Sab simplex is super spul! Liam vond de infacol ontzettend smerig, spuugde het gewoon uit en deed zijn mond dan niet meer open. We wonen 4km van de duitse grens dus kan het altijd snel halen.
Wow, Emily en Nijntje, dat klinkt pittig. Slopend om de hele dag je kindje te troosten, lijkt me! Hopelijk helpt het spul tegen krampjes of anders kan de huisarts jullie misschien op weg helpen? Hier is Femke ook onrustiger aan het worden. Vandaag heeft ze ook een paar keer een flinke keel opgezet en ze lijkt ook last van krampjes te hebben. Op de arm is ze stil en als ze eenmaal slaapt, kan ik haar vaak wel wegleggen waarna ze bijna 2uur slaapt. Hier dus ook soms onrustig drinken, vaak opnieuw aanhappen, boertjes en sinds twee dagen ook best wel spugen en hikken soms. Ik hoop dat het hier even een dag zo is en dat ze morgen weer rustig is. Lukt me zo niet om te helpen met afwas en de kinderen naar bed brengen. Hoe doe jij dat Nijntje? Doet je man de oudste twee?
Hier heeft manlief net de oudste twee in bad gedaa en heb ik jurre de fles gegeven. Het is soms wel even zoeken qua aandacht verdelen, maar volgens mij gaat dat best goed. De oudste twee zijn verder heel lief voor jurre en heel begripvol. Koken is soms wel lastig, maar we hebben geen afspraken vlak na het eten. Kraamvisite doordeweeks pas vanaf 20u, zodat we de andere twee rustig op bed kunnen leggen. Het is echt zoeken, maar volgens mij zijn we goed op weg wat dat betreft...
He wat ontzettend slopend Emily en Nijntje! Zo sneu voor die kleine mannetjes! Denk dat als de bv goed loopt een flesje ook wel kan hoor Emily. Ons zoontje krijgt al een tijdje een speen, ondanks de bv. Super Elliepellie! Zo leuk dat eerste lachje! Hier vanmorgen per ongeluk een lachje van hem. Hij was gewoon wakker, maar geloof niet dat hij het al bewust deed. Mommychar, succes morgen op het cb. Altijd spannend om te zien wat ze zijn aangekomen! Maar dat zit vast goed!
Leuk Julia! Hoe lang moet je nu wachten op de foto's? Wij hebben de shoot vrijdagavond gehad en moeten nu 3 weekjes wachten op de foto's. Ben heel benieuwd! Wat lief Elliepellie! zo schattig altijd het lachje van zo'n kleintje. Hoe gaat het nu met Liam? Merk je verbetering met de voeding die je nu geeft? Vervelend Emily en Nijntje, blijft heel lastig als ze pijn hebben en je niet weet waardoor. Hoop dat jullie snel een manier zullen vinden om hun klachten wat te verminderen. Hier gaat het gelukkig iets beter. Het verdikken van de voeding lijkt goed te werken, ze heeft niet meer gespuugd en ze is ook rustiger en lijkt minder pijn te hebben. Ze heeft alleen nog wel af en toe last van darmkrampjes.
Leuk Moontje! Wij moeten ook 2 a 3 weken wachten op de foto's. Fijn dat het iets beter gaat met Emma!
Met de voeding gaat het nu een stuk beter, hij doet nu iig 20min over een fles ipv 5! S'nachts slaapt hij echt goed. Meestal om 3:00 de fles en dan slaapt hij tot 7,8 uur. Alleen overdag vind ik het slapen echt een gevecht. Hij wilt niet in zijn bedje inslapen en valt wel in slaap op de arm. Ik ben echt onzeker hierover omdat iedereen zegt dat ze moe maar wakker in bed moeten worden gelegd... Nou dat lukt dus niet. Ach ja, de nachten gaan wel goed 😃 Met mij gaat het op en neer de laatste tijd. Er is bij mij helaas vorige week een angststoornis gecontateerd wat mede door de moeilijke zwangerschap is ontstaan... Ik loop vanaf volgende week daarom bij een psycholoog. Ik vind het erg lastig en verdrietig maar denk wel dat ik er goed aan doe! Gelukkig kan ik wel genieten van de kleine man ondanks slaap tekort hehe
Vervelend Elliepellie dat je een angststoornis hebt, goed van je dat je meteen hulp hebt gezocht! Gelukkig kan je wel genieten van je kleine mannetje. Fijn om te horen dat de voedingen wel goed gaan! Geven jullie je kleintje trouwens makkelijk uit handen? Bijvoorbeeld bij familie of mensen die je (bijna) nooit ziet?
