Inderdaad emilie hier is ook wakker worden honger hebben! Ik geef soms overdag wel als troost de borst. Vanacht was weer leuk van 1 tot 5 uur was ze wakker. Dus troosten borst geven toen toch met tegenzin omdat ik het liever niet wil de speen valt iedere keer uit haar mond dus weer geven en nog een keer tien met VL geruild hij ook 10 keer geven nou ja weer voeden na 1 uur weer huilen etc. Pas om 5 uur in slaap gevallen. Vinden jullie het niet raar hoe lang ze zo bezig kunnen zijn snachts gewoon 3 a 4 uur terwijl dat overdag nooit is! Hoezo dan,? Ik snap er niks van! @ elliepellie fijn dat het goed ging. Ik wil die 3r ook proberen maar om weer geld aan uit te geven Pfff. Wat een gedoe allemaal en dan in de avond beetje chagrijnig zijn en in de ochtend haar weer verliefd aankijken wat een achtbaan dit!!!
Je kan het boek volgens mij bij de bieb lenen. En anders grote kans dat het CB het heeft. Die werken er vaak ook graag mee. Ik werk op het KDV ook met de 3R's en daar vind ik het "normaal" als een kindje zich een beetje in slaap jengeld maar bij mijn eigen kind vond ik dat de eerste keren verschikkelijk... Liam heeft toen rond de 2 á 3 weken ook een tijd gehad dat hij 5 uur aan een stuk wakker was... Deed hij vooral s'avonds. Was toen ook wanhopig. Het gaat allemaal over 😃
Oeps al een tijdje niet aan toe gekomen om te schrijven! Elliepellie, fijn dat het goed ging bij de psych. Hopelijk kan die je helpen bij je angssstoornis.. Dames met huilende kindjes, heel rot lijkt me dat.. Ik kan er al niet tegen als hij 10 minuten aan het huilen is ofzo. Maar gelukkig gaat het huilen weer over! Momma, hier een fles gegeven voor het eerst toen hij 3,5 week oud was. Ging goed, even uitproberen welke fles het beste gaat. Maar hij drinkt ook gewoon nog goed uit de borst. Nina, hielp de druppel borstvoeding tegen de verstopte neus? Ik ben elke keer met neusspray bezig bij hem. Hoorde dat bv beter is van niet, omdat als het in de longetjes komt kindjes het soms niet goed kunnen ophoesten ofzo. Maar zal best meevallen hoor! Zover komt die druppel vast niet. En heb je nog last van je tepels Momma? Misschien Purelan van medela halen? Dat is tegen kloven en wondjes op je tepels en je kindje kan daarna gewoon drinken. Moontje, frustrerend hoor dat ze overdag zoveel huilt. Sneu voor jullie meisje. Hopelijk gaan ze het snel allemaal onderzoeken. Verder even vergeten wat er allemaal js geschreven. Heb heel veel teruggelezen.
Hier vannacht een super nacht. Liam heeft 6,5 uur geslapen achter elkaar. Ik schrok wakker. En heb hem toch maar wakker gemaakt voor de voeding. ben toch een beetje bang voor wen bloedsuikerdaling. Vandaag een onrustig ventje. Veel mopperen en niet in slaap kunnen komen. Zo maar eens even wandelen.
@ elliepellie fijn om te lezen dat met 2/3 weken jij ook die huilsesie s in de avond mee maakte geeft mij weer hoop!! Hahah @julia ja mijn tepels doen soms nog beetje zeer maar dan is het voornamelijk als zij heel vaak komt om te drinken of snachts ik in alle moeheid haar verkeerd aanleg. Maar heb tot nu toe geen kloven ofzo gehad dus zelf niks aan mijn borsten behalve soms beete pijn. Ga zeker opzoek naar die creme . Nu smeer ik bepathen erop is ook goed zei de kraamhulp. Ik merk dat ze nu vaak wakker is ook overdag na een slaap van 1 uurtje net ook al en dan huilen niet willen drinken dus honger is het niet VL troost haar dan weer in slaap. Dames die baby's inbakeren hebben jullie ook dat ze toch veel geluidjes maken en onrustig slapen ook al ligt ie te slapen ?!
Pfff... nou, ik begin redelijk klaar te zijn met het op mijn arm dragen van Femke. De eerste twee weken was ze uit het boekje, maar nu wil ze alleen maar bij mij in slaap vallen. Ik kan er gewoon echt niet meer tegen. Ze is verder lief, zoet, groeit goed, goede nachten, dus niets om ons zorgen om te maken. Maar ik word gewoon niet goed van dat bij me dragen. Dus net toch weer ingebakerd (puckababy) en weggelegd en ze zit nu aan het eind van de tweede keer 10 min huilen. Ik ga er elke 10 min heen. Maar ik weet niet hoe lang ik dit volhoud, hoor. Ik doe bewust de babyfoon niet aan, maar ik hoor haar door het plafond heen. Het alternatief is dat ik de hele tijd weer met haar rondloop en dat wil/kan ik echt niet meer (
Het heeft gewerkt. Na vier stukken van 10 min viel ze in slaap en na 2,5 uur wakker gemaakt voor een voeding. Nu hopen dat het steeds korter wordt, want 40 min brak mijn hart...
Het word echt korter hoor. Als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is komt dat wel goed. Liam heeft een huil momentje nodig om te ontspannen en in te slapen. Even alle indrukken en prikkels uit het lijfje en dan slaapt hij lekker
Als ik jurre 5 min laat huilen, ligt ie boven in zn bed (en als toppunt zonder sokken en zonder broek, want die had ie uitgewerkt...). Bij jurre heeft het laten huilen geen zin.hij huilt zichzelf helemaal overstuur. Hier zetten we m dan sinds dit weekend in een schommelstoeltje. Dan hebben wij onze handen vrij. Misschien een tip...
