Leuk dat baby zwemmen! Mijn man wilt dat binnenkort ook met Liam gaan doen. ben benieuwd Nee ik neem hem niet mee naar mijn KDV. We hebben maar 2 groepen en ik zou het dan erg moeilijk vinden om professioneel te blijven bij hem denk ik.... ben je dan leidster of mama? En hoe zou het zijn als andere leidsters hem bijv. later een standje geven of knuffelen? weet niet of ik dat dan zo ok vind. Aan de andere kant gaat hij wel naar een KDV dat ook bij mijn organisatie hoort. Ik ken die meiden ook, een leidster die daar werkt heeft haar zoontje juist bij ons. Maar dan moet ik wel eerst weten hoe (en of) ik terug mag naar mijn locatie.... ze doen een beetje moeilijk en weten niet welke dagen en hoeveel uur ik kan werken. In het ergste geval moet ik de flexpool in en dan stop ik ermee... want dat is echt niet haalbaar en dan ga ik waarschijnlijk weer studeren (geschiedenis lerares). Ik maak me niet druk want ik kan er toch niets aan doen en financieel redden we het ook prima op een salaris als het moet, maar liever ga ik werken omdat ik het erg graag doe en er ook goed in ben...
Wat leuk babyzwemmen! Dat wil ik ook gaan doen denk ik Ons zoontje gaat naar de gastouder en mijn moeder gaat oppassen als ik weer moet werken. Leuk Elliepellie dat je weer wilt gaan studeren! Lijkt me een pittige opleiding. Neusspray geprobeerd met kolven. Ik voel nu wel het toeschietreflex eerder, maar verder lijkt het helaas nog niet evht te helpen. Nou ja ik ga m'n best doen om zoveel mogelijk te kolven de komende weken.
Hoi meiden, moet weer behoorlijk gaan bijlezen hahah. Vraagje hebben jullie weleens meegemaakt dat jullie borstvoeding weinig leek te zijn ook bij het kolven. Ik raak ervan gefrustreerd! Wat heeft bij jullie echt geholpen?? Ik kolf 2x per dag komt niet veel uit ! Moet ik dit Vaker gaan doen?? Probleem ja dat de kleine overdag om de 2/2,5 uur komt ik krijg geen kans om borstvoeding aan te maken tenminste dat is mijn gevoel erbij!
Spannend Ellie waar en voor welke dagen je terug gaat komen op je werk. Fijn dat je je er niet druk over maakt. Bij mij ongeveer het zelfde verhaal. Ik moet 1 mei weer beginnen maar ik weet de locatie en dagen ook nog niet echt. Waarschijnlijk mag ik wel op mijn eigen plekje terug komen. Binnenkort m'n leidinggevende nog maar een keer uitnodigen voor kraamvisite, of zelf langs gaan... Helaas kunnen wijnhet zonder mijn salaris niet zo redden. Dus als ik het echt niet zie zitten straks dan moet ik op zoek naar een andere baan. Maar goed, ik vermoed dat dat niet nodig is. Wauw Beertje, je kleintje is geen kleintje meer met die zes kilo! Wat goed dat hij zo goed groeit! Mijn kindje is morgen 8 weken en is 5500 bij 61 cm. Een lang ventje dus Consultatiebureau blijft hier trouwens heel relaxed; ik vroeg na hoe het zat omdat hij op de +1 curve zit. Ze zei dat hij nu die curve moet blijven volgen, dus zeker niet afvallen om gemiddeld te worden.. Ook hier de prikjes gehad, ben benieuwd of hij er nog veel last van krijgt. Paracetamol is ingeslagen voor de zekerheid... Momma, als mijn kindje een dag zo vaak komt lukt het mij ook niet om veel te kolven hoor. Het beste werkt het als ik na de ochtendvoeding kolf, dan heeft er in de nacht wat langer tussen gezeten en heb ik wat meer melk.
Ik moet ook 1 mei weer beginnen met werken. Zonder mijn salaris wordt het ook heel krap, dus moet wel helaas! Momma, de kraam zei hier dat je na anderhalf uur alweer voldoende melk hebt aangemaakt. Je borsten voelen alleen wel slap aan.. Dat kan. Maar zo lang je kindje goed plast en je kindje geen hongersignalen afgeeft na de voeding kun je erop vertrouwen dat het goed zit.. Tijdens het kolven haal je nooit zoveel uit je borsten als wanneer je kindje drinkt.
