Moontje je doet echt niets fout! Meer dan dit kan je niet doen en ik heb echt bewondering voor je. Het is verschikkelijk zo'n ontroostbaar kleintje... Maar geef jezelf niet de schuld. Ik herken het wel hoor want ik ben best onzeker of ik het allemaal goed doe en mijn angststoornis maakt het niet makkelijker... Maar echt, het klinkt cliche... Het wordt beter. Alleen duurt het bij de een wat langer dan bij de ander.... Vrijdag, zaterdag en zondag ging het hier zooo goed met Liam, hij sliep, at goed en was veel aan het lachen. Gisteren was hij een stukje onrustiger maar vandaag is het hier van God los. Brullen, brullen en nog eens brullen. Wij hebben ook alles gechecked en gedaan maar hij blijft ontroostbaar. Hopelijk word dit geen trend.
Hier ook een erg onrustige baby vandaag. Heb de hele dag met haar op de arm gelopen met een pink in haar mond..., enige manier om haar stil te krijgen. Zojuist goed gedronken aan de borst; ik duik mijn bed in en hoop op een goede nacht en dag voor iedereen!
Emily nog bedankt voor de link over voor- en achtermelk trouwens! Lekker ontnuchterend artikel; het maakt dus niet uit of je Een borst per voeding aanbiedt of allebei. Ik was toen heel blij dat ik er ook 1 per voeding aan kon bieden omdat mijn kleintje daarna altijd al klaar is. Ik hoef hem dan dus niet te pesten met weer wakker maken terwijl hij de tweede borst toch niet wil. Maar als twee borsten beter werkt dan is dat dus ook geen probleem gelukkig. Doen wat goed voelt dus, altijd een goede boodschap. Moontje ook hier veel respect voor jou hoor. Baby's huilen inderdaad veel, maar wat jij omschrijft lijkt me té veel. Wij zitten allemaal met een ukkie dus misschien kunnen wij ons beter voorstellen dan andere mensen hoe heftig dit voor jullie is. Ik kan me niet voorstellen dat dit gewoon is voor je baby; dat er niet een lichamelijke oorzaak is. En al is die er niet en kan het voor haar geen kwaad; voor jullie als ouders moet dit slopend zijn. Ik hoop dat je door zal zetten, op zoek gaat naar een arts of andere hulpverlener die wel verder zoekt. Want echt; het ligt niet aan jou! Ach jee wat een onrustige baby's vanmiddag. Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben! Ik had maandag een onrustig mannetje. Gister ging goed. Gisteravond wilde hij elke twee uur drinken en heeft hij zoals gebruikelijk een kramp-uurtje gehad. Maar daarna zat er nu opeens 5 uur tussen de voedingen! 😃 Kon mama voor het eerst in zijn leven 4 uur slapen, jeej! Dit gaat ongetwijfeld niet elke nacht zo. Maar dat belooft wel wat voor de toekomst.
@momma huilpiek ligt op 6 weken, niet vanaf, dus dat valt mee! Hier geen problemen met de fles pakken en daarna drinkt hij als normaal aan de borst. Vanaf 3 weken begonnen ivm oververmoeidheid, zodat ik een deel van de nacht wat langer kon slapen. @nina, de formule is: Lichaamsgewicht x 150 / aantal voedingen. Bijvoorbeeld: mijn zoon is tegen de 4.5 kilo, keer 150, gedeeld door 8 voedingen, is ongeveer 85 ml per flesje afgekolfde melk. We geven hem meestal 90 en kijken hoe ver hij komt. (en als hij meer wil mag dat ook) @moontje, jeee wat zwaar zoveel huilen! Ik zou echt overal waar mogelijk aandringen op spoedige hulp/actie, niet pas op lange termijn, want dit hou je anders niet vol!
