Moontje, ben benieuwd wat de gyn morgen zegt. Goed dat je het aankaart iig. julia, das ook n manier van eten, haha kraamfeest, hebben wij t over gehad, maar toch maar niet. Nu nog weinig kraamvisite gehad, maar vind dat niet erg. Denk dat t na de carnaval wel drukker wordt. Ze zeggen dat de kraamvisite en kaartjes ook steeds minder worden bij t aantal kinderen. Bij ons klopt dat tot nu toe wel. gaan jullie trouwens nog carnavallen? Hier ga ik een avondje op pad. Moe en beroerd ben ik toch wel en ff lekker weg. Ml blijft dan thuis en eeneandere avond
Gaat ml alleen. Maandagmiddag gaan we met de oudste twee en hebben we voor t eerst oppas voor jurre. Zaterdagmiddag is het jeugdoptocht en loopt ml met de oudste twee mee. brn benieuwd hoe het gaat dit jaar. Volgend jaar gaan we er iig met zn vijven tegenaan!
Nou lady's jullie hebben heel lang niet van mij gehoord. Merk dat hier veel wordt gekletst. Ik heb het net als jullie heel druk met de kleine. Vind het allemaal super pittig. Wist wel dat zwaar zou worden maar zo zwaar niet. Met kleine gaat het wel goed. We overwegen een speen en dan weer een inbaker doek en dan weer een osteopaat zo gaat het maar door. Ze huilt toch naar mijn gevoel heel van maar nar alle berichtjes van hier lezen vraag ik me af of het gewoon normaal is. Ze is natuurlijk maar 13 dagen oud. Ze slaap blokjes van 1,5 to 3 uur daar tussen ik vooral snachts van 3 uur. En drinkt heel goed mijn borstvoeding is goed op gang. Ik lek wel de hele dag. Wie heeft dit nog meer ? Verder gaan we nu eerst beginnen met inbakeren vandaag omdat ze de hele dag zichzelf slaat in de gezicht als ze slaapt. Wie heeft nog meer ervaring met inbakeren en welke merk.?? Verder gaat het met mij beter heb heel veel last gehad van kraamtranen en dan ook 1 week lang gisteren was eerste dag dat ik het niet had ik kon om alles huilen. Was heel verdrietig. Pfff wat is het zwaar! Nou genoeg geklaagd ben wel blij te lezen dat het met alle baby's goed gaat!
Wij bakeren Liam al een tijdje in. Ik heb de Bo Jungle (kan je bij babydump krijgen) die is makkelijk in gebruik, 2 klittebanden en je bent klaar. Hij zit vrij "knus" maar ik merk dat Liam dat lekker vind. Wij zijn begonnen met de 3 R's. Vrij strakke regelmaat, en ja, hoe moeilijk ik het vind, laten hem 10min jengelen in bed. Gisteren begonnen en nu al resultaat! Meneer slaapt zelfstandig in binnen 5min en wordt vrolijk wakker. Ook hebben we hem sinds vannacht op zijn eigen kamertje (met de deuren open) en zowel hij als wij hebben als roosjes geslapen. Hij melde zich pas om 4 uur en vanochtend om 8 uur. Dus echt: wakker worden, verschonen, fles, knuffelen/spelen, inbakeren zodra hij moe wordt, in bed, muziekje aan, kus en dan de deur dicht doen.
Hier geen carnaval dit jaar. Vind het niet zo handig icm borstvoeding enzo. we gaan nu langzamerhand starten met flesjes afgekolfde melk geven af en toe. Zo kunnen we ook eens een keer de fles geven op een verjaardag bijv. Of als we met z'n tweetjes weg willen een keer kan de oppas het geven. Nu krijgt hij alleen nog de borst. Best heftig Momma! Vervelend dat je het moeilijker vind dan verwacht. Wel fijn dat het goed gaat! Hier juist andersom eigenlijk. Vind het minder pittig dan verwacht. Maar is maar net hoe je kindje is natuurlijk en waar je je op instelt. Succes ermee! Hoop dat het inbakeren gaat helpen! Elliepellie, super fijn dat het nu wat beter gaat! Klinkt goed hoor! Knap dat je hem al op zijn eigen kamertje hebt! Ik durf Liam nog niet op zijn eigen kamertje te leggen, hij is erg verkouden op het moment en is zo benauwd snachts. We hebben hem nu in een slaapzakje en dat werkt goed. Eerder had hij het te koud snachts.