Wat leuk Elliepellie dat je man wil gaan babyzwemmen met Liam! Fijn dat je de begeleidsters al kent van het KDV, zal toch een rustiger gevoel geven. Lijkt me inderdaad ook heel lastig om afstand van hem te nemen als je hem zelf mee zou nemen, denk dat je dan toch altijd mama blijft en zo ook zal reageren. Vervelend Sterre dat je nog geen duidelijkheid hebt over je werk, hopelijk weet je binnenkort meer! Babyzwemmen: Heb voor mezelf een badpak gekocht en voor Emma een Happy nappy, die is helaas nog wat te groot dus nu ook maar zwemluiers besteld voor haar, dan kan ze die aan tot het broekje past. Als het goed is gaan we deze week een proefles doen
Oh dat valt mee 4 euro. Zag ze bij de Ah en daar was een pakje zwemluiers bijna 7 euro geloof ik. Vroeg me alleen af doe je er nog een zwembroekje overheen? Of kan je kindje de zwemluier zo aan? En bijv dunne poep, gaat dat er niet langs? Wil namelijk ook gaan babyzwemmen.. Maar vroeg me die dingen af
Dit is zo'n broekje waar niks onder hoeft, het sluit zo aan dat er niks qua ontlasting langs kan en hij is dan goed uit te spoelen en te wassen
Ik heb nu zwemluiers van Huggies, heb gelezen dat die alles goed tegen houden. Heb ook een Happy Nappy, dat is een zwembroekjes van een soort duikpakstof die precies goed aan zou moeten sluiten bij de baby zodat er niks langs kan, hier hoef je niks over of onder. Helaas is deze nog wat te groot voor Emma haar smalle beentjes, dus doe het nu nog even met de zwemluiers. Heb een afspraak staan voor een proefles op donderdagochtend
Even een ego berichtje... Nog steeds niks van m'n werk gehoord 😠 mijn chef zou me eerst vrijdag inlichten over m'n uren etc, nou niks gehoord. Dinsdag mail gestuurd en toen mailde ze terug dat ze die dag en anders zeker woensdag mij zou inlichten..... Nu is het woensdag, bijna 15:00 en ik weet nog steeds niks! En haar mobiel is telkens in gesprek.... Begin nu echt pissig te worden.... Moet over ruim 5 weken beginnen en weet nog niks
He bah, ellie... dat is niet fijn dat je nog steeds niets hebt gehoord. Ook niet netjes trouwens. Ik hoop dat ze vandaag nog terug belt en anders in ieder geval morgen. Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Momma..., ik heb soms ook niet zo heel veel voeding. Dan meldt ze zich gewoon wat vaker en als het goed is neemt je productie dan vanzelf weer toe. Maar om de 2 a 2,5 uur is al best wel vaak op deze leeftijd natuurlijk... kan me voorstellen dat je dan tussendoor niet veel kolft. Hoe is dat in de ochtend? Ik heb dan veel meer melk. Zeker als ze heeft doorgeslapen. Hier gaat het erg goed. Eindelijk het idee dat ik mijn leven weer een beetje terug heb. Ben al twee keer even in de kroeg geweest 's avonds (niet dat ik zo'n kroegtijger ben, maar dit was wel even leuk). Femke doet het goed. De meeste nachten slaapt ze door tot ongeveer 6 uur (na de voeding van 22:30). Ook het slapen overdag gaat beter. Ze slaapt nog niet zulke lange stukken, maar ze slaapt tenminste en ze slaapt zelf in. Maandag de eerste prikjes gehad. 's Avond was ze er niet lekker van, maar ze had geen koorts. Wel paracetamol gegeven en toen viel ze heerlijk in slaap. Gisteren had ze nergens meer last van. Ze woog bijna 4 kilo nu; bijna 1,5 kg gegroeid, maar nog steeds een ukkie dus. Ik maak me dus altijd zorgen of ze genoeg groeit, maar het cb doet hier heel relaxed: ze hebben ze liever dun dan dik blijkbaar en ze was keurig gegroeid. Nou..., van mij mag er wel gauw een kilo'tje bij op ) Maandag begin ik weer met sporten; kijken hoe me dat af gaat. Sporten jullie alweer??