Fijn dat de voeding nu beter gaat Elliepellie! En het slapen snachts ook! Ik weet niet precies of dat moet wakker in het bedje leggen. Ik doe het meestal wel omdat hij het accepteert. Hij vind het overdag meestal niet leuk trouwens. Maar als het voor hem werkt om hem eerst op de arm te laten slapen en dan wegleggen overdag, waarom niet? Het is nog zo'n kleine baby, volgens mij kun je ze nu echt nog niet verwennen. Misschien over een tijdje weer proberen om hem wakker weg te leggen? Rot van je angststoornis, goed dat je nu bij een psycholoog loopt. Hopelijk helpt het je! Sterkte ermee! Wat betreft uit handen geven. Ja ik geef hem makkelijker uit handen dan gedacht eigenlijk. Dat wil zeggen dat ik hem wel aan familie en vrienden geef om vast te houden. Mits ze niet verkouden oid zijn. Heb er eigenlijk geen moeite mee. Had ik wel verwacht! Vind jij het moeilijk Moontje?
Ik vindt het wel moeilijk om haar uit handen te geven. Bij kraamverzorgsters en de fotografe bijvoorbeeld niet maar bij familie (die je niet vaak ziet) weer wel. De opa's en oma's hebben haar nog niet vast gehouden, meer op advies van de VK omdat ze eerst nog zoveel spuugde en onrustig was. Nu het beter gaat kan ik dat natuurlijk niet weigeren. Bij mensen die ik vertrouw en waar ik me goed bij voel zal het me minder moeite kosten, maar het idee dat een nichtje van me man, die we de afgelopen 9 jaar maar een keer hebben gezien me kleine meisje wil vasthouden maakt me echt onrustig. Vindt het ook maar een raar iets om je kleine meisje zomaar bij een vreemde op shoot te zetten... en kan er ook best geirriteerd van raken als mensen waar je nooit wat van hoort ineens bij je langs willen komen, gewoon omdat ze een baby willen vasthouden ofzo
@ellie, goed dat je juist de stap naar de psych gezet hebt! Hopelijk helpt het je en fijn dat je wel nu ook van Liam kan genieten. @nijntje, wow ook nog savonds kraamvisite? Dat zou ik denk ik echt niet trekken. Wij beperken het tot max 1 bezoek overdag, en niet meer dan 3 visites ofzo per week. En eerlijk gezegd vind ik dat soms al veel @wakker/slapend in bed leggen: wakker in bed leggen werkt hier niet, dan slaapt hij sowieso niet. En daardoor slaapt hij dan te weinig en wordt het ook 's nachts een drama. Hij gaat sinds ik dat door heb dus lekker slapend z'n bedje in! Wakker in bed leggen gaan we later ooit wel oefenen. @uit handen geven; eigenlijk vind ik het maar niks maar ik laat wel iedereen die wil hem even vasthouden, tenzij hij heel onrustig en overprikkeld is. Maar kan er soms ook wel van balen dat iedereen een baby als een soort attractie lijkt te zien!!
Inderdaad Moontje, mensen waar je nooit wat van hoort willen ineens langskomen. Dan hoeft het nu ook niet. Maar als je het niet wil dan hou je haar toch lekker bij jou of in haar bedje. (Of waar je haar dan hebt op dat moment) gewoon niet vragen of ze de baby willen vasthouden. En als ze ernaar vragen gewoon zeggen dat het te onrustig voor haar is en dat het later wel komt ofzo? Jij bent haar mama dus jij bepaalt! Al is het misschien wel lastig om het mensen te weigeren.
Julia was gister goed gegaan bij het cb ja, hij groeit goed dus dat maakt je toch iets geruster. Ellie goed dat je hulp hebt gezocht, heel veel sterkte ermee, gaat met Liam wel goed allemaal toch... Moontje ohh ik ben heel vervelend daarin hoor, kies echt wel wie mijn kinderen vasthouden haha. Vooral nu veel mensen ook verkouden zijn en griep heerste. Familie hetzelfde, maar meestal zijn het wel de mensen die ik regelmatig zie. Benieuwd hoe jullie foto's zijn geworden van de shoots. Hier probeer ik baby ook half wakker/half slapend weg te leggen. Net nog wakker in zijn babynest weggelegd en na even gehuild te hebben nu al 1,5 uur in slaap.
