Moontje86, wat leuk dat jullie gaan trouwen! En fijn weer naar de vk, het zit vast allemaal goed joh! Sophia5, ik heb een vrij bescheiden buik. Al zien mensen wel dat ik zwanger ben. Maar iedereen groeit op zijn eigen manier he, dat je een bescheiden buikje hebt hoeft echt niet te betekenen dat je kindje niet goed groeit. Wanneer moet je weer naar de vk? Gewoon even aankaarten
Bij mijn 1e had ik dat ook sophia, je buik heeft gewoon wat meer tijd nodig om uit te rekken. Ook ligt het eraan hoe je kindje ligt geloof ik. Met 22 weken had ik net een beetje een verdikking om mijn navel bij de 1e terwijl ik nu met 8 weken al een buik had! Zegt allemaal niks dus, niet druk om maken.
bevallingslijst 16 januari elliepellie, ? , 1e kindje, jongen 17 januari sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen 18 januari love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje 20 januari moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen 21 januari nijntje27, 32 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen 22 januari daantje1987, 1e kindje, mendy, ?? Jaar, 2e kindje, julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen 24 januari beertje13, 24 jaar, 2e kindje, 25 januari joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh poliklinisch, Meisje tscm, 29 jaar, 2e kindje, nadesy, 30 jaar, 5e kindje, 26 januari lola1982, 31 jaar, 2e kindje, bayja, 32 jaar, 1e kindje, Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje 27 januari loesje9, 27 jaar, 1e kindje, nina75, 35 jaar, 3e kindje, 31 januari Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje key, 26 jaar, ?? kindje usababy, 29 jaar, 1e kindje, emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen momma, 29 jaar, 1e kindje, meisje 2 februari vio, 23 jaar, 1e kindje, 4 meisjes, 8 jongens, 13 verrassingen *ziekenhuis of thuis bevalling (zh of thuis) afsprakenlijst 23/9 Moontje86, controle VK 2/10 Nijntje27, controle gyn vlindertjes nanette reckless anjou yvonneh
Controle bij de VK was goed, bloeddruk is mooi laag en de groei en hartslag van onze kleine meid was ook prima. Ze was flink aan het schoppen tijdens het luisteren volgens de VK een goed teken, kleine druktemaker! Moet alleen even een afspraak maken bij de huisarts, omdat ze denkt dat ik een (beginnende) blaasontsteking heb. Dus dat moet ik nog even laten controleren.
@Emily; wat fijn dat het meevalt! Wat zullen jullie opgelucht zijn @Beertje; fijn dat jullie het kindje alle kansen gaan geven. Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik ben heel benieuwd hoe die operatie werkt en natuurlijk hoe het met je gaat! @Sophia; ja dat had ik ook. Naar mn 20 weken echo kwam ik nog met mn gewone broek aan en niemand zag nog iets. Als je dan de hele tijd te horen krijgt; "oh 20 weken.. nou ik zie nog helemaal niets hoor!" Dan is dat de eerste paar keer leuk (het beeld dat slank mooi is blijft toch even hangen als vrouw). Maar als je dat maar blijft horen dan begin je je op den duur wel druk maken over of het kindje dan wel goed groeit. Volg het advies van de andere meiden: Ik heb het ook aangekaart bij mijn vk. Ze zei; "meid, mensen gaan altijd iets vinden over je buik; dat ie klein is of juist dat ie enorm is. Trek je er niets van aan want de omvang zegt helemaal niets." Op de echo bleek ook gewoon dat het kindje net bovengemiddeld was. Volgens de vk groeit iedereen inderdaad anders. Het heeft met je bouw te maken; van molligheid tot lengte bovenlichaam en buikspieren. Ik was daarna toch wel opgelucht. Inmiddels zijn we trouwens alweer 3,5e week verder. En de afgelopen 2 weken of zo begint mijn buik wel echt te groeien merk ik. Mensen die me niet kennen kunnen nog steeds denken dat ik gewoon een vet-buikje heb, maar mensen die mn figuur van voor de zwangerschap kennen, kunnen het nu wel echt zien. De bewegingen van onze uk worden steeds duidelijker. Volgens de vk is hij ook heel bewegelijk; heerlijk! Vlak voor de 20 weken kon mn vriend het voor het eerst heel licht voelen bewegen als hij op het goede moment zijn hand op mn buik legde. Nu voel je ook van de buitenkant heel duidelijk het hele kindje bewegen op sommige momenten. Gisteren kon ik zelfs mn blote buik zíen bewegen :-D Het is een hele geruststelling dat de bewegingen steeds sterker worden en ik hem elke dag veel voel.
