Ik kan het me wel voorstellen Beertje, dat je niet zo goed weet wat je moet voelen. Het is ook allemaal niet te behappen denk ik. Ik hoop dat je snel wat rust vindt. Hier is het gewone leven in zoverre weer begonnen dat alles doorgaat, maar we nog weinig leuke dingen hebben gedaan. Dat komt denk ik ook wel een beetje door de borstvoeding, dat maakt toch minder flexibel. Al voel ik me ondertussen wel weer handig genoeg om op verschillende plekken te voeden. Ik heb afgelopen week wat afspraken gemaakt en dat voelt goed. De vriezer zit al aardig vol, dus ze kan thuis gewoon flesjes drinken. Ellie, sommige kinderen hebben gewoon heel snel ritme. Dat frustreert mij ook wel eens. Hier heb ik dat ook niet hoor. De ene dag gaat het perfect en de andere dag is een rommeltje. Maar het helpt al een heleboel om het gewoon te accepteren. Dat probeer ik maar, ze krijgen vanzelf meer ritme als ze ouder worden. Ik schik mijn dag nog maar een beetje naar haar. Misschien als de medicatie tegen reflux aanslaat, dat hij ook wel rustiger wordt? En wil hij misschien wel buiten slapen? Femke heeft al een paar keer een paar uur in de tuin geslapen in de kinderwagen. Vindt ze heerlijk.
Goede tip! Ga ik eens uitproberen. Ik ben soms gewoon gefrustreerd en mijn (Faal)angst maakt het niet beter. In mijn werk ben ik juist heel zeker en weet precies wat ik moet doen maar bij mijn eigen kind vind ik het moeilijk. Bang dat ik het fout doe. Maar dan zie ik zijn vrolijke bekkie en dan smelt ik. Ik weet ook dat het beter zal worden. Maar laat ik maar eerlijk zijn, ik ben geen kleine baby mama. Ik hou oooontzettend veel van hem en vind hem de liefste en schattigste op de wereld, maar als hij gaat lopen en praten etc lijkt me geweldig. En dan voel ik me weer schuldig omdat hij maar 1x zo klein is... Zo dat moest ik even kwijt 😃
Ik begrijp het wel. Ik kan er ook meer mee als ze ouder zijn. En misschien omdat je voor je werk zo goed weet hoe het moet, ben je er thuis misschien wel teveel mee bezig. Komt goed, meid!
Komt wel goed Elliepellie, hier ook totaal nog geen ritme hoor. En veel onrust overdag.. Het komt vanzelf een keer! En er is geen enkele perfecte moeder.. Doe gewoon wat voor jou goed voelt en dan is het prima!
Niet raar hoor Ellie! Hier ook nog geen ritme en bij de meiden van mijn cursus ook niet. Ik zie ook heel erg uit naar de tijd dat de kleine wat meer kan. Ik ben nu al wel heel erg blij met de lachjes die ik krijg. Dat maakt het wakker worden 's nachts een stuk aangenamer dan de eerste maand... Dat vond ik echt doorbijten, ik zie nu wel ontwikkeling en dat vind ik super. Hier waren de voedingen de hele avond en nacht om de 2,75 tot 3,25 uur, zoals meestal. Ik vind dat echt wel pittig, zeker omdat hij niet meteen slaapt. Gelukkig slaapt hij wel vanaf het begin in z'n eugen bed, en sinds deze maand ook op z'n eigen kamer. Daardoor slaap ik dieper, als het me lukt om in slaap te vallen tenminste 😳 Maar alles vergeet ik weer als we net een uurtje gezellig met elkaar kunnen 'kletsen', spelen en knuffelen. Dat kan hij echt steeds beter ❤️
Fijn om te horen dat er bij jullie ook niet echt een ritme is... Geeft mij weer wat moed ☺ Hij krijgt Zantac tegen de reflux... Krijg het er alleen moeilijk in, hij vindt het heel erg goor en ik geef hem groot gelijk want ik heb het geproefd en ik vind het ook smerig! (Tis een bittere pepermunt smaak) vanochtend ging hij zowat over zijn nek ervan.... Slapen tja.... Overdag wilt hij voornamelijk op z'n buik :S ben er niet echt blij mee maar zo slaapt hij 2 a 3 uur ipv 45 min... Hij ligt daarbij wel in bed, nanny care sensor matje aan en regelmatig kijken. Zit wel te denken om dan maar een Aero sleep te halen. De nachten gaan ingebakerd op de rug, ik durf hem echt dan niet op de buik te laten slapen, gelukkig slaapt hij snel s nachts wel goed op de rug. Zaterdag ga ik een nachtje bij slapen alleen in Alkmaar. Eerst lekker op het strand uitwaaien en dan even niets. Moet soms kunnen vind ik 😚
