mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ja hoofdpijn schijnt idd bij deze termijn te horen. Misschien extra veel drinken, hopen dat dat helpt.

Ik zelf heb het gevoel dat ik een meisje krijg, maar kan ook komen omdat ik al een zoon heb hihi. Vind het ook wel moeilijk dat je soms zo'n poos geen echo hebt. Even die bevestiging dat alles oke is daarbinnen.

Tijd dat het schoppen wat duidelijker wordt, kunnen we ons daaraan vasthouden:)

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja, ik vond het bij mijn eerste zwangerschap ook echt vervelend dat er zo lang geen echo was rond deze termijn! Daarom nu ook meteen na de nekplooimeting die pretecho met 17 weken ingepland.
    Maar gelukkig ben ik veel minder angstig/zorgelijk dan de vorige keer rond deze termijn, eigenlijk heb ik al vanaf de dag van de posi test een heel goed gevoel bij de zwangerschap.
    En nu ik die kleine beweginkjes meen te voelen heb ik vrijwel dagelijks een soort bevestiging :D.
    Niet echt heel 100% zeker nog, maar ben er toch wel 99% zeker van dat het de baby is.
    Drinken doe ik wel volop, maar óf ik moet nog meer drinken óf het is meer puur de hormonen. Hormonen spelen in ieder geval een grote rol denk ik, had ook altijd hoofdpijn in de stopweek van de pil, bij begin nieuwe vorm van anticonceptie, etcetera.

3. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Zo'n doppler is ideaal als je je even onzeker voelt en wilt weten of het goed gaat in ons buikje.

Scheelt wachten op echo's :D

4. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoofdpijn, hier ook. 'Gelukkig' hebben jullie er ook last van...

vandaag de laatste kannen voor mvm op laten halen.

gevoel neigt naar een jongen, maar iedereen uit de omgeving denkt een meisje.
    Pretecho, hebben we niet gepland, maar als t aan mij ligt plannen we m alsnog. Bij esmee en levi ook gedaan met 17 weken. Niet voor het geslacht, maar voor dd leuk...

5. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Dames vraagje..

Hebben jullie ook al harde buiken gemerkt? Ik sinds 2 avonden en nu vandaag ook overdag licht aanwezig. Doen niet pijn maar prettig voelt het ook niet.

Heb ze niet zo regelmatig dat ik me vreselijk zorgen maak maar vind het wel snel en ja ook niet echt fijn.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Joehoe!

Hier denk ik soms ook de baby ook te voelen. Geen idee of het echt zo is hoor...

Ik heb volgende week een echo bij de gynaecoloog. Dat is het voordeel van een medische indicatie! ;)

ik heb totaal geen idee van het geslacht.. geen gevoel. Al droom ik vaak over jo gensbabys. We hebben wel een gave meidennaam!

Verder was deze week slechte week. Merk dus dat die extreme vermoeidheid gerelateerd is aan mijn bekkenpijn. Dinsdag was ik jarig. Net te veel gedaan, resultaat overgeven, veel pijn en woensdag bij komen,
    Donderdag pretpark. Terug weg overgegeven, thuis ook en gister overdag 2 uur geslapen en veel pijn!
    Ik moet echt een balans vinden...

7. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Lola, hier ook bekkenpijn en wanneer ik moe ben ook veel meer last en misselijker. Dus ook hier op zoek naar de balans.

hier verder ook een medische indicatie, maar hier is het traject veranderd in vergelijking met twee jaar geleden. Bij esmee en levi elke controle bij de gyn een echo. Nu zag ik de gyn bij 9 weken dan daarna pas bij 24 weken... tussendoor naar de vk in het ziekenhuis.

zullen we op dr lijst ook bijhouden wie er in het zh en wie thuis wil bevallen?

8. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Harde buiken geen idee. Bij de vorige zwschappen ook geen last van gehad volgens mij. Al had ik de laatste week bij levi wel een vreemde buik.
    en soms leek t wel een harde buik maar of t er echt een geweest is...

nu een paar keer zo'n gespannen buik gehad nadat ik iets opraapte... maar is dat een harde buik, geen idee....

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier is het traject ook gewijzigd idd. Loop ook bij klinisch verloskundige en et 16 en 24 weken bij de gyn. Ik ga er namelijk vanuit dat dr gyn een echo maakt.
    Vervelend he die bekkenpijn. Ik ga mij denk ik toch gedeeltelijk ziekmelden. Ik merk dat nu ik vakantie heb ik doorgaans nog wel redelijk kan lopen. Na een dag werken kan ik niets... En de dag erna ook niet. Na mijn vakantie moet ik meteen 5 dagen werken. 5 late diensten die helemaal funest zijn... balen! Maar dat trekt mijn lijf niet!

Harde buiken had ik vorige zwangerschap ook niet!

10. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Joyke85, nee nog geen harde buiken.

Ik heb ook al af en toe het gevoel de baby te voelen, gisteravond toevallig weer, maar denk steeds kan toch niet, maar soms overduidelijk ook weer wel.

Duurt mij ook zo lang die tijd tussen de echo's, maarjah gelukkig wel controle op 14-08.

Nijntje27, ik ben de eerste zwangerschap thuis bevallen, vond dat prettig, dus neigt mijn keuze ook weer naar.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @joyke: geen harde buiken, maar bij mijn dochter ook nooit gemerkt. Een ctg op het einde toen liet wel harde buiken zien, dus kennelijk merk ik ze gewoon niet op. Zou het dus niet weten!

