Weer een vakantie topic..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prins03, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Over 2 weken gaan wij naar Frankrijk. Voor het eerst, en voor het eerst met Mees dus extra spannend :D (mees is 8 maanden als we gaan).

Nu bedenk ik allemaal dingen die ik misschien wel mee moet nemen, maar ik weet niet goed welk merk etc.. Misschien hebben jullie tips, aanvullingen?

Ik heb al ingepakt:

Thermometer
    Luuf
    Zoutoplossing neusspray
    Kinderparacetamol

Nu hoor ik dat de volgende dingen ook handig zijn om mee te nemen:

Tekenpen
    ORS tegen uitdroging
    Oordruppels (welke???)
    Prikweg (vsm?)
    Anti mug (gelezen dat er voor baby's anti mug is met 30% deet, dit zou wel kunnen, je hebt ze ook met 50% deet maar dat mag niet.. Maar welke moet ik dan meenemen?)

Hebben jullie verder nog aanvullingen? :(

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

waar ga je naar toe? Camping? Huisje? In een stad of dorp?

Dit is mijn vakantielijstje:
    voeding
    2 flessen / tuitbeker
    luiers / billendoekjes
    kleding / rompers
    sokken
    slabben / spuugdoekjes
    douchegel / shampoo
    bodylotion
    sudocreme / lanette
    zantac medicijnen + spuitje
    paracetamol zetpillen
    potjes eten / fruit
    zwemluiers en zwembroekje
    speelgoed
    campingbedje + lakentjes, e.d.

Eventueel een staafmixer of wat dan ook (mocht je in een huisje zitten), anders kan je vers halen bij een buurtsuper ?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Frankrijk heeft ook winkels ;). Ik zou geen orrdruppels of ors mee nemen, mocht je het. Nodig hebben is dat zo gehaald. En datzelfde voor luuf en neusspray. Ik vind zelf anti mug voor die kleintjes niks, bah is echt rotzooi. Je kunt wat citronella druppeltjes dichtbij hem neer zetten en afhankelijk van de slaapplek een anti muggen net ofzo regelen aldaar. Prikweg, tja, voor mij hetzelfde, rotzooi en kindjes stoppen alles in hun mond, dus wellicht ook de plek waar je dat smeert.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    We zitten in een stacaravan met airco in zuid frankrijk

De rest van het lijstje wat ik zie staan heb ik allemaal al wel opgeschreven. Het ging mij meer echt om de 'medische' dingen om mee te nemen.

Staafmixer hebben we niet nodig, hij eet alles in stukken.. En idd.. Frankrijk heeft ook winkels en ook baby's :p .. Misschien maak ik me te druk..

Het is immers ook de eerste keer dat ik 2 weken op vakantie ga, de eerste keer dat ik naar Frankrijk ga, en de eerste keer met Mees :D ..Allemaal nieuw dus ik wil gewoon overal aan denken..

Deel Deze Pagina