mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Emily27 herkenbaar hoor! Ik kan zelf de baby ook van de buitenkant voelen, maar ja als ik mijn vriend vraag om te voelen dan is het alweer opgehouden.. Komt vanzelf!

Nijntje27, oh toch wel idd :)

Beertje, leuk dat jullie het geslacht weten en al een naam hebben! De naam wordt hier erg lastig voor ons mannetje. Onze smaken qua namen verschillen nogal..

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja, zowel dochter als deze baby hadden/hebben er sowieso een handje van om snel op te houden met trappelen wanneer ik of iemand anders z'n hand neerlegt! Flauwerds. Bij mijn dochter kon mijn man het uiteindelijk wel af en toe voelen gelukkig.
    En met deze kleine trappelaar die nu al zo goed te voelen is komt dat vast ook binnenkort wel goed!

En pffff, namen! Nee daar zijn wij ook nog lang niet uit. Ook nog niet echt serieus over nagedacht trouwens. Eerst maar eens de pretecho aanstaande zaterdag afwachten :).

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ja dat wil ik wel doen:)

Hier beginnen de schopjes duidelijker te worden, voel ze via de buitenkant.

Laatst een mooi momentje gehad, lag in bed en de baby was druk aan het bewegen dus mijn zoontje kwam voelen aan mijn buik.
    De kat zag al deze heisa en die was erg nieuwsgierig geworden, gaat ie aan de andere naast me zitten en echt naar mijn buik aan het staren.. Vervolgens ruikt ie aan mijn navel en kijkt daarna weer, echt met van die grote ogen. Even laten besloot ie om maar ff met een pootje te voelen wat daarbinnen allemaal gebeurt!

Ik stond zo perplex, echt mooi. Heb er foto's van gemaakt

Bijgevoegde bestanden:

4. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland

Wat leuk, hij kijkt echt alsof hij het begrijpt!!!

5. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    #805 Momma, 18 aug 2014
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
    Hoi dames! Weer alles bijgelezen! Aw wat ben ik jaloers op de dames die dr baby al voelen. Hihi hier nog niks wist het ook al werd mij verteld dat de placenta aan de voorkant ligt. Ow wat ben ik benieuwd hoe dat voelt! Vandaag effe toch langs verloskundige gegaan voor aanhoudend hoofdpijn, mag bloed gaan prikken van de week.
    Verder voel ik me redelijk en heb voor volgende week een pretecho geregeld voor geslachtsbepaling!donderdag 28 aug. Zo spannend!! 2 weken later heb ik weer de 20 weken echo maar zo lang kan ik toch niet wachten! Gelukkig vandaag naar hartje kunnen luisteren dus weer gerustgesteld!
    Vandaag ook eindelijk kraamzorg geregeld Hihi!
    En namen ?! Tja wacht volgende week effe af en daarna over nadenken.
    Mag ik vragen voor welke kinderwagen jullie gaan?? Of ervaring meehebben!!?? Ik ga waarschijnlijk voor de stokke! Niet de allernieuwste maar die ene ervoor! Stokke xplory! Iemand ervaring hiermee??

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @Joyyke, wat bijzonder dat de kat het zo aanvoelt!

@Momma - hoofdpijn heb ik ook al 3 a 4 weken nonstop, gelukkig nooit heel zwaar. Wisselt tussen licht en matig. Had het bij mijn dochter ook rond deze termijn, lag aan de hormonen volgens de vk, ging toen op een gegeven moment vanzelf weg. Hopelijk bij jou ook zo'n onschuldige oorzaak.

@kinderwagen - wij hebben de Joolz Day. Die bevalt uitstekend. Heeft alleen wat weinig ruimte voor boodschappen enzo. Verder super, hij staat nu even op zolder omdat we voor mijn dochter momenteel alleen de Maclaren buggy gebruiken (is wat minder groot ding in de hal!) maar straks als de baby er is halen we de Joolz met veel plezier weer tevoorschijn.

7. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Hallo dames, hier ben ik weer.
    Iedereen een fijn weekend gehad?
    Hier mochten we zaterdagavond gezellig weer een avondje naar de huisartsenpost zoonlief had plots 41.4 graden koorts inclusief de bijbehorende koortsstuipen. Conclusie weer eens fijn een dubbele oorontsteking dus nu weer gezellig aan de AB.
    Al met al het hele weekend met een ziek en jengelend kind gezeten, AB lijkt z'n werk te doen hij was vandaag alweer een stuk gezelliger.

Wagens ook wij hebben de Joolz, heerlijke wagen en kan nog makkelijk een ronde mee, moet alleen even kijken voor een meerijdplankje hij zou niet vaak gebruikt worden want hij loopt het liefst alles zelf, maar voor lange stukken wel makkelijk denk.

Namen wij zijn er ook uit denk. Hebben nu zelfs een meiden en jongensnaam waarvan we denken wauw! Vrijdag gaan we mee maken welke we ook daadwerkelijk in gebruik kunnen nemen, wordt nu wel spannend hoor ik heb zo geen voorgevoel en ben nu zoooo nieuwsgierig ik wil SHOPPEN :D. Bij zoontje hadden we alleen een jongensnaam daar wist ik wel al bij 15 weken wat het ging worden en hebben daarna ook nooit meer over een meidennaam nagedacht.

