mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad, Nijntje. Op naar nog zo'n dag!

Hier mevrouw om 6uur wakker gemaakt na de laatste voeding van 23uur. Ik weet niet wat me overkomt! Mijn andere twee kinderen heb ik wel een half jaar gevoed 's nachts...
    Maar ik weet ook dat het vannacht weer anders kan zijn :) Nu overdag nog wat meer slapen.

2. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Wauw Nina, wat een nacht! Heerlijk zeg!

3. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar overdag is een drama 😩. Ze laat zich niet weg leggen, wat ik ook probeer; ze wil gewoon niet slapen. Terwijl ze de eerste weken zo goed sliep overdag. Het zijn nu slaapjes van max 45 min. En het liefst in de wandelwagen of maxi cosi. En zelfs dan wordt ze na een half uur vaak wakker.
    Ik probeer een vast ritme, wakker weg leggen, laten huilen, etc... Maar het lijkt niet te werken; consequent toepassen is ook lastig met al twee oudere kids... Gelukkig is het over drie maanden vast allemaal beter. Maar nu geef ik liever 1 of 2 nachtvoedingen dan dit getob overdag.

4. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Hoi meiden, even snel een bericht nu de kleine eindelijk even slaapt. Ga later jullie berichtjes even terug lezen!

De afgelopen dagen zijn zwaar geweest. Emma huilt nog steeds heel veel en is nog steeds lang wakker, maakt niet uit wat we doen. We hebben nog steeds niks gehoord van het consultatie bureau die zogenaamd zouden gaan helpen. Maar volgende week hebben we een afspraak bij de HA en ik wil haar dan verder laten onderzoeken. Heb op internet een huil-lijst gevonden die ik nu dagelijks bij hou zodat we dit kunnen laten zien.

Ik ben een paar dagen ziek geweest (heb die kleine gelukkig niet aangestoken) en ben sinds vandaag eindelijk wat aan de betere hand. Voor de rest vindt ik het gewoon heel zwaar soms, het voelt af en toe een beetje of mijn leven over is nu. Ik voel me soms alleen, is net of niemand wil zien dat ik het soms moeilijk heb. Heb laatst sinds jaren weer een hevige paniekaanval gehad waar ik geen controle over had (had mijn paniekaanvallen al jaren onder controle) baal daar heel erg van.
    Lichamlijk ben ik ook nog niet in staat om elke dag een heel stuk te wandelen met de hond. En doordat de kleine zoveel huilt blijf ik eigenlijk liever binnen met haar.
    Hoop dat alles binnenkort wat beter gaat.

5. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Nijntje, ik heb kiss gegoogled en herken veel symptomen bij Emma. Ik ga dit zeker even bespreken met de huisarts.
    Fijn dat de medicijnen goed aanslaan bij Jurre! Hoe gaat het met zijn therapie, heb je het idee dat het goed helpt?

Elliepellie, nog last gehad van de buren? Wij hebben ook buren met een ontspoord kind en de vader en zoon lopen bijna elke ochtend tegen elkaar te schreeuwen en met dingen te gooien.
    Wat een leuke foto! Knap mannetje is Liam!

Fijn Nina dat Femke goed gegroeid is en heerlijk dat ze zo goed heeft geslapen! Hoop dat ze overdag ook weer wat rustiger wordt.

@Glimlach: Emma heeft vorige week voor het eerst echt gelachen, daarna helaas niet meer tot vandaag. Vanmiddag was mevrouwtje constant aan het glimlachen toen ik tegen haar aan het praten was.
    Dat gaf me weer even nieuwe energie <3

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    @moontje.
    Wat een poepie! Daar kan je echt trots op zijn!

Erg herkenbaar! Ik heb ook van die momenten dat ik zo denk... Voel me soms zo beperkt, opgesloten en een beetje eenzaam en het helpt ook niet dat ik dat al sinds september thuis zit omdat ik moest stoppen met werken, de muren komen soms op me af. En als je dat aangeeft doet men er luchtig over terwijl je juist je hart wilt luchten. Gelukkig heeft Liam veel goede dagen waar ik ook volop van geniet &#128522; maar de "slechte dagen" zijn slopend (zoals vandaag... Hij wilde maar niet slapen wat ik ook deed)

Deze tijd en gevoelens gaan weer voorbij! En je vergeet het ook schijnbaar als ik dat zo links en rechts van me hoor.

Rot dat je een paniek aanval hebt gehad... Helaas ook herkenbaar. Maar het gesprek bij de psych was al een hele stap vooruit vind ik

7. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moontje herkenbaar hoor ik denk echt op momenten wow mijn leven is gewoon voorbij draait alleen om haar maar als ik dat gezichtje in de ochtend zie vergeet ik het steeds weer hoe zwaar het kan zijn maar als ik iedereen moet geloven is dit allemaal straks voorbij en kunnen wij ook meepraten met mensen met oudere kinderen haha.

