Was wel even zwaar relaxed het bijslapen afgelopen weekend 😁 ook al was ik een keer om 05:00 wakker natuurlijk. Vanochtend bij het weeg uurtje geweest. Meneer weegt nu 4800 gr dus al bijna 2 kilo boven zijn geboortegewicht. Hij doet het dus prima. Morgen waarschijnlijk voor de laatste keer naar de osteopaat.
Dat lijkt me een relaxed weekend, Ellie! Heerlijk, strand en slaap, wat wil een mens nog meer . Wij hebben heel wat speentjes, en zoon vindt ze op zich wel ok, maar hij houdt ze voor geen meter in. Je moet best een beetje aandringen met dat ding in z'n mondje, dat pakt ie em opeens en gaat heel driftig erop zuigen. Als ie honger heeft spuugt ie hem meteen weer uit, dan laat hij zich niet neppen met een speen. Als ie geen honger heeft op zich wel even, maar meestal is hij hem binnen enkele minuten alweer kwijt en dan wordt hij boos omdat z'n speen weg is. Hier is het dus een beetje onze 'last resort' optie, want je blijft bezig met dat ding weer in z'n mond te stoppen! Vanmorgen bij het CB geweest, eerste prikjes en controle. Prikjes kon hij NIET waarderen, hij was WOEST! Hij was wel goed gegroeid, keurig volgens zijn eigen lijntje (net iets boven de gemiddelde lijn). Gekke is, nu begon ook de jeugd-vpk al over dat hij wel heel veel voedingen kreeg en ook wel heel hard groeide. En dat ik em maar wat minder vaak moest proberen te voeden. Dus ik zei; maar hij groeit toch precies op zijn eigen curve, als ik em nu minder ga voeden terwijl hij wel honger heeft dan gaat hij van zijn eigen curve afwijken, lijkt me. Ja, dat was dan ook wel weer zo... Volgens mij moeten baby's wel heel precies de gemiddelde lijn volgen willen ze bij het CB er tevreden over zijn zeg! Verder hebben we gesproken over zijn onrust. Zij dacht aan hetzij gevoeligheid voor koemelk, hetzij (verborgen) reflux. Om erachter te komen welke het is één voor één wat uit proberen. Ik kon kiezen of ik eerst een week zonder melkproducten wilde eten als test, of eerst naar de HA voor refluxmedicatie. Heb voor eerst weekje melkvrij eten gekozen, want als dat het is ga ik em niet onnodig volgooien met medicijnen. Het lijkt me wat onwaarschijnlijk, mijn man noch ik hebben als baby koemelkallergie gehad. Maar ze zei dat het ook alleen gevoelig zijn voor koemelk kon zijn, dus zonder echte allergie. Ach ja, baat het niet dan schaadt het niet. Als hij eind van de week ongewijzigd onrustig is dan bel ik de HA maandagochtend voor een afspraak over mogelijke refluxmedicatie. Het blijft zoeken zeg! Soms lijkt het even beter te gaan, laat hij 's nachts een keer vier uur tussen voedingen ofzo. Maar een andere nacht komt ie dan weer om de 1.5 uur, of heb je een dag zoals gisteren waarop hij alsmaar huilt en huilt en huilt, en zoooo slecht slaapt. Erg vermoeiend. De goede dagen en nachten wisselen af met slechte dagen en nachten. Nu mag ie ook nog eens 24 uur niet ingebakerd slapen ivm de prikjes, hopelijk wordt dat geen drama! Nu slaapt ie nog in de maxicosi van het autoritje terug naar huis, ik laat hem maar even liggen, want hij was al vanaf vanmorgen 8 uur wakker, en viel pas om 11.15 in slaap in de maxicosi, dus hij kan wel wat rust gebruiken lijkt me.
@Julia, voor het kolven: Naast de neusspray is het ook de moeite waard om vlak voor het kolven een warme washand op je borsten te leggen, dan schiet de melk makkelijker toe. En mij helpt het om ondertussen tv te kijken of zoiets, als ik alleen kolf zonder afleiding ga ik teveel letten op wat eruit komt en komt er meestal minder! Ze zeggen vaak dat je naar je kindje moet kijken of een foto van je kindje tijdens het kolven, maar bij mij werkt de tv beter
O en als iemand nog een puckebaby piep wilt hebben...Liam heeft het liever wat strakker, dus was dit voor hem niets. Het is voor de rest wel een fijn ding.
