Beterschap Nina! Meestal zijn baby's goed beschermd door maternale immuniteit (antistoffen die ze meekrijgen vanaf de geboorte) icm antistoffen uit de bv. 100% waterdicht is dat niet, maar toen man en dochter laatst griep hadden en de baby er dus sowieso mee in aanraking kwam kreeg hij het niet. Momma, ik kolf 2x (in principe, soms sla ik een keer over), direct na een voeding. Baby drinkt ook beide borsten, en meestal drinkt ie ze behoorlijk leeg. Ik kolf na de ochtendvoeding (sochtends heb je relatief veel melk), meestal haal ik er dan ongeveer 80cc nog uit. En ik kolf na de voeding van 20.00/21.00, voor ik naar bed ga. Dan haal ik er meestal 50-80cc uit. In principe gaat alles in een potje in de koelkast, maar soms bouwt zich dan wat veel op en gaat een portie van 130-150ccin een ijsblokjeszakje de vriezer in. Mijn zoon is ongeveer 4.5 kilo en drinkt een flesje van 100cc momenteel. Hij heeft een keer 4 uur tussen begintijden van voedingen gelaten zojuist! Wel met wat gespook na zijn vorige voeding helaas. We hebben sinds vandaag een pacco inbakerdoek, ben benieuwd of dat heeft geholpen of dat het toeval was.
Hier is mn mannetje sinds zaterdagavond een stuk onrustiger.... Waar hij eerst de nacht bijna doorsliep is het nu telkens 3 uur, max 4 en hij wilt steeds drinken dan... Hij krijgt al 120cc per fles dus ben onzeker wat te doen :S Ook slaapt hij weer slechter in. Eerst 5 min, nu is 20min of langer geen uitzondering. Ik hoop dat het maar tijdelijk is want voor mijn gevoel hebben we een stap terug gedaan... Straks naar het weeg uurtje... Kijken wat ze zeggen daar
Ff n snel berichtjr van mij. Jurre heeft echt overduidelijk reflux. Gisteravond/vannacht van 18.00u tot 5.30u wakker geweest. Net naar de ha geweest en we hebben nu nexium voorgeschreven gekregen. Jurre begint verdacht veel op zn broer te lijken (kiss en reflux), maar we herkennen nu alles sneller en hopelijk is alles nu sneller rustig (en duurt het niet 4,5maand). vanmiddag weer naar de therapie voor zn kiss. Druk dagje dus...
Ach wat balen, Nijntje. Maar wel goed dat jullie het nu sneller herkennen allemaal. Hopelijk helpt de therapie om hem van zijn Kiss af te helpen en doen de medicijnen tegen reflux hun werk. Respect hoe je dat doet met nog twee kinderen en dan een nacht niet slapen! Ellie, wat balen dat Liam weer onrustiger is. Het blijft toch zoeken wat het is, he? En aan (bijna) doorslapen wen je heel snel... Emily, geef jij dan ook 1 keer per dag een flesje aangezien de melk de koelkast in gaat? En geef jij rond 20uur al de laatste voeding? Geeft jouw vriend/man dan nog een late fles? Misschien ook wel een idee voor ons. Ik val nu vaak van 21uur tot 23uur in slaap op de bank om dan met heel veel moeite weer wakker te worden voor een late voeding. Hier ook druk met ons meisje. 's Avonds na 20uur en 's nachts weinig problemen. Op een late- en nachtvoeding na, slaapt ze. Dus ik slaap vaak zelf ook van 23uur tot 4:00uur en dan weer tot 7:00uur. Maar overdag laat ze zich niet makkelijk weg leggen. Laten huilen heb ik niet lang mee doorgezet, omdat ze overduidelijk krampjes heeft en dan vind ik het zo zielig. Anderzijds valt ze op mijn arm dan wel snel in slaap (en vraag ik me af: heb je op mijn arm dan geen krampjes???). Ik loop dus echt weer te zoeken naar wat het is: krampjes of is ze soms gewoon zo moe dat ze daar van huilt? Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel twee of soms zelfs wel drie uur trouwens...
