Wat stil hier Hoe gaat het met jullie? Sinds gisteren 26 weken zwanger. Het gaat prima, zolang ik maar niet te lang dezelfde houding aanneem. Had vannacht wel hevige krampen in mijn buik zeg! Kort, maar krachtig. Voor de rest gaat alles bijna perfect. Woensdag starten met zwangerschapscursus en al helemaal zin in!
Tis hier inderdaad stil! Zelf ook niet echt enorme updates te melden. Van het weekend spullen gekocht voor mijn dochter's kamertje, de vloer is vorige week gelegd en nu de gordijnen besteld en bedje en ladekast/commode zijn gekocht. Kledingkast binnenkort. Als alles dan ergens in november klaar is kan ze over naar haar nieuwe kamertje en kunnen we de babykamer klaar gaan maken voor haar broertje. Ben zelf erg moe en slapjes, hormonen lijken ook weer wat actiever te worden, moet om niets huilen, zonder verdrietig te zijn of wat. Wel veel spanning en stress, met werk en daarbuiten, dus dat helpt niet mee. Plus dochterlief is een wandelende virusbom de laatste tijd, elke paar dagen wat nieuws, dan krijgt mijn man er weer wat van, dan ik weer - er is hier in huis altijd wel iemand ziek/ niet fit. Beetje klaar mee! Ga morgen thuiswerken ipv het wekelijkse tripje naar mijn andere werkgever. Voel me er wel schuldig over maar kan echt niet meer, en 6 uur reistijd (retour) en om 5 uur opstaan is me gewoon echt teveel nu. Goed, genoeg gezeurd! ik ga even douchen, lekker warm water, heerlijk!
Jaa inderdaad, heb ook lang niet geschreven... Gaat hier goed, controle afgelopen donderdag was ook mooi. Druk met werken en zl´s verjaardag zaterdag. Merk nu wel dat de zwangerschap zwaarder word, zo de laatste maandjes en met een drukke peuter voor de rest gaat alles goed. Fijne avond
Haha, inderdaad rustig. Maar alles gaat zo'n beetje z'n gangetje! Ik vind ook de zwangerschap wat 'zwaarder' worden nu. Al mag ik niet klagen hoor! Maar slapen snachts gaat toch wat minder door m'n rug en maagzuur. En aardig wat harde buiken. Gelukkig was de controle bij de verloskundige goed! Leuk een zwangerschapscursus! Ik ga alleen naar een info avond over de bevalling in december.
Ik ga vanavond voor de tweede keer naar de Cesar cursus... Vond het gelukkig helemaal niet zweverig, daar was ik een beetje bang voor. Nee, echt super praktische no nonsens cursus en merk dat ik veel minder last heb van mijn heupen! + tis nog gezellig ook 😝
Hoi dames, alles goed hier?? Met mij redelijk minder pijn in liezen maar pijn is er nog pfff . Verder vind soms best wel heftig die babyschoppen wist niet dat het soms vervelend kan zijn. Maar tja eerste kind moet meemaken dacht dat het alleen lekker gevoel zou zijn maar wow wat een karate schoppen soms.hhaha. Ik ga ook met VL binnenkort starten met een zwangerschap cursus heb toch gekozen om iets samen te doen inplaats van alleen naar een cursus. Is toch eerste kind en lijkt me toch super gaaf om samen te doen! Nog iemand die een 3D echo gaat doen?? Denk ook binnenkort een te gaan doen!
Schopt je kindje al zo hard Momma? Die van mij schopt ook wel erg hard soms voor mijn gevoel, maar ik vind het echt heerlijk. Al is het niet heel comfortabel altijd. Behalve als ik met iemand in gesprek ben ofzo en hij blijft maar schoppen.. Dat leid me af.. Haha. Ik wil wel erg graag een 3D echo doen, maar mijn vriend vind het zonde van het geld.. Tsjah. Nog even een goed gesprek met hem aangaan dus
Hahah ja ze schopt toch ook de hele dag ook bijna alleen tussen 2 en 6 is ze rustig heb ik ondekt! Maar ik ben super blij natuurlijk omdat het een bevestiging is dat alles ok is! Maar verder is vaak echt beetje vervelened vooral als het soms te vaak in de blaas gebeurt hahah. Maar ach allemaal geen drama. Hihi ja die 3D is wel peper duur dat deed mij ook twijfelenen. Maar wil zooooo graag spieken in mijn buik Hihi
3D vind ik ook altijd wel heel duur! Heb het bij dochter wel gedaan, maar viel tegen, ze wilde niet met haar gezichtje in beeld komen. Uiteindelijk due echo voor de prijs van een normale pretecho gekregen, dat wel, maar toch wel jammer. Ik ga het dit keer niet doen, heb elke 4 weken de controle-echo's van het LUMC, en verder zie ik wel hoe hij eruitziet na de geboorte . @schoppen: hier ook een schoppertje, maar gelukkig ligt ie (vrijwel?) altijd met zijn hoofdje naar beneden, en zijn beentjes of aan mijn rechterkant of naar binnen toe, dus hij schopt niet tegen blaas of maag ofzo. Hij wordt ook nog groter en sterker natuurlijk . Hoewel ze tegen het einde weer minder hard schoppen door ruimtegebrek, dan is het ook veel gewroet en gehik enzo, ook heel schattig .
Ik wil ook graag spieken in m'n buik.. Maar hopelijk met 35 weken weer een liggingsecho dan.. Ik vind 2D ook gewoon leuk Poh ja gisteren lag de baby volgens de verloskundige met z'n hoofdje beneden en z'n ruggetje rechts en de voetjes links. Alleen hij lijkt toch af en toe wel tegen m'n blaas te schoppen. Misschien draait hij nog wel veel. Al lag hij bij elke echo in dezelfde houding!