Elliepellie, goed dat je hulp hebt gezocht en nog beter dat je meteen actie onderneemt! Uit handen geven, bij esmee geen moeite mee, bij levi een beetje en nu best wel. Opa's en oma's hebben hem zelfs nog bijna niet vastgehad. Ook idd vanwege zn onrust en het vele spugen. Wanneer er visite komt en jurre ligt toevallig in bed, laat ik hem wel liggen. Ga soms met de visite ff naar boven, maar meestal is jurre er gewoon bij. kraamvisite 's avonds bijna nooit hoor. Maar als ze door de weeks s avo ds langs willen komen. Dan pas vanaf 20u, zodat esmee en levi al op bed liggen en dat gewoon doorgaat. vanmorgen naar de manueel therapeut geweest en jurre heeft/had idd het kiss syndroom. Hij is meteen behandeld en ik zag hem ontspannen worden. Hij ligt nu ook al vanaf 11u in zn eigen bedje te slapen en ben er maar twee keer naar toe geweest. Hopelijk het begin van meer rust voor jurre en betere nachten...
Wat naar voor je Ellie, dat je een angststoornis hebt..., functioneer je wel een beetje gedurende de dag? Gelukkig kun je wel van je zoontje genieten. Goed van je dat je hulp krijgt; niet leuk, maar zo ben je er het snelst van af. Fijn dat jullie weten wat er met Jurre aan de hand is, Nijntje. Ik hoop echt dat hij nu meer rust krijgt en dat jullie nachten ook beter gaan. En ik was ook al onder de indruk dat jullie 's avonds nog kraambezoek hebben. Ik ben zelf echt redelijk knock-out om 20uur! Toevallig a.s. vrijdag 's avonds bezoek, dan zorg ik echt dat er 's middags bijvoorbeeld niemand komt. Ik merk sowieso dat het drukker wordt qua bezoek nu, ben daar nog niet helemaal blij mee. Maar ik vind het ook wel leuk dat iedereen haar wil zien. Als Femke wakker is, mag ze gerust op schoot bij het bezoek. Ik vraag wel of mensen altijd eerst handen willen wassen, kinderen zeker. Ook mijn eigen kinderen moeten eerst handen wassen, voor ze aan haar mogen komen. Hier ook heel veel goede voornemens gehad met wakker weg leggen; nou, mevrouw wil dat niet. Dus valt ze op de arm in slaap en vervolgens slaapt ze wel zo'n twee uur in haar bedje vaak. Ik vind haar toch ook te klein om te 'trainen', dus over een tijdje maar eens weer proberen. Volgens mij heeft ze trouwens spruw. De andere twee hebben dat ook gehad, dus blijkbaar ben ik er gevoelig voor. Ze is onrustiger, ook aan de borst en heeft een witte tong (geen melk, want kan het er niet afvegen). Vooralsnog drinkt ze goed genoeg, maar anders morgen toch even langs de huisarts. Volgens mij is ze door de spruw onrustiger. Soms wil ze echt niet slapen na een voeding. Gisteren kwam alles er bij mij even uit. Beroerde nacht gehad, oudste twee kreeg ik moeilijk de deur uit 's ochtends, de spruw ontdekt en ik zat de hele ochtend met Femke op de arm te troosten en in slaap te wiegen. Ik was echt gesloopt en had barstende hoofdpijn! Ik kon om alles huilen en was ook meteen bang voor een postnatale depressie ofzo. Maar vandaag ziet alles er al weer zonniger uit en kan ik relativeren. Toch merk ik dat ik emotioneel nog niet heel stabiel ben. Rationeel ben ik heel rustig en weet ik wat ik allemaal kan verwachten de komende tijden. Maar emotioneel reageer ik soms nog wel heftig. Dit in combi met vermoeidheid (de borstvoeding hakt er ook wel weer in - moet alle 7 a 8 voedingen zelf geven), maakt me soms nog wat labiel. Herkennen jullie dit? Verder geniet ik gelukkig wel van ons meisje, ik zie haar groter en wijzer worden. Zo bijzonder!
