mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik ben ook tevreden over de dr. Brown fles. Hij trekt niet vacuüm iig. Gisteravond had hij nog wel krampjes maar we waren dan ook net 2 flessen bezig met deze fles, s'ochtends had hij nog wel de difrax. Ja hij drinkt goed. Steeds meer flesjes gaan echt leeg. Als hij 2 dagen zijn flesjes leegdrinkt mag hij zelfs naar 120! Vandaag wegen, we zullen dan zien hoeveel hij is aangekomen

2. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Spannend! Onze meid wordt dinsdag weer gewogen, dan zit ze hopelijk weer boven haar geboortegewicht.
    Krijgt hij nog elke 3 uur de fles of zit hij op de 4 uur?

Bij onze kleine meid wisselt het tussen de 3 en 4 uur, ligt eraan wanneer ze wakker wordt. Als we haar wakker maakte elke 3 uur dan dronk ze veelste weinig, dus op advies van de VK zijn we 4 uur gaan aanhouden, tenzij ze eerder komt.

Drinken is vannacht weer een ramp, voor het slapen gaan heeft ze maar 10ml gedronken en net maar 30ml. Ze is denk ik heel moe van gisteren, ze is gisteren bijna constant wakker geweest tussen de hele korte slaapjes door.
    Hoop dat ze straks weer een volle fles leegdrinkt!

3. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moontje klein detail Hihi maar kan je mijn leeftijd op 30 zetten. ?

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hij drinkt meestal om de 4 uur, soms ook om de 3 uur. Sinds een paar dagen is het echt een vreetbeer! Maar ook een slaapkopje... Hij kan soms echt dik 3 uur slapen. S'avonds is hij wat meer wakker, denk ook mede door de krampjes. En op andere momenten kan hij weer uren wakker zijn... Met een record van 5 uur! Dat was echt niet leuk trouwens want hij was natuurlijk oververmoeid.

Dat goed drinken komt vast wel goed!

5. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, dames.

En gefeliciteerd, Joyyke! Ik dacht dat ik snel was, maar jouw bevalling ging nog sneller. Ik lees later even rustig bij en reageer dan ook, maar in het kort even mijn verslag.

Ik had rond 2uur 's nachts wat voorweeen, maar dat had ik elke nacht. Om 5 uur dacht ik: dit kan wel eens menens zijn. Toen waren we om 8 uur in het ziekenhuis, maar de weeën kwamen nog maar om de 5 min of soms zelfs om de 8 min, dus de VK dacht dat het nog wel even zou duren of misschien zelfs wel weer af zou zakken. Om 9 uur had ik 3 cm en kon het nog steeds 2 kanten op.
    Ik was vastberaden te gaan bevallen, dus heb iedereen de kamer uitgestuurd.
    Mijn man heeft zelfs nog de boodschappen opgehaald bij het Pick Up point, haha. Om 11 uur had ik toen 5 cm en toen heeft de VK vliezen gebroken.
    Toen kreeg ik vreselijke weeën die erg lang duurden. Ik raakte in paniek bij het idee dat ik dit nog 5 cm (in mijn gedachten 5 uur) moest volhouden, dus ik vroeg om pijnstilling. Ze had het infuus geprikt voor het morfinepompje en wilde net de pijnstilling klaar maken, toen ik zei: volgens mij komt ze al.
    Was ik in 15 min van 5 naar 10 cm gegaan! Bizar, geen wonder dat die weeën niet te doen waren.
    Met drie persweeën en een kleine knip (auw), was ze er al. Ze had in het vruchtwater gepoept, dus ze moest wel snel komen. We moesten daarom ook 8 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie (ook vanwege haar gewicht trouwens), maar dat vond ik wel lekker rustig. Ondertussen maakten mijn ouders en zus thuis het huis helemaal klaar.
    's Avonds waren we weer thuis!
    Ze is zoals verwacht erg klein: 2650 gram, maar dat waren mijn andere twee kindjes ook. We voeden een paar dagen bij, zodat ze niet zo veel afvalt, maar ik krijg al wat stuwing, dus volgens mij komt de borstvoeding goed op gang. Ze drinkt in ieder geval als een tijgertje.
    Het is heel intensief (vooral gisteren: de eerste dag thuis, veel bezoek, eerste dag kraam, verloskundige, etc), de eerste nacht was ook vrij dramatisch, maar vannacht ging het best goed eigenlijk.
    Het is een heerlijk meiske en broer en zus zijn apetrots!
    Maar ook lekker dat ze vandaag op school en creche zijn; wij gaan even genieten met z'n tweetjes van onze mooie dochter Femke.

