mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, ellie. Hoop dat het meevalt!
    En balen dat het juist nu gebeurt :((
    Hoop dat je een beetje kunt bijkomen thuis.

Sterkte. Ik reageer later op de rest.
    Lig eindelijk een keer vroeg in bed, man geeft gekolfd flesje. Dus ik ga slapen.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hij heeft niet meer gespuugd gelukkig.... En hij is zich zelf weer dus rijden we as we speak weer naar Alkmaar hahaha.

3. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Vervelend voor je dochtertje Emily! Kan ze er nog overheen groeien?

Klopt Sterre, Emma kan als ze op haar buik ligt niet goed haar armpjes gebruiken om zich op te drukken, dit probeert ze met haar borst. Als je haar ook optilt onder haar armpjes dan glijdt ze door je handen heen.
    Over het omdraaien maakte ze zich niet zoveel zorgen, maar bij Emma haar pogingen daarbij was het wel duidelijk te zien dat ze niet haar armen gebruikt maar alleen haar benen.

4. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Nijntje wat vervelend allemaal, en wat sneu voor Jurre. Hij kreeg toch medicijnen voor reflux? Mischien dat de dosering niet meer goed is?
    Hopelijk voelt hij zich snel weer beter en kom je weer wat tot rust, sterkte!

Wat fijn Sterre dat het wennen goed is gegaan en dat hij ook geslapen heeft! Kan me voorstellen dat het moeilijk was om weg te gaan, maar nu je weet dat het goed gaat zal dat steeds wat makkenlijker worden.

Emily, heerlijk dat hij vannacht heeft doorgeslapen! Hopelijk blijft dit zo, kan je in de nachten goed tot rust komen.

Schrikken Elliepellie! Gelukkig heeft hij niet meer gespuugd. Beterschap voor hem!

5. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Ellie, denk je een rustig weekend te hebben, krijg je zo'n schrik! Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het rustig is daar? Hebben jullie nog een fijn weekend gehad in alkmaar?

Hier een redelijk rustig weekend gehad. Wat leuke spulletjes op de vrijmarkt gekocht gister voor de kleine, er werd echt goed en mooi speelgoed verkocht dicht bij ons in de buurt. Alleen met die kinderwagen door de mensenmassa blijft lastig, de hij wil helaas niet in een draagzak.

Ah dan snap ik het beter Moontje, het leek me al zo hoog gegrepen voor een ukkie van drie maanden. Kracht in de armpjes oefenen is dan wel belangrijk natuurlijk. Hoe sterker Emma wordt, hoe makkelijker alles voor haar wordt.

Mijn zoontje vindt het leuk om op zijn buik te spelen, ik heb het idee dat hij dingen dan beter kan zien, meer overzicht heeft en dat hij dat leuk vindt. Hij kan het alleen niet lang en hij kan niet bij dingen die niet vlak voor hem liggen, dat frustreert dan juist weer. Als ik hem help terug rollen als hij het niet meer volhoudt op z'n buik lijkt hij even opgelucht, maar daarna begint hij weer te jengelen omdat hij z'n rug minder leuk vindt. Althans zo lijkt het dus. Frustrerend hoor, als je zelf nog niet alles kan!

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @moontje, als mijn zoontje op zn buik ligt drukt hij zich ook niet op met zn armpjes. Niet omdat hij dat niet kan, vermoed ik, maar hij snapt het gewoon niet :D. Hij doet armpjes én beentjes in de lucht en ligt dan in een voor volwassenen best lastige yogapose te wriemelen :D. Of hij legt zijn armpjes plat zijwaarts, beentjes in de lucht, en hoofdje omhoog. Geen wonder dat ie het niet leuk vindt op zn buik :D. Maar ik begrijp dat het bij Emma meer is dan alleen onhandig liggen, ook echt met de spierspanning te maken heeft?
    Of mijn dochter over die hypermobiliteit heen groeit is niet helemaal duidelijk. Soms wel, maar andere kinderen blijven steunzolen of semi-orthopedisch schoeisel nodig houden. Het helpt wel dat ze nu beter kan lopen met die zolen, want daardoor traint ze haar spieren meer, en kan ze een beetje 'compenseren' met spierkracht later (hopelijk).

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier gaat het goed, maar baal wel dat verlof nu voorbij is! Gisteren eerste werkdag. Wel nog thuis gewerkt, want baby had nog een wendag op de creche en moest om 3 uur alweer gehaald worden. Ik vond het drie keer niks om hem zo lang te missen! Hij deed het gelukkig wel weer goed op de creche.