Dankjewel, Emily, kan me niet herinneren dat ik dat ook zo berekende bij de andere twee. Maar hier kan ik wat mee. Gisteravond was ze zo onrustig dat we geen flesje hebben geprobeerd. Om 22uur laatste voeding gegeven en om 4:30 schrok ik wakker! Toen Femke ook maar wakker gemaakt, ze is nog zo klein... Ik heb dus bijna 6 uur geslapen?! Haar neusje raakt in de loop vd nacht wel verstopt omdat ze verkouden is. Zojuist voor het eerst moedermelk in de neus gedruppeld ipv zoutoplossing. Benieuwd of het helpt
Hier gelukkig een goede nacht gehad... Om 21:30 had hij een fles... En pas om 3:30 kwam hij weer en daarna weer om 8:00. Het is me helaas vannacht in mijn rug geschoten! Heb ik nog nooit gehad 😛 gelukkig komt mijn moeder in de loop van de middag en mijn vader ook morgen. Vrijdagavond gaan ml en ik lekker sudderen in het termaalbad in Arcen, opa en oma passen met liefde op 😊 Morgen voor het eerst naar de psycholoog... Ben benieuwd. Volgende week vrijdag krijgt Liam al zijn eerste prikjes!😱
Moontje, google eens op het kiss syndroom. Ik herken heel veel van je verhaal in levi. Het cb herkende kiss niet, ik dacht ook vanalles fout te doen en werd helemaal gek. Toen ik de kenmerken van kiss las, wist ik het 'dat heeft levi' (en achteraf ook verborgen reflux en onrijpe darmen vanwege zn vroeggeboorte). Nu herkenden we het bij jurre. Ook jurre blijkt kiss te hebben en daar word je echt niet blij van... Voeding, idd de formule van kg x 150 cc / aantal voedingen. hier helemaal blij! Jurre heeft de hele nacht in zn eigen bedje geslapen, dus wij helemaal blij, want we hebben dus een rustige nacht gehad.
Als we vinden dat we het druk hebben...: op RTV Oost is een serie van een stel dat na twee dochters nog een vierling kreeg. Weer 4 meiden. Ik kijk elke week mijn ogen uit, dus wellicht voor jullie ook leuk om te zien (onderaan het artikel vind je de link naar de aflevering): Vierling Bathmen borstvoeding geven is een dagtaak, Anne kolft 3,5 liter per dag
Zo ik heb hier lang niet geschreven, helemaal vergeten. Oh Moontje wat vervelend voor jou, ik hoop dat je snel serieus genomen wordt want zo is het inderdaad hartstikke moeilijk. Je doet helemaal niks fout en snap dat je er op deze manier onzeker van wordt. Nijntje wat een goede nacht zo en knap van Jurrr! Elliepellie aucces morgen! Sorry heb niet alles kunnen terug lezen zit op mijn mobiel. HIer komt baby nog altijd om de 3 uur snachts heel soms 4 uur. Heb meestal wel een tevreden baby en lijkt goed te groeien op de bv. Hij is vandaag 5 weken hebben volgende week donderdag de nacontrole. Wandelen gaat hier goed bijna elke dag probeer ik naar buiten te gaan. Merk het nog wel als ik lang loop, rond de 2uren, dat het allemaal nog raar voelt onderaan. Met het geven van afgekolfde melk wil ik deze week nog beginnen.
Leuk nina, zal wanneer ik tijd heb, eens kijken... Wandelen... ik heb afgelopen weekend 3 dagen carnaval gevierd. Had wel wat spierpijn in mn buik en mn bekken vond t ook niet zo leuk, maar ik heb enorme lol gehad en ben er ff lekker uit geweest!
