mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Prikjes zijn altijd sneu, maar ja...
    Liam lekker knuffelen en troosten. Dat hebben ze verdiend.

hier vanmiddag nacontrole bij de gyn gehad en overal n punt achter gezet. Jeetje 6 jaar afgesloten, maar wel drie mooie kids verder.

2. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Dag dames..

Ik lees af en toe nog mee.

Met ons mannetje gaat het goed. Hij slaap erg goed. Afgelopen nacht laatste voeding om half negen en hij werd tien voor zeven wakker..

Hij was voor de tweede keer opgenomen. Nadat we vier dagen thuis waren. Hij had een infectie aan de blaas. Vanwege zijn open rug hebben we meer kans op infectie.

Met mij gaat het minder. Ik droom slecht. Heb pijn aan me kaken. Ik ben bang en voel me down. Dat alles had te maken met de tweede operatie die hij toen had toen zes dagen oud was. Omdat hij minder ademde was ik zo ontzettend bang hen te verliezen. Ik heb nu hulp en hopelijk krijg ik van de week meer hulp

3. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Fijn Nina dat je een goede dag hebt gehad!

Vervelend Nijntje dat Jurre nog zo vaak wakker is in de nacht, lijkt me heel vermoeiend! Fijn dat jullie al verbetering zien, hoop dat dit steeds meer door gaat zetten. Wij leggen Emma in de box altijd op haar voedingskussen (deze kloppen we schuin op zodat ze goed hoog ligt), misschien dat dat voor Jurre ook helpt?

Wat sneu Elliepellie! Zie er nu al tegenop als Emma straks moet. Fijn dat hij zich goed ontwikkeld en goed groeit, gaat snel he! Hoe gaat het nu met Liam?

Ik heb gisternacht echt een dramatische nacht gehad. Al een week last van kiespijn in de nacht (afgebroken kies), normaal was de pijn wel redelijk uit te houden maar gisternacht was de pijn zo hevig dat ik niet eens kon liggen. Pijnstillers werkte niet, me hele kaak, hoofd en oor deden pijn en ik kon maar niet in slaap komen.
    Ben doodsbang voor de tandarts, heb een paar jaar geleden zelfs behandelingen onder narcose laten doen omdat ik er niet meer onder uit kwam. Nu ben ik onder behandeling bij het acta (voor extreem angstige mensen) en ik heb een paar maanden geleden een gaatje laten vullen en dat vondt ik al heel wat. Ik heb nu gewoon me kies laten trekken! Wat pijn al niet kan doen...
    Was zo blij dat ik meteen terecht kon en toen de verdoving begon te werken, eindelijk even geen pijn. Kies was er gelukkig zo uit, was flink aangetast en had daardoor een zenuwontsteking. Ben zo opgelucht dat die eruit is, heb nu nog wat napijn maar dat is niks vergeleken die andere pijn.

Emma heeft vandaag een hele goede dag gehad. Was rustig, heeft goed geslapen en bijna niet gehuilt. Ze lag vanavond een uurtje lekker rustig om zich heen te kijken in de box, en ik heb even kunnen rommelen in huis.

Fijn weekend allemaal!

4. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Beertje, wat vervelend dat je je zo down voelt, maar niet raar in jou situatie, is allemaal heel heftig wat je meemaakt en meegemaakt hebt. Gelukkig dat het nu goed met hem gaat! Ik hoop dat je het straks allemaal een plekje kunt geven, de angst je kindje te verliezen is niet niks, en dat je straks kan gaan genieten van jullie mannetje!
    Goed van je dat je aangeeft het moeilijk te hebben zodat je goede hulp krijgt. Heel veel sterkte!

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    @Beertje. Wat naar dat je je somber voelt, het is ook niet even iets wat jullie hebben meegemaakt!

@Moontje. Fijn dat Emma rustiger was vandaag 👍 wat knap dat ze een uur lang rustig heeft rondgekeken. Liam houdt het een half uur vol in de box, dan gaat hij gapen wat voor ons een teken is om naar bed te gaan.

@Nijntje. End of an era huh? Ik heb woensdag afsluiting met VK.

@hier. Liam voelt zich weer wat beter. Wel een onrustige nacht, hij was veel aan het mopperen en had een beetje verhoging. Die was vanochtend alweer gezakt en hij kon alweer lachen. Hopelijk was dat het 😃

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @ellie, awww sneu die prikjes! Gelukkig gaat het alweer beter.

@moontje, fijn dat Emma een goede dag had!

@beertje, nou niet gek dat jij daar een flinke klap van hebt gehad, je hebt al zoveel spanning rondom de zwangerschap en de geboorte, en dan ook nog die eerste operatie toen. Daar heb je je helemaal voor 'opgepept' en flink gehouden en zo'n tweede ziekenhuisopname als je nét thuis bent hakt er dan gewoon heel flink in, dat is echt een druppel dan. Sterkte, en goed van je dat je hulp hebt gezocht!

