Moontje, balen zeg, maar beter dat ze het goed in de gaten houden Elk bezoek een echo, bij mijn eerste twee zwschappen wel. Nu sowieso pas twee keer de gyn gezien (terwijl ik alleen in het zh controles heb), maar wel twee keer een echo gehad. Al heeft de gyn de laatste keer ons beebje niet opgemeten, alleen gekeken of alles er goed uit zag. Ben benieuwd volgende week, al weet ik wel dat metingen niet heel veel zeggen...
Ben weer thuis. Gelukkig is alles goed, bloed was normaal en het hartfilmpje liet geen afwijkingen zien. De kleine doet het gelukkig goed, was heel actief. Ben blij dat alles goed was, maakte me toch wel zorgen toen we werden doorgestuurd. Moet mijn klachten in de gaten houden en zodra ik weer last krijg van de klachten en ze ook aanwezig blijven moet ik weer contact opnemen. Onze kleine meid lag ook al met haar hoofdje beneden. Moet voor mijn bekkenklachten naar een fysiotherapeut en deze week bloedprikken.
bevallingslijst 16 januari elliepellie, 31 jaar , 1e kindje, jongen 17 januari sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen 18 januari love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje 20 januari moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen 21 januari nijntje27, 33 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen 22 januari daantje1987, ?? jaar, 1e kindje, - mendy, ?? Jaar, 2e kindje, - julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen 23 januari mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje 24 januari beertje13, 24 jaar, 2e kindje, - 25 januari joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh, Meisje tscm, 29 jaar, 2e kindje, - nadesy, 30 jaar, 5e kindje, - 26 januari lola1982, 31 jaar, 2e kindje, - bayja, 32 jaar, 1e kindje, - Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje - 27 januari loesje9, 27 jaar, 1e kindje, - nina75, 35 jaar, 3e kindje, - 31 januari Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje, - key, 26 jaar, ?? kindje, - usababy, 29 jaar, 1e kindje, - emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen momma, 29 jaar, 1e kindje, meisje 2 februari vio, 23 jaar, 1e kindje, - 5 meisjes, 8 jongens, 14 verrassingen *ziekenhuis of thuis bevalling (zh of thuis) afsprakenlijst 23/10 sophia5, controle VK 31/10 nijntje27, controle gyn 1/11 nijntje27, Pretecho 3D/4D 4/11 moontje86, Pretecho 3D/4D vlindertjes nanette reckless anjou yvonneh
Hoi dames, tijdje niet meegeschreven hier. Hier gaat alles goed, kamertje is zo goed als af en begin de kledingkast ook langzaam te vullen. Spiek af en toe op de uitzetlijst want wil toch langzaam wel alles in huis hebben. Enige wat ik nog moet is een boxkleed, dekentje + lakentje voor ledikant, een wiegje voor de eerste weken ivm voornemen borstvoeding te geven. Kraampakket zal binnenkort ook wel binnenkomen en de afspraak met iemand van kraamzorg zal ook wel eerdaags plaatsvinden. Ik heb bij de verloskundige ook geen echo meer gehad, pas weer met 32 weken geloof ik, om de ligging te bepalen. Heb wel nog in het ziekenhuis even kunnen spieken naar mn meisje, moest daarheen voor cervixmeting ivm pijnlijke harde buiken. Daar was gelukkig alles goed mee Van een kant vind ik de tijd niet opschieten en van de andere kant denk ik oooh alweer bijna 30 weken.. Ben zo ontzettend benieuwd ook naar ons mopje hihi, kan haast niet meer wachten.
Fijn dat alles goed lijkt, Moontje! Toch weer hele geruststelling lijkt me. Ik zou ook wel graag weer echo willen, maar moet nog paar weken wachten. Ik krijg met 29 wk een groeiecho en met 32 weer, omdat ik kleine kinderen krijg. Ik voel me fysiek goed, maar vind het wel lastig om voor mezelf te kiezen soms. Zoveel afspraken en verplichtingen waar ik niet op zit te wachten..., maar ook heel veel leuke dingen; ik overzie het soms allemaal niet zo goed. Had ik voor de zwangerschap nooit last van, dus zal wel een kwaaltje zijn. Man moet binnenkort een hele week weg; daar kan ik nu echt stress van krijgen bijvoorbeeld. Maar als ik dan de kleine uk in mijn buik voel denk ik: hé... wat is nou écht belangrijk, hè...? Herkenbaar?
