Wij zijn net bij de osteopaat geweest. Was wel wat sceptisch maar ik vond het een eye opener! En ik wil zeker niet te vroeg juichen maar opeens slaapt hij nu al ruim 2 uur achter elkaar 🎉 We kwamen daar en ze stelden een aantal vragen. Hij blijkt dus wel verborgen reflux te hebben! Daarnaast heeft hij ook een verstoorde darmflora omdat ik anti biotica heb moeten nemen en zit er ongeloofelijk veel spanning in zijn bovenrug en nekje, mede door de stressvolle zwangerschap en turbo bevalling. Dus alles staat weer omhoog, hij heeft pro biotica poeder, de osteopaat heeft zijn rugje en nekje lekker losgemaakt en... Ik de box lekker (onder streng toezicht) op de buik slapen.... Dat doet hij dus nu ruim 2 uur.
Tjonge, Ellie, benieuwd of het nu beter gaat. Ben vaak ook sceptisch met zulke dingen; heb het idee dat ze bij elke baby wel wat vinden zodat ze geld kunnen verdienen. Maar toch hoor ik zoveel goede verhalen dat ik mijn mening misschien ook maar moet herzien. Wat ga je aan die verborgen reflux doen trouwens? En ja, buikslapen..., ik heb het nooit aangedurfd met de kinderen. Maar ik geloof meteen dat ze er beter van slapen! Ik lig zelf ook niet op m'n rug te slapen. Probiotica ben ik zelf ook groot voorstander van. Femke krijgt het nu ook sinds ruim een week. Welke geef jij? Hier echt een K-dag. Ze slaapt max drie kwartier en dan nog vijf-minuten-slaapjes op de arm. Om de twee uur wil ze drinken, mijn borsten zijn gewoon leeg!! En daar wordt ze weer boos om... Ik vrees dat het een regeldag is, maar jee wat wordt ik moe van dat gehuil. Gelukkig is woensdag papa-middag, dus was mijn man bij de oudste twee. Hopelijk gaat dit snel over.
Klinkt goed Ellie! Hoop dat het blijvend werkt! Waar is die probiotica precies voor? Nina; hier precies een zelfde dag als jij, opeens. 1,5 tot 2,5 uur tussen de voedingen en geen enkele lange slaap van de kleine. Hooguit 45 min en dan het liefst op de arm. Ben nergens aan toe gekomen qua huishouden en ik had graag zelf nog een uurtje willen liggen. Ik heb me er maar bij neergelegd.. Maar ik heb niet nog twee kleine kinderen rondlopen 😳 lijkt me heel pittig!
Hehehe zo denk ik ook snel "zal wel geldklopperij zijn" maar we moesten wel iets gaan doen want hij sliep steeds slechter en korter en snachts sliep hij zo goed omdat hij uitgeput was van de dag.... Dat buikslapen gaat snachts ook echt niet gebeuren... Dat vind ik doodeng.. Hij heeft wel 3 uur geslapen zo, kan me het niet eens meer heugen wanneer dat overdag voor het laatst was .. En nu ligt hij weer zo en sliep snel in dus zal hij het toch wel lekker vinden Het was zo grappig want ze vroeg veel dingen die allemaal klopten (word hij vaak om 4:00 wakker, drinkt hij snel en veel zonder echt honger te hebben etc) en toen keek ze in zijn mondje en zag een witte waas wat dus kenmerkend voor reflux is. Voorlopig wil ik nog geen medicatie gebruiken dus eerst alles maar schuin. Veel rechtop drinken, 20min laten zakken etc. Ze heeft een test gedaan welke pro biotica we moeten gebruiken en volgens haar was orthiflor start het beste. Die test vond ik wel zweverig maar het zal wel. Die probiotica geeft hem weer "goede" darm bacterien. Normaal krijgt een baby die via het geboortekanaal bij de bevalling van de moeder maar omdat ik anti biotica heb gebruikt heeft hij deze waarschijnlijk onvoldoende gehaf Aankomende woensdag de tweede behandeling. 3 in totaal is waarschijnlijk genoeg