@nijntje, ja dat zal voelen als een vreemd moment lijkt me. Dubbel, want drie prachtige kids verder, maar wel het einde van een tijdperk. Ik ben er zelf nog niet klaar voor om het echt af te sluiten, maar ml is toch eeeecht niet bereid tot een derde vooralsnog. Nouja, ik nu ook niet, wie weet wat de toekomst brengt.

Hier gisteren echt een regeldag, mehhh! Hele dag zo'n beetje met een baby aan de borst gezeten en ook weer veeeeel onrust, slordig drinken, tussen voeding door alsmaar wriemelen en niet/weinig slapen. Gelukkig was onze dochter uit logeren dus ik had m'n handen een beetje vrij. Vandaag gaat het alweer wat beter, hij komt nog wel wat vaker dan normaal maar drinkt weer wat rustiger en slaapt wat meer. Vanmiddag zijn we met hem de stad in geweest, meestal kunnen we 's middags niet van huis omdat dochter dan slaapt, maar met alleen een baby kon het opeens! Toen hij honger kreeg even rustig achter in de auto in de parkeergarage gaan zitten met hem, we hebben getinte achterruiten en zonnehorren, dus lekker veel privacy. Toen hij klaar was konden we gewoon weer verder winkelen, makkelijk hoor! :)

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Lekker even de stad in 👍

Gisteren sliep meneer de hele dag... Vandaag is hij telkens na 40/45min wakker en laat zich moeilijk troosten... Alsof hij de wakker tijd van gisteren weer moet inhalen hehe

Vraagje, hoelang duurt het weer voordat je weer menstrueerd? Vroeg me dat af omdat ik 7weken na dato nog geen rode duivels heb gezien 😐

8. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje, wat naar dat je je zo angstig en somber voelt. Het is allemaal ook niet niks waar jullie door heen moeten. Ik hoop dat je snel de juiste hulp vindt. Hoe gaat het nu verder met jullie mannetje?

@Nijntje..., ja hier ook eind van een tijdperk qua zwangerschappen. Moet nog een afspraak maken voor nacontrole en overweeg dat te combineren met plaatsen spiraaltje bij de gynaecoloog. Iemand ervaring mee? Tot nu toe de pil geslikt.

@Emily... op een of andere manier zie ik het voor me, al voedend achterin de auto, haha. Maar heerlijk om er even uit te zijn. En als je alleen maar de baby hebt, ben je ineens weer heel flexibel, he?

Mijn menstruatie komt al weer op gang. Helaas :( Ook al geef ik volledig borstvoeding. De vorige keren kwam het ook zo snel terug. Het verschilt enorm per persoon wanneer het weer op gang komt. Zonder borstvoeding vaak wel sneller, maar in mijn geval dus met borstvoeding ook heel snel.

Hier gaat het erg goed. Femke heeft haar rust te pakken. Slaapt weer uren overdag, drinkt goed, groeit goed en lacht me toe. Ik kan er nu ook veel meer van genieten nu ik tussendoor ook steeds een paar uurtjes niet met haar bezig hoef te zijn. Vandaag haar eerste spijkerbroekje aan... zo cute :))

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Zonder borstvoeding meestal 6-8 weken, met borstvoeding kan het alles zijn van 6-8 weken tot een jaar lang niet. Ik heb zelf al ruim een week het gevoel dat het eraan zit te komen, terwijl zoon pas zes weken is en ik bv geef. Maar het blijft elke keer bij wat menstruatiekramp en af en toe een druppeltje lichtrood, zeker geen menstruatie. Weet echt niet of het nu een menstruatie is die heeeeeel traag op gang komt, of nog wat navloeien van de bevalling? Vind het wel frustrerend, want de eerste menstruaties na de bevalling kunnen best heftig zijn, dus durf niet zomaar van huis zonder voor de zekerheid toch maar een verbandje in, maar ja, om dat nu standaard te doen? Slaat ook nergens op. Maar omdat het de hele tijd voelt alsof het eraan zit te komen... Grr!
    Hoe dan ook, dat je met zeven weken nog niks hebt gezien is dus niet raar!

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @Nina, ja heerlijk, zo'n baby neem je nog eens mee ergens naartoe, eten en slapen doen ze overal even goed of slecht. Nou is ergens anders eten met de peuter ook nooit een probleem natuurlijk, maar je moet wel altijd voor haar middagslaapje weer terug zijn, en we zijn 's ochtends nooit zo vlot. Dus eer we dan allemaal klaar voor de start zijn is het al bijna weer tijd voor haar middagdutje ;).
    Wat heerlijk dat Femke overdag weer zo goed tot rust is gekomen! En super die lachjes, heb zoonlief helaas nog steeds niet tot lachen kunnen verleiden! :x hij kan wel heel goed ernstig kijken, dat wel :D. Echt een 'grumpy old man' is hij dan om te zien.