Volledig! Ben ook regelmatig gestresst door eigenlijk relatief kleine dingen, ik zou ze normaal prima kunnen handelen. Maar nu kan een weekend met meerdere afspraken na een werkweek al voor giga stress zorgen. Het huishouden wat nog moet, alle verwachtingen van beide werkgevers en het gevoel dat ik het toch nooit goed genoeg doe, en dan nog een intensieve peuter erbij... Pfff het wordt me regelmatig even teveel. En kan dan inderdaad ook niet goed voor mezelf kiezen. Of, wanneer ik dat wel doe (zoals nu; dochter ligt in bed, ik moet eigenlijk schoonmaken, maar ik was compleet kapot na een ochtend 'politieagent spelen' voor het peutertje met al haar wensen en ideeen en eisen) voel ik me de hele tijd ontzettend schuldig. Ook niet echt ontspannend dus!! @moontje; fijn dat alles goed was bij de check in het zkh! Was je daarheen gestuurd ivm vermoeden (beginnende) zwangerschapsvergiftiging, of iets anders?
@Emily: er was inderdaad een vermoeden dat het een zwangerschapsvergiftiging kon zijn. Voel me sinds zondagmiddag echt heel beroerd met vlagen. Misselijk, braken, hoofdpijn en opgezette vingers komen dan opzetten in combinatie met een hoge bloeddruk. Omdat ik ook tijdens de controle niet lekker was en een hoge bloeddruk had heeft ze me meteen doorgestuurd voor de zekerheid.
Hey had ook al een tijd niet geschreven. Moon, jij gaat trouw3n? Hartstikke leuk en spannend uk ben inmiddels al 5,5 jr getrouwd waauuww tijd vliegt haha. Elliepellie heb ik nog niet ontvangen maar dan word het inderdaad zo echter! Ik heb ook vaker last van mij onderrug/bekken, werk in de horeca en sta daardoor ook veel dus zal het er met de vk over hebben. Heb weer controle en groeiecho staan op 3 november.
Gelukkig maar dat alles goed was dan! Qua termijn nog echt te vroeg, paar weken verder en het is al een heel ander verhaal. Heb zelf bij de eerste PE gehad, diagnose op exact 37wk, na al wel enkele weken flink stijgende bloeddruk en veeeeel vocht vasthouden. Maar dan zit je tenminste op een termijn waarop het 'minder erg' is. Hebben ze een andere verklaring gegeven voor je klachten? Want die komen toch wel ergens vandaan zou je zeggen... Hoe hoog was je bd?
@MommyChar: Ja, maandag al! Kijk er echt naar uit Ik ga je afspraak erbij zetten op de lijst @Emily: Heb helaas geen verklaring gekregen voor mijn klachten, ze passen allemaal bij een hoge bloeddruk maar zolang mijn bloeddruk zo blijft schommelen kunnen ze weinig doen, ook het bloed liet geen afwijkingen zien. Ik moet nu wel de VK bellen als ik me weer beroerd voel om mijn bloeddruk te controleren, zodat dat in de gaten gehouden kan worden. Mijn bloeddruk bij de VK was 137/95, volgens de normaal waarden nog niet heel hoog maar ik kom juist van een hele lage bloeddruk af. Zit normaal gesproken altijd rond de 90/65 Denk zelf dat het misschien ook te maken heeft met die pijn/ongemak van mijn bekken. Had gisteravond zoveel pijn dat ik amper kon lopen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor me bloeddruk. Kan gelukkig morgen al terecht bij de fysiotherapeut! En hoop dat de andere klachten nu weg blijven, wordt er zo onzeker van...
bevallingslijst 16 januari elliepellie, 31 jaar, 1e kindje, jongen 17 januari sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen 18 januari love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje 20 januari moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen 21 januari nijntje27, 33 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen 22 januari daantje1987, ?? jaar, 1e kindje, - mendy, ?? Jaar, 2e kindje, - julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen 23 januari mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje 24 januari beertje13, 24 jaar, 2e kindje, - 25 januari joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh, Meisje tscm, 29 jaar, 2e kindje, - nadesy, 30 jaar, 5e kindje, - 26 januari lola1982, 31 jaar, 2e kindje, - bayja, 32 jaar, 1e kindje, - Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje - 27 januari loesje9, 27 jaar, 1e kindje, - nina75, 35 jaar, 3e kindje, - 31 januari Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje, - key, 26 jaar, ?? kindje, - usababy, 29 jaar, 1e kindje, - emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen momma, 29 jaar, 1e kindje, meisje 2 februari vio, 23 jaar, 1e kindje, - 5 meisjes, 8 jongens, 14 verrassingen *ziekenhuis of thuis bevalling (zh of thuis) afsprakenlijst 23/10 sophia5, controle VK 31/10 nijntje27, controle gyn 1/11 nijntje27, Pretecho 3D/4D 3/11 mommyChar, Controle en Groeiecho 4/11 moontje86, Controle VK en Pretecho 3D/4D vlindertjes nanette reckless anjou yvonneh
Onderdruk van 95 niet heel hoog?! Wél heel hoog! Zeker als het kortgeleden nog een stuk lager was. Hou het heeeeeel goed in de gaten svp, want toen het bij mij op een onderdruk van 95 kwam werd ik naar het zkh gestuurd voor ctg, bloed en urineonderzoek. Dat leek toen in eerste instantie goed, maar ik moest wel 24u blijven voor een heel etmaal urine opvangen. Nog voor die 24 uur voorbij waren besloten de artsen op basis van mijn reflexen om me in te leiden ivm vermoeden PE (en ik zat dus voorbij de 37wk). Nog een etmaal verder en ik had een dochter in mijn armen, en nog weer enkele uren verder en ik kreeg een eclamptisch insult. Later bleek ook uit de opgevangen urine inderdaad PE. Dat kan dus heeeel snel gaan. Bloeddruk wisselde bij mij ook juist veel, soms was de onderdruk opeens 75, en dacht ik: mooi dan mag ik vast zo naar huis. En dan was ie weer 105. Wil je absoluut niet ongerust maken, maar ik vind een stijging van 65 naar 95 niet niks eerlijk gezegd... Vind het ook best raar dat ze je in het zkh niet daarvoor een vervolgafspraak bij de gyn hebben gegeven? Misschien is het 'gewoon een hoge bloeddruk' en dan kan medicatie ook nog wel eens helpen...