Het blijft een bizar verhaal Emily, dat het cb zegt dat hij te zwaar is.. Mijn zoontje volgt ook een bovengemiddelde curve sinds zijn geboorte en naar mijn weten mag hij daar juist niet te veel van afwijken. Dus zoals jij ook zegt; als onze kinderen opeens op de gemiddelde curve terecht zouden komen dan is dat toch juist een slecht teken? Bizar. Ik ben benieuwd wat ze over de groei van mijn uk zullen zeggen bij de volgende controle. Sinds ik 's avonds een flinke fles afgekolfde melk geef laat mijn zoontje 5 uur tussen de voedingen zitten, wat voor mij echt hemels is in vergelijking tot de 3 uur die het altijd was. Ik voel me echt zoveel beter nu overdag, heerlijk! Hopelijk blijft de truc werken en wordt het alleen maar beter nu. In slaap krijgen is nog wel een ding, daar ben ik wel even mee bezig. Maar dat is nu meestal dus maar een keer per nacht ipv twee; tel uit je winst Ik merk nu ook dat mijn zoontje soms niet lang genoeg drinkt omdat hij is afgeleid door de lamp. Hij ligt dan steeds naar het licht te kijken en vergeet te drinken. Ik kan doen wat ik wil (tepel ongeveer in z'n mond hangen) maar happen ho maar. Ik dacht dat het betekende dat hij niet meer wil, maar vannacht legde ik hem aan de andere borst aan, zonder zicht op de lamp, en daar dronk hij gewoon vijf minuten gulzig verder... Toch die stoel maar draaien dan.. Herkent iemand dit? Het is echt in de nacht, hij lijkt wel gehypnotiseerd door het licht op de gang, de kamer houd ik verder donker.
Ik loop op dit moment bij de psycholoog. Ik krijg EMDR. Ik heb last van ptss voel me zo ontzettend K*t
Och Beertje wat vervelend! Maar wel goed hoor naar een psycholoog gaan... En ik heb veel goede dingen over EMDR gehoord! Hopelijk voel je je snel weer wat beter... Ik loop ook bij de psycholoog ivm een flinke angststoornis... Elke week een gesprek wat echt op lucht.... Wel komen er dingen naar boven die ik vergeten was of waarvan ik dacht dat ze niet zo erg waren maar het toch blijken te zijn.... *knuffel* hou vol
Ik heb al zo lang ik het me kan herinneren faalangst. Als kind al "behandeld" daarvoor op school. De laatste 10 jaar goed onder controle gehad. De laatste paniekaanval was ruim 8 jaar geleden Ik had geen fijne zwangerschap. Sommige dingen heb ik hier verteld maar veel dingen niet... Het was zwaar. De (reële) angst mijn zoontje te verliezen was alles overheersend 😩 Ik dacht dat als hij geboren was het wel goed zou gaan, want ja, nu was hij veilig op de wereld... Beetje naïef dus want ik kwam toch niet meer uit dat circeltje van angst. Angst dat ik het fout doe, een slechte moeder ben, dat hij wat mankeert of dat hij in zijn ontwikkeling het niet goed (gaat) doen. Allemaal onrealistisch want het gaat gewoon goed met hem! Ik kon weinig genieten en huilde daarom weer veel omdat ik vond dat ik faalde "want wie kan er nou niet genieten van zo'n mooi kindje". Ik heb toen de stap naar de psycholoog gezet omdat ik mijzelf gewoon kwijt was, ik mijzelf niet meer herkende.... En ik ben blij dat ik dat heb gedaan want ik voel me nu zoveel beter! Ja ik heb goede en slechte dagen maar langzaamaan krijg ik meer goede dan slechte 😊 Ik hoop dat de EMDR resultaat heeft en dat jij je ook daardoor beter gaat voelen
Jeetje heftig.. Wat fijn dat helpt. Vreselijk dat gevoel. Ik durf hem niet boven te laten slapen. Ik heb camera n een nanny care. Maar bang dat ik te laat ben als hij spuugt. Bang dat hij in zijn eigen kots stikt. Ik droom over de dag dat hij die spoedoperatie kreeg. Hele nare nachtmerries. Ik controleer zo vaak op een dag zijn ademhaling. Ik krijg het dan Benauwd en vreselijke buikpijn. Bang dat hij dood is. Bang dat die dag weer terug komt. Dat hij minder gaat ademen. Bang om hem te verliezen. Laatst stond de ambu naast het huis. Ik was even van huis en zag die bij terug komst staan. Ben naar binnen gerend want ik dacht dat het voor hem was. Ik was doodsbang. Maar er was niks was voor de buren. Ik word ongeduldig naar de oudste. Ik ben sneller boos. Geen fut soms voor dingen. En dat terwijl hij het super goed doet.
