mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aiai beertje! Blijf rustig en ik ga aan je denken maandag en hopen dat het niks is meid! Een dikke knuffel !

2. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ah beertje, het zit jullie echt niet mee. Heel veel sterkte komend weekend enik ga duimen voor een goede uitslag!!!

Elliepellie, wow, dat klinkt heel goed!!

hier de fysio net weg. Jurre plat op twee plekken af, nu moet ie gaan liggen zonder druk op zn linker wang en rechter achterhoofd. Leuke uitdaging, hè? Die minieme afplatting op zn wang komt, omdat wij hem voornamelijk op zijn linkerzij te slapen leggen als gevolg van de afplatting op zijn rechter achterhoofd... iets te fanatiek dus... verder deed jurre het prima, hij was al erg sterk en hield zijn hoofd, ondanks zn nekproblemen, al heel lang goed in balans

3. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    O Beertje daarbij valt mijn slaapgebrek als probleem totaal in het niets. Heel veel sterkte met afwachten, lijkt me heel moeilijk die onzekerheid. Ik duim ook met je mee! X

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ach beertje, meissie toch. Wat een rot situatie! *dikke knuffel* hopelijk is het niets!

Tja Nijntje.. Dat lijkt mij ook een leuke uitdaging!

5. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Beertje, toch... Wat een spanning en stress moet dat geven. Ik kan me voorstellen dat het een lang weekend wordt voor jullie. Ik hoop mee dat het niks ernstigs is. Je hebt je portie moeilijkheden wel gehad zou je zeggen.

Oh, dat klinkt inderdaad ingewikkeld Nijntje. Hoe leg je hem nu neer??

Hier nog steeds een heel onrustig meisje. Alleen buiten heeft ze lekker geslapen. En nu slaapt ze sinds 19 uur. De avonden en nacht gaan goed, maar overdag kan ik haar niet wegleggen zonder (lang) te huilen. Ik vind het ook lastig om dan drie uur tussen de voedingen te houden. Gelukkig geef ik bv, dus mag ik haar wat vaker aanleggen.

6. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Vermoeiend die nachten Momma!

Nijntje, Goed dat je de kinderfysio hebt ingeschakeld voor Jurre! Hier is ons zoontje ook onder behandeling van de kinderfysio vanwege zijn voorkeur. Merk al wel echt verschil in twee weken:) ook al doen we het meeste zelf natuurlijk.
    Jammer dat de blokkade in zijn nekje nog niet weg is.. Hopelijk zijn er niet al te veel behandelingen meer nodig van de manueel therapeut!
    Wel een uitdaging dus die oefeningen van de fysio!

Hier ook eigenlijk vanaf het begin hem wakker in z'n bedje gelegd en goede nachten gehad. Maar dat heb je niet voor het zeggen natuurlijk.

Jeetje beertje wat schrikken.. Het zit niet mee zeg. Sterkte maandag! Hopelijk is het niets..

Vervelend dat ze zo onrustig is overdag Nina! Al herken ik het wel een beetje. Overdag onrustig en savonds en snachts gaat prima.

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zo dames, beetje goede nacht gehad? Hier werd Liam pas om 6:00 wakker. Heerlijk 😄

8. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook!
    Van 19uur tot 8uur op haar eign kamer met alleen een snelle voeding om 22uur en 3:30uur.

Maar overdag ben ik er nog wel druk mee!

9. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier een minder leuke nacht gehad afgelopen nacht..
    En een zeer onrustige dag vandaag.. Hopelijk aankomende nacht beter!

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Jee wat hebben jullie (merendeels) goede nachten! Hier over het algemeen nog steeds elke 3 uur... Ik ben al heel gelukkig als er een keer 4 uur tussen starttijden zit. En dan ben ik er ook meestal nog zeker een uur mee op, voeden zelf duurt misschien 20-30 minuten, maar dan ook nog verschonen en vooral na de voeding rustig krijgen... Hij wriemelt, trappelt, tilt zn hoofdje hoog en laat hem keihard weer vallen, grijpt mijn haar en probeert zich daaraan omhoog te trekken... Hij is dan super onrustig. Deels krampjes, maar volgens mij is dat het niet alleen. Weet niet zo goed wat de onrust veroorzaakt, hij doet het ook niet na iedere voeding. Maar 's nachts en 's ochtends wel vaak :)

Beertje, dat meen je niet?! Jullie hebben je portie narigheid wel gehad hoor, nu moet dit gewoon goed aflopen! Ik duim voor een goede uitslag meid!

11. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emily, hier precies dezelfde nachten als jij hoor! Elke drie uur voeden, daar een uur mee bezig zijn, vooral door het weer in slaap krijgen.. Als er een keer 3,5u tussen zit hebben wij een goede nacht ;)

Ik wil toch eens gaan uitproberen om hem even te laten huilen als hij zichtbaar moe is maar niet wil slapen. Paar vragen aan de meiden die dat al doen;
    - was het (toen je ermee begon) jengelen of krijsen als je de kleine neerlegde? En als ze krijsden; raakten ze dan niet overstuur en werd het dan niet alleen maar erger? (Je hoort het; ik heb nog m'n twijfels...)
    - hoe lang laat je je kindje huilen?
    - doe je dit dag en nacht?
    - bij troosten na een bepaalde tijd; doe je alleen een speentje in of ben je echt even bezig tot het kindje weer rustig is en ga je dan weer weg?
    - hebben jullie een ritueeltje bij het op bed leggen?
    - als je nog tips hebt zijn die welkom!

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zo wij maken even een halve wereldreis nu 😁 onderweg naar Alkmaar. Liam vind het wel best... We waren de straat nog niet uit of hij sliep al hehe.

Dat onrustige na de voeding herken ik wel. Liam overstrekt zich veel na de voeding en "bokst". Dan kan hij flink uithalen en krabben. Ook grijpt hij dan aan mijn haar.

Gisteren was het weer goed gegaan tot 18:00. Toen schrok hij wakker en heeft liggen brullen tot 21:00. Ik was met mijn vriendinnen uiteten dus arme papa. Maar vannacht ging het weer super. Om 23:00 laatste fles en om 4:45 melde hij zich en daarna weer tot 8:30 geslapen.

13. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... pittig dames, zulke nachten! Het lijkt wel of ze dag/nachtritme nog niet helemaal doorhebben, he?
    Kunnen jullie overdag een beetje bijslapen? Emily, jouw dochter doet misschien nog wel middagdutjes? Ik hoop dat het snel beter wordt.

Hier gaan de nachten juist heel goed. De kleine doet overdag wat die van jullie 's nachts doet: heel onrustig na een voeding en niet weg te leggen. Maar 's nachts heeft ze dat helemaal niet. Ik snap niet waarom, maar ben er uiteraard wel blij om.
    We hebben gisteren voor alle kids oppas geregeld en zijn samen uit eten geweest in de buurt. Dat was wel heerlijk, zeg. En vervolgens heeft ze na de fles (gekolfde melk) van 22:30 uur tot 6uur doorgeslapen... Daarna weer van 6:30 tot 9uur. Zal misschien een eenmalig actie zijn; maar de timing was goed. Ik hoop dat jullie gauw ook zulke nachten mogen hebben! Dat sleept je de dag ook weer door.

Sterre, ik laat haar wel huilen overdag ja. Het voelt niet altijd goed, maar ik ben er soms zo klaar mee..., dat ik haar even laat gaan. Dan heb ik ook even tijd voor de andere kinderen.
    - Ik leg haar niet overstuur weg. Liefst zelfs nog vrolijk en wakker voor zover mogelijk. Dat gaat dan na een tijdje over in jengelen. Met heel veel geluk valt ze dan in slaap. Maar meestal gaat ze steeds harder.
    - Ik kijk minstens elke tien minuten. Ik probeer haar stil te krijgen met speentje en dat lukt soms; als ik vind dat ze te erg overstuur wordt, pak ik haar uit bed en troost ik haar op de babykamer. Als ze rustig is leg ik haar weer terug. Zo ben ik soms wel een uur bezig, maar tussendoor doe ik klusjes als snel douchen, vaatwasser uitruimen, was in de machine, etc. Krijg ik meteen wat gedaan in huis. Als ze dan nog niet slaapt, pak ik haar eruit en laat ik haar bij mij in slaap vallen. Na de volgende voeding probeer ik het weer. Zo probeer ik haar te leren in haar bedje in slaap te vallen.
    - Het gekke is dat dit 's avonds en 's nachts helemaal niet nodig is bij ons. Ik leg haar met open ogen in bed en 5 min slaapt ze dan.
    - Het ritueel is dat ik haar inbaker in een Puckababy. Dat zou het slaapsignaal moeten zijn voor haar. Maar ik krijg de indruk dat ze vooral overdag liever zonder slaapt. Dus daar loop ik ook nog een beetje mee te stoeien.