Lichamelijk gaat het hier vanaf week 3 al goed. Wandelen is geen probleem. En ik heb geen last van de hechtingen gehad. O wat een heerlijkheid! Liam heeft van 23:00 tot 5:00 geslapen en lag om 5:30 alweer in bed en slaapt nog steeds. Telkens zonder te morren en dat terwijl hij overdag ook wel goed geslapen had. Dus de 3R's hebben echt baat bij hem 👍 Om 9:00 bij de psych zijn... Spannend
Nijntje karnaval gevierd?! Super zeg !! Ben jaloers! Elliepellie wow ook op jou jaloers ! Ik had een avond van hell ! Mevrouw heeft vanaf half 2 tot half 6 liggen huilen, zo heftig nooit mere gemaakt. Ze was niet non stop aan het huilen maar VL en ik moesten haar de hele tijd troosten en ik legde haar de hele tijd aan. Viel ze in slaap deden we haar in haar wiegje sliep ze weer een half uur en begon ze weer. We zijn kapot! Speentje voor het eerst geprobeerd ook niet geholpen. Overdag slaapt ze goed maar gisteren sliep ze overdag ook niet zo goed dus we hadden gehoopt dat ze in de nacht goed ging slapen. Ik vraag me af of ze de dag en nacht ok draait. Doen er al alles aan om die verschil duidelijk te maken. Verpleegkundige van consultatie had aangegeven dat het niet erg is dat ik haar steeds na proberen te troosten gewoon aanleg omdat dat haar rustig maakt maar mijn tepels doen gewoon pijn niu! Wordt hier gewoon labiel van moest al de 2 week alleen maar janken nou als het zo door gast begin ik weer. En ze ligt al ingebakerd Pfff wat moet ik nog meer?!?! Vraag me af of dit minder wordt omdat ze nu 2,5 week is. Trouwens wat zijn de 3r??? Ben bereid alles te proberen hahaha
De 3R's zijn rust, reinheid en regelmaat. Vooral de rust en regelmaat zijn belangrijk. Rust is bijv. niet teveel voor de tv of meerdere uitstapjes doen per dag (wel wat want te rustig is ook niet goed, gewoon niet teveel prikkels) en de regelmaat is alles in een vast patroon. Wakker worden, ontbakeren, verschonen, eten, knuffelen, in de box en bij de eerste signalen van vermoeidheid, inbakeren, in bed, muziekje aan, kusje en dan weggaan. En vaste slaapplekken. Bijv. Overdag in de wandelwagen en s'nachts in het wiegje. Verschonen en voeden ook zoveel mogelijk op vaste plekken. Je kan het boek van Ria Blom lezen: regelmaat en inbakeren. Waarschuwing: deze methode is niet voor iedeeen geschikt. Bijv. het tot een half uur laten huilen voor het slapen gaan vinden veel ouders moeilijk. Ik ook bijv. daarom is mijn max. 10min. Dan ga ik er heen. Troosten en als hij rustig is weer 10min. Maar meestal slaapt hij binnen die 10min zelf in. Ik volg de methode niet woord voor woord maar haal eruit wat bij mij en Liam past Als je deze methode wilt doen moet je het wel echt een kans geven en het minimaal 5 dagen volhouden. De eedste keer dat ik Liam "liet huilen" vond ik echt hart verscheurend en zat ook te huilen. Toen huilde hij 20 min (in 2 keer) de tweede keer was het 15min. De derde keer 10 en nu meestal 5 á 6 min. En dan slaapt hij vaak zo'n 2 uur soms zelfs 3,5 uur of zoals vannacht 6 uur.
Hier ook een onrustig nachtje. Na de eersts nachtvoeding weigerde hij te gaan slapen. Heeeeel veel rondjes door de woonkamer met hem gelopen voor hij slaperig werd. Bijna twee uur bezig geweest met voeden/veschonen/slaperig krijgen, toen een uurtje geslapen en toen meldde hij zich alweer . Laten huilen vind ik snachts lastig, want dan wordt iedereen in huis wakker, en mijn man moet de volgende dag werken en een peuter die snachts wordt gewekt is ook geen vrolijke dame de volgende dag... Overdag laat ik hem wel eens tien minuten huilen, soms slaapt hij binnen die tijd in, zo niet dan controleer ik zn luier, geef m een speentje, zet een muziekje aan, etc. De ene keer is dat maar 1x nodig, maar een andere keer blijf je naar boven lopen om dat te herhalen. Echt een voorspelbaar patroon zit er niet in. Alleen dat een goede slaap overdag zorgt voor meer rust snachts. Hoe minder slaap overdag, hoe onrustiger de nacht.