Ik geef ook Orthiflor Start. Mijn zoontje heeft darmproblemen, zodoende heb ik me er wat in verdiept. Wat heerlijk dat Liam zo lekker op zijn buik slaapt nu. Rustig avondje voor jullie 😉. Ga je nog weer een keer terug trouwens? Hoop dat het op deze manier goed blijft gaan met jullie mannetje. Sterre, heb jij ook het gevoel dat je borsten gewoon leeg zijn?? Ik weet dat dit hoort bij regeldagen, maar de verleiding is op zulke dagen erg groot om een lekkere fles kunstvoeding te geven... Maar dan heb ik nog minder voeding over een tijdje, dus we moeten er maar even doorheen. Vanmiddag heb ik haar stil gekregen in de draagzak, zodat ik kon koken, opruimen en tafeldekken. Volgende week moet mijn man naar het buitenland een paar dagen. Hopelijk gaat het dan beter, want die week is zonder regeldagen al genoeg uitdaging 😊.
Ja we gaan nog een keer. Die keer voor de spanning in zijn rug en nek. Had ze vandaag ook even gedaan maar hij was op een gegeven moment op. Nou hij slaapt gewoon weer dik 2 uur! Hoop dat dat zo doorgaat en niet dat hij alleen zo moe is van de behandeling (en ik hoop dat hij vannacht ook nog goed slaapt hehehe) Wil nog niet al te optimistisch zijn trouwens hoor... Morgen kan het weer een heel ander verhaal zijn maar vandaag hebben we al een top dag in de pocket 👍
Fijn dat jullie weten wat het nu is Elkiepellie! Nu weten jullie tenminste wat je eraan kan doen en die behandeling van de osteopaat zal ook vast helpen. Fijn dat jullie zo'n goede dag hadden vandaag. Elke dag is er 1 toch Sterre, kun je het nu wel zien?
Met regeldagen voelt het inderdaad alsof je helemaal geen melk meer hebt.. Maar toch schijnt het voldoende te zijn..
Pfffff nou ik wee tniet hoe het bij jou gaat Nna, maar hier zit er een regelnacht vast aan de regeldag... Ben inderdaad leeg ja, zowel qua melk als energie. Hij had rond 21u en 01.00 ook nog eens een huiluurtje. Ik heb welgeteld al 2,5 uur slaap gehad. Hopelijk gaat het morgen beter... En hopelijk voor jou volgende week een gewone week als je man weg is! Julia; ja, gelukt! Wat een prachtige foto's en wat een knap ventje heb je! Compleet met lachje *smelt*
Balen, Sterre! Dst kan je er net niet bij hebben na zo'n dag! Hier is ze vanaf 20uur goed gaan slapen. Om 22uur laatste voeding gedaan en 50 ml gekolfde melk extra gegeven. Ik zit nu pas weer te voeden, dus hier wel goed! Hopelijk morgen een betere dag zodat je kunt bijslapen!
Pff vermoeiend Sterre! Nina, wow wat goed. Dik 6 uur ertussen dus Hier helaas weer om de 4 uur vannacht.
Ow dames ik had ook een regeldag en regelmechanismen asn elkaar vast Pfff. We zijn op! Hoe blijven jullie rustig in de nacht ik word super geiiriteerd joh VL ook. Pfff wanneer gaat dit over??? Vandaag een osteopaat bellen en kiezen . Kijken if dat voor ons iets kan betekenen. En ook ik lijk helemaal leeg te zijn. Is geef in de nacht nooit een flesje omdat ik denk dat ze niet slaapt aangezien ze asn de borst altijd in slaap valt en wil mijn vooraadje niet verspillen. Maat misscjien moet ik het proberen. Gisteren wilde ze alleen op schoot slapen ! Wow wat ben je dan op zeg. Pfff @julia geef mij maar je om de 4 uur nachten.