Dames die nog moeten bevallen: houd vol!
    En voor de rest: succes met jullie kleintjes. Ik ga binnenkort alles bij lezen.

6. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen Nina!! Nogmaals gefeliciteerd !! De knip (au) ben ik behoorlijk bang voor. En ik heb waarschijnlijk een 8 ponder Pfff

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wow die drie a vier uur tussen voedingen kan ik alleen maar van dromen... Hier zit er vaak maar twee uur tussen begintijden van de voedingen, en dan duurt het soms ook nog wel een uur voordat de kleine man verzadigd is... :)
    Hoop dat dat snel wat meer tijd tussen gaan zitten. Vooral vannacht zat er echt geen enkel wat langer blokje tussen, dus ben erg gaar.

Leuk om je verslag te lezen Nina! Dat is inderdaad vlot gegaan, die laatste centimeters.

Ik had ook al zo'n vlotte. Zal eens in een nieuw berichtje kijken of het me lukt het verslag te typen zonder dat de baby alweer eten opeist :D

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    #2088 Emily27, 26 jan 2015
    Laatst bewerkt: 26 jan 2015
    Goed, hierbij mijn bevallingsverslag!

De avond vantevoren hadden ze 's avonds laat het ballonnetje geplaatst. Meteen erna ging ik douchen en voelde het niet alsof dat ding goed vast zat. Ging erna nog even naar de wc, en flop, daar was ie alweer. Had ook een kleine 2cm ontsluiting van mezelf toen ze hem plaatsten. Verpleging gebeld, en gevraagd wat ik ermee moest, maar zij gaven aan dat als hij eruit viel hij zn werk wel had gedaan en er dus geen nieuwe nodig was. Die nacht wat menstruatiekramp en lichte voorweeen, niks wat aanvoelde als het echte werk, maar het rommelde wel.

De volgende ochtend om kwart over zeven brak de arts de vliezen, toen had ik 2-3cm ontsluiting. Meteen erna voelde ik het gerommel toenemen. Niet erg regelmatig, maar ik moest me al wel echt concentreren op mijn ademhaling. Iets voor acht sloten ze het infuus aan en starten ze het op de laagste dosering. Dat zou dan elke twintig minuten opgehoogd worden.
    Iets na achten was mijn man er, en vanaf dat moment heb ik telefoon en bril aan de kant gegooid, en ben me vol gaan focussen op de weeen.

Bij starten infuus hadden ze aangegeven rond half elf voor het eerst te komen kijken hoeveel ontsluiting ik had. Maar door het concentreren (ogen dicht en geen woord meer gezegd, behalve een incidentele vraag om een slokje water aan mijn man) kwamen de weeen al snel heel regelmatig en stevig doorzetten. Het infuus werd een paar keer opgehoogd, eigenlijk niet tot een hoog niveau, het was meer ondersteunend bij wat van nature al in gang was gezet door het breken van de vliezen. Op een gegeven moment zetten ze het infuus ook weer een stapje terug.

(Oh ik hoor een baby huilen, ik moet opschieten!)

Op een gegeven moment zat er nog maar heeeel kort pauze tussen en ik voelde persweeen aankomen. Dat tegen de verpleging gezegd en die haalde er snel snel de verloskundige bij. Even kijken, ja hoor, al negen centimeter. Ik mocht wel voorzichtig gaan meepersen terwijl zij het laatste randje wegmasseerde.

Ondertussen moest in allerijl een bloedprikdame opgetrommeld worden, want ze wilden mijn pre-bevalling bloedwaarden hebben en de kleine man stond letterlijk voor de deur te trappelen. :D

Ik was al volop aan het meepersen toen ze er eindelijk was. Ik hoorde haar een beetje onzeker vragen aan de anderen; ze kan zeker nu niet haar geboortedatum voor me noemen?
    Dus ik snel die datum geroepen, zij prikken, en hop weer verder focussen.
    Vond het moeilijk om met volle kracht mee te persen, au au au wat doet dat toch pijn, dat was ik even vergeten. Je hoort altijd iedereen over dat het meepersen zo'n opluchting was, maar doe mij maar ontsluitingsweeen hoor :)