Wat zijn baby's toch kleine mysteries hè? Het is en blijft zoeken ja. Liam slaapt ook makkelijk in op de arm maar zodra ik hem wil weg leggen is het brullen. Dus probeer ik dat voor te zijn door hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid weg te leggen... Alleen vind ik het lastig om die tekenen te zien! Want echt duidelijk zijn die niet....
Inderdaad een raadsel..., mevrouw zojuist na 2,5 uur slapen wakker moeten maken omdat er meer dan 4 uur tussen de voedingen kwam. Het is een beetje alles of niets hier. Gelukkig voel ik me zelf al wel een stuk fitter dan gisteren.
Vraag me af hoe het met Moontje en haar kleintje gaat.... Tijdje niets meer gehoord, hopelijk gaat het beter met ze
Dames liggen jullie kleintjes wel soms rustig rind te kijken. Ik heb dat maar 1 keer per dag in de ochtend kan ze rustig ik zich Heen kijken zo'n half uurtje dan is het huilen drinken en slapen. En over de hele dag is het verder huilen verschonen drinken slapen. Misschien nog 5 min. Rondkijken! Is het bij jullie ook zo?! Ik lees ook veel over kindje wegleggen nou dat bestaat hier niet of ze slaapt tijdens het drinken aan de borst of moeten we haar in slaap wiegen. Ben ik de enige met dit?! Heb ik haar iets verkeerd aangeleerd?! Want wegleggen is hier brullen met of zonder speen. Volgens mij is ze te jong ervoor. Dank dames voor de tips over borstvoeding. Ow ja mijn tepels branden soms hebben jullie dat ook. ?Soms ook vooral na een voeding! Heb verder geen kloofjes of iets. Ook niet gehad trouwens! Dames met kids echt respect dat je naast de baby nog voor andere kids zorgt. Ik vind dit al extreem zwaar. Vooral als ze in de avond 4 uur achter elkaar alleen getroost wilt worden. Pffff heftig
Liam kijkt nu sinds 2/3 weken na de voeding in de box wat rond... Daarvoor ook niet echt, of ja niet alleen. Als hij wakker wordt verschoon en knuffel ik hem, dan leg ik hem op zijn buik in de box en maak ondertussen zijn fles. Na de fles 20/30 min in de box laten "spelen" hij vind vooral de lamp erg interessant en dan slapen. Ik kan hem ook pas sinds vorige week vrijdag wegleggen hoor! Meestal huilt hij eventjes voordat hij slaapt... Vond (en vind) het "laten huilen" erg moeilijk maar ik merk dat hij en ik meer rust hebben gekregen! Maar het is zo zoeken wat het beste is voor je kindje.... Hier nog een leuke foto van afgelopen zaterdag *trots* Ik vertelde hem hoe stoer hij er wel niet uitzag. Kennelijk was hij ee erg gechameerd van want hij bleef maar lachen hehehe
Oh wat heerlijk om jullie berichtjes te lezen meiden, want alles is zo herkenbaar! Nina; hier was ik er ook van overtuigd dat de kleine krampjes had maar ik realiseerde me gisteravond dat het waarschijnlijk meestal meer vechten tegen de slaap is; als ik hem wieg en voor hem zing of rustig praat dan valt hij uiteindelijk als een blok in slaap. Maar inderdaad; zie dat maar eens voor te zijn... Gapen en wrijven in z'n gezicht zijn duidelijk, maar dat laat hij dan weer niet zien.. Als hij slaapt dan is het idd ook lang. Heb hem net ook maar wakker gemaakt om een beetje in het ritme te blijven (doe ik alleen overdag en als hij er meer dan vier uur van maakt). Momma; nee hoor je bent niet de enige. Slapen hier meestal aan de borst en dan wegleggen. Of in wagen tijdens wandelen. Wegleggen is hier ook brullen en dat werkt niet. Misschien lukt het wel als ik de echte moeheid voor kan zijn, maar zoals ik hierboven schreef lukt me dat nog niet. Verder vind ik een half uur rustig om je heen kunnen kijken al lang hoor; alleen in de box of wel op je arm? Op deze leeftijd is wat je omschrijft volgens mij heel normaal. Ze zijn nog zo klein dat je ze ook nog niet echt kan verwennen met in je houden of iets verkeerds aanleren. Het enige wat ik probeer nu is om overdag het ritme van drie uur er een beetje in te krijgen; op een gegeven moment kwam hij anders elk uur voor voeding een paar dagen lang. Dat werkte ook weer niet...