We hebben zo'n nanny care pad onder zijn matras. Dat is een sensor matje dat bewegingen en ademhaling controleerd. Als er 20sec niets gebeurd (lees: geen ademhaling) dan gaat er een alarm af. Dat ding is super gevoelig. Zelfs als hij in diepe slaap is en dan heel rustig adem haalt dan registreerd dat ding dat nog. Dat laat mij een heel stuk rustiger slapen zeg. Dat en Liam's slaapkamer grenst aan de onze. Hier ook geen vastelaovend dit jaar... Ook al ben ik een echte kaaskop vind ik de carnaval super gezellig. Volgend jaar kan Liam al mee naar de kinderoptocht.
Vraagje; hoe vaak gaan jullie naar buiten met jullie kleintjes? Ik probeer iig om de dag te gaan wandelen met Liam maar ben bang dat hij bijv snel overprikkeld raakt... Hoe doen jullie dat? Zowiezo met prikkels.... Ik heb bijv de tv en radio uit als ik aan het voeden ben
Oh klinkt ideaal! Ga ik ook eens naar kijken! Ik ga sowieso elke dag wandelen want de hond moet er uit. En soms nog even wat boodschappen doen met hem ofzo. Ik heb de tv of radio eigenlijk gewoon aanstaan tijdens het voeden. Behalve snachts. Van wandelen valt hij juist in slaap en zachte muziek vind hij ook fijn volgens mij. Heb niet het idee dat dat overprikkelen is..
@momma: naar joh al die kraamtranen! Ik hoop voor je dat ze weg blijven, zou wel fijn zijn! Ik vind het allemaal ook erg pittig hoor, vooral als de kleine huilt zonder dat ik weet wat er mis is. Hij lijkt de laatste tijd wat meer last te hebben van krampjes en dat vind ik zo zielig! Deze eerste weken zijn gewoon heel heftig; zowel positief als negatief en ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is. Slaapgebrek en hormonen helpen natuurlijk ook niet mee daarbij... Ik heb wel het idee dat we elkaar na die eerste twee weken steeds beter kennen. Hij drinkt nu bijvoorbeeld beter en ik heb door dat ik hij tussendoor boertjes moet laten omdat hij constant opnieuw aanhapt (waarschijnlijk heb ik nu juist te veel melk voor hem, dat kan hij niet aan). Hierdoor heb ik wat meer rust in m'n donder en dat voelt hij denk ik ook. Is er trouwens iemand bekend met het gebruik van infacol tegen krampjes? Vraag me af of dat werkt... @ellie; ik wil vanaf nu elke dag wel met hem gaan wandelen als het niet regent. Hij wordt er heel rustig van, valt in slaap, en ik merk dat de frisse lucht bij mij ook veel goed doet. Ik heb niet het idee dat hij er overprikkeld van raakt.
Dank je wel Elliepellie! Fijn dat het nu beter gaat met Liam! Huilt hij aan minder nu je hem inbakerd? Julia, kraamfeest is eigenlijk een soort van verjaardagsfeestje maar dan om de baby te komen bekijken. Wij hebben het 2 uurtjes gedaan omdat ik zelf nog erg moe ben, maar sommige doen het bijvoorbeeld 3 of 4 uurtjes. Fijn dat jullie hond niet zo beschermend is, wij zijn er mee bezig om hem te leren dat hij niet te beschermend mag zijn en dat kost ook redelijk wat energie, zelfde als dat vreselijke geblaf inderdaad als er mensen binnen komen of als er wordt aangebeld. Leuk Nijntje, veel plezier! Wij hebben hier helaas geen carnaval, lijkt me echt onwijs gezellig. Momma vervelend dat de kleine zoveel huilt. Ben benieuwd of het inbakeren helpt, wij zitten daar ook aan te denken. Fijn dat het nu beter met je gaat. Naar buiten ga ik ong. om de dag. Dan loop ik samen met mijn man en de hond een rondje terwijl de kleine in de kinderwagen ligt. Ze slaapt meestal dus ik heb niet het idee dat ze overprikkeld is. Straks als ik de hond zelf weer ga doen gaan we ook dagelijks naar buiten. Infacol gebruikte ik altijd voor elke voeding, maar had het idee dat het minder ging werken. Daarom hebben we Sab simplex (sterkere variant van infacol) besteld en dat gebruiken we nu een dagje Vandaag controle gehad bij de gyn. Heb aangegeven dat ik geen eetlust heb en soms misselijk ben. Omdat ik niet meer ben afgevallen dan ik ben aangekomen maakte hij zich niet zo een zorgen. Hij denkt dat het door stress komt en zegt dat ik het in de gaten moet houden. Gisternacht weer een rotnacht gehad, is alweer de 3e op een rij. Heb tot 2:30 met een huilende baby gezeten, toen ze eindelijk in slaap viel heeft ze maar 2 uurtjes geslapen en toen begon ze weer.