11. Beertje13

Ja hij groeit als kool. Nu 5.1 kg. En hij is erg tevreden en slaapt en eet goed.
    We moeten pas in april terug komen. En dan om de drie maanden.
    We hebben een blaas onderzoek gehad. En zijn blaas is aan de grote kant voor zijn leeftijd. Zijn blaas is zwak en als wij niet katheteriseren stuwt het naar de nieren. Daarom moeten we zeven keer op een dag katheteriseren. Dat is veel. Dat was wel een domper. we hoopte dat hij iets zelf deed. Zijn hechtingen zijn overal opgelost.

Ik ben ontzettend bang dat hij koorts krijgt wat kan duiden op een infectie. Wat weer een opname in het ziekenhuis betekend. Ik temp vaak op een dag. Hik hoeft natuurlijk helemaal niet een infectie te hebben. Maar we hebben wel meer kans.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wat een flinkert al! Dat van de katheter is wel balen zeg... Hopelijk gaat dat snel beter worden allemaal

Hier hebben we sinds +- woensdag een nieuwe trend... Overdag slaapt hij steeds maar 45/60min per keer om vervolgens te gaan brullen... Slapen lukt dan (bijna) niet meer.... Maar hij is wel doodop! Om wanhopig van te worden soms... Hopelijk is dit niet een blijvend iets :S

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Beertje, jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt. Kan me je angst helemaal indenken, omdat hij zo gevoelig is voor een infectie. Wat rot dat jullie hem 7 keer per dag moeten katheteriseren. Hopelijk krijg je meer hulp en ook goed aangeven dat je niet lekker in je vel zit.. Sterkte! Maar jullie ventje is zo'n knappe vechter! Hij komt er wel:)

Moontje, hebben jullie al foto's van de new born shoot? Ik wacht er nog steeds op helaas.. Wat knap dat je je kies hebt laten trekken! Je mag zeker trots op jezelf zijn!

Elliepellie, wat rot dat Liam zo weinig slaapt overdag en toch zo moe is.. Holelijk morgen een beter dagje! Hier is het per dag ook wisselend hoor.

Nina, fijn dat het zo goed gaat met Femke!

Hier nog geen menstruatie. Nog steeds iets aan het vloeien van de bevalling af en toe. Ook al js het 6,5 week geleden bijna.. Verwacht voorlopig ook nog geen menstruatie. Geef bv en slik de cerazette al een paar weken. Laat maar lekker wegblijven voorlopig.. Haha

14. Beertje13

Jullie zijn lief.. Bedankt meiden

15. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Fijn Nina dat Femke haar rust heeft gevonden, hopelijk blijft dat zo!

Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar ben ook na 3 weken met de pil begonnen en heb dus nog geen stopweek gehad. verlies heel af en toe nog wel wat bloed.

Beertje wat vervelend dat het plassen niet vanzelf gaat, kan dit nog wel komen als hij wat ouder is?

Julia, balen dat je je foto's nog niet hebt. Ik was ook aan het aftellen en heb gisteren wat foto's via internet gekregen, de foto's zijn echt super leuk geworden. Hoop dat je je foto's ook snel krijgt!

even de mooiste...

16. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Oh wat een mooie foto's Moontje! Ook super leuk met jullie hond erbij! Wat voor een hond is het?
    Ik wilde eigenlijk ook een foto van ons drieën. Maar het duurde allemaal zo lang en we waren zo moe dat we het hebben laten zitten. Jammer achteraf. Ik heb de fotografe gemaild, dus hopelijk morgen wat foto's!

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Super mooie foto's moontje! 👍

18. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke foto's moontje!!

Elliepellie je bent niet alleen ik heb sinds gisteren precies hetzelfde slaapjes van 45 min of 1 uur! Gelukkig slaapt ze snachts rondes van 3 uur en ow ja overdag nog drinken om de 1,5 uur zo na die korte slaapjes. Ow jee wat gaat her iedere dag anders zeg echt vervelend soms.
    Maar ja we gaan Door en hopen op wat regelmaat.

Hier ook na pas 4 weken geen menstruatie ik wist niet dat het langer duurt om te komen als je BV geeft , goed om te weten. Mag voorlopig lekker wegblijven . Ik heb nog wat bruinverlies van na de bevalling.

Ik moet nog gaan nadenken over anticonceptie ik wil geen pil meer slikken. Dus even kijken.

Iemand hier ervaring met een osteopaat voor de baby??

19. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Mom, Ik wilde een osteopaat inschakelen, maar aangezien die hier 97 euro per behandeling kost heb ik het toch niet gedaan en voor fysiotherapie gekozen.
    Maar ligt eraan waarvoor je die in wil schakelen natuurlijk. Vanwege de onrust?

20. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt vanwege de onrust. Bij mij vergoed de verzekering 40 euro per keer dus ok moet maar bij betalen waarschijnlijk ook 40 euro! Maar huisarts had zoiets van probeer het. Wie weet misschien helpt het.

Deel Deze Pagina