Jeetje Emily dat moet heftig geweest zijn! Als ik je verhaal zo lees vindt ik het een beetje raar dat ze me niet langer gehouden hebben. Bij mij was ook alles goed, geen rare uitslagen. Eenmaal in het ziekenhuis hebben ze nog 1x mijn bloeddruk gemeten, toen ik daar al 30 min. lag en die was toen weer gezakt naar 120/80 naar de "normaal-waarden" dus goed maar voor mij doen alsnog te hoog. Ik heb geen nieuwe afspraak meegekregen, alleen het advies thuis niet mijn bloeddruk op te meten en weer contact op te nemen als ik langer dan een paar uur hoofdpijn klachten heb of weer zo beroerd ben. Ze vinden het ook allemaal te vroeg voor een zwangerschapsvergiftiging, misschien dat ze daarom zo reageren? Blijf het zelf maar vreemd vinden dat mijn bloeddruk ineens zo blijft schommelen, ook in rust. Ik hou het zelf wel in de gaten, gaat toch om de gezondheid van mijn kindje. Ik meet mijn bloeddruk vaak als ik weer benauwd wordt of hoofdpijn heb en merk dat ik blijf schommelen tussen goed 118/73 (geen klachten) en hoger 140/85 (wel klachten). Gelukkig houdt de hoge bloeddruk vaak niet langer dan 30 min. aan Als dit wel langer dan 90 min. aanhoudt neem ik direct weer contact op met de VK
Zeker doen hoor. Beter een keer te vaak met de vk bellen dan te weinig in dit soort dingen. Vind het ook raar dat ze je niet wat nader hebben onderzocht, bijvoorbeeld zo'n 24uurs onderzoek. Het is inderdaad nog vroeg voor PE of zwangerschapsgerelateerde hoge bloeddruk, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. 140/85 zit inderdaad nog wel binnen de marges, is niet schadelijk voor de baby, maar doordat het zo plots is gaan stijgen lijkt het me wel iets wat ze regelmatig moeten monitoren. Ik moest toen in de weken voorafgaand aan de opname in het zkh steeds vaker langskomen bij de vk voor bloeddruk meten en eiwittestje op de urine. Eerst wekelijks, toen 2x p/w, en op een gegeven moment twee dagen later alweer en toen stuurde ze me dus door naar het zkh. Goed dat je het toch zelf wel meet, deed ik ook, zon thuismeter is minder betrouwbaar dan de meting van vk/zkh, maar je kan het dan toch een beetje als trend in de gaten houden. Bovendruk maakt wat minder uit, die kan door beweging en dergelijke ook verhoogd raken. Maar onderdruk moet eigenlijk wel op max. 85 a 90 blijven. En voor je termijn vind ik ook dat hoog...
Ik heb over 2 weken weer controle bij de VK en zal het dan ook even gaan bespreken, waarom ik ineens een hogere bloeddruk zou kunnen hebben. Gelukkig niet meer zo heel beroerd geweest, probeer mezelf ook rustig te houden en niet te zout te eten. Morgen is eindelijk de grote dag! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Alles ligt al klaar, jurk hangt klaar, auto is gewassen en de koffer alvast ingepakt. Morgenavond verblijven we namelijk in deze suite: Honeymoon Red Suite |Hotel Houten - Utrecht ziet er echt zo mooi uit! Heb er helemaal zin in!!! <3
Ik wens je ook een super leuke dag! (En nacht hihi ) Ik heb net geregeld dat mijn verlof 21-11 al ingaat en ik pas 4-5-15 weer ga beginnen! Ik heb nog zoveel overuren en verlof over dat dit kon. Wat een luxe 😜