@hier ook een baby die overdag langer wakker is soms wel 30 min. heel lief en zoet om zich heen kijkt wel op schoot natuurlijk en dan weer moet huilen tot we haar in slaap wiegen. Ook tijdens het wandelen wakker kan worden en na wiegen weer in slaap. En snachts ineens de 4 uur haalt en ik haar wakker maak omdat ik niet weet of ze langer zonder voeding mag. De kraamhulp en consultatie zei eerst max 4 uur dus ik ga in de ochtend de consultatie bellen om te vragen of ze langer mag zonder voeding in de nacht.

Verder denk ik dat het regeldagen zijn geweest omdat ze 2 dagen echt om de uur if 1,5 uur kwam en ik ineens veel meer productie heb zit nu ook te kolven midden in de nacht beetje druk van borsten af . Kan ik weer vooraad opbouwen.

Ik ben nog naar de huisarts met haar geweest voor hardnekkige luieruislag zoooo zielig en pijnlijk. Ze een zalf voorgeschreven gehad hopelijk werkt het snel! Iemand nog die dit heeft?

Verder ben ik wel benieuwd of jullie je kleine van rond 4 weken laat doorslapen!

8. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moontje; wat een prachtige lach! Kan me voorstellen dat dat weer even energie geeft. Meis wat lijkt me dit zwaar. Je hebt echt een hele heftige tijd. Fijn dat je volgende week een afspraak hebt maar duurt dat niet te lang. Wil je het cb niet achter de broek aan zitten? Sta maar op je strepen hoor, het is echt geen zeuren wat je doet!

Hoop dat het blijvend effect heeft Nijntje! Hoe ging het vandaag?

@Nina; owjee... Zo'n nacht lijkt me heerlijk, maar klinkt alsof ze er overdag dan toch van van slag is. Zo kom je nergens aan toe nee. Ik heb sowieso respect voor alle mama's met meerdere kinderen. lijkt me pittig om naast zo'n kleintje ook nog een peuter en/of kleuter rond te hebben lopen!

Hier naar het cb geweest. De spruw was inmiddels bijna weg. Als het weer terugkomt wel naar HA want dan is het hardnekkig. Meneer laat deze en afgelopen nacht één keer per nacht 4 of 5 uur tussen de voedingen zitten. Hopelijk houdt hij dat zo. Nu weer proberen om hem in slaap te krijgen ;)

9. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @momma; in het begin inderdaad niet doorslapen, al kwam hij vanzelf om de drie uur 's nachts. Maar nu durf ik doorslapen wel aan met net iets meer dan vier weken. Hij groeit heel goed (300gr in een week) en hij laat wel van zich horen als hij trek geeft. Dus ik wacht tot hij komt. Tot nu toe dus niet langer dan 5uur. Heb het idee dat hij zo ook meer trek heeft, beter drinkt en er dan weer langer op kan doen. En de slaap heeft hij ook nodig om uit te rusten zodat hij goed kan drinken en groeien lijkt me.

(Ondertussen heeft meneer toch nog even verder gedronken &#128522;)

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @moontje - jee wat een heftige tijd als ze zoveel huilt! Dat is ook gewoon heel zwaar. Wel een prachtige lach!

@Nina - lekkere nacht, maar jammer van de dagen... Hopelijk snel een manier om haar overdag te laten slapen... Zou het helpen om het kamertje overdag bij 1 slaapje toch heel donker te maken, omdat ze 's nachts wel slaapt?

@momma - hoe lang ze mogen doorslapen ligt aan het gewicht en de groei. In principe mag een kind van vier weken wel wat langer doorslapen denk ik.

11. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, er is lekker geschreven vannacht...!
    Moontje, wat een prachtige dochter heb je! En die lach zo mooi op de foto. Fijn dat je dat weer moed geeft. Ik heb echt met je te doen en herken je gevoel van eenzaamheid (had ik bij mijn oudste). Ga op je strepen staan, hoor. Emma moet gewoon even goed nagekeken worden om te zien of er een oorzaak voor het huilen is. En ja, het is over een paar maanden beter, maar dat maakt het nu niet minder zwaar. Ik zat er gisteren ook echt even doorheen!

Momma, er mag 's nachts echt wel meer dan 4 uur tussen. Het CB zei tegen mij dat ze mocht doorslapen als ze voldoende voedingen overdag krijgt. Maar helemaal doorslapen voelt voor mij niet goed nog. Ik wil er max 6 uur tussen, beter voor mijn voeding en hopelijk ook beter voor meer slaap overdag.

Ellie, jij ook zo bezig geweest gisteren? Pfff... hoop dat slapen vandaag beter gaat. Gek genoeg kan ik haar 's avonds laat en 's nachts klaarwakker wegleggen. Dan hoor ik nog een kwartier wat geluidjes en daarna slaapt ze. Gek dat dit overdag niet lukt dan.

Sterre, fijn dat de spruw weg is en je 's nachts een beetje meer slaapt!

Fijne/goede dag allemaal!

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik moet zeggen dat ik zo blij ben met dit forum! Ik ben de eerste van de vriendengroep met een kindje zodat advies vragen of alleen al een luisterend oor lastig is want ze snappen het gewoon nog niet.... En sommige van jullie verhalen zijn zoooo herkenbaar en dat geeft me moed!