Nina, ik herken het labielere wel hoor. Vorige week zo'n hoofd- en oorpijn gehad en dat in combinatie met vermoeidheid is niet handig... maandag ook een mindere dag gehad, esmee ziek thuis, levi vervelend en jurre die niet wilde slapen en alleen maar huilde... kraambezoek, ben heel de dag gesloopt, dus wat dat betreft... haha
Nijntje, fijn dat jullie weten wat er aan de hand is. Hopelijk wordt hij nu wat rustiger. Nina, herkenbaar hoor dat labiele. Heb ik de eerste twee weken heel erg gehad en nu alleen nog als ik echt heel moe ben. Gelukkig doet slaap wonderen. Hier straks naar het cb. Ben benieuwd!
Julia, heb haar ook nog niet uit handen gegeven. De meeste mensen vragen er gelukkig ook niet naar, en ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan om haar aan iedereen te geven. Alleen mensen die we echt kennen en waar we ons goed bij voelen. En inderdaad bekende weigeren is soms wel erg lastig. Succes bij het CB zometeen! Wat fijn Nijntje dat die ene behandeling al zoveel rust bij hem geeft en dat hij nu ontspannen is! Vervelend dat Femke wat onrustiger is Nina! Mischien inderdaad de spruw even na laten kijken bij de huisarts. Dat je je af en toe een dag emotioneel voelt lijkt me niet raar, door slaaptekort en spanning kan je best een beetje labiel worden, zolang je ook maar goede dagen hebt hoef je je daar denk ik geen zorgen over te maken. Vindt het knap dat jullie zoveel kraamvisite krijgen, zou dat er nu echt niet bij kunnen hebben. Wij hebben daarom ook gekozen voor een kraamfeest. Ook omdat de hond niet gek is op visite en hij best wel beschermend is naar Emma, zou elke dag visite alleen maar een hoop stress opleveren en we vinden het juist belangrijk om ervoor te zorgen dat de gewenning aan de nieuwe situatie geen stress opleverd maar juist iets positiefs is. In het weekend van het kraamfeest is hij uit logeren geweest. Hier 2 zware dagen... Eergisteren is Emma wakker geweest tot 2:30 met krampjes en gisternacht was ze weer 2,5 uur aan het huilen rond 3:00 dus echt slaap hebben we niet gehad. Ook overdag is ze weer bijna constant aan het huilen, dat is best zwaar. Inmiddels ook nog steeds geen goede eetlust, als ik probeer te eten of als ik heb gegeten ben ik onwijs misselijk. Morgen moet ik voor controle naar ds GYN dus dan kan ik dat meteen even aangeven.
Moontje, dat van die eetlust zal ik echt gaan aangeven want dat heb ik ook! Ook al is het iets beter geworden. Maar de HA zag dit als een stress signaal. Ik snap helemaal hoe jij je voelt! Liam is super lief en schattig maar het slapen is een gevecht, ook al probeer ik zijn ritme te volgen. Heb soms het gevoel nergens aan toe te komen maar het zal echt wel beter worden! Vooral de eerste 6 weken is gewoon overleven en je kindje leren kennen maar dat is knap lastig als elke dag weer anders is. Maar dan krijg je opeens een lachje en dan smelt je gewoon. Geef je even een virtuele knuffel 😃
Handig een kraamfeest! Dan kunnen ze haar allemaal bekijken ofzo? En gewoon een paar uurtjes? Hier gelukkig nu wel minder bezoek. Maar er moeten nog heel veel mensen komen.. Ben het wel een beetje zat nu. Hier ook een hond, niet zo beschermend. Maar wel hard blaffen en overenthousiast. Dus moet vaak met baby op de arm de hond in bedwang houden als er bezoek komt. Niet prettig. Goed dat je het gaat aankaarten Moontje! Lijkt me niet goed dat je nog steeds geen eetlust hebt. Kan me helemaal indenken dat als de dagen en nachten zwaar zijn je ook geen eetlust hebt. Hier vaak geen tijd om te eten of even snel.. Met als resultaat dat een boterham smeren met baby op de arm niet lukt en ik maar even snel een koekje uit de kast snack.. Ook niet handig! Moet nog een paar kilo kwijt