8. annadre

annadre Actief lid

25 aug 2010
    115
    0
    0
    't Gooi
    @momma
    Hier ervaring met de stokke xplory. Op zich fijne wagen maar nare bandjes. Ze zijn te plat en klappen daardoor vrij snel dubbel bij een randje. Ik ga voor luchtbanden de volgende keer. Ook kan je als je een tweede krijgt geen meerijdplankje oid kwijt doordat je 1 stang hebt. Mn man vindt m instabiel, daar heb ik niet zo'n last van. Perfect dat ie zo hoog is (zowel stoel als duwstang) en als ie niet te zwaar geladen is goed met 1 hand te duwen. Als je in t bos wil gaan lopen geen aanrader, voor winkelen issie perfect! Ik overweeg om de nieuwe stokke te nemen vanwege de verbeteringen aan het oude model.
    Succes met kiezen!

Baby voelen, ik voel de baby al vanaf week 13! En nu dagelijks meerdere keren. Mn man heeft t ook al 2x gevoeld. Supervroeg, echt heel bijzonder. De voroige zwangerschap lag de placenta aan de voorkant dus toen kon ik t pas veel later voelen.

9. annadre

annadre Actief lid

25 aug 2010
    115
    0
    0
    't Gooi
    @mandy
    Beterschap voor je zoontje!

10. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, beterschap voor je zoontje Mandy. Hier helaas veel ervaringen met oorontstekingen en uiteindelijk buisjes bij mijn zoon. Hopelijk knapt hij snel op!

Ik voel de baby zo nu en dan al wel, maar heel erg weinig.
    Wij hebben vrij spontaan een pretecho gedaan en daar was op te zien dat de placenta aan de voorkant lag, dus heel logisch dat ik de kleine weinig voel. En het geslacht was ook al duidelijk zichtbaar, maar ook wij houden het stil... ;)
    We hebben tegen iedereen gezegd dat we het niet willen weten, dus hopelijk vraagt ook niemand door..., niemand weet ook dat we een pretecho hebben gehad. Wel heel leuk om samen dit geheim te delen; het zoeken naar namen wordt nu ook makkelijker :)

Kinderwagen: wij hebben (ruim 5 jaar geleden alweer) de Bugaboo Cameleon gekocht. Ik vind het een topwagen, maar ik ben ook niet zo lang zelf. De bak van de Bugaboo is namelijk vrij laag, dus voor lange mensen niet ideaal. Hij is wel mooi smal en compact en aangezien wij niet al te groot wonen, is het voor ons de ideale wagen. Hij is de afgelopen 5 jaar heel intensief gebruikt, zowel met baby en peuter, inclusief meerijdplankje, etc. En hij is werkelijk onverwoestbaar, dus gaat lekker nog weer een ronde mee!

Succes en plezier voor iedereen die de komende dagen een (pret)echo heeft en sterkte met alle kwaaltjes...

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja de bugaboo chameleon hebben wij destijds ook overwogen, leek ons heel fijn, alleen mijn man is bijna 2mtr, dus dat werd m niet ;)

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Bijzonder joyyke85! Leuke foto!

Momma, spannend hoor, nog anderhalve week!

Ik voel de baby pas echt duidelijk sinds 17 weken ongeveer. Placenta lag aan de rugkant.

Wat schrikken Mendy! Beterschap voor je zoontje!

Qua kinderwagen zijn wij voor de maxi cosi mura 4 gegaan. Ik wilde een wendbare wagen die ook op onverharde wegen kan rijden eventueel. Ik wandel erg veel met onze hond namelijk!
    En het is een extra grote reiswieg. Dus ben benieuwd hoe die in de praktijk werkt!

13. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik baal een beetje. Net door de fysio op me plek gezet. Mn bekken zijn heel erg geïrriteerd. Veel pijn met lopen en zitten. Dus nu mag ik heel veel dingen niet meer doen. Als ik na deze week rust geen verbetering is moet ik me werkdagen gaan halvere.

Stofzuigen boodschappen dweilen moet ik over laten aan andere. En elke dag een uur bed rust. Max een half uur zitten en dan zeker 10 min wat anders doen.

14. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Beterschap voor je zoontje @Mandy!

Ik voelde de baby ook met 17 weken, maar nu heel af en toe maar.

@Beertje zou wel het advies opvolgen en wat rustiger aandoen, sterkte ermee!!

15. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    He wat rot beertje, vervelend dat je je nu nog slechter voelt na de fysio.. Sterkte ermee!

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Pff balen Beertje! Toch maar doen wat de fysio zegt!

Hier alles goed bij de vk, beetje chaotisch want peuterdochter had kuren. Maar goed, toch even het hartje gehoord en afspraak voor SEO gemaakt, over precies 4 weken.

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    He gatver, zo'n naar berichtje van een collega, zij was 3 weken verder zwanger dan ik, en heeft gister bij de 20wk echo te horen gekregen dat de baby was overleden :(.

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Jeetje, Emily dat is iets wat je echt niet wilt horen...

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Nee inderdaad, zo rot voor hen :(.
    Je weet dat er een kleine kans is dat het zo loopt, maar dat is toch wat anders dan dat het daadwerkelijk gebeurt! Iets wat ik hoop nooit mee te maken...

20. Sophia5

Sophia5 Lid

5 aug 2013
    96
    0
    0
    Hoii zou ik hier ook mee mogen kletsen??

Dit is me eerste kindje en ben 26 januari uitgerekend :)
    Mijn volgende afspraak is de 20 weken echo en die is op 9 september. Spannendd.

Jeetje Emily dat is wel heel erg voor je collega en idd echt niet iets wat je wilt horen het kan dus toch nog gebeuren..nu nog spannender de 20weken echo....

Fijne zwangerschap gewenst iedereen!

Xxx

Deel Deze Pagina