Oh wat is Liam een schatje!!! *smelt* Nijntje, wat goed dat je kiss herkent. Ik moest het opzoeken, dus mij was dat niet gelukt Als ik het zo lees is het heel goed dat je er vroeg bij bent! Reflux is ook niet zo makkelijk te verhelpen toch? Of werken die medicijnen wel? Hier heeft de kleine volgens mij spruw; witte aanslag op tongetje wat er niet af kan. Hij heeft er alleen zelf geen last van volgens mij dus ben nog niet naar HA geweest,. Woensdag CB; kijken wat ze daar zeggen. Momma, ik heb soms ook branderige tepels maar geen kloven. Dat zou bij mij best door die spruw kunnen komen. Heeft jou kleintje dat misschien ook?
Hey Sterre ja die 30 min in de ochtend is echt op mijn arm en van VL soms met 5 minuutjes in de box en is standaard in de ochtend. Verder heeft mijn kleine al 1,5 week die witte aanslag op tong vorige week zei de Wijkverpleegkunde doe geweest is dat het gewoon van de borstvoeding is omdat ze geen wikte aanslag aan de binnenkant van lippen of in de mond verder heeft. Toen zei ze dat ik ook op mijn borsten moet hebben maar ja die moeten dan branden of kloven hebben. Nu had/heb ik dat allebei niet behalve nu ineens die branderige gevoel sinds vanacht. Maar ja kijk het alleen vandaag nog aan en anders bel ik de huisarts even om te laten kijken. Ow en wat is liam een schatje!
Mijn man geeft inderdaad 1x p/d een flesje. Mijn zoon drinkt dan bijvoorbeeld om ongeveer 20.00u, gaat tegen 20.45u naar bed, en ik kolf dan rond een uur of 21.00u nog even na en ga daarna naar bed. Mijn man geeft dan een flesje om 23.00/0.00u en ik slaap dan. En dan doe ik de nachtvoeding(en) weer terwijl mijn man slaapt. Ik maakte me in het begin wel een beetje zorgen over het overslaan van een voeding, of dat effect had op productie. Maar vooralsnog lijkt dat wel mee te vallen. Gisteravond kolfde ik een keer pas tegen 23.00, eigenlijk vlak voor de late avondvoeding met het flesje (had nog vergadering gehad vd oudercommissie van mijn dochter's creche, dus kon niet eerder) en toen haalde ik er in een klein kwartiertje zo'n 140-150 cc uit terwijl rechts niet eens goed pakte (gek is dat, soms lijkt alles goed te zitten maar lukt het kolven aan 1 kant toch slecht!) dus bijna volledig uit de linkerborst. Dus productie lijkt wel prima op peil.
@ellie - wat een schattige foto van Liam!!! Ik hoop zo dat mijn zoontje ook binnenkort gaat lachen, ik probeer hem er voortdurend toe te verleiden maar geen succes tot dusverre . @momma (en sterre), volgens mij kan dat best spruw zijn. Als het er met een steriel gaasje niet af te vegen is is het niet zo waarschijnlijk dat het melkresten zijn. Je kan best zelf spruw hebben zonder er last van te hebben, en zeker als je wel ook een branderig gevoel hebt kan het helemaal. Een huisarts kan dat zo checken voor je.
