mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Momma, ons zoontje is nu 4 weken. Maar de eerste weken kwam hij om de 2 a 3 uur voor de voeding. En nu overdag nog steeds om de 3 uur meestal. Soms zelfs 2.

Ik geef hem zo vaak borstvoeding als hij wil. En hij wilt het liefst ook getroost worden aan de borst. Soms doe ik het wel, soms niet. Maar als je dochtertje zo erg lang aan het huilen is en ontroostbaar en je merkt dat ze rustig wordt van de borst, dan zou ik haar gewoon aan de borst leggen hoor.

Ons zoontje dronk eerst wel 3 kwartier. Als ik hem laat gaan dan kan ik uren met hem zitten geloof ik;) maar als hij in slaap valt of alleen wat sabbelt dan haal ik hem van de borst af. Dan is het alleen maar voor de zuigbehoefte of om bij mama te zijn. En soms mag dat, maar het kan ten koste gaan van je tepels. Dus dan knuffel ik hem nog even.

2. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Nu is het teouwens 10 a 15 min per borst dat hij drinkt. Gemiddeld zo'n 30 min per voeding.

3. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Momma,
    Onze dochter komt overdsg om de 3 a 4 uur en 's nachts zit er soms wel één keer 5 uur tussen. Ze is drie weken nu. Mijn oudste kwam ook veel vaker 's nachts en was net zo klein. Verschilt per kind...

'S Avonds leg ik soms vaker aan als ze onrustig is. Als dat helpt is dat volgens mij prima, maar 's nachts lijkt dat me heel vervelend! Zou fijner zijn als ze die onrustige uurtjes eerder op de avond had, hè? Ik geef geen troostslokjes meer, omdat ze dan altijd gaat spugen daarna omdat het teveel was...

Ze krijgt 7 a 8 voedingen per 24 uur en drinkt vaak maar 1 kant zo'n 15 min... Maar niets verschilt zo per persoon en baby als borstvoeding, dus neem mij niet als gemiddelde, hoor!

4. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Momma. Mijn kleine man is 2 weken en 5 dagen. Op aanraden van het CB drinkt hij één borst per voeding tot hij niet meer hoeft. Op die manier krijgt hij de vettere achtermelk binnen en niet alleen de magerdere voormelk die hij binnenkrijgt als hij kort uit beide borsten drinkt. Wat betreft tijd is er geen peil op te trekken. Hij dronk een paar dagen geleden bijvoorbeeld altijd rechts 25 minuten en de keer daarop links maar 12 of zo. En dat was dan dus een hele voeding, ondanks het verschil in tijd kon hij na zowel rechts als links 2 uur slapen. Omdat moment lijken de borsten weer wat meer gelijk te lopen.

Mijn kleintje krijgt nog 7 à 8 voedingen per dag. Ik voed echt helemaal op verzoek. Overdag is dat om de 2 à 3 uur. Als dat lukt dan probeer ik wel een beetje te rekken naar die drie uur. In de nacht komt hij soms pas na 4 uur weer, maar helaas is het meestal alsnog elke drie uur. Dat is vermoeiend, maar hij is nog zo klein; ik denk dat dat in de komende weken wel beter gaat worden. Ik merk dat hij de laatste week na twee uur vaak alweer begint te pruttelen in bed 's nachts. Oogjes dan nog wel dicht, maar een hoop gekreun enzo. Eerst legde ik hem dan weer aan (dus al ma 2 uur). Nu merk ik dat ik hem ook verder kan laten pruttelen/slapen tot de 3 uur. Ik overweeg daarom het wiegje ook naar zijn eigen kamertje te verplaatsen, dan slapen wij ook wat beter.

Ik geef de borst liever niet om te troosten omdat ik daar tepelkloven van krijg. Als hij langer dan 25 of 30 minuten aan de borst ligt merk ik ook dat hij alleen maar sabbelt en niet slikt. Dan stop ik ook. Troosten laat hij zich goed met de pink; daar sabbelt hij lekker op en is hij ook tevreden mee. Soms zit ik dus ook wel een half uur naast z'n wieg met die pink in z'n mond voordat hij in slaap valt. Best pittig midden in de nacht. Als de pink er uit gaat dan gaat mijn zoontje inderdaad ook huilen. Dit vind ik het moeilijkst van de hele dag denk ik; hem in slaap krijgen s nachts als hij heel wakker is.. Na een week of vier denk ik dat we een speen zullen proberen om die reden.

