Fijn dat de eerste dag alleen goed is gegaan Julia! Misschien hebben we dezelfde fotografe? Ze vertelde dat ze meerdere newborn shoots had staan (noord-holland). We denken inderdaad dat ze last heeft van reflux, ze geeft soms nog over, ook echt heel veel na de voeding en ze heeft momenten waarop ze tijdens of na de fles ineens begint te huilen. Zou ook het soms slechte drinken verklaren. Omdat ze ook last had van obstipatie heeft de huisarts gezegd dat we eerst dat moesten verhelpen en het dan even aan moesten kijken of het daarna minder werd. Vandaag was wel even wennen, helemaal omdat ze zo van slag was, als je man thuis is kan je het afwisselen en kan je toch wat doen, nu heb ik vandaag zo goed als niks kunnen doen tot me man weer uit zijn werk kwam. De verzorging voor de rest gaat eigenlijk al zo goed als automatisch, daar zit zeg maar een redelijk vast ritme al in. Moet er trouwens wel echt aan denken dat ik eet en drink want ik heb nog steeds geen eetlust, eet op een dag 1 a 2 beschuitjes en een paar happen groente en aardappels (meer omdat me man dan zegt dat ik moet eten). Herkent iemand dit?
Hoi dames! Moontje ze is op 😄1 febr geboren! Hier gaat het w. Als eenmaal beter gaat kom ik met mijn bevalingsverhalen
Zwangerschapslijst: 16 januari elliepellie, 31 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen) nieuwkomertje, ?? jaar, 1e kindje, jongen (bevallen) 17 januari sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen) 18 januari love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen) 20 januari moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen) mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen (bevallen) 21 januari nijntje27, 33 jaar, 3e kindje jongen (bevallen) annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen (bevallen) 22 januari daantje1987, ?? jaar, 1e kindje (bevallen) julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen) 23 januari mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje (bevallen) 24 januari beertje13, 24 jaar, 2e kindje (bevallen) mama Jlyn, ?? jaar, 2e kindje, Meisje (bevallen) 25 januari joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, Meisje (bevallen) 26 januari Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen (bevallen) 27 januari nina75, 35 jaar, 3e kindje (bevallen) 31 januari Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje (bevallen) emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen (bevallen) momma, 30 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen) Bevallingslijst love2live (38+5) 9 januari 2015 van een dochter elliepellie (39+1) 10 januari 2015 van zoon Liam beertje (38+3) 12 januari 2015 van een zoon nijntje27 (38+6) 13 januari 2015 van zoon Jurre moontje86 (39+1) 14 januari 2015 van dochter Emma mommychar (39+2) 14 januari 2015 van zoon El Jorai Isaiah Joshano daantje1987 (39+0) 15 januari 2015 van een dochter emily27 (37+6) 16 januari 2015 van een zoon julia88 (39+1) 16 januari 2015 van een zoon nieuwkomertje (40+2) 18 januari 2015 van zoon Nolan mama Jlyn (39+2) 19 januari 2015 van dochter Vayen nina75 (39+4) 24 januari 2015 van dochter Femke joyyke (40+0) 25 januari 2015 van dochter Esmae sophia5 (40+1) 26 januari 2015 van een zoon sterre (41+3) 27 januari 2015 van een zoon annadre (41+2) 30 januari 2015 van een zoon Simon wishgirl (39+6) 30 januari 2015 van een zoon momma (40+1) 1 februari 2015 van een dochter 11 jongens en 7 meisjes vlindertjes nanette reckless anjou yvonneh
Wat een mooie foto, Moontje! Je hoeft bijna geen shoot meer te doen! Wat vervelend dat je dochter zoveel wakker is. Zowel voor jou als voor haar. Eerst maar eens afwachten of het geen reflux is, hop het niet voor je... En anders zijn er heel veel boekjes om je op weg te helpen met een gezond slaapritme. Ik begin zelf al wel te oefenen met wakker in bed leggen als ze begint te gapen. Zo leert ze zelf in slaap te vallen. Maar net als voeden, is slapen bij baby's ook een zoektocht, hè? Sterkte! Lijkt me pittig. En om eerlijk te zijn, zou ik dat eten wel in de gaten houden. Je moet nog aansterken en een paar beschuitjes is echt te weinig. Als Femke huilt teewijl ik aan het eten ben, moet ze eventjes geduld hebben of naar papa toe. Maar ja, ik eet ook als een bouwvakker. Met borstvoeding moet ik uitkijken dat ik niet onder mijn gewicht kom...