Jammer alleen dat hij vannacht en vanmorgen een beetje compenseerde door onrustig te slapen, vaak te drinken, etc. Bij de creche zijn ze dan bijna 'trots' dat ze veel tijd tussen voedingen hebben weten te houden (hij heeft 2 flesjes gehad daar, ik had meegegeven voor 3x). Een keer om 9.30 en toen pas weer om 13.45. Maar ja, dan haalt ie dat dus 's nachts in! Ik geloof dat ze dat niet helemaal begrijpen, wat dat betreft snappen ze bv niet zo goed daar, ze zijn veel meer van schema's en tijd rekken enzo (zonder te laten huilen hoor.
    Vandaag mijn reguliere 'mamadag'.

Wat een gedoe trouwens was het om voedingen uit de vriezer klaar te krijgen voor flesjes op de creche! De ijsblokzakjes waar het in zat gingen lekken tijdens het ontdooien, het is er nauwelijks uit te krijgen sowieso, en het ontdooide ook nog eens voor geen meter. Pfff gedoe! Gisteren even snel naar de winkel geweest en een grote voorraad philips avent bekers met deksels gekocht. Daar vanaf nu in invriezen, dan kan het ook daarin mee naar de creche. Hoe vriezen jullie bv in?

Vanavond komt een huishoudelijke hulp die we op marktplaats hebben gevonden kennismaken. Hopelijk goede klik, dan hebben we vanaf vanavond iemand die 2u p/w komt poetsen!

8. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Veel geschreven weer :) ik ga even bijlezen en reageren

9. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    He jeetje Ellie! Wat schrikken, verheug je je op een leuk dagje en dan dit. Gelukkig viel het achteraf mee. Hoe is het nu met hem?

Krijgt Emma nu vaker fysiotherapie Moontje? En is het gewoon een kwestie van de spieren aansterken?

Emily, wat fijn zo'n doorslaper! Nu elke nacht zo? Hoe was het gesprek met jullie huishoudelijke hulp? Hoop positief :)

Hier vanaf morgen weer werken. Toch even wennen zeg..
    Ik vries de melk in in Beldico flesjes en in medela zakjes. Maar heb al ervaren dat die zakjes niet handig zijn. Met beide kun je dus niks doseren.. Ik wilde ijsblokzakjes proberen maar dat ga ik na jouw ervaring ook maar niet doen Emily.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Helaas dat doorslapen was vooralsnog een unieke gebeurtenis! Maar gesprek met de HH was positief, dus vanaf nu 2u p/w hulp!

De ijsblokjeszakjes zou ik inderdaad niet aanraden...

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Uiteindelijk was alles goed en konden we gewoon van het koningsdag weekend genieten.

Vanmiddag gaat Liam weer wennen. Vind het erg spannend weer. Volgende week weer werken, aan de ene kant heb ik er erg veel zin in maar aan de andere kant vind ik het verschrikkelijk dat ik Liam 2 dagen in de week moet afgeven.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Liam is nu wennen.... En ik vind het me toch een partijtje moeilijk! Ook al weet ik dat ze goed voor hem zorgen voel ik me schuldig om m'n lieve mannetje achter te laten 😭

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier was hij ook wennen vandaag. Maar vond het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Best raar van mezelf :p

Allemaal goed gegaan Elliepellie?

Fijn dat het gesprek goed ging met de HH Emily! Hopelijk bevalt de huishoudelijke hulp straks.

14. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me heerlijk, HH, fijn dat er een klik was!

Alleen maar een goed teken dat je het niet moeilijk vond Julia! Het viel mij ook mee, alleen even slikken bij het afscheid..

Fijn dat alles goed bleek Ellie! Wel balen dat je zo'n grote schrik kreeg, maar gelukkig nog een goed weekend gehad.

Oh handig dat hij compenseert door bij jou extra te drinken Emily! Dan maar heel duidelijk op de crèche laten weten welk schema je wil aanhouden. En of ze hem daar bijvoorbeeld wakker voor moeten maken of niet.

Ik hoop dat ze bij mijn kleintje wel kunnen rekken tot elke drie uur voeden; nu komt hij nog wel eens vaker. Maar ik heb geen idee hoeveel hij dan per keer drinkt omdat ik borstvoeding geef; misschien gaat het prima als hij per keer een volle fles drinkt bij hen.