Het is gewoon erg zoeken hè de borstvoeding? Je weet nooit wat ze binnen krijgen en waar je goed aan doet. Ik heb bij het inloop-weeguurtje bij het consultatiebureau veel vragen gesteld aan de verpleegkundige, ik had daar best veel aan. Al is het maar dat ze zeiden dat ik het goed aanpakte en dat m'n zoontje het goed doet, dat stelde gerust. Heeft jouw cb ook zoiets? Dan zou ik daar lekker heen gaan.

De onzekerheid over de borstvoeding vind ik heel lastig. Ik krijg wel steeds meer vertrouwen in mezelf en de kleine hapt steeds beter gelukkig; ik heb dus gelukkig wel het idee dat er progressie in zit. En voor mij geldt het zelfde als voor jou; ik ben heel blij met dit forum! Zo lees je dat anderen met het zelfde probleem zitten, dat maakt minder alleen en onzeker. Bovendien heb ik heel veel aan jullie tips, of dingen die bij jullie blijken te werken. Dan probeer ik dat ook uit en soms helpt dat. dus hopelijk blijft iedereen haar ervaringen en uitvindingen lekker delen!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook elke 2-3 uur overdag en 's nachts elke 2- 3.5 uur. Hij heeft 8-10 voedingen per dag. En hij is al 4.5 week.Ik doe over een voeding incl verschonen ook al snel drie kwartier tot een uur. Soms omdat hij lang drinkt, maar andere keren zit de tijd vooral in (meerdere keren) verschonen en baby in slaap krijgen, etc.
    Het voormelk/achtermelk verhaal is trouwens een beetje 'achterhaalt', Sterre, ik vond deze link heel nutttig:

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/85-voormelk-en-achtermelk

6. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de link, Emily. Punt is hier vooral dat ze na 1 borst vaak al verzadigd is. Voor mijn melkproductie heb ik liever dat ze uit beiden drinkt. Maar na 15 min aan 1 borst zit ze vol. En zo'n enorme melkproductie heb ik nou ook weer niet.
    Ze groeit goed en is tevreden, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Ik verschoon trouwens niet meer 's nachts, tenzij ze heeft gepoept. Ze wordt ze niet zo wakker en leg ik haar na drinken en even rechtop houden zo weer terug. Vannacht lag ze na een half uur weer te slapen. En ik ook :))

Overdag ben ik wel vaak veel langer bezig. Tussendoor verschonen, boertje, hik en dan niet willen slapen..., hoop dat morgen de nieuwe spenen bij de post zitten. Hier wil ze ook vooral de pink, ze kokhalst in de speen. Ik hoop dat inslapen met de nieuwe speen beter gaat...

7. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Nina, kun je niet na elke voeding de andere borst kolven? Zo verhoog je ook je melkproductie volgens mij. Maar dat is wel intensief natuurlijk.

8. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is wel een goed idee! In ieder geval twee keer per dag ofzo. Bouw ik meteen wat voorraad op om flesjes te oefenen. Bij m'n andere twee kinderen liep mijn productie na een tijdje terug, juist toen ze meer nodig hadden. Misschien dat ik dat zo voor ben.

9. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Weer even een berichtje van mij, zo chaotisch geweest de afgelopen dagen dat ik geem tijd had om even wat te schrijven. De afgelopen nachten zijn gelukkig weer beter gegaan, op een goede nacht kan Emma zo'n 5 a 6 uurtjes doorslapen.
    De dagen zijn nog pittig, de ene dag gaat het goed en de andere dag kan ze weer de hele tijd huilen en krijsen. Vandaag is helaas weer zo een dag...

Van het weekend weer een beetje bij kunnen komen omdat me man de zorg voor haar over kon nemen en ik bij kon slapen, dat heeft me wel even goed gedaan. Voel me weer even minder labiel en ik denk nu ook dat ik moeite met heb met eten door de stress, heb van het weekend namelijk wel wat kunnen eten gelukkig.
    Hebben jullie nog last van hechtingen?
    En kunnen jullie alweer alles doen?
    Ik had gehoopt weer lekker een flink stuk te kunnen wandelen met de hond, maar na zaterdag en zondag gewandeld te hebben had ik s'avonds flinke buikpijn en een pijnlijk schaambot.