Vannacht gelukkig wel een top nacht... 23:00 laatste voeding en de volgende pas weer om 5:00 en nu net om 9:00... Hopelijk gaat het vandaag beter dan gisteren maar dat komt wel goed &#128077;

Morgen krijgt Liam zijn eerste prikjes &#128561; hoop niet dat hij er veel last van krijgt

13. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Fijn om te lezen dat meerdere dat gevoel herkennen, dacht even dat er iets mis met me was.

Elliepellie, fijn dat de gesprekken je goed bevallen. Neem Liam mee als je gaat of heb je iemand die oppast?
    Sterke morgen, hoop dat Liam er geen last van zal hebben.

Momma wat sneu, hoop dat de zalf goed helpt!
    Ik heb begrepen dat ze vanaf 5 weken door mogen slapen (max. 8 uur) zolang ze over hun geboorte-gewicht zijn en goed aankomen, goed op temperatuur blijven s'nachts, volle plasluiers hebben, genoeg voeding krijgen overdag en ze in de ochtend weer goed actief zijn (als hun bloedsuikerspiegel te laag is zouden ze suf en rustiger dan normaal zijn.

Emma is wat dat betreft echt een ideaal kindje. Ze slaapt al een paar nachten door (zit 7,5 uur tussen het begin van de laatste voeding s'nachts en de eerste voeding s'ochtends (vindt 8 uur net te lang dus maak haar in de ochtend wakker voor de voeding).

14. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Vraag me af hoe het nu met Beertje en Joyyke en hun kleintjes gaat.

15. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Vervelend Nina dat het overdag juist minder gaat..

Moontje, vermoeiend lijkt me dat hoor. Die sombere gevoelens en het gevoel te hebben dat je leven voorbij is heb ik dan weer niet. Maar ook wel prettig als je af en toe wat tijd voor jezelf hebt.
    Super leuk die lach! Mooie meisje hoor!

Elliepellie, vervelend dat de dagen nog zo wisselend zijn. Maar elke goede dag is er 1:) en probeer te genieten van de mooie momenten!

Sterre, fijn dat de spruw bijna weg was.

Momma, ze mag nu wel 6 uur achter elkaar slapen hoor. Dan hoef je haar niet wakker te maken. Wij hebben toen een handig boekje gekregen van de kraamzorg waar dat allemaal instaat.
    Ik durf hem alleen nog geen 8 uur te slapen. Vannacht 7,5 uur geslapen en toen toch maar wakker gemaakt.

Wat sneu van de luieruitslag.. Beterschap ermee!

Zeker handig dit forum, erg fijn! Heb ook een Facebookgroepje en een club hier op zp waarin ik meeschrijf. Dat is wel prettig. Maar ook lastig om alles bij te houden.. Haha.

16. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag juist een top-dag gehad. Ze liet zich lief weg leggen en heeft veel geslapen overdag. Tussendoor was ze ook heel rustig, wakker en gezellig.
    Misschien heeft ze een sprongetje gehad??

Nu durf ik haar 's nachts ook wat langer te laten slapen..., zeker nu ik hoor dat er meer kindjes zijn die dat doen.

17. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Wat een goede doorslapertjes hier! Doen jullie goed ukkies!
    *hier nog steeds fles om 22.30u, 2.30u en 6.30u en tussendoor ligt jurre bij ons in bed en is ie vaak klaarwakker, dus nog beroerde nachten hier*

moontje, wat een mooie lache n mooie dochter!

Ellie, hoe waren de prikjes? Liam er last van gehad? Jurre krijgt ze maandag.

Nexium lijkt wel wat te helpen, jurre is rustiger, maar slaapt nog niet in de box of bed. Wel ligt ie er rustiger. Dus hopelijk zet deze hele kleine vooruitgang door!

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    En sprongetje, denkndat jurre hem al gehad heeft (als ik het boek 'oei ik groei' moet geloven. Aan het aanhankelijke en huilen kan ik t iig niet merken ;)

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Liam heeft vanochtend zijn prikjes gehad. We hebben een mannelijke wijkverpleegkundige, een hele aardige leuke man, en Liam was de hele tijd naar hem aan het lachen... Tot die prikjes dus.... Brullen!!!! En daarna echt heel zielig huilen... Ja en dan moet mama ook huilen

Hij slaapt nu... Hoop niet dat hij er eg veel last van gaat krijgen.

Voor de rest was het weer prima! Hij weegt alweer bijna 4,5kg (hij woog maar 2960gr bij zijn geboorte en op z'n laagst 2680gr, dus dat gaat lekker), hij ontwikkeld zich prima en doet wat hij moet doen op dit moment en vanochtend werd hij pas om 5:45 wakker!

Voor de rest iedereen een beetje goede nacht gehad?

20. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Tot nu toe gaat het redelijk. Hij slaapt eigenlijk met uitzondering van fles tijd constant sinds 14:00... Hij had net wel 37,7°C dus wel een halve zetpil gegeven en hij heeft glazige oogjes dus echt lekker is hij ook niet... Na ja lekker veel knuffelen en slapen dan komt het wel goed &#128515;

Deel Deze Pagina