Wat leuk Moontje! Morgenochtend eerste proefles? Ben benieuwd hoe jullie het vinden! Elliepellie, irritant zeg! Inmiddels wat gehoord? Nina, fijn dat het goed gaat. Lijkt me ook heerlijk om af en toe even een avondje voor jezelf te hebben. Even lekker jezelf zijn ipv mama. Inderdaad een Ukkie, maar 1,5 kilo gegroeid in totaal is super toch! Als ze maar goed aan blijft komen Ik ben weer aan het hardlopen. Ook heerlijk om even je gedachten te verzetten. En het gaat ook goed qua conditie en lichamelijk ook, viel me erg mee. Ons zoontje slaapt nu van 23 tot 7 ongeveer elke nacht. Heerlijk! Ik ga volgende week even naar m'n werk om m'n diensten te bespreken.. Poeh best een stap weer. Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat met werken.. Qua ritme enzo en met de bv. Ik vrees dat m'n bv snel terug gaat lopen dan.
Sorry sorry... heel druk gehad. Heb de laatste twee pagina's teruggelezen. Babyzwemmen, nooit gedaan, maar schijnt heel leuk te zijn en ook goed voor ze. Maar heb zelf n hekel aan zwemmen...toevallig vroeg een vriendin of ik morgen mee ga zwemmen, nou ben nog niet bikini-proof zullen we maar zeggen. Werk, vervelend als je nog in onzekerheid zit over je uren en locatie. Ik begin 25 juni weer (ouderschapsverlof), maar wil er echt nog niet aan denken. Dan 4 weekjes en het is weer zomervakantie. Sporten, heb afgelopen week weer mn eerste tennistoernooi gespeeld en de 1/2 finale gehaald. Zelfs een wedstrijd van ruim 2 uur ging me goed af, al verloor ik m (doordat ik zelf slecht was). op stap, hier al veel te vaak, haha We hebben best veel feestjes op t moment.... Verder gaat het hier steeds beter. Jurre heeft de nexium nog echt wel nodig. Verder slaapt hij 's nachts in zn eigen bedje. Om 23.30u laatste fles en rond 3.00u weer. Maar die zijn we aan het afbouwen. Kiss syndroom is verholpen. Nu alleen nog fysio vanwege zn voorkeurshouding. Maar jurre is een stuk rustiger. Ook overdag slaapt hij al regelmatig in zn bedje. Hij is zelfs al mee naar de dierentuin geweest.
Wow meiden wat goed allemaal. Ben een beetje jaloers op wat ik lees. Bij jullie lijkt het alsof alle baby's doorslapen . Ik wordt helemAl onzeker nu wat doe ik verkeerd?! Hier slaap mijn kleine helemaal niet door. Ze gaat meestal weer rond 18.30 erin en dan maak ik haar wakker rond 11.30 na 6 uur voor een voeding. Maar na half 12 komt ze gewoon weer rond 4.00 uur . Ze heeft maar 2 keer doorgeslapen. Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik dit andrs aanpakken? Ik geef borstvoeding ligt het daaraan?! Ik ben nog niet op stap of uit eten if iets zonder de kleine überhaupt gedaan! Dus Nijntje wat goed!! Ik weet zelf niet waarom ik durf de kleine nog bij niemand achter te laten zelfs mijn ouders niet. Vind haar nog te klein ofzo Pfff snap niks van! Is dit normaal?! Is mijn eerste vraag me af waarom ik dit heb. Mijn vriend lijkt ook geen behoefte aan te hebben, terwijl we types zijn die altijd weg gingen of uit. Vraag me af hoe ik dit ga aanpakken. Sporten?! Goed zo dames. Hier lukt het alsof ik nergens aan toe kom. Snap er niks van. Soms moeten we bij de kleine blijven tot dat ze slaapt anders schreeuwt ze alles bij elkaar. En werk ik heb zelf besloten om geen contract verlenging aan te nemen om langer bij de kleine te zijn. Tot +- 6 mnd . Dit is mijn eerste dus vraag me af of het daaraan ligt dat ik moeite hebt met het laten oppasen door oma en opa of tante. Maar denk dat ik dat wel abel moet gaan proberen. Jeetje dit werd een emo bericht ik werd onzeker na het lezen van jullie verhalen hahaha
