Mooie foto's Moontje! Fijn dat jullie zo'n mooie trouwdag gehad hebben. Nijntje, fijn dat alles goed was bij de controleecho! Momma, herken het niet echt, maar wel het vooral laag voelen van het kindje. Niet het 'krassende kat' gedeelte. Mijn dochter voelde ik ook altijd vooral laag. Ivm de voorliggende placenta: onderop lag deze niet, en daarom kon ik haar daar altijd goed voelen. Misschien heeft de baby een bijzondere houding aangenomen? Beentjes naar beneden, en armpjes en beentjes naar je rug toe gericht, zeg maar? Vind die schopjes naar binnen toe, naar je rug toe zeg maar, altijd wel gek voelen, niet krasserig, maar wel vreemd. Je voelt het schopje an sich bijna niet, maar wel een soort gedreun tegen je rug aan van binnen uit ofzo... Zou het in ieder geval even aan de vk navragen! Hier gaat het best goed, buik groeit goed, dus baby hopelijk ook. Aanstaande vrijdag weer controle bij de vk. En over een paar dagen alweer het 3e trimester! Had de afgelopen week best wat energie, was erg fijn. Goed opgeschoten met werk, en in het weekend bezoek én dochterlief verhuist naar haar nieuwe kamertje. Wel nog even met het ledikantje mee, want het peuterbedje vond ze nog wat eng. Maar de overgang naar het andere kamertje ging in ieder geval vast goed! Mag ze daar nu rustig aan gaan verder wennen, dat bedje komt later wel. Wel slaap ik de laatste tijd erg brak, jullie ook? Ik droom voortdurend erg stressvol, ik moet vanalles en nog wat regelen in mijn droom, met werk, met dochter, etc. En dan wordt ik ook nog zeker tien keer (half) wakker doordat ik niet lekker kan liggen en/of een soort buikpijn heb. Weet niet goed wat het is, het doet niet echt erge pijn, het is geen kramp ook, maar meer een soort heel onconfortabel gevoel in buik en onderrug. Heb het alleen als ik slaap, verder eigenlijk niet. Beetje gek! Maar voelt niet als iets ernstigs ofzo. Gelukkig. Ik moet nog werken tot aan de kerst, ben er al wel best klaar mee, en toe aan verlof Vooral het reizen naar en van werk valt me zwaar. Mijn dichstbijzijnde baan is een uur reizen, en mijn verdere baan is 2.5uur reizen. Ik ga al maar 1x per week naar elk, maar zelfs dat kost me een gigantische inspanning, en meestal een dag bijkomen erna. Vandaag dus maar thuis aan het werk... Achter de computer zitten dingen schrijven en regelen gaat op zich best prima, het is echt het reizen wat zo moeilijk gaat, en vooral icm vroeg opstaan (nouja, dat heeft ook met het slechte slapen te maken). Goed, lang genoeg verhaal getypt! Tot later weer
Hey meiden, Momma, herkenbaar, al doet het bij mij geen pijn. Ons kindje ligt in een stuit en trapt naar beneden/naar achteren richting mijn rug... Het is wel af en toe even schrikken. Ik denk dus dat jullie kindje ook in een stuit is gaan liggen. Maar als je he niet vertrouwd, gewoon ff de vk bellen. Emily, dat slechte slapen, ook dat is erg herkenbaar... Ben dus ook doodmoe en kan weinig hebben merk ik. Verder idd in het 3e trimester gekomen en kraampakket al binnen gekregen. Afgelopen zaterdag een 3d/4d echo van ons manneke laten maken. Grote zus vond het heel interessant en zei vrij snel "ah wat schattig". Levi begint het nu ook steeds beter te snappen....