Met koppie, armpjes of schoudertjes kunnen ze ook flink op je blaas in meppen hoor . Hier ging het vandaag bij het lumc zo goed dat we helemaal niet meer terug hoeven te komen! De iets verwijde longader waardoor de boezem groter oogt zat er nog wel, maar het leek ten eerste minder en ten tweede zag alles er nu direct zo duidelijk goed uit qua bloedstromen (vorige keer moesten ze wat meer 'zoeken') dat het gewoon helemaal goed zit met dat hartje. Dus mooi niet meer elke paar weken helemaal naar Leiden! Maar goed ook, vanmorgen bijna 2 uur gedaan over enkele rit, terwijl het eigenlijk max. 40 minuten rijden is! Enorme file, was zelfs kwartier te laat op de afspraak, terwijl we volop filetijd hadden ingepland, maar zo erg hadden we dan weer niet verwacht natuurlijk. Dus erg fijn dat dat niet meer hoeft! Geen echo's dus in principe meer, dat is een klein beetje schakelen, maar die hartecho's zijn voor een leek toch echt niks aan, je ziet je kindje eigenlijk bijna niet, alleen maar z'n hartje. En hij is dus gewoon heel gezond zo zeggen ze nu!!!
Emily wat een goed nieuws!! Hier al een paar dagen een heel rustig mannetje in mijn buik... Maar mijn hormonen slaan des te meer op hol... Ben super sjaggie, wil levi z'n kamer afmaken, maar ben afhankelijk van anderen. Daarna pas aan de babykamer beginnen.... en mannetje en ik komen maar niet uit de peetouders... en over de naam hebben we het al helemaal nog niet gehad... en voor mijn gevoel begint de tijd toch wel een beetje te dringen.... jortom, hormonsters, hormonsters...
Fijn Emily! Dat moet een enorme opluchting zijn! Wat rot van die files zeg! Zo erg verwacht je het niet inderdaad.. Nijntje, rot he die hormonen. Vooral als je afhankelijk bent van anderen wat betreft de babykamer bijv. Maar het komt echt af allemaal!
Hier ook weer een berichtje van mij Ik heb sinds een week echt heel veel last/pijn van mijn bekken. Ben een beetje bang voor bekkeninstabiliteit Sinds een week pijn bij mijn stuitje en in mijn linker of rechterbil. Draaien in bed is erg pijnlijk, te lang zitten, staan en lopen is ook erg pijnlijk en vervelend. Heb volgende week weer controle bij de VK, dus zal dan mijn klachten even bespreken. Met de baby gaat het volgens mij erg goed, gelukkig! Ze wordt echt met de dag actiever en er begint echt al een ritme in haar bewegingen te komen. S'avonds is ze het meest actief, dan kan ze soms al heel gemeen schoppen hahaha Pretecho: Hebben wij weer over 2 weken, kijk er nu al naar uit <3 We hebben met 17 weken ook een 3D/4D echo laten maken en waren daar erg tevreden over, zo mooi om je kleintje zo te kunnen zien! Ben heel erg benieuwd hoe ze er nu uit ziet, of we al een beetje kunnen zien op wie ze gaat lijken! Ook kijk ik erg uit naar de bruiloft, nog 10 dagen...
Jaaa fijn he!!! @hormonen ook heel erg hier. Hele week echt 'labiel', ook door werkstress en slaaptekort door ziek kind + man. @moontje, vervelend je klachten!! Niet te lang mee rondlopen, want hoe eerder je met fysio oid van start gaat hoe minder groot de klachten zullen worden. Alles in kannen en kruiken voor jullie trouwdag?
Hier ben ik ook eens weer.. Emily, wat een goed nieuws! Jullie zullen wel opgelucht zijn. Moontje, spannend... de bruiloft! Wordt het 'groot' of een bescheiden feest? Ik zou misschien toch wat eerder naar huisarts of VK gaan met je klachten. Zeker als de bruiloft eraan komt. Zou zonde zijn als je die dag veel pijn hebt. Hier gaat alles goed. We hebben vakantie gehad en een stoere jongenskamer gemaakt voor onze zoon. Volgende project wordt nu de babykamer een beetje opknappen, maar de grootste klus is geklaard. Alles was goed bij de verloskundige. Ik voel de baby goed bewegen en ben nog aardig fit; ik sport ook nog lekker. Maar ook mij lukt het niet echt om vriendjes te worden met de hormonen. Ik maak me snel zorgen en ben ook wat labieler dan anders. Ik kijk ernaar uit dat dat weer over is. Maar verder hoor je mij niet klagen Succes allemaal met voorbereidingen voor baby en kamertjes, etc!
@emily wat een goed nieuws, lekker genieten! Hier alles z'n gangetje, babykamer word aan gewerkt, maar volgens mijn hormonen niet snel genoeg! Nouja, volgende week word het laminaat gelegd en dan mag het kamertje komen, dus valt best mee VL word al gek van mijn gezeur dat 'ie op moet schieten met klussen Met 24 weken ben ik een weekje thuis gebleven ivm bekkenklachten, maar gelukkig in overleg met mijn werkgever de werkzaamheden wat aangepast, en icm de fysio oefeningen gaat het eigenlijk best goed. Zo hou ik het wel vol tot het einde De baby voel ik nu heel goed bewegen, de schopjes worden steeds harder!
Hier is het kamertje bijna klaar. We hebben de mdf boom en lampenkappen van dezelfde online winkel. De wieg is antiek.... Daar heeft mijn overgroot moeder nog in gelegen, mijn moeder heeft hem nieuw bekleed (marine blauw, op de foto is het namelijk bijna zwart) Dinsdag weer controle... Dan ook naar Zh voor het bloedprikken... Brrrrr