Nee wij hebben een fotografe in Gelderland. Wel toevallig.. De griep heerst natuurlijk. Hoop dat de shoots binnenkort wel doorgaan! Begrijpelijk dat het even wennen is. Vooral als je je handen helemaal niet vrij hebt verder.. Van het eten herken ik wel van de eerste weken. Zat niet lekker in mijn vel en had helemaal geen eetlust. Nu ik me weer wat beter voel begint mijn eetlust ook weer een beetje terug te komen. Maar honger zoals tijdens de zwangerschap heb ik niet meer.
Gefeliciteerd Annadre en Wishgirl!! Moontje wat een prachtige foto, leuk zo een shoot wil ik eigenlijk ook nog doen.. Wel vervelend voor jou dochtertje. Julia mooi dat het je goed is afgegaan zo alleen. Hier gaat het op zich goed, slapen natuurlijk aanleren maar agh hij is net op de wereld
Dat van de eetlust herken ik ook! Is uiteindelijk goed gekomen. Hier al 2 dagen een onrustig mannetje wat niet in zijn wiegje wilt (in)slapen. S'nachts slaapt hij goed, komt meestal rond 3 uur voor een voeding maar overdag is slapen een drama, geen idee waarom. Als hij uiteindelijk slaapt wordt hij brullend wakker na een half uur. Hopelijk een fase.... Vrijdag naar cb... Heb het idee dat hij erg hard groeit
Dank je wel Nina! Emma heeft als ze nergens last van heeft eigenlijk een goed slaapritme, is dan ook een heel makkelijk meisje. Leg haar meestal moe in bed en dan valt ze vanzelf in slaap. Ook in de nacht kan ze al 4 uur doorslapen. Knap dat je Femke even kan laten huilen als je aan het eten bent, ik kan dat nog niet. Gooi meteen alles aan de kant als ze huilt, wacht zelfs met naar de wc gaan als ze niet slaapt. Lukt me nu wel sinds een paar dagen om haar boven in bed te leggen voor een paar uurtjes inplaatst van beneden in de box. Heb volgende week nacontrole bij de Gyn. zal het minder eten dan even bespreken, mischien is het wel een bijwerking van de bloeddruk verlagers. Dank je wel MommyChar! Fijn dat het goed met jullie gaat, hopelijk krijgt de kleine snel een goed slaapritme! Vandaag ging het gelukkig beter met Emma. Heeft tussen de voedingen door geslapen dus ik kon zelfs het huishouden tussendoor even doen. Daarna nog even een stukje wezen wandelen met de kleine in de draagdoek.
Wel herkenbaar hoor, van het slapen. Snachts gaat redelijk goed. Alleen overdag is hij steeds meer wakker en wil hij niet altijd in z'n reiswieg slapen.. Fijn dat het vandaag beter ging Moontje!