De verloskundige gaf aan dat ik wel een beetje 'op moest schieten' (ze formuleerde het anders volgens mij) want zijn hartslag dipte wat op de weeen. Ik moest me geen zorgen maken, maar wel even doorzetten nu. Ik snel even mijn ogen een paar keer open doen, ik moest toch even checken of ik haar met een schaar in de handen zag staan! Dat was gelukkig nog niet zo... :D

Op een gegeven moment deed de verloskundige de gouden uitspraak 'nog 1 of 2 persweeen en als je dan heel goed meeperst dan is hij er'. Kijk, een doel! Dat was te overzien, en mijn man zei dat ze het hoofdje al zagen. Dus ik heb er alles wat ik nog kon vinden aan energie tegenaan gegooid, en ohhhh !!!! Toen was opeens zijn hoofdje eruit, en nog een keer duwen en toen zijn hele lijfje! Hij ging niet meteen huilen, maar ik merkte aan de medische staf dat alles toch goed was. Wel had hij de navelstreng om zijn nekje, die hebben ze snel weggehaald. En toen mocht hij bij mij, en hij was zo heerlijk zacht (ok, en glibberig) en had overal al lekkere spekjes!

Het was kwart over tien, dus in drie uur was de klus geklaard :D en dan te bedenken dat ze eigenlijk pas om half elf de ontsluiting voor het eerst zouden komen checken... ;)

En nu, nu is het baby-etenstijd :)
    (10.26u: zul je altijd zien, kom je bij de baby, ligt hij te slapen als een engeltje.... )

9. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Zo zie je maar dat iedereen een bevalling weer anders ervaart. Ik vondt de persweeen echt super fijn, eindelijk kon ik wat met de weeen en wist ik dat het einde inzicht was. Ik had niet echt pijn voor me gevoel bij de persweeen en voelde de kleine ook elke keer verder zakken dus dat moedigt ook aan. Knip heb ik ook gehad omdat ze snel moest komen, haar hartslag daalde bij elke perswee. Dit heb ik gelukkig niet heel bewust mee gekregen maar ik wist dat er haast was, omdat de verloskundige al bellend met de gyn mij stond te begeleiden.
    Ze werd gelukkig snel geboren en toen bleek ook de navelstreng om haar nekje te zitten.
    De ontsluitingsweeen waren pijnlijk maar te doen tot 5 cm ontsluiting. Daarna een weeenstorm met rugweeen en binnen 20 min. volledige ontsluiting, hierbij ben ik ook in paniek geraakt en lukte het niet de pijn op te vangen.
    De knip heb ik niet gevoeld toen die werd gezet, wel de verdoving en het hechten daarna was erg pijnlijk.

Emily dat is veel, kan me voorstellen dat dat heel vermoeid is omdat er bijna geen tijd tussen de voedingen zit. Drinkt hij dan ook veel bij de voedingen?

Ik ga het aanpassen Momma

Elliepellie, 5 uur wakker is lang zeg! Emma haar record ligt op 1 uur achter elkaar zonder in te dutten. Als ze echt moe is lukt het haar om 4 uur achtereen te slapen, mischien zelfs wel langer maar dan maken we haar wakker voor de fles.

Ze heeft gelukkig vanochtend met de fase 2 speen van dr. Brown 70ml gedronken! :D

10. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Zwangerschapslijst:

16 januari
    elliepellie, 31 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    nieuwkomertje, ?? jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    17 januari
    sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen
    18 januari
    love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    20 januari
    moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    21 januari
    nijntje27, 33 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen (bevallen)
    annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen
    22 januari
    daantje1987, ?? jaar, 1e kindje (bevallen)
    mendy, ?? Jaar, 2e kindje, -
    julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    23 januari
    mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje
    24 januari
    beertje13, 24 jaar, 2e kindje (bevallen)
    mama Jlyn, ?? jaar, 2e kindje, Meisje
    25 januari
    joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh, Meisje (bevallen)
    tscm, 29 jaar, 2e kindje, -
    nadesy, 30 jaar, 5e kindje, -
    26 januari
    lola1982, 31 jaar, 2e kindje, -
    bayja, 32 jaar, 1e kindje, -
    Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen
    Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje -
    27 januari
    loesje9, 27 jaar, 1e kindje, -
    nina75, 35 jaar, 3e kindje (bevallen)
    29 januari
    DearAngel, ?? jaar, 1e kindje, Meisje
    31 januari
    Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje, -
    key, 26 jaar, ?? kindje, -
    usababy, 29 jaar, 1e kindje, -
    emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    momma, 30 jaar, 1e kindje, meisje
    LaRambla , 24 jaar, 1e kindje, meisje
    2 februari
    vio, 23 jaar, 1e kindje, -