Maar volg vooral je eigen gevoel, Sterre. Vooralsnog werkt het nog niet heel goed overdag bij ons. Ik houd haar nu iets langer wakker. Ze ligt zowaar al een half uur onder de babymobile (zonder muziek en draaien) te kijken en geluidjes te maken. Ze is blijkbaar zelf ook goed uitgerust nu. Kijken of dat helpt met in slaap komen straks...

Succes, ladies en fijn weekend!

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik laat hem nooit langer dan 10min huilen maar maak een onderscheid tussen echt huilen en jengelen. Vooral als er pauzes tussen zitten kan ik hem wel laten gaan. Bij echt overstuur huilen ga ik er heen en check luier boertje etc en leg hem dan weer terug. Speentje erin en even tot rust komen en dan weer proberen.

De eerste keren brulde hij 20min. Nu is het vaak nog 5min jengelen en vaak hoor ik hem niet.

Wij hebben een rustig muziekdoosje. Dat zetten we altijd aan als hij in bed ligt. Voor de rest alles in dezelfde volgorde; wakker worden, ontbakeren, dikke knuffel, verschonen, voeden, knuffelen, alleen in de box totdat hij moe wordt, wakker in bed.

Snachts praten we niet met hem en maken geen oogcontact. We maken het zo saai mogelijk zeg maar. En dan is het; wakker worden, verschonen, voeden, rustig krijgen, naar bed. En dan ook het muziekdoosje aan.

Je ksn het boek van Ria Blom lezen; regelmaat en inbakeren. Ik persoonlijk geef er mijn eigen draai aan want sommige dingen vind ik ver gaan in dat boek.

15. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wat Ellie zegt: elke keer dezelfde volgorde. Zo doe ik het ook, ook gebaseerd op Ria Blom. Er is een nieuwer boek: baby in een droomritme. Die gaat van hetzelfde principe uit, maar laat niet huilen. Ik zoek de middenweg.
    De ene dag gaat het top en de andere dag is het een puinhoop. Maar door het steeds wel op dezelfde manier te proberen, hoop ik dat ze uiteindelijk begrijpt wat de bedoeling is.
    Zojuist lag ze te jengelen in bed toen ik ging douchen. Nu ik klaar ben is ze stil. Door even iets te gaan doen, ben je er ook minder mee bezig.
    Succes!

16. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx meiden! Ja Ria Blom is me dus iets te strikt, maar dat nieuwe boek ken ik nog niet. Tot nu toe had ik zoiet van; hij huilt niet voor niets, hij heeft me nodig. Maar ik merk nu dat hij soms zo moe is en er niet aan toe geeft. Even in slaap jengelen is dan niet erg vind ik. Maar als ik dat probeer en hij begint echt te brullen dan voelt dat niet goed.

Fijn om te horen dat jullie ook gewoon proberen en dat het soms ook een uur duurt en je dan ook wel eens opgeeft, of dat de ene dag perfect gaat en de andere dag een puinhoop is qua ritme. Ik ga het gewoon proberen en vooral die vaste volgorde en ritueeltje er in proberen te krijgen.

17. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Lastig Sterre, zeker vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat het per kind gewoon erg wisselend is wat werkt.

Hier gaan de nachten super. Ik leg hem wakker in z'n bedje.. Meestal zonder huilen slaapt hij weer. En als hij wel huilt is het hooguit 5 min en dan stil.

Overdag een ander verhaal. Dan laat hij zich niet zomaar wegleggen. Echter laat ik hem niet langer dan 10 min echt huilen.. Moet mezelf soms dwingen om hem niet eerder op te pakken.. Als hij echt overstuur is pak ik hem wel op en neem ik hem meestal gewoon bij me.

We hebben geen vast ritueel voor het naar bed gaan. Al ligt hij nu elke avond in z'n eigen bedje na de voeding en badje.

18. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames hoe laat doen jullie het badje !? En doen jullie dit iedere dag?

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wii doen het meestal elke dag s'avonds. Hij is dan zoooo ontspannen en slaapt dan ook rustiger. Ook heeft hij dan minder last van zijn buikkrampen. Ongeveer 1 a 2 keer per week de grote was beurt met shampoo etc maar de andere dagen alleen water met een beetje bad olie. Billen was ik wel elke dag met zeep. Hij heeft geen last van een droog huidje dus kan het makkelijk.

20. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huilen jullie kindjes niet bij het aankleden ?! De mijne moet dan vaak huilen soms ook na 2 min in bad! Snap ee niks van

Deel Deze Pagina