He ladies, Na een paar dagen ook weer een teken van leven van mij! Met onze man (hij heet trouwens Sef) gaat alles goed! Ik blijf alleen stoeien met de voeding...stoeien in de vorm van onzekerheid. Ik ben sinds dinsdag over naar 6 voedingen van 110ml. Ik maak 120 en schud dan weg tot 110. In principe is hij tevreden hiermee... om 12 uur laatste voeding en afgelopen nacht melde hij zich pas om even voor 5. Bij de laatste voeding geef ik wel ietsje meer... Deze week bezoek gehad van het cb..die maken me nog onzekerder want die zei dus dat het aan de hoge kant is. En dat ik niet moet ophogen tot 24-2 (onze eerste afspraak). Maar ik merk vandaag dat hij hongeriger is..ik geef er nog niet aan toe en hou de 4 uur tussen de voeding zo veel als kan aan..maar ik weet niet of ik dit nog twee weken red met hem. Wat vinden jullie? Verder vliegen de dagen hier ook voorbij. Normaal ben ik een echte carnavaliste...woon ook helemaal in het zuiden van Limburg...dus ik vind het wel minder dat ik niet kan gaan en staan hoe ik wil. Manlief mag van mij wel gewoon gaan en ik ga een paar uurtjes maandag en wat optochten kijken. Fysiek trek ik toch nog niet alles. Hoe is het lichamelijk met jullie? Ik heb alleen nog last van mijn stuitje...bloeden is zo ver als over. Ik ga trouwens iedere dag wel even met Sef wandelen... klein rondje in het dorp.. vooral met dit heerlijke weer! Hij vind het leuk en slaapt er niet minder om. Sef ligt ook al sinds dag 2 in zijn eigen bedje snachts en tussen de middag. Dit gaat prima! Zijn kamer is naast de onze, dus we horen alles prima. Nou meiden als jullie nog tips hebben mbt de voeding...graag. Voor diegene wat carnaval vieren, have fun! Groetjessss
Gewoon doen wat je denkt goed te zijn voor Sef hoor. CB is niet heilig! Ik heb ook zo'n hongerige hier. Ik geef dan 7 voedingen om de 3 uur maar dan wel 100 ipv 6x 120. Is hij net even wat verzadigd Hier kon ik het toch niet laten om toch even in de stad te kijken 😝 ben blij dat ik was gegaan. Even helemaal anders en Venlo is zo gezellig met de vastelaovend.