Mijn man net: ow by the way, hij rolde gisteren van zijn buik naar zijn rug. 2 keer... Ik: wat wat wat?!? En dat zeg je nu pas????
Haha dat is ook wat Elliepellie! Dat je man dat zomaar tussendoor even zegt. Maar wel super knap van jullie ventje zeg! Nina, wat rot dat je Femke hele dagen in slaap aan het wiegen bent. Hopelijk wordt het nu beter met het inbakeren.. Gaat zo diep door je hart he als ze zo huilen. Vriend kan hem heel lang laten huilen. Nou ja voor mij is 10 min al lang. Maar ik kan dat echt niet aanhoren. Ik pak hem veel sneller op. Maar over het algemeen hier geen problemen met inslapen. Ik leg hem wakker in z'n bedje, hij pruttelt nog wat en valt vanzelf in slaap. Heel soms huilt hij af en toe.
Man man man... Wat zouden jullie doen in deze situatie? De buren schreeuwen zooo hard dat Liam er gewoon wakker van word. Hij lag net 10min lekker te slapen en toen begon de buurman tegen zijn kinderen te brullen en prompt was Liam wakker... Ben bijna van plan het AMK te bellen want die hebben elke dag ruzie daar! We wonen in een nieuwbouw huis maar het gaat zo hard dat je alles meekrijgt. Goed contact hebben we niet met ze dus erop aanspreken vind ik lastig. De buren van de andere kant klagen ook soms over het gebrul!
Ik zou gewoon de amk bellen elliepellie als he het gevoel hebt dat het bedreigend is voor de kids. En anders gewoon even uitleggen dat de baby niet goed slaapt door het geschreeuw je moet wat! Pfff irritant Hier weer een slechte avond , baby heeft weer liggen huilen en doen 3 uur lang. Ga nu wel naar de osteopaat met haar en vervolgens naar de huisarts als het niet helpt. Vind het zo zielig ook maar ik wordt er ook nier goed van en moe. Dames die borstvoeding geven ! Hoe vaak kolven jullie?! Wij zijn sinds eergisteren begonnen met flesje geven met BV. Maar nu kolf ik in de ochtend een flesje beide borsten leeg is damn maar 80 cc. En dan geeft ze van eentje net gedronken of een half uur ervoor. Maar tja we geven aan het einde van de dag de fles om te oefenen. Maar zo bouw ik natuurlijk geen vooraadje op. Hoe doen jullie dit?? Hoe laat en hoe vaak kolven jullie?
Vervelend Elliepellie, ik denk dat je niet heel veel kan doen dan ze er (subtiel) op aanspreken. Rot voor Liam!
Momma, ik kolf smorgens na de voeding 1 x. Probeer dan maar 1 borst aan te bieden en de andere te kolven. En meestal smiddags na de voeding nog een keer. Zodat ik toch een volledige voeding (zo'n 120cc) heb. En eventueel om de dag een flesje en wel elke dag kolven. Alleen komt het er ook niet altijd van hoor.
@ julia dus je hebt 2x een kolf moment en iedere keer de borst die je niet geeft? En heb je na 2 keer kolven 120cc?? Geef je de baby ook per keer 120cc? En is er een reden waarom je om de dag de fles geeft en niet iedere dag?? Ben zo bang dat ik minder ga produceren dus ben op zoek naar manieren dat het genoeg blijft. Lees zoveel verhalen over terugloop. En soms lek ik alle kanten en soms een hele dag niet.
Wij hebben pas één keer een flesje gegeven, met 80 ml (ze is zo'n 3300 gram). Ik haal uit één borst ongeveer 70. Maar je hoeft niet elke dag een flesje te geven? Wij gaan het één of twee keer per week doen. Als ik 's ochtends het gevoel heb dat ik voeding "over" heb, kolf ik een keer extra en dat gaat dan in de vriezer. Ik ben trouwens ziek geworden! Dat ben ik echt nooit! Koortsig en zere luchtwegen. Gelukkig is mijn man thuis vandaag, anders weet ik niet hoe ik het had moeten doen allemaal! Ik ben wel bang dat ik Femke aansteek nu..., maar met birstvoeding schijnt die kans niet zo groot te zijn? Ellie, ik zou voorzichtig zijn met AMK bellen. Misschien toch eerst eens aanbellen en voorzichtig zeggen dat je wat geluidsoverlast hebt. Als je er dan geen goed gevoel bij hebt, kun je altijd het AMK nog bellen, toch?
Momma, klopt 2x maar meer omdat ik in 1 kolfmoment niet genoeg kolf voor 1 hele fles. Tussen de 60 en 90cc per keer kolf ik. De borst die ik niet geef en de andere borst ook nog even maar daar komt dan nog erg weinig uit. Ik geef niet iedere dag een fles omdat ik ook een voorraadje wil opbouwen en soms gewoon makkelijker vind om alleen de borst te geven Ik geef hem 120cc per keer omdat hij dat op kan. Maar 100cc is waarschijnlijk ook voldoende zeiden ze op het cb. Je kan de eerste keer flesje teouwens beter met een klein beetje melk proberen. Als het niet lukt dan heb je niet zoveel melk verspild. Want ze zal nog wel even moeten oefenen denk ik. Wat naar Nina! Hopelijk steek je Femke niet aan.. Denk als je elke keer je handen was en oppast met kussen dat je haar niet zo snel aansteekt? Helaas heeft ons zoontje wel een fikse verkoudheid opgelopen ondanks de bv. Beterschap!