Bij ons zouden ze daar echt wel begrip voor hebben. Ik kwam gisteren mijn verloskundige tegen en zij zei dat als ik het niet meer uit hield, ik gewoon een echo kon laten maken. Wel liefst pas, vanaf 6,5 week zei ze, omdat je dan al echt hartactie zou moeten zien. Ik zou dus echt bellen als je zo ongerust bent! Ik herken het ook heel erg van mijn vorige zwangerschap. Nu probeer ik er toch wat nuchterder in te staan. Ik kan er toch niks aan veranderen als het fout zou gaan. Die wetenschap en de wetenschap dat mijn lichaam al een keer een kindje voldragen heeft, geeft mij deze keer wel rust merk ik. Voor nu dan
Meiden, chill out *Bob Marley voice* Wij krijgen allemaal gezonde babies mét een goedlopende zwangerschap. Ik vlieg ook snel in de stress of alles wel goed gaat, maar dat heb je helaas niet zelf in de hand. We moeten hier even doorheen, ons geduld wordt op de proef gesteld. Een vervroegde echo zegt trouwens nog niks, denk dat het toch het beste is om te wachten en er van uit gaan dat alles goed komt
Idd meiden, het loopt zoals het loopt. Kinkt misschien crue, maar als het misgaat kun je daar toch niets aan doen. Dan kunnen we beter maar genieten van de tijd dat we zwanger zijn Ik ben soms ook onzeker, maar probeer het positief te bekijken.. We hebben lang op een zwangerschap moeten wachten, waardoor ik nu zoiets heb dat de zwangerschap dan wel goed zal gaan wij hebben onze portie pech gewoon al gehad Vandaag 6 weekjes zwanger! Volgende week de eerste echo! Vind het super spannend. Gister lag ik alweer om 22:00u in dormenland. Terwijl ik normaal pas om 23:30-00:00u ga slapen. Ben echt gesloopt als ik thuis kom van het werk Vanavond komt nog een vriendinnetje langs, met haar vriend. We gaan ook aan hun vertellen dat we zwanger zijn denk dat ik vanmiddag geboorteflikken ga kopen en die op tafel zet oid
Dank voor Bob Marley werkt best een beetje! Ik zou zeker even bellen met de verloskundige. Natuurlijk is het beter om je niet druk te maken, maar dat is inderdaad niet zo makkelijk. Misschien kan zij je gerust stellen. Of een echo maken. Ik heb m zelf liever niet heel vroeg omdat het inderdaad niet veel zegt; dan maak ik me een week later toch wel weer druk. Ik zal pas echt opgelucht zijn als alles rond de termijnecho goed is. Ik heb de vorige en enige eerdere zwangerschap niet voldragen, dus dat geeft bij mij juist onrust. Maar ja; er zit niets anders op dan gewoon afwachten dus. Ik probeer veel afleiding te zoeken, dat helpt!
Weet je.. Los van de miskramen in mijn onderschrift zijn er ook een hoop vroege miskramen geweest. Als ik dat erbij tel kom ik ruim over de 10 heen.. Hoewel mijn man ook zegt dat ik rust moet gaan zoeken weet ik niet zo goed hoe. De ene keer heb ik een bijzonder goed gevoel, de andere keer bereid ik mij vast voor op een miskraam. Ik weet dat ik mijzelf gek maak. Maar juist zaken loslaten en uit handen geven is niet mijn sterkste karakterpunt. Ik ben een enorme controlefreak. Niet best eigenlijk.. Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.
Ik denk ook dat als het al een (of meerdere) ke(e)r(en) misgegaan is, het lastig is om op je lijf te vertrouwen. Tenminste, dat was bij mij wel zo. En is helaas de hele zwangerschap van mijn zoontje gebleven. Rationeel wist ik dat ik moest genieten, maar ik werd steeds bevangen door de angst. Ook ik heb toen de eerste maanden vaak huilend op de bank gezeten (en het hielp natuurlijk ook niet mee dat ik tussen vijf en elf weken af en aan vloeide). Ik heb me toen best alleen gevoeld, maar ben er nu achter dat dat niet hoefde. De meeste verloskundigen/gynaecologen hebben daar begrip voor en zullen je echt wel proberen gerust te stellen! Het is inderdaad niet zo dat een vroege echo je zekerheid biedt maar het kan je wel geruststellen (voor even ). Zelf wil ik deze keer liever geen vroege echo, maar je voelt zelf het beste waar je behoefte aan hebt. Als ik me deze keer zo onzeker zou voelen, zou ik echt bellen en dat bespreken. Ik hoop voor ons allemaal dat de eerste weekjes snel voorbij vliegen en dat we allemaal een mooie echo krijgen!
Nanette, ik zou toch bellen als ik jou was. Zeker omdat je ook schildklierproblemen hebt en je huisarts daar blijkbaar wat nonchalant in is. Met jouw voorgeschiedenis vind ik dat je gerechtvaardigd bang bent. Ik vind het ook spannend, maar heb pas één prima zwangerschap gehad, geen miskraam, vroeggeboorte, gehandicapt kind of wat dan ook. Bij mij is de spanning dus gebaseerd op de 20% kans op een miskraam die je hebt als je tussen de 35 en 40 bent en ik kan mezelf nog makkelijk voorhouden dat ik niet moet gaan stressen. In jouw geval denk ik dat ik hyperventilerend op de bank zou zitten. Mag ik nog iets anders vragen? Hoef je natuurlijk niet op te antwoorden, maar ik ben nieuwsgierig. In je onderschrift had je eerder een tekst staan over acceptatie, betekent dat dat jullie een tijd zijn opgehouden met proberen, of heeft het een hele tijd geduurd voordat je weer zwanger werd?