Vandaag zijn we met Emma bij de jeugdarts geweest bij het consultatie bureau. Ze was goed gegroeid en aangekomen, ze weegt nu 3480 gram. De jeugdarts zou de verpleegkundige laten bellen om een afspraak te maken om het huilgedrag van Emma in kaart te brengen zodat we kunnen kijken of het reflux is of wat anders en wat we er aan kunnen doen.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Fijn dat je bij hebt kunnen slapen Moontje! Van de hechtingen heb ik geen last, wel zit er nog steeds een zwellinkje/hard stukje, weet alleen niet of de hechting daar zat of ergens anders?
    Lopen gaat mij wel goed, van het weekend een keer twee uur gewandeld, wel nog wat langzamer dan normaal. 's Avons heb ik dan wel wat last van mijn liezen en heupen. Maar niet heel heftig pijnlijk. Buikpijn heb ik sowieso vaak, zowel maagpijn als lager in de buik. Maar wel hoger dan waar de baarmoeder zit. Dus vermoed maag/darmen. Wat voor buikpijn heb jij dan? Echt bij de baarmoeder?

11. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat de nachten wat beter gaan Moontje! Rot van overdag zeg! Gelukkig gaan ze het in kaart brengen! Fijn dat ze goed gegroeid is!

Hier zijn de dagen ook onrustiger dan de nachten hoor. Maar niet zo extreem.

Ik heb af en toe ook wel buikpijn nog. Maar niet extreem. Maar die hormonen zijn natuurlijk niet 1.2.3 helemaal verdwenen. Dus misschien dag het daardoor nog komt dat je ook last van je schaambot hebt?

12. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Denk inderdaad ook dat de hormonen nog meespelen, kan bijna niet wachten om straks weer alles te kunnen doen. Mischien heel naief maar ik dacht 2 weken na de bevalling alweer elke dag een uur met de hond te wandelen. En met 4 weken weer te sporten, maar nu lijkt dat zo ver weg...
    De buikpijn zit echt heel laag, ter hoogte van me baarmoeder, voelt een beetje alsof er de hele tijd iemand heel hard op mijn buik staat te duwen, de pijn is voornamelijk in de avond en nacht aanwezig en overdag voelt het meer zeurderig.

Waar het gehecht is is het ook nog heel hard, dacht dat de wond al dicht was maar sinds een paar dagen voelt het af en toe weer wat trekkerig en branderig aan, mischien omdat de hectingen op beginnen te lossen? Voor de zekerheid ben ik ook nog steeds aan het spoelen na elk toilletbezoek.

Emma heeft vannacht 7,5 uur geslapen, zo moe was ze, daarna heb ik haar wakker gemaakt voor de fles. Gisteren was een van de ergste dagen. Ze was wakker vanaf 12 uur (heeft daarna dutjes gedaan van max. 5 a 10 min.) Ze begon te huilen om 16:00 en dit ging om 20:00 over in krijsen en daarbij kregen wij haar ook niet stil. Om 22:00 ben ik met haar onder de douche gaan staan, toen was ze even stil maar daarna begon het weer. Het was zo erg dat we op het punt stonden de doktersdienst te bellen, maar gelukkig werd het huilen weer minder en is ze om 23:30 eindelijk in slaap gevallen.
    Dat was echt heel heftig! Lijkt wel steeds erger te worden het huilen :(

13. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Moontje, dat klinkt wel heel zwaar, zo'n huildag... Ik word al onrustig als ze 10 minuten huilt. Volgens mij voel jij je gestresst en heb je geen eetlust omdat Emma zoveel huilt. Heel goed dus dat jullie gaan kijken waar dit gedrag vandaan komt. Fijn dat ze 's nachts zo lang slaapt, maar voor zover ik weet is dat ook wel een teken van oververmoeidheid bij de baby als ze overdag veel huilt (heb er ook niet zo veel verstand van, hoor...). Maar goed, kun je zelf in ieder geval een beetje bijtanken 's nachts.
    En aangezien je flesvoeding geeft: kan iemand het zo nu en dan even van je overnemen? Ik weet niet of je familie in de buurt hebt? Dat je even een paar uurtjes slaapt, winkelt of gewoon even op een plek bent waar je je dochter niet hoort? Zo zielig lijkt het me...

