5 is). Wat belangrijk is , is dat jullie erover van mening verschillen. Dat je allebei iets anders wilt dus. Daar moet je samen uit zien te komen. Daar kan ik je dus helaas niet bij helpen. ( mijn dochter is elf ..., maar dat heeft een andere oorzaak )
Ik had (gelukkig) niet zo'n vervelende man, hihi! Ik ben na de bevalling gewoon niet meer met de pil begonnen, hebben de eerste tijd wel opgelet, want ik wilde ook niet gelijk zwanger raken, maar op een gegeven moment hebben we het toegelaten! We wilde het liefst niet zo'n groot leeftijdsverschil ertussen, bij ons zit er nu precies 2 jaar en 10 dagen tussen en dat vind ik eigenlijk wel heel erg mooi! Maar ja, het zou natuurlijk kunnen zijn dat je niet 1,2,3 zwanger bent en dan wordt het leeftijdsverschil alleen maar groter he, dat moet je vriend natuurlijk ook wel beseffen! Mocht ik voor een derde gaan, zou ik weer beginnen zo rond de 2e verjaardag van mijn jongste dochter! En ja, het is lastig zo'n situatie, maar je kan het niet dwingen, goed praten, of even laten rusten en er misschien weer over beginnen als je meisje 1 jaar is! Het zal allebei zijn voor- en nadelen hebben!
Nathalie : ik heb zelfs ook hersenvliesontsteking gehad, mijn moeder en vader weten dus hoe het is... ik heb er ook iets aan over gehouden, namelijk slechthorendheid, maar verder ben ik prima in orde. Jelle wordt in september 2 jaar, dus we zijn nu al begonnen voor een tweede, je weet nooit hoe lang het kan duren en bovendien wil ik ook niet een te grote leeftijdsverschil.
Dit begrijp ik ook niet. Voor zover je kunt plannen zou ik er hooguit een jaar of drie tussen willen hebben. Ik kom zelf uit een gezin waar veel leeftijdsverschil tussen de kids zit. Boven mij komt een zus die 7 jaar ouder is dan mij, een broer die 5 jaar ouder is en onder mij een broer die 8 jaar jonger is dan mij. Nu maakt het niets meer uit maar toen wij kind waren leek er wel een generatiekloof tussen ons. Ik deelde de kamer met mijn zus. Letterlijk delen hoor! Haar kant was volgeplakt met popsterren en mijn krant met de fabeltjeskrant. Nu kunnen we er mee lachen maar voor haar was dat toen niet leuk. We hadden echt niets aan elkaar...ik had mijn zus als oppas!
Mijn zoon is ook slechthorend. Zit ook met zijn neus bovenop de juf,maar hij pikt het gelukkig allemaal goed op
onze dochter is net 7 jaar geworden en zijn voor een tweede bezig.ik vind leeftijds verschil geen probleem je krijgt kinderen omdat je het zelf graag wilt en niet dat je kinderen persee met elkaar moeten spelen vind ik ,kinderen hebben ook hun eigen vriendjes en vriendinnen en ik denk dat het ook weer leuk is mocht het allemaal lukken dan maakt ze het allemaal heel bewust mee, echt een grote zus zijn maar als evt oppas zal ze nooit niet gebruikt worden ze is en blijft een kind. Maar we wachten geduldig af groetjes maica
mijn man en ik praten alweer over een tweede. Als het allemaal mag lukken dan zullen wij niet heel lang meer gaan wachten voor we weer gaan proberen een tweede wonder te laten ontstaan. Maar nog effe rust in de tent, want de keizersnee heeft er toch wel hard ingehakt.... Karin
Haar man wil 5 jaar ertussen hebben, als je tegen die tijd boven de 40 bent, vind ik dat je een hele goede reden hebt om al eerder een tweede te willen. En anders, is het een kwestie van smaak. ( groot of klein verschil) Er zijn genoeg kinderen waar maar 3 jaar tussen zit die het helemaal niet met elkaar kunnen vinden. En er zijn er ook genoeg met grote verschillen die veel plezier samen hebben. Wat ik dus bedoelde te zeggen : leeftijdsverschill tussen je kinderen is een kwestie van smaak....uitgezondert het feit dat op een gegeven moment je eigen leeftijd gaat meespelen.