Je mag alles vragen Ja dat had te maken met loslaten en uit handen geven. Wij zijn bijna 2 jaar terug bewust gestopt met het medisch circuit. Dat was loodzwaar en overheerste alles. Ik kreeg het gevoel dat ik niet meer dankbaar was voor wat we wel hadden. Een gezonde dochter en een fijn huwelijk. Dat stoppen is een goede beslissing geweest, we hebben toen gezegd dat we altijd open staan voor een nieuwe zwangerschap als dat gegeven wordt. ( lees super blij, extatisch gelukkig zijn) Ik heb de gyn niet meer gebeld, ik ga ook niet meer testen. We wachten volgende week af.. Dat zal best lastig zijn af en toe, maar ik ben weer even in de rust na gesprekken met mensen. Niks wat ik doe kan iets veranderen aan de werkelijkheid, ook een echo niet. Dus ik ben gezond zwanger tot het tegendeel bewezen wordt ( zegt ze nu stoer)
Leuk dat er in dit lijstje toch ook wat 'oudere' moeders zijn! Ik ga het tot nu toe winnen met mijn 40 jaar.(over 2 mnd ALWEER 41 jaar) Zie toch heel veel (hele) jonge moeders op dit forum en dan voel ik me wel eens bejaard...haha Al was ik ook eens zo'n jonge moeder want onze oudste meid is alweer 17. De andere meiden zijn 16, 13 en 11 jaar. Ik ben nu zwanger van mijn 6e kindje en ben uitgerekend op 28 januari. Ons zoontje is afgelopen augustus geboren na een zwangerschap van 20 weken. Hierdoor werd mijn wens alleen nog maar groter. Dit voelt (en is) echt mijn laatste kans.... @nanette77 ik hoop echt voor jullie dat het deze keer goed gaat...je hebt idd al het nodige te verduren gehad. Die onzekerheid is killing.
Goedemorgen! Ik lees wel mee, maar steeds geen tijd om te reageren. Ik ben ' blij ' te lezen dat ik niet de enige ben die wordt bevangen door zoveel onzekerheid en angst. Sinds vorige week zaterdag al 15 testen gedaan, ik moet het loslaten, niet meer meerdere keren per dag testen. Mijn testen zijn mooi donker. De vermoeidheid slaat toe, borsten waren minder gevoelig geworden, maar nog wel gevoelig. Nu heb ik geen krampen en voel ik angst, als ik straks weer krampen krijg voel ik het ook. Maandag ga ik een afspraak maken bij de gyn. Hopelijk kan ik met 7 weken terecht. Ik denk dat ik net als bij mij dochter pas gerust ben als ze er eenmaal is! Zwanger zijn is nooit meer onbevangen... Ach, en ergens heb ik wel vertrouwen, alleen die alles overheersende angst is vreselijk!
Lola ik heb precies hetzelfde.. Ik had gisteren een heel gekke koud/warme tinteling in mijn onderbuik dus krampachtig testjes gedaan en nou lijkt die van vandaag iets lichter, maar ik heb ook allemaal berschillende merken gebruikt. Sta nu te popelen tot de apotheek open gaat zodat ik er meer kan halen.. Vandaag of morgen is mijn nod, mn testjes zijn echt goed duidelijk en tóch blijf ik me zorgen maken.. Echt een vreselijk gevoel
Gisteravond iets roze verlies en wakker geworden met bloedverlies. Weet niet welke kant dit op zal gaan.. Ben gespannen en verdrietig
Hallo meiden, Ik kom mij ook voorzichtig hier melden....... Vandaag mijn NOD maar maandag al last van bruin/bloedverlies. Dinsdag niets meer, dus ik had een test gedaan. Licht positief! Echt heel spannend dus! Afgewacht tot donderdag en toen een kv 2v5 gedaan. Die was dinsdag nog negatief, maar donderdag toch een streepje. Vanochtend weer getest met kv 2v5 en het streepje is duidelijker. Daarom dus ook een CB Digital gedaan en die geeft aan "Zwanger 1-2"........ Wel de hele week bruin/bloedverlies gehad. Dinsdag aan het eind van de dag begon het weer, donderdag weer weg, donderdagavond weer terug......Pfffff die onzekerheid is zo naar!!!! Ik hoop dat dit goed mag blijven gaan!!!! Ik ben dus reckless, 34 jaar, zwanger van ons 2e kindje!
@ Key, frustrerend dan he? Ik had dat van de week ook met een ander merk. Nu doe ik steeds van dezelfde merk een test en dan loopt ie wel mooi op! @ Nanette, ooooh wat vreselijk zenuwslopend, ik duim voor je dat het goed gaat! @ Reckless, welkom en gefeliciteerd!! En wat zenuwslopend zeg!
Welkom alle nieuwe zwangeren. Gezellig. Nanette spannend en zenuwslopend. Heel veel sterkte en ik duim op een plakbeeb. Ik zelf heb het nog heel braaf bij 1 test gehouden heb geen zin om me gek te maken. Heb nu 3 avonddiensten op rij gisteren me eerste gehad Nog 2 te gaan en vraag me nu al af hoe ik ze moet volbrengen stort om 8uur volledig in een dan duurt het nog lang Tot 11 uur.