Hmmmm dacht laat ik eens een leuk jurkje aantrekken met dit mooie weer... Heeft Liam bij het verschonen een spuit luier.... En hop, jurkje weer in de was *helemaal onder gescheten* en Liam maar lachen.... Ha ha ha 😑
Haha... altijd een verrassing. Hier heeft ze een keer mijn moeder onder gepoept toen die haar wilde verschonen. En wat heerlijk dat je een nachtje gaat bijslapen, Ellie! Ben benieuwd of je Liam gaat missen. Weet dat hij in goede handen is en geniet er maar van. Mij kun je opvegen. Drie kids van deze leeftijd in m'n eentje is niet te doen. Gelukkig heeft mijn moeder twee dagen geholpen, maar ik heb de eerste dagen met baby in de draagzak de oudste twee op bed gelegd. Ik ben stuk nu. Gelukkig komt m'n man morgen weer thuis. Kijken of ik dan even kan bijslapen. Meiske is nog steeds veel wakker overdag. Ze is heel alert, wil alles meemaken en kijkt uit haar ogen of ze al een maand ouder is. Ze gaat ook al met haar handjes naar de mobile boven de box. Maar omdat ze niets wil missen, geeft ze zich dus ook heel moeilijk over aan de slaap overdag. Gelukkig doet ze buiten in de wagen dutjes, maar het was vandaag echt een hazenslaapjes-dag. Hopelijk morgen beter.
Pfoeh dat lijkt me zeker zwaar! Zou dat met 1 kind al moeilijk vinden laat staan met 3. Gelukkig komt je man vandaag thuis! O ik zal Liam morgen echt wel missen maar heb dit even hard nodig. En als ik beter in mijn vel zit kan ik beter voor Liam zorgen.... Blije mama = blije Liam. Heb vooral zin om naar het strand te gaan. Ik mis het water hier, woon wel zo'n beetje aan de Maas... Maar mis de sloten, grachten en vooral de zee. En morgen avond begint T' Scheap weer. Mijn ouders waren figurant dus even kijken of ik ze zie De zantac lijkt te gaan werken. Heb nu ook wel een goede manier gevonden om het toe te dienen zonder dat hij over zijn nek gaat.
Veel plezier morgen Ellie! Hopelijk kun je je rust pakken. Ga je alleen? Nina, poeh heftig hoor. 3 kids en dan in je eentje. Fijn dat je man weer thuiskomt!
Ja hier gister en vannacht weer beetje drama gehad. Hij kwam elke twee uur. Ik heb geen tepels en melk meer over lijkt het... Oh wat heerlijk, een nachtje bijslapen Ellie. Lijkt mij ook wel wat Alleen dan zullen we eerst over moeten naar flesvoeding, of wat makkelijker een nachtvoorraad kolven... Ik heb straks wel een lunchdate met vriendinnen terwijl vl voor de kleine zorgt. Zin in!! Mijn vriend is vanaf donderdag een week weg. Zie er best wel tegenop, maar gelukkig heb ik maar één kindje en niet drie om voor te zorgen Nina. Je zal wel uitgeput zijn geweest! Heeft je man je nu weer wat uit handen kunnen nemen
Mijn kleintje wil trouwens geen speen, alleen de pink. Komt denk ik doordat we pas na vier weken geprobeerd hebben om tepelverwarring te voorkomen. Hij kan hem niet vacuüm zuigen zeg maar. Heeft iemand misschien een tip? Qua merk of een trucje? Niet dat hij per sé de hele dag op zo'n ding hoeft te zuigen maar het lijkt me in sommige situaties wel handig; tijdens autorijden of straks op de crèche... Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!