En wellicht heb je zelf alles al geprobeerd, maar wil ze een speentje? Of heb je een draagdoek/draagzak waar ze in kan? Ik heb een nieuwe doek besteld om Femke in te dragen tijdens de avondspits hier als ze onrustig is. Ze huilt niet veel, maar jammert vaak wel een beetje als ik net de anderen eten moet geven en naar bed moet brengen. Ik hoop dat die zak uitkomst biedt. Je kunt het allicht proberen.
    Maar belangrijker vind ik dat je hulp krijgt bij het in kaart brengen van het huilen. Voor haar, maar ook voor jullie en dan hoop ik dat je snel kunt genieten van je mooie meisje. Ik denk dat je je fysiek en in je hoofd dan ook een stuk beter gaat voelen...

BTW: ik loop ook nog geen marathon, hoor. Heb gisteren een eind gelopen voor tien minuten gesprek, BSO en kinderopvang en voelde gisteravond ook wel dat ik veel gedaan had. Doen jullie bekkenbodemoefeningen? Dat deed ik bij mijn zoontje te weinig en toen kreeg ik na twee maanden ineens last van mijn bekkenbodem..., dus die oefeningen doe ik nu vrij trouw.
    Nou, ik ga mevrouw in bad doen en voeden.
    Fijne dag allemaal en ik hoop dat jij vandaag een betere dag hebt dan gisteren, Moontje!

14. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft de verloskundige trouwens op dag 7 de hechtingen verwijderd/losgeknipt. Ze lossen in principe zelf op, maar kunnen gaan trekken. Ik vond het een verademing toen ze losgeknipt waren. Maar goed... dat is al zo lang geleden. Je zou zeggen dat ze nu sowieso wel opgelost zijn?

15. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    WoW Moontje, een moment was ik heel jaloers op jouw nachten van 5 à 6 uur, mijn zoontje komt nog elke drie uur namelijk. Maar dat heb ik toch liever dan het huilen wat je omschrijft. Wat verschrikkelijk moet dat voor jullie zijn! En voor de kleine natuurlijk. Want je kan helemaal niets doen en het huilen gaat door merg en been. Als mijn zoontje een huiluurtje heeft dan krijg ik daar al stress van, ik kan me voorstellen dat de situatie die jij omschrijft dus heel veel stress met zich mee brengt. Je zou inderdaad zeggen dat er een lichamelijke oorzaak is; ik hoop ze die kunnen achterhalen. Ik hoop dat je je niet af laat schepen met; daar groeit ze wel overheen of zo. Want de situatie lijkt me gewoon te moeten veranderen, anders ga je daar toch aan onderdoor lijkt me. Veel respect voor jou! *dikke knuffel*

Lichamelijk; ik heb geen last van buik, bekken of schaambot, maar heb dat tijdens de zwangerschap ook niet gehad. Ik vloei na precies drie weken nog een heel klein beetje; oud bloed dus hopelijk is dat ook snel afgelopen. (Denk dat ik daar ook weer van op zou knappen). Hechtingen waren bij mij onderhuids en ik heb er nauwelijks last van gehad. Heb wel wat last van aambeien; hoop dat die nog weg trekken.. Verder mag je volgens mij met 6 weken pas sporten toch? Daar heb ik me iig op ingesteld. Wandelen ben ik hier aan het opbouwen; inmiddels kan ik drie kwartier lekker doorstappen. Misschien ook wel meer hoor, maar wil niet ver van huis zijn als de kleine wakker wordt of zo. Heerlijk wandelen met dit weer!!! Ik moet zeggen dat ik nu vooral enorm moe ben door de nachten, dus ik probeer overdag bij te slapen; sporten zie ik nog niet zo gebeuren nu..

16. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor alle antwoorden. Merk dat iedereen in een bepaalde mate moet omgaan met slapeloze nachten. Ik had vanacht weer zo een nacht. Echt slopend de kleine was van 11 tot 2 wakker en dan huilen en dan gewoon wakker en dan gaf ik steeds de borst. Als ik moe ben ben ik zo labiel joh. Verschrikkelijk en ze zeggen dat het gehuil meer gaat worden vanaf 6 weken kan me dat niet voorstellen. Ik slaap ook nooit overdag echt heel vervelend dan doe ik snel de was etc. En dan is er amper tijd om te slapen. Het inbakeren helpt ook vindt het alleen zo zielig om haar zo te zien. We kregen de tip om haar de hele dag in te bakeren is goed voor haar rust ofzo.