Oei dat klinkt ook zwaar voor jou zeg! Het is ook echt een kl*te gevoel. Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hou vast aan de positieve dingen, hoe moeilijk dat ook is. Dat van dat adem halen had ik ook heel erg, want hij slaapt het liefst op z'n buik. Dat doe ik alleen overdag. Heb ook een nanny care, wat een uitvinding! Ik heb dat wel los(ser) kunnen laten.... Nu ligt hij boven in zijn bed, op zijn buik. Nanny care aan, babyfoon, en elk kwartier even kijken. Vond dat echt eng de eerste keren
Beertje wat goed dat je emdr gaat doen, het schijnt goed te kunnen werken ja, ik hoop dat je snel resultaat merkt. God wat naar de gevoelens die je hebt. Als er een ambulance bij mijn huis stond dan zou ik me trouwens ook helemaal rot schrikken sinds de kleine er is. Heel veel sterkte meis!
Wat fijn Elliepellie dat je even bij hebt kunnen slapen! Hoe gaat het nu met Liam? Heb je het idee dat de medicijnen tegen de reflux goed aanslaan? Vervelend Emily dat het in de nachten soms nog zo slecht gaat, hopelijk werkt de andere voeding en slaapt hij daardoor ook in de nacht wat beter. Sterre wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad! Emma kan ook heel lang staren naar een lamp of naar de tv. Als ze de fles krijgt moet ik de tv soms uitzetten omdat ze anders maar blijft kijken en niet wil drinken. Jeetje Beertje wat vervelend! Goed van je dat je hulp hebt gezocht. EMDR schijnt heel erg goed te helpen, hoop dat je je snel weer beter voelt, heel veel sterkte! Hier gaat het de laatste week wat beter, Emma lijkt eindelijk wat rustiger te worden en huilt gelukkig al een stuk minder! We hebben wel van de huisarts een doorverwijzing gekregen naar een kinderarts toen het nog slechter ging. Hij wilde ons eerst weer zo naar huis sturen maar ik heb duidelijk aangegeven het niet langer aan te kunnen op die manier, waardoor we eindelijk serieus werden genomen. Doordat het nu beter gaat met Emma, voel ik me zelf ook weer wat beter, heb het gevoel dat ik langzaam weer mezelf aan het worden ben en eindelijk kan gaan genieten. Lichamelijk voel ik me ook weer een stuk beter en dat scheelt ook een hele hoop. We zijn gisteren bij het CB geweest en toen heeft ze haar eerste prikjes gehad, zo zielig! Ze huilde gelukkig niet lang en was wat hangerig daarna maar leek er verder weinig last van te hebben. Ze weegt nu 4,045 kg en is 56 cm. Voor haar doen is ze flink gegroeit, al lijkt het niet zo. De babys die om ons heen worden geboren zijn al bijna groter en zwaarder dan Emma nu Ze mag nu ook langer dan 8 uur doorslapen als ze dat wil, vindt dat superfijn, tot nu toe gaan de nachten namelijk erg goed. Er zit in de nacht meestal 5 tot 7,5 uur (daarna maakte we haar wakker) tussen de voeding. Ze slaapt daarna nog 3 uurtjes en dan is ze echt wakker en haal ik haar uit bed. Ze is overdag dan wel heel veel wakker, meestal slaapt ze alleen rond etenstijd 3 uurtjes. Badje, Ik was Emma om de dag en de andere dag gaat ze in bad of mee onder de douche, dat is meestal om en om. In bad gebruik ik badolie en onder de douche was ik haar met shampoo. Ik doe dat altijd sóchtends, dan gaat haar pyama uit en krijgt ze haar kleertjes aan, zo heeft ze een soort van ritme. Ze huilt meestal niet tijdens het aankleden na het badje, kan soms alleen wel wat mopperen als ze het te lang vindt duren. Speen, Emma wilde aan het begin ook geen speen, of ze spuugde hem na een paar seconden weer uit. Ben de speen toch aan blijven bieden waardoor ze hem steeds beter bleef vasthouden. We hebben nu voor haar een avent 0-6 maanden (geen dental speen) en die pakt ze heel erg goed. Wat ook werkt als ze hem niet goed wil pakken is eerst een pink aanbieden, als ze daar goed op sabbelt, vinger eruit en speen erin. Op de een of andere manier pakt ze hem dan wel.
Fijn moontje dat het beter gaat! En ze is dus al flink gegroeid 👍 Gisteren even een bakkie op het werk gedaan. Liam vond het machtig interessant al die andere kindjes. De grotere kindjes probeerden hem te laten lachen wat ook lukte, Liam zat echt te glunderen 😁 en daarna viel hij nog prompt in slaap in de hang wieg... Een goed teken voor als hij straks voor het echie moet op het KDV De medicijnen doen z'n werk wel... Maar de dosering gaat op gewicht dus merk dat het nu weer iets minder effectief is... Volgende week weer even langs de HA daarvoor
Fijn dat het beter lijkt te gaan Moontje! Beertje, ontzettend heftig hoor.. Kan me je angst heel goed voorstellen vooral na wat jullie zoontje allemaal mee heeft gemaakt. Goed dat je naar de psycholoog gaat.. Hopelijk helpt het je! Elliepellie, ook heftig zulke faalangst. Fijn dat de psycholoog helpt! Ik heb nu eindelijk de neusspray voor het kolven. Binnenkort maar even uitproberen.. Wat raar van het cb trouwens dat ze zeggen dat hij te zwaar is. Hier op het cb zijn ze heel relaxt..