Elliepellie, wat een mooi en schattig mannetje is Liam!! Leuk dat hij al lacht. Hier ook tig pogingen gedaan, maar tot gisteren nog geen succes. Al had ik het idee dat het gisteravond een beetje begon.. Maar kan ook onbewust zijn. Momma, hier ligt hij wel eens op schoot voor zoch uit te kijken. Elke dag wel een keer. Maar verder in zijn wiegje is het meestal huilen als ik hem wegleg. Alleen af en toe savonds is hij gewoon wakker en ligt hij een hele poos wakker rond te kijken in z'n wieg. Maar dat is maar een enkele keer hoor. Wow Emily, dan kolf je nog aardig wat zeg! Ik kolf uit 1 borst maar 60 tot 90cc in een half uur ofzo. Super! En goed geregeld met je man zo Nijntje, ach wat sneu voor Jurre dat hij zo'n last van reflux heeft. Hopelijk helpt de Nexium! En hebben jullie fysiotherapie nog voor het Kiss syndroom? Of osteopaat? Hier komt donderdag de kinderfysiotherapeut omdat ons zoontje een sterke voorkeurshouding heeft. Denk dat het missvhien niet lekker in zijn nekje zit door de vacuümpomp.
@Julia, bij mijn dochter hielp een zijligkussen heel goed om de voorkeurshouding aan te pakken! Misschien een idee icm het wegnemen van eventuele fysieke blokkades/oorzaken?
Wat een lieve foto van Liam! Lachebekje Femke is vandaag 1 maand en vierde dat vanochtend ook met een eerste lach. Yeah!!! En ze heeft praktisch doorgeslapen! Ik heb haar om kwart voor 5 wakker gemaakt, toen sliep ze al sinds 22:30 uur. Geen idee hoe laat ze anders wakker was geworden. Zojuist naar het consultatiebureau geweest en ze weegt 3400 gram. In 1 maand dus weer eerst op gewicht gekomen en vervolgens 750 gram gegroeid. Helemaal goed en blij dus en als ze wil, mag ze doorslapen (zul je zien dat ze dat vanaf nu niet doet, hoor...). Emily, wat een melkfabriek ben jij! Haha. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel heb gekolfd en zeker niet 's avonds laat. Met die productie van jou zit het dus wel goed. Julia, ik kolf ongeveer jouw hoeveelheden..., ik gebruik wel een neusspray met oxytocine omdat mijn melk niet goed toeschiet bij het kolven. Dan ben ik wel in 10 minuutjes klaar. Misschien ook iets voor jou? Ik heb het via de huisarts gekregen. Hier ook weinig wakkere momenten die niet snel in huilen overgaan. Het is steeds maar een minuut of 10, maar het wordt steeds langer. Volgens mij heel normaal met deze leeftijd. Ik hoop dat de fysio iets voor jullie kan doen, Julia. Anders misschien inderdaad een zij-lig-kussen.
Zijligkussen inderdaad al overwogen. Zal eens vragen aan de fysio of dat handig is icm behandeling. Oh dat is snel zeg in 10 minuten! Krijg je dat zomaar van de huisarts dan? Ik dacht alleen als je echt bijna niks kolft. Super Nina! Dan is ze goed aangekomen! Fijn dat ze mag doorslapen nu. En wat leuk het eerste lachje!
Bv, sorry kan ik niet over mee kletsen... maar het klinkt allemaal goed! Julia, jurre is nu twee keer door een manueel therapeut behandeld en we hebben nu nog 1 controle afspraak staan. Nexium Wonderspul, haha je heeft zich vandaag tot 16.30u voorbeeldig gedragen! Zo'n goede dag Hey ie nog niet eerder gehad. Nu de nachten Nog... Met jurre kan ook moe geweest zijn vd therapie. Nexium schijnt pas na een dag of 3-4 te werken. Maar deze dag nemen ze ons niet meer af!