Even een snelle vraag..hadden jullie last van kraamtranen. ..jeejj hier gister en vandaag rcht last van huilbuien en dat terwijl onze kleine man het super doet! Ml moest vdaag werken en ik merk dat v dat veel met me gedaan heeft.. Xx
Nu slaapt hij al sinds 19:00 👍 Ik kan hem ook niet laten huilen, vind dat verschrikkelijk! Mijn man is een stuk nuchterder daarin. Die heeft hem om 18:50 in bed gelegd, deur dicht getrokken en mij medegedeeld dat we eerst gaan eten en dan is hij weer aan de beurt... Na 10min was hij diep in slaap... Maar o o o wat vond ik dat moeilijk zeg! Misschien wel groeipijn ja... Hij past al niet meer in zijn maat 50 pakjes terwijl dat een paar dagen terug nog wel ging... Ach alles gaat weer voorbij, ook de huil daagjes 😃
Hier ook een slechte slaper. Overdag zitten er echt hele dagdelen bij dat hij gewoon niet slaapt, of alleen korte hazeslaapjes . Snachts is het ook nog elke 2 a 2.5 uur voeden... Nu ligt hij ook alweer een ruim half uur onrustig in zijn bedje, hij huilt niet echt, maar maakt wel veel geluidjes en af en toen een huiltje. Vandaag bij het weeguurtje van het cb geweest en zijn groei is in ieder geval goed toegenomen, sinds de laatste meting van de kraamzorg (9'dagen geleden) is hij een halve kilo gegroeid . Nu ruim vier kilo! @wishgirl, ja hier ook veel kraamtranen, en nog steeds erg snel emo. Mijn man begint soms al over naar de huisarts ermee gaan, postnatale depressie, weet ik het. Zo ervaar ik het toch niet. Denk eerder aan oververmoeidheid. Maar zeker de eerste week zijn kraamtranen heel normaal hoor! Hoort er echt bij.
Breek me de bek niet open over kraamtranen... Wat een *piep* zooi. Ik heb er erg veel last van gehad. Nu een stuk beter maar soms nog emo buitjes (zoals vanavond met het laten huilen, bah). Helaas word je daar niet zo snel over gewaarschuwd (bedankt mam!)... 70% van de vrouwen hebben kraamtranen ofzo!
Verschrikkelijk he dat laten huilen! Ik kan dat ook slecht. Een paar minuutjes gaat nog wel (ik ga wel nog even naar de wc of eet mijn boterham op, bijvoorbeeld) maar langer echt niet. Mijn man kan dat ook beter. Soms helpt het mij om een tijd af te spreken, als hij over 5 minuten of over 10 minuten nog huilt, dán ga ik ernaar toe (en eerder als het opeens acuut gaat klinken natuurlijk!). Het went wel iets. Mijn dochter had toen ze een maand of twee was echt even een huiltje nodig voor ze in slaap viel, dan hielp het ook echt niet om er dan naartoe te gaan, want dan duurde het alleen maar langer. Meestal sliep ze na een kwartiertje huilen. Dan huilde ze wel meer op een 'zeurderige' manier, niet op een acute manier, niet heel hysterisch ofzo. Maar bij de baby nu kan ik ook nog erg slecht mezelf bedwingen wanneer hij huilt...
Hier ook elke dag nog wel een keertje tranen om niks, hoor. Terwijl alles hartstikke goed gaat. Mijn lontje is kort en mijn energie nog maar beperkt. Dus, Wishgirl... het hoort erbij. Als je je maar niet echt ellendig voelt op langere termijn volgens mij. Emily, klink pittig! 's Nachts nog zo vaak voeden, dan kan ik me voorstellen dat je oververmoeid raakt. Zeker als hij overdag zo weinig slaapt. Terwijl het voor zijn gewicht niet hoeft. Haha, een halve kilo in 9 dagen...!! Topper Hier is vandaag het CB geweest en ze zit 70 gram boven geboortegewicht. Ook heel keurig dus. Betekent nog steeds dat ze maar 2700 gram is, dus echt een ieniemini. Heb wat kleertjes maat 44 op marktplaats gekocht. Maar dat zal wel voor twee weken zijn ofzo.... Echt lang laten huilen doe en kan ik ook niet hoor. Ze is nog zo klein! Maar ze mag wel even mopperen als ik eerst wat anders moet doen (zoals zelf eten, koken of met de andere kids bezig). Gelukkig huilt ze vooralsnog bijna niet en ligt ze uren te slapen in haar wieg. Maar ze is pas 1,5 week..., het kan nog alle kanten op als ze straks wakkerder wordt. Nou, wij gaan voor de nacht. Ik hoop op veel lange nachten voor iedereen!