Haaa... wat wordt hier gezellig gekletst! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het druk heeft en het soms ook best wel pittig vindt. Momma, vervelend dat het je allemaal best tegenvalt. Het is ook niet niks om een kind te krijgen waar je verantwoordelijk voor bent. Je doet het vast super goed en alles gaat vast elke week een beetje makkelijker. Maar het is pittig, vind ik ook! Ellie, mijn kids zijn ook groot geworden met de drie R's van Ria Blom, inclusief bakerdoeken. Ik nam het niet allemaal al te letterlijk; vooral bij een tweede en derde lukt dat ook niet omdat ik constant van hot naar her moet. Femke baker ik nu in als ze in haar wiegje gaat slapen, zo'n twee keer per dag + vanaf 23uur. De rest van haar dutjes doet ze beneden in de kinderwagenbak of de box, dan baker ik haar niet in, maar ligt ze wel in een wikkeldoek. Ik probeer wel een soort balans te vinden tussen rust voor haar en wennen aan prikkels. Mijn oudste heb ik zo prikkelloos 'behandeld' de eerste maanden dat die van elk geluidje wakker werd. Dat heeft een paar jaar geduurd en vond ik uiteindelijk ook niet handig... Dus nu geef ik borstvoeding met speelgoedtreinen om me heen, met Uitzending Gemist aan, terwijl ik boekjes voorlees, etc... en Femke drinkt gewoon door. Ook gaat ze mee naar de markt, naar school, etc. Maar daar staat tegenover dat ik haar minstens 1 lange tuk laat doen boven in haar wieg overdag. En dan slaapt ze gerust 3 uur achter elkaar. Ik baker met de Puckababy in, die had ik nog van mijn zoontje. Ik heb het idee dat ze dan langer slaapt. Ze laat zich nog niet goed wakker weg leggen, maar dat komt ook omdat ze kokhalst in een speen. Ik heb net via een prematuursite speciale ziekenhuisspenen besteld. Ik hoop dat dat beter gaat. Die zijn lichter en kleiner...; het is nog maar zo'n ukkie! 's Nachts doet ze het goed. Al is ze verkouden, dus moet op tijd haar neusje vrij houden dan slaapt ze goed door (Julia, ik gebruik zo'n neuspompje en neusspray zoutoplossing, dan heeft ze nergens meer last van..). Vaak voed ik rond 22:30uur en dan meldt ze zich rond 4 uur en 7:00 uur weer. Overdag is ze soms onrustig tussen twee voedingen in, maar na de volgende voeding slaapt ze soms ineens een paar uur. Dus al met alle: dikke prima. Moontje, ik zou die eetlust echt in de gaten houden. Bij mij is dat altijd een teken van niet goed in mijn vel zitten. Dat moet niet te lang duren. Ik denk als je kleintje minder huilt, dat jij je veel beter gaat voelen. Die nachten van jou klinken vrij dramatisch. Ik hoop dat je tussendoor op krachten kunt komen! Hier geen carnaval. Niet mee grootgebracht en hier rond Amsterdam wordt er weinig aan gedaan. Voor de dames die wel gaan: veel plezier. Lekker om weer even uit het babyleven te zijn, toch? Wij gaan vanavond voor het eerst met ons gezinnetje pannenkoeken eten in een pannenkoekenrestaurant. Heerlijk om er zo nu en dan even uit te gaan; al vierden we jaren geleden Valentijnsdag een beetje anders . En een mooie test of we met z'n vijven in de auto passen )
Ik volg niet de Ria Blom methode woord voor woord Sommige aspecten vind ik erg goed en eigenlijk ook logisch maar ik krijg het echt niet over mijn hart om hem een half uur te laten huilen bijv. 10 min jengelen max vind ik wat anders maar ik ken zijn huiltjes nu wel meestal valt hij na 5 min jengelen in slaap. Hij begint steeds meer te lachen zoooo schattig 😍 vandaag ook voor de eerste keer tegen mijn man die helemaal in de wolken was natuurlijk. Het is ook pittig! En dat mag best gezegd worden. Ik ben nogal een pietje precies maar heb sinds ik dingen heb los gelaten het makkelijker. Dingen gaan nu eenmaal niet perfect en dat mag. Maar ik wil hem voor geen goud meer kwijt!
Ik vind het ook pittig hoor, echt wel weer even wennen, en ik wordt zo slecht wakker 's nachts, kan me er soms echt niet toe zetten om op te staan . Hij maakt nu 'snachts nette blokjes van elke 3 - 3.5 uur voeding, maar toch, echt lang slapen is er dus niet bij. Dat gebrek aan eetlust, misselijkheid, Moontje, kan het niet van de ontzwangerhormonen zijn, naast de stressfactor? Ik heb ook al sinds de bevalling vaak last van mn buik, erg rommelend, wel eetlust en weinig misselijk gelukkig. Heb de indruk dat de hormonen daar een flinke rol in spelen. Zou t wel in de gaten houden inderdaad!
Vervelend Moontje van de slechte nachten.. Hopelijk afgelopen nachten weer wat beter gegaan? Elliepellie, begrijpelijk dat je niet alles precies volgt. Een half uur laten huilen lijkt me ook niks. Hier nog geen regelmaat, hij ligt overdag en savonds in de reiswieg beneden, en snachts gaat hij mee naar boven met ons. Dan gaat hij boven in z'n wiegje. Maar wil hem nu overdag of savonds af en toe ook in z'n wiegje hebben voor zijn rust. Vriend kijkt bijv nu een horrorfilm via Netflix. Ik vind dat zo onrustig al dat gegil.. En die kleine ligt hier in de reiswieg te slapen.. Dus wil hem savonds eigenlijk boven hebben doordeweeks, vanwege de tv.