Vind het echt slopen allemaal. Dames die borstvoeding geven , hebben jullie al voeding uit de fles gegeven. ?Ik ben van plan om het aanstaande zondag te doen. Is het bij jullie goed gegaan ? Drinkt de baby weer normaal aan de borst?!

17. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan vanavond het eerste flesje geven. Ben benieuwd!
    Alleen heb ik geen idee hoeveel ze drinkt.
    Had 1 borst afgekolfd en daar zat 60 in, denk dat ik nog 40 uit de vriezer haal.
    Ze is 3,5 wk en ruim 3 kg..., hoeveel zouden jullie dan geven?

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Pfffff wat een drama dag hier! Geen idee waarom. Meneer heeft besloten gewoon niet te gaan slapen en veel te willen drinken en veeeeel huilen (brult nu al sinds 16:15 whoohoo). Helaas kreeg hij al echt het maximale wat hij mag dus nog meer geven is echt geen optie. Vandaag dus maar meerdere kleinere flessen gegeven. Ben even gesloopt, ml neemt hem vanavond over en ik ga slapen met me oordoppen in. Hopelijk morgen weer wat beter ...

19. Wishgirl

Wishgirl Actief lid

22 jul 2013
    350
    0
    0
    Moontje..wat vervelend en idd slopend dat jullie hummeltje zo huilt. ..ik hoop dat er snel duidelijkheid komt..

Elliepellie: dan wens ik je n fijne nacht toe!

Hier blij dat carnaval bijna voorbij is.. zodat manlief ook wat meer thuis is.
    wat betreft huilen mag ik echt niet klagen.
    Hij huilt alleen bij honger of vieze luier en soms wil hijbgewoon aandacht en bij een van ons lekker liggen. Dan is t gelijk goed.
    Snachts komt hij steeds n half uur eerder..eerst na 3.5 uur dan na 3 en dan rond 7 uur is hij uitgeslapen Lijkt t..

Lichamelijk gaat t na bijna 3weken best goed. Alleen als ik lang n Veel sta krijg ik n zwaar gevoel van onder. .mn bekkenbodem denk ik.
    ik begin volgende week met postnatale yoga..heb ik tijdens zwangerschap ook gedaan. Erg fijn en kleine kan nee!

Ik wens jullie n fijne nacht toe!

Xx

20. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Nina, helaas op me man na niemand die het nu even een paar uurtjes kan overnemen. De mensen die op zouden kunnen passen, werken allemaal en kunnen ook niet zomaar vrij nemen. Overdag moet ik het zelf doen en s'avonds zou ik even weg kunnen gaan als me man thuis is.
    Een speentje pakt ze helaas nog steeds niet goed, ze spuugt hem meteen weer uit. Draagdoek hebben we inderdaad ook, daar wordt ze normaal wel rustig van.
    We hebben gisteren alles geprobeerd, haar op bijna alle mogelijke manieren vastgehouden, kleding gecheckt, luier meerdere keren, gekeken of ze honger had, buik en rug gemasseerd, temperatuur in de gaten gehouden enz.

Heb het idee dat de artsen het niet goed begrijpen omdat alles op de lange termijn wordt gepland. Ze huilt gewoon zo veel en als je tegen andere in je omgeving zegt dat het soms zwaar is omdat ze constant huilt, krijg je te horen dat baby's nou eenmaal huilen...
    Emma huilt gewoon 9 van de 10 keer als ze wakker is en ik weet gewoon niet wat ik fout doe of wat er met haar aan de hand is.

Ik doe ook elke dag bekkenbodem oefeningen.
    Bij mij was het knoopje van de hectingen al los dus heeft de vk verder niks weg gehaald. Mijn man heeft laatst gekeken en die zag nog een paar losse draadjes. Volgens de Gyn kon het nog wel even duren voor ze helemaal op zouden lossen.

Sterre, jou nachten lijken me ook heel zwaar. Hoop dat de kleine snel wat langer door gaat slapen s'nachts. Bij Emma ging het rond de 3 weken steeds beter in de nacht.

Nina, Emma is 4 weken en nu 3.4 kg en ze krijgt elke voeding 90 ml aangeboden en drinkt vaak 75 a 80 ml elke 3 uur (overdag) succes!

Emma is weer aan het huilen, laat zich wel af en toe troosten maar gaat dan na 5 min. weer huilen
    Als dit morgen ook zo doorgaat bel ik het consultatie bureau, ga echt niet langer wachten zo

Deel Deze Pagina