Momma, ja klopt.. Wordt wel duur. Dat stond mij ook een beetje tegen. Had daarom goedkoop een Philips handkolf gekocht. En die bevalt me goed.. Medela liep vanaf het begin al niet super nee.. Wat zei de lactatiekundige? Sterre, fijn dat je de komende weken maar 3 dagen hoeft te werken! Hier de eerste werkweek erop zitten, was wel even wennen maar is me gelukkig meegevallen en vind het ook wel leuk weer.
Kan je geen kolf huren momma? Ik had in het begin een elektrische kolf gehuurd bij de thuiszorg winkel. Kan je het uitproberen en als het niet lukt ben je geen bakken met geld kwijt. Eerste werkweek zit en weer op en is me echt meegevallen. Binnen 10 min zat ik er weer helemaal in en heb ook echt genoten van de kindjes En met Liam gaat het zo ontzettend goed de afgelopen tijd! Tot 2 weken terug sliep hij telkens alleen hazenslaapjes overdag of alleen op de arm maar de laatste tijd slaapt hij 2x 2 uur overdag en 1x 45 in de namiddag. Hij is zo ontzettend vrolijk en huilt bijna niet meer, als hij 10 min op de dag huilt is het al veel. De nachten gaan ook weer zoals vanouds goed. De papfles gaat er ook goed in. Hij vind het lekker. Volgend weekend gaan we met de groente hapjes starten, kijken wat hij daarvan vind
Fijn dat het zo goed gaat met Liam Elliepellie! En hoe gaat het met jou nu? Hier vandaag alvast wat hapjes groentehap geprobeerd. Omdat hij ons het eten uit de mond keek en meesmakte. En het was echt een succes, hij hapte gewoon en vond het heerlijk. Had dat niet verwacht.. Haha. Ik ga nog niet elke dag groente geven hoor. Wil wel alvast hapjes gaan maken en vanaf volgende week om de dag ofzo. Even kijken
Met mij gaat het momenteel goed. Ik ben er achter gekomen dat het over het ook hormonaal is. Ik was met de anticonceptiepil begonnen en toen ging het dus mis.... Ik ben ermee gestopt en het ging bijna gelijk beter met me! Geen pil meer voor mij, hormonen troep.... Dan maar een regenjasje zonder mouwen hahaha
Fijn Sterre dat je nog niet meteen volle werkweken hebt, kan je eerst nog een beetje wennen! Bij het CB hebben ze er nooit wat van gezegd, maar heb wel vaker gehoord dat ze daar wat missen. Bij de kinderarts in het ZH hebben ze haar heupjes niet eens getest. Fijn Elliepellie dat het zo goed gaat met Liam en met jou! Ik zag er ook echt tegen op om weer met de pil te beginnen, is echt rommel! Wil je geen spiraaltje? Hoe was jullie moederdag? Vandaag is het precies een jaar geleden dat de zwangerschapstest positief was, lijkt allemaal zo snel te zijn gegaan Wij zijn vandaag weer druk bezig geweest in de tuin. Alles is nu mooi opgehoogd en het oude zand is weg. Morgen komen de tegels en dan kunnen die deze week gelegd worden.
Ja gaat snel hè? Ik teste positief op 13 mei... Ik weet nog dat ik die vrijdag daarvoor nog bruin bloedverlies had en dacht dat ik ongesteld zou worden.... Die zaterdag nog flink de bloemetjes buiten gezet op een feestje van een vriendin en die maandag avond schoot me ineens te binnen dat de ongie zich niet had doorgezet... Dinsdag ochtend een test gedaan en gelijk een knaller! Was helemaal hyper maar moest me nog inhouden omdat ik en alleen thuis was en ml het persoonlijk wilde vertellen, en die middag nog moest werken... Lijkt eeuwen terug maar toch ook zo kort geleden
Lastig is dat he als je het niet meteen kan vertellen! Mijn man was nog thuis, heb toen een test gedaan zonder dat hij het wist, was namelijk al een week overtijd maar ik bleef maar negatief testen, wilde hem niet opnieuw teleurstellen. Dag ervoor heel licht streepje maar digitale test gaf negatief aan, dag later duidelijk streepje en positieve test. Toen de badkamer ingerend om het ml te vertellen Vinden jullie het trouwens leuk om elkaar toe te voegen op facebook? Zo ja, stuur dan even een pb. Lijkt me erg leuk om zo wat meer foto's te zien van onze kleintjes