Wat vervelend dat ze 's nachts ook onrustig is, Momma! Hier gelukkig vanaf de geboorte al probleemloos wegleggen 's nachts. Slaapt ze bij jullie op de kamer? Ik laat haar niet aan de borst in slaap vallen trouwens, maar leg haar na het drinken weer terug. Kan me voorstellen dat je kapot bent als na zo'n regeldag zo'n zware nacht komt!
Elliepellie, hoe is hetevannacht gegaan en hoe gaat het vandaag? Nina en Sterre balen van die regeldagen... hopelijk gaan jullie beebjes snel weer in het normale ritme verder! Hier vanmiddag de 1e afspraak met de kinderfysio vanwege jurre zn enorme voorkeurshouding. Gister is toch nog n kleine blokkade gevonden in zn nekje, dus manueel is nog niet klaar, maar sinds gisteren kijkt jurre ineens wel naar links... dus misschien is fysio maar kort nodig. verder nog steeds k-nachten hier. Jurre slaapt max 1,5uur en dan is het rekken tot aan zn nachtvoeding...maar overdag gaat het steess beter (waarschijnlijk schade van 's nachts inhalen, maar hoe draaien we dat om?)
Ik heb tot nu toe nix te klagen 👍 om 21:30 kreeg hij de laatste voeding (normaal krijgt hij die rond 23:00, maar kwam gisteren zo uit) om 2:30 melde hij zich en daarna om 7:30. Telkens weer moe maar wakker weggelegd en dan viel hij zonder veel gemopper in, misschien hooguit 2min jengelen. Vanochtend na de fles van 7:30 weer in bed gedaan en heeft hij tot 10:30 geslapen en net heb ik hem weer in bed gedaan en sliep hij ook vlot in.... Wil nog steeds niet te vroeg juichen maar het is net alsof ik een ander kind heb! Hij was altijd al snel van het lachen maar nu is het bijna constant lachen. Hij kijkt ook anders uit zijn oogjes, kan het niet precies beschrijven maar mijn man viel dat als eerste op. Die regeldagen lijken me zwaar. Chapo dames, vind het maar knap van jullie. @momma, ik was best sceptisch over een osteopaat maar ik zou het zeker proberen. Zoek wel een erkende osteopaat (D.O, diplomated osteopath) die de toevoeging M.R.O. heeft (member of the registrated osteopaths)
Dat klinkt heel goed Ellie, houden zo! Wat een drama-nachten voor jullie Nijntje! Houd je het nog een beetje vol? Hopelijk gaat het snel beter! Hier begon ze de ochtend onrustig, dus lekker in de zon gaan wandelen zodat mijn zoontje er ook uit komt. Daarna nog een uur in de wagen in de tuin geslapen! Kom maar door met die lente
Ik was vanochtend naar het ziekenhuis. Ik heb sinds een paar weken een knobbel in mijn borst. Ze dachten aan een cyste. Maar op echo was dar niet te zien. Ze zag weefsel. Er zijn cellen uit het weefsel genomen om het te onderzoeken. Ze zei ik kan je niet geruststellen we moeten echt gaan kijken wat het is. Maandag ochtend moet ik naar het ziekenhuis voor de uitslag bij de oncoloog. Die heeft er verstand van. Ik moest niet schrikken dat ik naar de oncoloog ga.. Kaar toch zit het me niet lekker. Wordt een lang weekend :/ Zoveel ongeluk de laatste tijd
@nina ja ze slaapt bij ons op de kamer! Waarom? Ja 9 van de 10 keer valt ze al in slaap naher drinken aan de borst. En hier drinkt ze meestal ook ingebakerd zodat ik na het inslapen gelijk in haar wiegje leg. @elliepellie bedankt voor de tips!