Beertje, wat ontzettend naar dat je je zo k*t voelt. Goed dat je hulp zoekt, dat zul je echt nodig hebben. Ik hoop dat het snel helpt en dat je kunt genieten van je kinderen. Maar het is natuurlijk niet niks wat je hebt mee gemaakt/nog mee maakt. En bij het zien van een ambulance zou ik ook gek worden, hoor! Moontje, wel fijn dat jij ook zo'n kleintje hebt. De van ons is ook bijna 4 kilo nu (althans... volgens onze eigen weegschaal. maandag weer naar cb). Maar wel zo wijs als een kindje van bijna 8 weken. Toch is ze straks bijna 1,5 kilo gegroeid. Dus ze doet het prima volgens mij. Maar gek is het wel dat er nu inderdaad baby's geboren worden die groter zijn dan die van ons. Emily, wat een zware nachten heb jij nog. Ik hoop dat het nu snel beter gaat en dat de medicijnen niet nodig zijn. Jij geeft borstvoeding toch? Dan volgen ze toch sowieso hun eigen lijn? Meestal buigt die na een maand of 3 wel af, dan groeien bv-baby's minder hard dan fv-baby's. In het begin juist andersom. Die van mij bungelen juist altijd ver onder in de curves. Ik kan er ook niks aan doen. Zo zijn ze gewoon. Zeker met borstvoeding zou ik me niet gek laten maken door het cb. Hier alles goed. Lekker ritme. Veel op pad, leuke afspraken. En Femke schikt zich wel naar ons ritme. Hoe meer herrie, hoe beter ze slaapt. Nog steeds wel lastig om haar overdag lang in haar bedje te laten slapen. Vaak wordt ze na 45 min wakker en dan moet ik rekken tot de volgende voeding of al weer aanleggen. Dus ik ben liever op pad met haar, dan slaapt ze veel beter en ben ik er ook uit De dagen met alle kids thuis vind ik nog steeds wel zwaar. Ik voel me soms een pakezel, huishoudster, schoonmaakster en alles tegelijk. In die zin kijk ik wel weer uit naar werken. Maar laat ik nou net tot augustus verlof hebben. Haha. Maar goed, dat was duidelijk een keuze voor de kinderen en vooral voor Femke. Niet direct voor mezelf. Zijn er al dames die zo zoetjesaan weer moeten gaan werken?
Alle kindjes volgen gewoon hun eigen lijn in de groei, zal ook wel gewoon aanleg zijn of ze groot/klein zijn. Hij was hier 3 kilo bij z'n geboorte en nu na 8 weken weegt hij 5 kilo. Werken hoef ik pas weer over 5 weken.. Bah nog helemaal geen zin in. Wil liever bij m'n ventje blijven. Maar dat heeft iedere moeder wel denk ik!
Fijn dat de medicijnen hun werk doen Elliepellie en dat Liam het naar zijn zin heeft gehad bij het KDV! Neem je hem dan straks als je weer gaat werken mee? Hoeveel woog Femke bij de bevalling Nina? De meeste mensen denken dat Emma pas 4/5 weekjes oud is. Ook zij is heel erg wijs, loopt zelfs voor met haar ontwikkeling, zo pakte ze vandaag ineens mijn vinger stevig vast en bracht die direct naar haar mond, dit terwijl ze pas sinds 3 dagen haar handjes heeft ontdekt. Zo schattig! Fijn dat Femke zich goed aanpast aan jullie ritme! Julia, fijn dat je nog even thuis bij je mannetje kan blijven! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Breng je hem dan naar het KDV of gaat er iemand op hem passen? Beertje wat is je mannetje goed gegroeid! Heeft hij nog last gehad van de prikjes? Emma heeft vandaag echt heel veel geslapen, begon me bijna zorgen te maken, ze slaapt anders nooit zoveel overdag. Ze heeft gisternacht ook van 00:00 tot 7:30 geslapen en daarna van 8:00 tot 11:30 (dat is tot nu toe het langste wat ze in een nacht geslapen heeft). De afgelopen 2 weken leert ze ook bijna dagelijks nieuwe dingen, denk dat dat ook erg vermoeid voor haar is. We gaan binnenkort beginnen met baby zwemmen (als Emma dat leuk vindt). Lijkt mij wel heel leuk om te doen! Heb zelf al een badpak aangeschaft en voor Emma een zwembroekje/luier besteld. Ben heel benieuwd!