O o dames nog steeds geen tijd gehad om mijn bevallingverhaal te doen. Maar dat komt nog. Hier druk in de weer met borstvoeding .
Ik heb geen kraamtranen gehad, weet ook niet of dat nu nog kan komen. Merk wel dat het slaaptekort en de huilbuien van de kleine me een beetje beginnen op te breken. Gisteravond weer onrust van 19:00 tot 00:30, daarna viel ze eindelijk in slaap. Ze was zo moe dat ik haar 5 uur later wakker heb moeten maken voor de fles. Vandaag begon het weer om 11:00 tot 15:00, ze slaapt nu gelukkig. Morgen gaan we de huisarts bellen, wil haar gedrag nu toch laten onderzoeken, hoop dat we iets voor haar kunnen doen. Fijn dat de kleine goed is aangekomen Emily! Wel lastig dat hij in de nacht nog zo veel voedingen nodig heeft, zo kom je bijna helemaal niet aan slapen toe. Wat een klein poppetje Nina! Ik vondt Emma al klein en die was 2800 bij de geboorte. Ze heeft een weekje in maat 44 gepast en heeft nu al 2 weken maatje 50 aan. Fijn dat ze is aangekomen!
Hi dames! Kraamtranen; die komen hier vooralsnog alleen bij geluksmomenten; als de kleine een lachstuipje heeft en in slaap valt, het nieuwe liedje van Niels Geuzenbroek op de radio is en ik 'm het mooiste kindje op de wereld vind bijvoorbeeld O en ik heb een keer meegehuild toen hij twee uur lang krampjes had (wat is dat verschikkelijk als je niets kan doen zeg!) Laten huilen heb ik nog niet gedaan. Ik vind hem nog zo klein en dan is het volgens mij belangrijk dat hij weet dat ik er voor hem ben. Ik moet er wel bij zeggen dat de kleine op dit moment alleen huilt bij honger, luier of kramp, en dat hij na een voeding normaalgesproken rustig in slaap valt en ook doorslaapt als ik hem in z'n wiegje leg. Volgens mij hebben we echt een zoet mannetje. Borstvoeding; dat was echt even hard werken en doorzetten in het begin. En dag terwijl je zo moe bent ... We hebben hem 2 dagen bijgevoed met kunstvoeding, via de pink en zo'n slangetje, terwijl ik afkolfde. In het begin had ik maar een paar druppels na een half uur kolven. Na twee dagen zat ik gelukkig gelijk met de behoefte van de kleine (toen 60ml) zodat we de borstvoeding van de vorige keer konden geven. In de nachten alleen vingervoeding, overdag ook aanleggen (dan heb je meer tijd). En de laatste dagen doet hij het helemaal met wat hij zelf uit de borst haalt. Dat gaat nog met horten en stoten want hij kan de hoeveelheid die uit deborst komt volgens mij niet zo goed handelen omdat hij heel sterk zuigt. En (wel zo fijn) de laatste twee dagen dat de kraamzorg er was en hem woog kwam hij daarmee ook goed aan. Een hele geruststelling!!! Als het goed is dan is hij met dat tempo vandaag of morgen op gewicht.
O en eten; hier als een bouwvakker. Tenminste in vergelijking tot de zwangerschap. Heerlijk om in een klap van het maagzuur af te zijn zeg! Ik weet niet meer wie er geen trek had en of je borstvoeding geeft, maar ik zou het zeker wel bespreken met ha, cb of zo. Je hebt als jonge moeder hoe dan ook veel energie nodig om dit ritme aan te kunnen...