Fijn dat het degenen die weer aan het werk zijn goed bevalt! Ik moet zeggen dat ik er ook wel wat in begin te komen nu. Kolven op werk valt me reuze mee, is eigenlijk wel een prettig rustmomentje. En mijn zoon doet het heel goed op de creche, wat ook scheelt. Wel is hij, kennelijk net als sommige andere kindjes hier!, wat onrustig 's nachts. Eerst kwam hij maar 1 keer 's nachts voor een soort pitstop snelle voeding. Nu soms wel drie keer. Niet zo fijn! Afgelopen nacht liet hij 's avonds wel ruime tijd tussen zijn voeding (19.30 en toen pas weer 0.30) maar daarna kwam ie vrolijk weer om 3.00 en 4.50... En ik moest om 5.00u sowieso op voor werk... Dat was weer wat weinig slaap! In het crecheschriftje van mijn dochter lees ik dat zij ook rond 4 mnd weer onrustiger werd 's nachts. Zij sliep met een week of 10 eigenlijk door, maar begon rond vier maanden weer te spoken. Volgens mij ging het toen vanaf het toevoegen van rijstebloem aan haar avondfles weer beter. Maar hoe doe je dat met bv? Afkolven en dan in de fles met rijstebloem? Maar om nu om half een 's nachts een papfles te gaan maken lijkt me ook arelaxed . En ik ben een beetje huiverig voor beginnen met vaste voeding, hij heeft zo lang zo hevig krampjes gehad, en die zijn eindelijk weg, komt dat weer terug wanneer ik er iets anders dan melk in stop? Hoe gaat dat bij jullie? Geen krampjes door de bijvoeding? Ik had vorig jaar rond deze test nog eeeeecht geen posi test! Volgens mij was mijn zoontje net 1 of 2 dagen in wording vorig jaar deze tijd . Achteraf dus 2 weken zwangerschap. Op ongeveer 10 dpo (dacht ik?) eens een testje gewaagd, was onze trouwdag dus leek me een leuk cadautje . Maar behalve een heel vage schaduw niks te zien. Toen dacht ik later gewoon ongesteld te gaan worden, het was ronde 15 je durft niet echt meer te hopen!, zelfs nog een keer een glaasje wijn gedronken. Maar behalve wat bruinverlies bleef die ongi maar uit... En ik geloofde er maar niks van. Was echt wel heel wat dagen over tijd voor ik weer een test deed. Maar ja, die knalde toen wel mooi .
Hier gaat de pap echt heel goed. Hij slaapt weer rustiger s nachts en hij vind het lekker. Niet gemerkt dat hij krampjes ervan heeft. Van t weekend ga ik met groente hapjes beginnen 😀
Vermoeiend Emily zoveel drinken tussendoor snachts! Rijstebloem nog niet geprobeerd. Wel groente en merk wel dat hij meer moeite moet doen om te poepen. Dus doe het nog niet elke dag. Op Facebook heb ik eigenlijk geen foto's van ons zoontje, mijn vriend wil dat niet. Ben er nog over in discussie met m'n vriend Maar je had me al gevonden Moontje Eventueel een geheime groep op fb als er meer gegadigden zijn? Dan kun je makkelijk en anoniem foto's met elkaar delen.
Ja Julia had je gevonden via instagram Een geheime fb groep is ook een goed idee! Wat vermoeiend Emily! Hoor ook veel om me heen dat kinderen inderdaad rond die periode onrustig worden, schijnt ook een van de vervelendste sprongentjes te zijn. Je zou kunnen proberen de voeding inderdaad een beetje te verdikken. Ik ben nog niet begonnen met hapjes, denk dat ik wacht tot 5 maanden. Heb ergens gelezen dat ze het pas nodig hebben vanaf 6 maanden en dat het slecht zou zijn als je te vroeg begint. Durf het dus bij Emma nog even niet aan.
Ellie; wauw dat klinkt super! Fijn dat het zo lekker gaat met je kleintje en met jou! Wat bizar dat de pil zo veel invloed kan hebben hè? Ik ben er niet meer aan begonnen. Moontje; nog even en dan kan je na al dat harde werk lekker genieten van jullie tuin! Leuk dat je ons helpt herinneren aan de testen vorig jaar! Volgens mij was het bij ons 15 mei. Ik was direct na een curretage zwanger; toen m'n periode uitbleef had ik dus geen idee of m'n lichaam gewoon weer in een ritme moest komen, of dat het direct raak was. We verwachtten niets maar het was dus toch raak. Wel heel spannend na de miskraam. En nu is onze kleine uk al een hele beer Pfoe Emily, klinkt als een hele heftige nacht! Is dat dagelijks zo of is dat een uitzondering? Jij zal er wel vroeg inliggen elke dag.. Ik hoop ook dat rijstebloem de nachten beter maken (hier 1 nachtvoeding meestal). Maar ook hier borstvoeding en eerste maand flinke krampjes dus ik vroeg me het zelfde af. Volgens mij moet je dan toch niet te vroeg beginnen (niet voor 4 maanden iig) en met een klein beetje van 1 ding. Ik geef in de avondvoeding (19.30 ongeveer) na de borst vaak ook nog 50 ml afgekolfde melk omdat hij dan meer drinkt dan wanneer hij alleen de borst krijgt (gaat toch makkelijker lijkt het, hij slaapt er ook beter op). Ik ben van plan om na vier maanden aan dat kleine beetje ook een klein beetje rijstebloem toe te voegen. Kijken hoe z'n lichaampje daarop reageert. Eventueel zou ik de hele voeding kunnen afkolven maar dat is ook wel weer een gedoe. Als we dat een tijdje hebben geprobeerd dan wil ik pas met groentenhapjes beginnen. Ze hoeven die met vier maanden niet te krijgen, volgens mij hoeft dat pas met zes maanden. Ik ga het op het cb maar eens navragen over 1,5e week..