Het resultaat van het zwemmen is een hele moeie baby ze ligt nu heerlijk in bedje te slapen. Emma heeft haar ogen uitgekeken! Al die andere kindjes, geluiden en indrukken. Ze vondt het erg indrukwekkend en soms toch ook wel een beetje spannend, maar het water vondt ze heerlijk! Was erg leuk! We gaan volgende week nog een proefles doen op een andere dag, daar zouden in de groep meer baby's aanwezig zijn. Deze kindjes waren allemaal boven de 7 maanden, dus misschien dat de andere groep geschikter is. Heerlijk Nina dat je al een paar keer op stap bent geweest! Fijn dat het zo goed gaat met Femke en dat ze goed groeit. Zou me over de groei niet te druk maken! Ze was natuurlijk al kleiner bij de geboorte dus zal ze minder hard groeien als de andere, maar voor haar doen hard genoeg, anders zouden ze dat wel aangeven bij het CB. Emma is ook nog steeds een lang dun poppetje. Elliepellie wat irritant zeg! Heb je inmiddels al wat gehoord? Julia fijn dat je het hardlopen weer hebt kunnen oppakken. Heb je niet het idee dat je conditie slechter is geworden? Mijn conditie is echt achteruit gegaan, hou het nu nog niet 30 min. vol op de crosstrainer. Spannend volgende week, zal vooral de eerste dagen heel erg wennen zijn denk ik. Sporten, ik ben sinds een week begonnen met buikspieroefeningen 2x daags en ik sta weer elke ochtend op de crosstrainer. Verder ben ik weer begonnen met flinke stukken wandelen. Hoop dat dit alles een beetje werkt want ik vindt me buik echt vreselijk! Jeetje Nijntje, alweer flink aan het sporten! Fijn dat het meteen weer zo goed ging! Superfijn dat het zo goed gaat met Jurre en dat hij nu beter in zijn fel zit. Momma, om de 4,5 uur in de nacht is voor deze leeftijd volgens mij best netjes hoor! Emma slaapt ook niet elke nacht 7 uur. Als ze overdag geslapen heeft of iets minder voedingen heeft gehad komt ze in de nacht ook wel eens om de 4,5 uur voor de voeding. Mischien zou je kunnen proberen iets meer voedingen overdag te geven? Ik ben ook nog niet weg geweest, lijkt me wel heel fijn om gewoon weer even vrij te zijn, maar ik laat mijn kleine meisje ook niet zomaar ergens achter, ben daar veelste beschermend voor. Wil haar binnenkort toch een paar uurtjes naar mijn oom en tante brengen (heb ik zelf een paar jaar gewoond) die willen graag oppassen en passen ook vaak op hun kleinkinderen van een paar maanden oud, dus volop ervaring met baby's. Durf Emma daar wel achter te laten, moet me alleen nog even over het schuldgevoel heen kunnen zetten. Fijn dat je nog wat langer bij de kleine kan blijven, dan kan je op je gemak wennen aan het laten oppassen van andere. Zou gewoon kijken bij wie je het beste gevoel hebt, en dan misschien eerst maar 30 min. weg gaan en dit dan langzaam opbouwen?
Momma, ik had dat bij Esmee ook heel erg dat ik haar niet weg durfde te brengen. Ze heeft pas na 10 maanden een keer gelogeerd, dus denk dat dat op zich helemaal niet vreemd is hoor. En dat doorslapen... hier ook nog echt niet hoor. Moontje, super dat het zwemmen zo goed bevallen is. worden ze idd altijd wel moe van, maar dat heb ik zelf ook, haha
Je doet niks verkeerd Momma. Je kindje slaapt door als zij eraan toe is.. Ik laat hem wel gerust bij m'n moeder achter. Al een paar keer gedaan ivm een paar afspraken. Nachtje logeren zou ik nog wel moeilijk vinden.. Dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. Wat fijn dat het babyzwemmen zo leuk was Moontje!
Zo er is weer best geschreven hier! Nou goed nieuws, na veel aandringen weet ik nu eindelijk dat ik op mijn locatie mag blijven op de dagen en met de uren die ik wilde... Dus ik ben happy 😁 Misschien hebben jullie een tip hoe ik dit moet doen. Wij laten Liam nu de fles van 19:30 liggen tot hij zichzelf meld. Nou kwam hij voorheen rond 1 of 2 weer alleen de laatste nachten komt hij pas om 4 of 5! Dat ik dus 8 of 9 uur slaap.... Zal ik hem dan toch maar om 11:30 wakker maken voor de fles?
Wat goed van Liam! Ik zou hem idd wel rond 23u wakker maken. Dan slaapt ie waarschijnlijk tot een iets fijnere ochtend-tijd. Want dat ie 8 a 9 uur slaapt maakt niks uit, maar lijken mij fijnere tijden. Jeetje... Sta er van te kijken, dat doet ie echt super *ben jaloers*