Bevallingslijst
    love2live (38+5) 9 januari 2015 van een dochter
    elliepellie (39+1) 10 januari 2015 van zoon Liam
    beertje (38+3) 12 januari 2015 van een zoon
    nijntje27 (38+6) 13 januari 2015 van zoon Jurre
    moontje86 (39+1) 14 januari 2015 van dochter Emma
    mommychar (39+2) 14 januari 2015van zoon El Jorai Isaiah Joshano
    daantje1987 (39+0) 15 januari 2015 van een dochter
    emily27 (37+6) 16 januari 2015 van een zoon
    julia88 (39+1) 16 januari 2015 van een zoon
    nieuwkomertje (40+2) 18 januari 2015 van zoon Nolan
    nina75 (39+4) 24 januari 2015 van dochter Femke
    joyyke (40+0) 25 januari 2015 van dochter Esmae

7 jongens en 5 meisjes

vlindertjes
    nanette
    reckless
    anjou
    yvonneh

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Leuk die bevallingsverhalen... Zal die van mij ook binnenkort even schrijven.

Net bij CB geweest. Liam is echt goed aangekomen! Het was namelijk een frupje bij zijn geboorte, 2960gr. Toen was hij op zijn laagst 2680gr en nu ruim 3400gr! Hij mag de nacht doorslapen als hij wilt, hoef hem niet meer wakker te maken... Lekker 😝

12. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa Joyyke daar is ze dan eindelijk, gefeliciteerd!!!!! En wat een mooie naam inderdaad!

Hier ben ik gistermorgen voor de tweede keer gestript. Deed helemaal geen pijn deze keer dus ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van. Maar toch kwam de menstruatiekramp weer en vanaf half 5 kreeg ik elke zoveel tijd pijnlijke samentrekkingen. Zat eerst 10 minuten tussen, later 7, maar daarna weer 10. Niet ontzettend pijnlijk; goed weg te zuchten. Maar ik had wel zoiets van; jaaaa het is begonnen! Maar nee; bijna een dag later is het nog steeds af en toe een pijnlijke samentrekking, ze duren ongeveer een minuut en komen nog steeds ergens tussen de 7 en 10 minuten. Soms lijk ik er eentje over te slaan. Ik weet dus gewoon niet of het nou voorweeen zijn of the real deal. Maar dan zou het toch wel heftiger moeten worden lijkt me. Wat denken jullie? Ik zie op tegen nog een nacht niet slapen en pijn hebben zonder dat ik verder lijk te komen...

13. Wishgirl

Wishgirl Actief lid

22 jul 2013
    350
    0
    0
    ahh sterre vervelend zeg..!!
    Ik hoop voor je dat het the real deal is...

Leuk om te lezen al die verschillende verhalen!!

Boh mm hormonen zijn hier echt aant opspelen..
    vandaag opgestaan met hoofdpijn ook...houdt lkkr de hele dag aan al..weer wat gerommel en bruine afscheiding. .iemnd n idee wat dat laatste kan veroorzaken?
    Mss Toch n beginnetje?

Fijne aaf meiden !

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had bruine afscheiding toen ik de slijmprop had verloren.... 8 uur later lag ik te puffen 😝

15. mama Jlyn

mama Jlyn Actief lid

4 mrt 2014
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, heb de laatste tijd niet echt mee gepraat maar zag me naam nog voorbij komen in de lijst. Dus dacht laat toch even weten dat ik op 19 januari bevallen ben van dochter Vayen! Ik was 24 januari uitgerekend. Alle meiden die bevallen zijn van harte gefeliciteerd en de andere succes met de laatste loodjes!!

16. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Fijn dat Liam zo goed gegroeid is Elliepellie! Nou hopen dat hij lekker door wil slapen s'nachts!

Sterre, klinkt als voorweeen, echte weeen worden op een gegeven moment inderdaad sterker. Maar ook het voorwerk kan al wat doen of over gaan in echte weeen. Hoop dat het doorzet, sterkte!

Gefeliciteerd mama Jlyn met jullie dochtertje!
    Wat een mooie naam!

17. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    #2097 moontje86, 27 jan 2015
    Laatst bewerkt: 27 jan 2015
    Zwangerschapslijst:

16 januari
    elliepellie, 31 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    nieuwkomertje, ?? jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    17 januari
    sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen
    18 januari
    love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    20 januari
    moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    21 januari
    nijntje27, 33 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen (bevallen)
    annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen
    22 januari
    daantje1987, ?? jaar, 1e kindje (bevallen)
    mendy, ?? Jaar, 2e kindje (bevallen)
    julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    23 januari
    mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje (bevallen)
    24 januari
    beertje13, 24 jaar, 2e kindje (bevallen)
    mama Jlyn, ?? jaar, 2e kindje, Meisje (bevallen)
    25 januari
    joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh, Meisje (bevallen)
    tscm, 29 jaar, 2e kindje, -
    nadesy, 30 jaar, 5e kindje (bevallen)
    26 januari
    lola1982, 31 jaar, 2e kindje (bevallen)
    bayja, 32 jaar, 1e kindje, -
    Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen
    Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje -
    27 januari
    loesje9, 27 jaar, 1e kindje, -
    nina75, 35 jaar, 3e kindje (bevallen)
    29 januari
    DearAngel, ?? jaar, 1e kindje, Meisje
    31 januari
    Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje, -
    key, 26 jaar, ?? kindje, -
    usababy, 29 jaar, 1e kindje, -
    emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    momma, 30 jaar, 1e kindje, meisje
    LaRambla , 24 jaar, 1e kindje, meisje
    2 februari
    vio, 23 jaar, 1e kindje, -

Bevallingslijst
    love2live (38+5) 9 januari 2015 van een dochter
    elliepellie (39+1) 10 januari 2015 van zoon Liam
    beertje (38+3) 12 januari 2015 van een zoon
    nijntje27 (38+6) 13 januari 2015 van zoon Jurre
    moontje86 (39+1) 14 januari 2015 van dochter Emma
    mommychar (39+2) 14 januari 2015 van zoon El Jorai Isaiah Joshano
    daantje1987 (39+0) 15 januari 2015 van een dochter
    emily27 (37+6) 16 januari 2015 van een zoon
    julia88 (39+1) 16 januari 2015 van een zoon
    nieuwkomertje (40+2) 18 januari 2015 van zoon Nolan
    mama Jlyn (39+2) 19 januari van dochter Vayen
    nina75 (39+4) 24 januari 2015 van dochter Femke
    joyyke (40+0) 25 januari 2015 van dochter Esmae

7 jongens en 6 meisjes

vlindertjes
    nanette
    reckless
    anjou
    yvonneh

18. Wishgirl

Wishgirl Actief lid

22 jul 2013
    350
    0
    0
    Nou n avond achter de rug met bedt heftige harde buiken /voorweeen..maar het zette niet door in pijnlijke weeen. .tot half 2 wakker gelegen en nu weer klaarwakker.

Ik dacht echt even het is echt begonnen. .maar helaas.

Vandaag weer afwachten. .morgen controle vk.

Groetjes

19. annadre

annadre Actief lid

25 aug 2010
    115
    0
    0
    't Gooi
    Ik zit hier vollop in spanning!
    Straks ga ik naar de verloskundige om gestript te worden...
    Hopen dat t wat teweeg brengt! (40 weken 6 dagen).

Het huis is iig aan kant 😂

20. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Nou hier is het morgen zo ver! Morgen krijg ik de geplande ks. Gisteren nog voor controle geweest en ze ligt er nog heerlijk bij en wel in een voetligging, dus een stuitbevalling had ik sowieso niet mogen doen. Uiteindelijk dus wel blij dat we na de versie ons hebben voorbereid op een ks, anders had ik dus gisteren te horen gekregen dat dat feest niet doorging!

Maar het is wel gek hoor, dat ik precies weet wanneer het gaat beginnen.. Ik voel me nu net zo zwanger als 4 weken geleden dus het lijkt helemaal niet of ik morgen mama wordt :$

Tot 2 dagen geleden was ik er erg rustig en vredig onder maar nu beginnen de zenuwen toch wel toe te slaan.. Nog geeneens voor de operatie want daar ben ik niet bang voor maar meer voor het feit dat we over 24 uur papa en mama zijn hahah.

Alle andere aankomende mamma's nog heel veel succes en ik hoop dat het doorzet en allemaal goed gaat :D

Deel Deze Pagina