Herkenbaar Emily, hier probeer ik ook wel even te laten huilen/jengelen. Maar als ik voor de derde keer naar boven ben geweest, pak ik haar vaak toch maar bij me tot ze in slaap valt. Ze heeft ook echt last van krampjes als ze in bed ligt, dus dat vind ik dan ook wel weer zielig. Vannacht/vanochtend na de voeding kreeg ik haar ook niet in slaap en als ik haar om 5 uur laat gillen zijn de andere twee dus ook wakker en ben ik nog verder van huis. Dus maar bij me gehouden, speentje, pink, etc... en zo tot de volgende voeding een beetje in bed gelegen. Vandaag hele dag met alle kids geweest en vanmiddag ook al een vriendinnetje uit school mee. Pfff... zat tussen de speelgoedsirenes te voeden en dan twee kleuters die vragen hoe het kwartetspel ook al weer werkt, mijn zoontje die steeds in zijn broek plaste (zindelijkheidstraining... mmm... misschien niet het juiste moment . Met vier kids over straat. We eten vanavond maar een keer uit de vriezer geloof ik. Haha. Ik vind het wel lastig om in deze setting met de 3 R's bezig te zijn. Bij mijn oudste ging dat veel makkelijker, maar nu moet ik op zoveel plekken tegelijk zijn! Gelukkig weet ik dat dit over een paar maanden over is. Laten we vooral niet vergeten te genieten van die kleintjes. Ellie, hoe was het bij de psych? (als je daarover wilt vertellen, hoor...) Momma... ik troost zo min mogelijk met de borst. Ik krijg daar ook zere borsten van en die darmen van de kids moeten ook alles weer verteren (krampjes). Als ik denk dat ze al eerder honger heeft, leg ik haar wel eerder dan binnen 3 uur aan, maar dat is vaak maar 1 of 2 keer per dag.
Ja hoor geen probleem 😃 Was erg goed. Heb nu wel officieel de diagnose angststoornis die ik waarschijnlijk al lang heb. Alles is eigenlijk besproken. Van familie tot werk etc. Was een opluchting eigenlijk. Echt mijn ei kwijt. Ben blij dat ik de stap heb gezet hoe moeilijk dat ook is.....
Fijn elliepellie dat je gesprek goed verlopen is en je oplucht! nina, hier in de 2e week ook een vriendje van esmee te spelen. Manneke was hier nog nooit geweest en was mega druk. Niet echt een handige timing destijds... 3r'en, ik doe mn best, maar wat nina ook zegt, met twee andere, op t moment erg drukke kids in huis, is dat een stuk lastiger.
Inderdaad, rust en regelmaat zijn lastig te combineren met je andere kind(eren)! En dan heb ik alleen maar 1 peuter verder, dat scheelt. Geen school en sportlessen enzo nog. Maar wel een meisje dat graag aan de baby zit en hem aait terwijl hij net rustig moet worden of dat opeens hard roept 'mama! Wat doe je mama! Jij moet bij mij zijn mama!' als je nét de baby eindelijk slapend in zn bedje legt, enz
@momma - Troosten aan de borst doe ik niet / minimaal. Ik ben na die eerste weken eindelihk van die nare kloven af, ik wil ze niet terug! En troosten kan ook met oppakken, speentje/pink, op rugje op billetjes kloppen, wiegen, rondjes lopen, etc... Wel krijgt hij bij honger altijd de borst, ook als er minder dan drie uur tussen zit. En hij krijgt ook wel eens vervroegd voeding als we bijvoorbeeld thuiskomen van wandelen en hij daar wakker van wordt, dan is het ook een soort troost natuurlijk, want hij wordt dan wakker, en bij hem is het: wakker worden = honger hebben