Ik vries inderdaad in in de avent bekers. Ik ben daar erg blij mee. Het is alleen nog even zoeken hoe lang van te voren ik ze uit de vriezer moet halen zodat ze op tijd ontdooid zijn. Nu gebruik ik nog die van 180 ml. Bij de crèche gaat blijken hoe groot de porties moeten zijn. Ik heb bij de prenatal ook een traytje met 10 kleinere bakjes van 50 ml gekocht (eigen merk). Die ga ik ook nog vullen en invriezen, zodat ik er daar ook een paar van bij de crèche neer kan zetten voor het geval een voeding toch niet groot genoeg blijkt, of als hij het net niet redt tot ik hem kom halen ofzo. Door de kleinere hoeveelheid ontdooit dat hopelijk sneller. Ik had ook een voeding in zo'n ijsblokjeszakje gedaan. Als ik die ga ontdooien dan doe ik dat maar in een bakje als ik dit zo hoor over het lekken...

15. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens sowieso benieuwd naar of het kolven allemaal gaat lukken. Links kolf ik vrij makkelijk, maar rechts wil het op de een of andere manier niet lukken. Alsof daar gewoon minder voeding in zit, al is me dat nooit opgevallen als de kleine gewoon aan de borst lag (daar drinkt hij niet korter of juist langer). Verder heb ik een drukke baan, de telefoon en mijn medewerkers zullen me vast wel eens gaan storen, daar moet ik echt een weg in gaan vinden.. Ik hoop dus dat ik wel op kan kolven tegen de hoeveelheid die hij op het kdv drinkt.

We gaan het snel zien, maandag ben ik aan de beurt! Hoe bevalt het werken voor de dames die al zijn begonnen?

Voor de dames die bv geven; wie gaat het blijven doen met werk? En dan kolven of kan je naar je kindje toe? Hoeveel geven jullie mee naar het kdv?

16. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Vervelend he sterre als ze niet in de draagzak willen!
    Ik droeg Emma ook altijd in een draagdoek, maar opeens wilde ze dit niet meer. Heb toen een mei-tai gekocht en dit gaat wel goed, hierin heeft ze wat meer beweegruimte.
    Bij Emma is het juist andersom, op haar rug kan ze alles pakken, draaien en doen maar op haar buik kost het haar te veel moeite.

Klopt Emily, bij Emma was er duidelijk ook minder spierkracht zichtbaar, en ze is af en toe ook bijna niet onder haar oksels op te tillen.
    Vervelend dat ze op de creche de voedingen proberen te rekken, kan je het niet nog een keer tegen ze zeggen dat hij de 3e voeding ook echt nodig heeft?
    Fijn het is gelukt om een goede hulp te vinden!

Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan Julia!
    Alles ook goed gegaan met je kleine mannetje?

Wij zijn vandaag weer fysio geweest en gelukkig zien ze nu ook al verbetering kwa spierkracht in de armen.
    Merk thuis ook dat ze wat makkelijker op te pakken is en de oefeningen gaan steeds beter.
    Wel blijft ze nog wat achter met haar rechterarmpje, dit zou kunnen komen door een kleine blokkade? Volgende week gaan we naar een manuele therapeut om dit even na te kijken.
    Voor nu lijkt het er dus op dat er niks mis is met haar spierkracht maar dat dit dus wat onderontwikkeld is, met oefeningen moet dit steeds beter gaan. We gaan nu nog steeds 1x in de week naar fysio om dit in de gaten te houden. Ben wel opgelucht dat er verbetering in zit!

Verder zijn we thuis druk bezig met de tuin, die gaan we eindelijk opknappen en opnieuw betegelen. Wat een werk zeg! We doen alles zelf, alleen het leggen van de tegels laten we doen.

Fijn weekend allemaal!

17. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lady's leuk weer te lezen dat het goed gaat mer iedereen! Ik had een vraagje maar hoeveel kolven jullie per keer? Per dag? Per borst? En hoe vaak drinken jullie baby overdag aan de borst?

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hi allen,

@ellie, ja pittig he om hem voor het eerst achter te laten! Ging het wel goed?

@sterre, spannend maandag weer werken! Ik blijf bv geven, ook nu ik weer werk. Gewoon eens kijken hoe het gaat! Heb tot nu toe nog afgelopen week vooral thuis gewerkt, op 1 ochtendmeeting in een andere stad na. Toen gewoon vlak voor vertrek en direct bij thuiskomst gekolfd. Was ook geen andere optie geweest.
    Maandag de eerste echt heftige werkdag, andere kant van het land, dus 5 uur op, 2.5 uur reizen, hele dag op kantoor tjokvol afspraken, en dan weer 2.5 uur terug. Zie er wel tegen op! Heb op dat kantoor 3x de kolfruimte gereserveerd die dag, 1x kort na aankomst 's ochtends, een keer rond lunchtijd, en een keer kort voor vertrek. Vaker is niet mogelijk met mijn werk. Maar gewoon hopen dat het genoeg is!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Hoop dat het een beetje lukt, want wil eigenlijk nog niet stoppen met de bv.