FB groep; leuk! O en Moederdag; wat bijzonder zeg, m'n eerste Moederdag. Even een moment om te realiseren dat je nu echt moeder bent De kleine had op het kdv al iets 'geknutseld', zo lief! Met een handafdrukje. Verder bloemen en ontbijt op bed. Heerlijk dagje gehad!
Heb een fb groep aangemaakt! Hij staat op geheim dus alleen vindbaar met de link en niet zichtbaar voor andere Laat het even weten als je de link wilt! Ellie en Julia ik heb jullie al uitgenodigd en Sterre je hebt een pb
De laatste tijd doet ie dat wel vaker, elke 2 uur. En dat terwijl hij eerst gewoon 1x nog kwam 's nachts en meer niet. Vraag me soms af of het wel echt honger is of meer behoefte aan aandacht/knuffelen. Hij doet het vooral na crechedagen. Op zich wordt hij daar ook volop geknuffeld, hij is de enige kleine baby dus hij trekt nogal wat aandacht en bekijks . Vannacht ook weer feest, mijn man had m om 1.00u een flesje gekolfde melk gegeven die nog over was van de creche, maar hij kwam vrolijk om 3.00, 5.00 én 6.30 weer! Tsss... Gelukkig was ik iets na 22.00 naar bed gegaan. Toch maar eens binnenkort experimenteren met rijstebloem! Bijvoeding hoeft inderdaad pas vanaf 6 mnd, voor die tijd is het vooral kijken naar wat je kindje aangeeft. Mijn zoon doet sommige van de tekenen wel (handjes afsabbelen, opeens weer vaker komen voor voeding, etc) maar hij lijkt nog niet erg geinteresseerd in ons eten, en dat is ook een belangrijk teken eigenlijk. Weet het dus niet zo goed!
Poeh dat is nogal een gebroken nacht Emily! Ja lastig he die hapjes. Ons zoontje was al tijden geïnteresseerd aan het kijken als wij aan het eten waren en hij smakte mee.. Dus toch maar geprobeerd.. Hoop niet dat het slecht is. Vandaag maar een dagje overgeslagen.
Haaa... ben ik ook nog We zitten gewoon al bijna in de hapjes-fase. Dit is toch niet geloven zo snel? Waar zijn de afgelopen vier maanden gebleven? Echt, gooi alle clichés er maar op los: ze kloppen... Wat een pittige nachten Emily en dat terwijl je al weer aan het werk bent. Respect, hoor! Komt hij overdag ook vaker of alleen 's nachts? Als hij overdag ook vaker wil drinken, kan het natuurlijk dat je productie terugloopt doordat je bent gaan werken. Lijkt me pittig. Wat blijf je er toch heerlijk laconiek onder. Ellie, fijn dat het zo goed gaat. En ja... die hormonen zijn niet fijn, maar bizar dat dat zo'n verschil kan maken. Goed dat je gestopt bent! Heb zelf spiraaltje laten plaatsen dat veel minder hormonen afgeeft dan de pil. Ook fijn dat Liam het zo goed doet! Moontje, bijna genieten van de tuin. Dapper dat jullie zoveel zelf doen! En ja, die test... die had ik vorig jaar gedaan toen we naar een familiedag gingen en die familiedag hebben we zaterdag weer ). Bizar dat ze (incl de borstvoeding) nu dus al een jaar van mijn lijf leeft en groeit?! Sterre, ik geef 's avonds ook gekolfde melk. Ik kolf hem vaak helemaal af - inderdaad omslachtig - en dan gooi ik er melk van 's ochtends bij tot in totaal een fles van 140 ongeveer. Ze slaapt daar goed op door, dus ik begin voorlopig nog niet met pap - maar volgens mij kun je rijstebloem gewoon door de moedermelk gooien. De andere twee kregen vanaf 4 mnd flesvoeding en daar deed ik dan rijstebloem in. Hapjes wacht ik ook nog even mee. Ik laat haar zo nu en dan likken aan een stukje banaan of appel, maar zo lang ze nog zo tevreden is op de borstvoeding begin ik niet te snel met hapjes. Ze is nog zo mini..., nog geen 5 kilo - wel bijna, trouwens-. Oh, het is zo'n heerlijk kind. Zo zoet, gezellig, zo makkelijk en dan ook nog doorslapen. Ik kan er echt van genieten. Zeker nu ik nog tot augustus verlof heb... Ik heb trouwens de nieuwe baan gekregen!! Werd vandaag gebeld. En gisteren hebben mijn huidige collega's gehoord dat onze afdeling wordt opgeheven en ze intern of extern op zoek moeten naar ander werk. De timing kon niet beter... Wel heel heftig om na 10jr mijn vaste team te verlaten, maar meer regelmatig voor ons gezin geeft vast rust. En dat team valt toch uit elkaar. Nu alleen nog de arbeidsvoorwaarden; ze willen mijn salaris omlaag hebben, maar dat wil ik natuurlijk niet. Nog 1 keer mijn tanden laten zien dus ) Ik wil ook graag in de FB-groep. Leuk!