En Moontje, zeker in de gaten houden je gebrek aan eetlust.. Ook al val je dan niet af. Inderdaad als ik niet lekker in m'n vel zit heb ik ook geen honger. Emily, 3/3,5 uur is niet al te lang inderdaad. Lijkt me best vermoeiend! Liam slaapt nu het eerste deel van de nacht 5 a 6 uur achter elkaar. Dat is wel prettig om alvast een lange ruk slaap te maken. Daarna komt hij meestal weer om de 3 uur trouwens. Verder vind ik het minder pittig als gedacht. Al ben ik natuurlijk wel veel moe. Maar had echt slapeloze nachten verwacht en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Fijn ellie, dat hij vaak als zo snel in slaap valt. Ik haal ook vaak alleen dat uit boekjes/methodes wat mij zelf het meest aanspreekt. Je moet toch doen wat bij je past. 3/3,5 uur is inderdaad wel pittig 's nachts lijkt me. Ik vraag me ook altijd af hoe je dat nu kunt veranderen, waarschijnlijk niet Hopelijk snapt hij zelf over een tijdje dat hij 's nachts een lange tuk moet doen, want anders doe je zelf ook van die hazeslaapjes. Femke doet vaak ook een tuk van een kleine 5 uur 's nachts, dan slaap ik zelf ook nog een beetje. De volgende is dan vaak wel korter. Nu ligt ze boos in haar bedje boven. Zo moe, maar ze wil zich niet overgeven aan de slaap. Dus dat wordt weer fijn op mijn arm in slaap vallen, denk ik...
Hier slaapt hij s nachts lekker. Gisteren om 11:30 fles gehad en hij melde zich weer om 5 uur en daarna weer om 8:30. We slapen allemaal beter sinds Liam op zijn eigen kamer ligt. De eerste nacht vond ik het wel eng en werd om de haverklap wakker maar intussen slaap ik super. Nu ligt hij boven te mopperen. Maar er zitten al pauzes tussen dus zal hij elk moment wel in slaap vallen. Kinderen mogen ook mopperen/jengelen en huilen. Zo verwerken ze de prikkels die ze binnen krijgen op een dag en daarom zie je vaak dat kinderen s avonds een huil uurtje hebben. Ze kunnen op geen andere manier communiceren en zie het maar zo dat ze even flink willen schelden om stoom af te blazen. Ik hou er ook niet zo van hoor als de kleine bij de tv ligt met een horror film ofzo. Begrijpelijk. Overdag is de tv wel gewoon aan. Dat of de radio Ondertussen is het stil boven hahaha
Hoi lady's ben ik weer. Heb weer lekker zitten lezen wat jullie allemaal te vertellen hebben. Merk dat sommige van jullie echt ervaring hebben omdat het niet de 1ste is en sommige goed ingelezen. Daarom vind ik het zo fijn dat dit forum er is en helemaal ons groepje. Is voor de eerste en vandaag is ze 2 weken. Merk wel dat ik minder moe ben. Maar Zit nog steeds met 1000 vragen. Ik vind het superfijn om te lezen dat de meeste van jullie hetzelfde meemaken dan ik , geeft mij het gevoel dat ik niet alleen ben. Ik ben gisteren begonnen met inbakeren vond zo zielig ik moest janken. Verder merk ik wel dat het helpt maar er is nog geen verandering in haar slaappatroon . Maartja is maar 1 dag en ze zeggen dat je geen verwachting mag hebben over de slaapritme . Dus we zullen zien. Wel heb ik een paar vragen voor de dames die borstvoeding geven! - Mijn kleine komt in de nacht om de 2/3 uur hebben/hadden jullie dat ook?! Ze is 2 weken. - ze kan soms tussen 23.00 uur en 3.00 uur gewoon huilen en is soms ontroostbaar en dan geef ik haar de borst ook overdag soms om rustig te worden hebben jullie dit ook?? - hoe lang drinkt/dronk (ze is 2 weken) de kleine bij jullie?! Hoe vaak geven jullie de borst?!