Hey meiden. Ik kom niet in aanmerking voor de operatie. Dr zitten heel veel risico's aan. Nu proberen we rust te vinden en te genieten. Komen veel mensen langs of krijg veel berichtjes. Soms lastig om mensen onder ogen te komen. Maar we worden steeds positiever. Babykamer hebben we geverfd en behangt. Ups en downs hebben we. Maar we doen ons best
Hé wat vervelend nieuws Beertje.. Wat moet dit een moeilijke periode zijn, probeer positief te blijven en ze kunnen gelukkig al zoveel tegenwoordig. Strakjes als jullie beeb geboren is dan kunnen ze misschien wel een operatie doen zodat de kansen alleen maar beter worden. Heel veel sterkte nogmaals, heb echt respect voor je
Dank je wel. Lief van je. Na de geboorte word de rug gesloten. En eventueel een drain geplaatst. Hij heeft nu nog geen waterhoofd.
Rot dat je niet in aanmerking komt Beertje, maar als er te veel risico's aanzitten is het natuurlijk ook geen fijne optie. Fijn dat jullie kindje tot nu toe in ieder geval geen waterhoofd heeft. Heel veel sterkte! Knap hoe jullie ermee omgaan.
Wat naar Beertje dat de operatie geen optie is. Maar grote risico's wil je ook niet lopen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om mensen onder ogen te komen en het er veel over te hebben. Toch klink je heel sterk, al zal het echt niet allemaal meevallen. Sterkte! Sophia, die buik verschilt per persoon en per zwangerschap. Bij de eerste groeide ik ook niet zo snel.
Wat jammer Beertje dat een operatie te risicovol is. Vindt jullie heel erg sterk! Is niet niks als je niet weet wat je kindje straks te wachten staat. Sterkte met alles! Hier gisteravond flink in de stress gezeten. Ik kreeg ineens hevige pijn in mijn bovenbuik en heb toen voor de zekerheid de VK gebeld, die gaf het advies om 2 paracetemol in te nemen en weer te bellen als ik ook andere klachten zou krijgen. Pijn zakte voor een uurtje iets af en kwam toen terug samen met misselijkheid en flinke hoofdpijn. De VK weer gebeld en die is toen langs gekomen. Ze heeft naar het hartje van de kleine geluisterd en dat was gelukkig in orde. Ze maakte zich wel zorgen over de klachten die ik had, al vondt ze het zelf nog te vroeg voor een mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Er zat wel wat eiwit in mijn urine en mijn bloeddruk was hoger dan normaal. De VK heeft toen de GYN gebeld voor overleg en die wilde me toch even zien. Zat meteen in de stress, was zo bang voor een zwangerschapsvergiftiging, de kleine is natuurlijk nog veelste jong... Ze hebben in het ziekenhuis een echo gemaakt, en de kleine zag er goed uit. Ook weer urine in moeten leveren en ze heeft aan me buik gevoeld. Er werd weer wat eiwit gevonden in mijn urine maar dit was niet noemenswaardig. De pijn leek uit mijn maagstreek te komen en aangezien ik ook last heb van brandend maagzuur is mijn maag waarschijnlijk flink geirriteerd en dat kan uitstralende pijn geven met misselijkheid. Ik heb nu Gaviscon tegen de maagzuur en de klachten zouden nu vanzelf minder moeten gaan worden. Zo opgelucht dat het bij mijn maag vandaan komt en dat onze kleine meid in orde is.
Schrikken moontje86! Goed dat je de vk gebeld hebt en fijn dat je even een echo kreeg! Wat een opluchting dat alles goed is met jullie kindje!
Jeej! Fijn idee Elliepellie! Nu begint het eindelijk een beetje op te schieten met de zwangerschap al vind ik het nog veel te lang duren voor het verlof ingaat..
Even een update. We hebben de andere uitslagen ook binnen. Er zijn geen verdere afwijkingen gevonden en het open ruggetje daar zit alleen vocht in. Dus geen ruggenmerg of zenuwen. Dat is heel gunstig. Daardoor word de vorm of de kans op een handicap minder. Ze praten dan over een lichte vorm van de handicap.
Jaa fijn dat ht een beetje op begint te schieten allemaal. Al gaat het me nog niet snel genoeg haha! Ben xo nieuwsgierig en kijk zo ontzettend uit naar mn kleine meisje, ben zo blij<3 Super beertje, dat klinkt heel positief! Dan kun je nu met een iets geruster hart de rest van je zwangerschap doormaken. Fijn om te lezen