Wij hebben de ronde difrax... Niet de dental want die pakte hij ook niet. Zijn speen is wel een van z'n beste vriendjes 😝 pfff lijkt me zwaar elke 2 uur! Misschien weer een regel dag? Ja heerlijk even niets. Ook al moet ik zeggen dat ik vannacht ook veel slaap heb gehad. We moeten hem telkens wakker maken voor de 23:00 fles... Echt zielig want hij slaapt dan echt vast. Dus gisteren besloten om hem lekker te laten liggen en kijken wanneer hij komt. Hij sliep om 20:00 en kwam om 01:00 voor een flesje, gelijk weer naar bed en toen sliep hij tot 07:15!! Mijn man en ik lagen om 06:00 wakker omdat het zo ongewoon was. Normaal 23:00 fles, dan 04:00 en dan 8:00. Zo komen we wel opn5 voedingen maar hij kreeg 140cc dus nu maar opgehoogd tot 150cc (165 netto) Vanochtend bij het afscheid had ik het toch even moeilijk... Mis hem nu al maar hij is in goede handen bij ML dus maak me echt geen zorgen
Veel plezier Elliepellie! Hier trouwens hetzelfde qua nachten. Hij gaat nu rond 19/20 uur naar bed en slaapt om 23 uur zo vast dat ik hem laat liggen. Hij komt dan rond 4/4:30.. En slaapt daarna weer tot 8. Wel lekker, maar ik lig toch onrustig omdat ik niet wil dat hij langer dan 8 uur slaapt.. Maar goed. Iemand nog tips om te kunnen kolven? Het lukt me niet meer.. Alleen als ik Eem voeding oversla en stuwing heb. voeding van 23 uur wilde ok kolven, maar doe dan 30 min over 20cc ofzo) ik drink nu bv thee sinds enkele dagen. Maar lijkt nog niet te helpen. Sterre, succes een weekje alleen. Gaat je zeker lukken, al lijkt het me ook wel soannend hoor!
Ik ben weer een beetje bijgekomen en heb een heleboel leuke afspraken gemaakt voor de komende tijd. Zin in! Klinkt heftg: om de twee uur voeden 's nachts, Sterre! Misschien dat een speentje ook dan uitkomst biedt. Femke kokte in alle spenen. Heb uiteindelijk via prematuursite een speen gekocht (de jollypop), ze hebben ook gewone maten. Ziet er heel bijzonder uit, lijkt op pink/tepel. Misschien werkt dat voor jullie ook? Kun je 's nachts een speentje geven ipv de borst. Julia, klinkt alsof je melk niet toeschiet bij het kolven. Ik heb het zelfde probleem. Op aanraden van mijn zus gebruik ik een neusspray met Oxytocine. 2 minuten voor het kolven een keer sprayen en dan voel je het toeschieten. Ik heb de vriezer inmiddels vol. Zonder die neusspray kan ik het ook niet. Ik zou je huisarts even bellen. Bij mij schreef de assistente zo het recept voor. Ellie, klinkt als een goede nacht! Hier moeten we haar ook om 23uur wakker maken. Maar vaak drinkt ze dan toch wel. Vanochtend werd ze om 6 uur wakker! Ik heb dan zoveel voeding dat ik een borst leegkolf en dat vries ik in. Vandaar mijn voorraad ) Ellie, veel plezier. Je zult nog wel eens wakker worden vannacht, maar geniet van de rust!
Fijn dat je bent bijgekomen Nina! En bedankt voor de tip over de neusspray, ik ga dan maandag toch maar even de huisarts bellen. Fijn dat je de vriezer zo vol hebt! Dat wil ik ook! Sterre, het was hier ook even uitvogelen welke speen. In het begin spuugde hij alles uit. Maar na even proberen pakte hij uiteindelijk wel even een speen. Hij pakt nu de (oude) bibi spenen het beste. De difrax ook wel, maar z'n lipjes gaan daar over de rand heen en hij krijgt een afdruk ervan. En heel erg misschien, maar soms is hij verschrikkelijk moe en hij valt dan beter in slaap met speen. Maar wil deze dan niet. Ik druppel dan een druppeltje vitamine D erop die hij toch moet hebben en dan pakt hij de speen wel.. Is zoet namelijk. En andere keren pakt hij de speen wel hoor. Wil hem er ook niet aan wennen dat het lekker zoet is.
Hahaha, Julia. Dat hebben wij de eerste maanden bij onze oudste gedaan ). Werkte perfect en vitamine D moest ze toch. Moet je niet de olie-variant hebben.
Haha nee, we hadden eerst de olie variant en nu had ik een nieuwe gekocht. Hij smakte het zo van het lepeltje.. Dus zelf geproefd en was zoet inderdaad. Wist het niet. Wel handig af en toe
Dank voor de tips! Ik zal eens wat gaan uitproberen. Hij heeft nu vitamine D en K olie inderdaad en dat vindt hij niet bepaald lekker Ik heb gister verschillende spenen in huis gehaald. Hopelijk pakt hij er eentje wel.