Ongelijk kolven is trouwens heel normaal! Ik kolf links vaak bijna dubbel zoveel als rechts. Ooit naar gevraagd bij een lk, was helemaal normaal. Borsten schijnen nooit helemaal gelijk te zijn bij bv. Naar het kdv geef ik 3x 160ml mee. Ik denk dat dat genoeg zou moeten zijn... Zo lastig in te schatten!

@moontje, fijn dat er verbetering in zit bij Emma's spierkracht!!

@momma, als ik 'nakolf' zo'n 80-120 cc meestal. Tenzij hij heeeeel veel heeft gedronken, dan misschien nog 50 cc. (In totaal)
    Als ik in plaats van een voeding kolf wisselt het. 120-200 cc? Heb daar nog wat minder ervaring mee. Mijn zoontje drinkt normaal gesproken overdag nog 7x aan de borst.

Arme ventje is snotverkouden! Denk dat hij daarom zovaak weer kwam de afgelopen dagen. Misschien ook keelpijn en daarom veel drinkbehoefte? Vannacht was wel intensief, hij kwam weer elke 2 uur :(. Maar ja, zn neusje zat ook helemaal dicht, hij was heel zielig. Zal vast weer beter gaan wanneer de verkoudheid weer weg gaat. Maar geen makkelijk start van het werkende leven zo :(.

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wat zielig dat hij zo verkouden is! Lijkt me ook zwaar elke 2 uur... Pfff respect!

Wennen was OK... Ze hadden de fles alleen verkeerd om gegeven (difrax dental speen) waardoor hij 45min over een fles had gedaan daar... Slim 😝

Liam begint nu ook van zijn rug naar zijn buik te rollen. Erg leuk om die ontwikkeling te zien... Betekend wel dat we het inbakeren moeten af wennen.... Ben benieuwd. Binnenkort ga ik rijstebloem toevoegen aan een fles. Hij is zo aan het kwijlen, smakken en op zijn handjes aan het kauwen! Dat en hij blijft honger houden. Ik geef al 5x 180cc +6 wat zo'n beetje het maximum is... Weer een paar mijlpalen 😀

Ik reageer later uitgebreider.... Zo op de mobiel typen is niet altijd handig

20. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff Emily, elke twee uur... Hoop dat het afgelopen nacht beter ging? Fijn om te horen dat ongelijk kolven normaal is. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij straks op het kdv zit. Ik denk dat ik 4x 160 meegeef op een lange dag of voor de zekerheid die vierde voeding daar in de vriezer zet. Ik sta er denk ik het zelfde in als jij; ik wil nog niet stoppen met de bv dus ik hoop dat het lukt. Maar met een drukke baan is het de vraag of de voeding niet terug gaat lopen en of het kolven elke dag gaat lukken.

Ellie, handig zeg die fles verkeerd om geven! Nou ja dat zullen ze niet nog een keer doen lijkt me ;) Fijn binnenkort rijstebloem! Hier precies dezelfde signalen en een hongerig mannetje, maar we moeten nog een paar weken wachten officieel. Misschien begin ik wel iets sneller dan 4 maanden. Hopelijk scheelt dat met name in de nachten als ik weer aant werk ben, lijkt me wel erg pittig. Mijn kleintje kijkt ook zeer aandachtig maar ons als wij aan het eten zijn. Hij kijkt dan verbaasd en regelmatig smakt hij mee, zo grappig! Ik denk dat hij best een groentenhapje zou lusten :) En wat gaaf dat hij al van rug naar buik gaat rollen, dat is snel! Zeker een mijlpaal! Ben je het inbakeren al aan het afbouwen? Hoe gaat dat? Hopelijk blijft hij goed slapen!

Moontje wat fijn dat er nu al verbetering in zit. Dat is een goed teken, dat de oefeningen al snel helpen! Heerlijk zeg de tuin opknappen! Zwaar werk waarschijnlijk, maar ook goed om lekker lichamelijk bezig te zijn in de buitenlucht! Schiet het een beetje op? Of is het een lang project?

Momma; kleine drinkt nog zo'n 8x per dag, waarvan 7 overdag. Kolven; in de ochtend na een voeding zo'n 160. Later op de dag maar iets van 50 in totaal dus dat heeft niet heel veel zin. Op die manier heb ik een voorraadje in de vriezer opgebouwd de afgelopen tijd. Dus nu kolf ik niet extra meer als ik zelf thuis ben. Als de kleine straks naar het kdv is gaan we pas zien hoeveel ik kolf als hij niet "live" van de borst drinkt overdag. Hoeveel drinkt jouw kleintje dan en hoeveel kolf jij dan?

Deel Deze Pagina