@rustig aan doen/last na drukte: ja hier ook, alleen niet van misselijkheid of echte pijn gelukkig. Wel van heel flinke vermoeidheid, hoofdpijn, en lichte rugpijn. Vandaag een dagje dierentuin en viel thuis meteen op de bank in slaap. En ik slaap normaal dus echt nooit overdag, echt niet 'mijn ding'.

@waar bevallen: hier medische indicatie na PE en fluxus bij nr 1. Dus sowieso zkh, en zou ook écht niet anders willen als ik kijk wat er allemaal mis ging de vorige keer ;)

Ben mn positiekleding maar van zolder aan t halen... ;)
    De spijkerbroek had ik al in gebruik, maar wil ook niet dat mn normale tshirts teveel uitlubberen enzo.

12. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor harde buiken is het wel een beetje vroeg toch? Ik had ze veel bij mijn vorige zwangerschappen, maar zolang ze niet met regelmaat komen, was het niet ernstig zei mijn VK altijd. Voor mij was het wel altijd een reden om rustiger aan te doen.

Wij zijn net terug van een paar dagen op het platteland bij familie. Wat een ruimte en rust is dat voor een Randstad-gezin 😊. Morgen beginnen we weer met werk en opvan en volgende week begint ook school weer. Zijn hier meer moeders met een schoolgaand kind, die wel blij zijn met het einde van de vakantie? Omdat ik zo lang vrij ben geweest, vertel ik het morgen pas aan mijn collega's (baas weet het al wel). Ben benieuwd naar hun reactie! Ben al 16 wk met flink buikje, haha. Niks zeggen is geen optie meer.

Bevallen doe ik in het ziekenhuis. Ik heb een medische indicatie omdat mijn oudste met een (geplande) keizersnede is geboren. De tweede wel met een gewone bevalling, maar de indicatie blijft staan. Ik vind het wel fijn: alle goede zorg in de buurt. En het ziekenhuis is op 5 min afstand..

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier ook nog geen harde buiken. Wel last van vermoeidheid en lichte rugpijn na een werkdag bijv.

Tijd tussen echo's lijkt soms lang te duren idd. Wij hebben er morgen weer 1. Kijken of ze kunnen zien wat het wordt!

Nina75, fijne vakantie gehad dus? Ik heb geen ervaring met een schoolgaand kind.
    Ben benieuwd hoe je collega's gaan reageren! Vast verrassend!

14. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Contact gehad met mijn VK. Volgens haar zijn harde buiken niet vreemd voor deze tijd van de zwangerschap, vooral als het niet de 1e is.

Schijnt dat ze met elke zwangerschap eerder kunnen komen. Verder laat ik morgen even mijn urine checken, zodat ik niet onbewust rondloop met pijnlijke harde buiken.

Ook het feit dat mijn relatie voorbij is en we echt niet meer samen verder kunnen zorgt voor harde buiken aldus de VK. Stress vermijden (hoe?? tja dont know) en zolang ze niet met teveel regelmaat komen kon het geen kwaad.

Bevallen doe ik in het ziekenhuis, vorige keer ook gedaan en vind dat prettig.

Schoolgaand kind heb ik hier ook, hou het nog goed uit met hem hihi. Soms kan ik hem natuurlijk achter het behang plakken maar het is een lieverd die heel erg goed rekening houdt met mama.

15. daantje1987

14 mei 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ga poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, geen medische indicatie.

Wat leuk dat een aantal van jullie de baby al kunnen voelen!
    Dat komt dan zeker omdat jullie al minstens één zwangerschap hebben gehad voor deze baby? Want ik heb al een paar keer geprobeerd een uurtje stil te liggen en te voelen maar ik voel helemaal niks.....

16. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat je zekerheid hebt Joyyke!

Daantje87, ik voel ook niet echt duidelijk iets hoor. Denk af en toe wat gekriebel te voelen. Maar niks duidelijks! Ook 1e zwangerschap.

17. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Gisteravond pretecho gepland voor as woe!
    helemaal zin in!

18. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik voel de kleine ook nog niet. Placenta ligt aan de voorkant van mijn buik, dus zal nog even duren denk ik.

19. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Sinds gister avond zeker ervan dit ik de kleine voel.. Heerlijk!! 3x een schopje gevoeld en voor de rest voel ik vooral ''verschuivingen''.

Mijn baarmoeder reageert volgens mij ook sterk op de beweging, misschien dat hier ook de harde buiken vandaan komen.

Ben super blij het nu duidelijk te voelen, had al paar keer zoiets van is dit het al maar daar kwam dan geen gevolg op.

Ik heb de kinderwagen inmiddels compleet, had de maxi cosi mura 4 al en heb nu ook een maxi cosi erbij. Heb hem even in elkaar gezet en wat een mooie wagen is het, kan niet wachten hihi<3

20. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hoi allemaal, ten eerste hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Mag ik me hierbij aansluiten om met jullie mee te kletsen?

Ik ben vandaag 16 weken zwanger van ons eerste wondertje. 26-01-2015 uitgerekend. We weten het geslacht nog niet. 26 augustus hebben we controle vk en 5 sept 20 weken echo guo type 1 in het ziekenhuis, aangezien mijn vriend met open verhemelte is geboren.

Met 12 weken combinatie test gehad, bloedonderzoek en nekplooimeting zagen er goed uit! :)

Kijk zo uit naar ons wondertje, iedere dag voorbij, brengt ons een stap dichter naar ons wondertje.

Deel Deze Pagina