Bedankt allemaal! @Momma: Ik herken het ook niet, inmiddels al met de VK gebeld? @Nijntje: Wat leuk dat je de 3D echo al hebt gehad! Wij mogen morgenochtend eindelijk, ben heel benieuwd hoe onze kleine meid nu ligt. @Emily: Vervelend dat je zo lang moet reizen, dat is vaak nog het vermoeidste, helemaal als je inderdaad niet goed kan slapen. Ik slaap ook slecht! Vaak als ik ga liggen begint die kleine te schoppen en te bewegen en dit kan zo 30 min. aanhouden. Ze kan al behoorlijk hard schoppen dus echt fijn voelt het niet als ze op een bepaalde plek trapt hahaha. Wordt vaak ook wakker van de pijn in me heupen s'nachts, moet dan op mijn andere kant gaan liggen maar met pijn in mijn rug/bekken is omdraaien in bed ook een hele kunst, dus dan ben ik meteen weer klaarwakker. Gebeurt ook vaak dat ik voor me gevoel zo'n 4x naar de wc moet in de nacht, dan ligt die kleine op me blaas. Hebben jullie last van vocht vasthouden? Sinds een paar dagen zijn mijn voeten en vingers opgezet, pas zelfs mijn trouwring niet meer :x dus die hangt nu maar aan een ketting om me nek, wel erg jammer. Vandaag ook weer op de weegschaal gestaan en ik ben tot nu toe al 12kg aangekomen baal daar echt heel erg van Houden jullie je gewicht ook bij?
Ik heb ook regelmatig pijn in mijn heupen met slapen... Vaak helpt een kussentje tussen de knieen wel goed. Sinds dit weekend slaap ik met een voedingskussen. Is even wennen maar heb er zo wel minder last van. Zal blij zijn als ik over een paar maanden weer gewoon op mn buik kan slapen... Wat mis ik dat zeg!
We worden echt met de dag 'zwangerder', hè? Ik ken dat getrappel van onderen wel; ik vermoed dat het inderdaad met een stuitigging te maken heeft. Daar herken ik het ook van. Wat zei de verloskundige? Ons kleintje ligt voor mijn gevoel steeds anders: dit weekend getrappel beneden en vandaag weer hoog. Ik hoop dat het niet in stuit ligt over 10 wk; dan wordt het weer een keizersnede (oudste was ook stuit + ks) en dan moet ik wel even wat hulp inschakelen de eerste weken met 3 kleintjes... Hoe ga jij dat doen, Nijntje? Mijn man zit nu een week in het buitenland; en het is nogal druk op mijn werk, dus het is even aanpoten. Mijn oppasmeisje helpt tijdens de 'spits' - heerlijk 😊! Hier ook slapen met kussen tussen de knieën, maar dan nog word ik wel een paar keer per nacht wakker 😔... Het is niet anders. Ik merk trouwens wel dat ik ga aftellen ipv optellen qua weken. Het komt nu dichterbij! En met de drukke feestweken voor de deur, vliegt de tijd vast voorbij.
Wauw Moontje, wat zie je er prachtig uit in die mooie jurk! Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!! Ik ben nu een kilo of 10 aangekomen ja. Er zal ook nog wel wat bij komen; je schijnt gemiddeld ongeveer een halve kilo per week aan te komen deze weken. Helaas hoort het er bij en ik hoop maar dat de kilo's er na de bevalling snel weer vanaf vliegen Ik slaap ook onrustig; volgens mij slaap ik licht en mn dromen zijn niet altijd fijn inderdaad. Gelukkig nog geen last van mijn bekken, wel meer moeite om een fijne positie aan te nemen. Ik krijg geen kraampakket van mijn zorgverzekeraar, dus dat moet ik binnenkort maar eens zelf in huis gaan halen. Net als ongeveer alle andere spullen voor de baby. Nu het huis af is, kan ik me daar op gaan richten. Ik ben nog wel aan het optellen; zaterdag alweer de 30 weken bereikt, dat voelt echt als een mijlpaal! Wat heerlijk dat sommigen van jullie zo lang verlof hebben! Daar begin ik dan wel weer naar af te tellen want het schiet aardig op. Ik ga 15 december met verlof; het is bizar om te bedenken dat dat al volgende maand is Ik heb nu nog helemaal niet het gevoel dat het nodig is, maar ik denk dat ik het wel heerlijk vind om lekker in huis te tutten zo rond te feestdagen. En ik zal het dus nog hard nodig hebben om alles voor de kleine op orde te maken..
Slecht slapen, hier ook!! Wordt gemiddeld om de twee uur wakker en dan moet ik dus ook meteen naar het toilet. Daarnaast slaap ik al een hele tijd met een voedingskussen ivm mn bekken. Dat bekken gaat trouwens heel hard achteruit nu... (vorige week een verkeerde beweging gemaakt en twee dagen niet kunnen lopen) Verlof, heerlijk om naar toe te leven. Ik ben ook wel aan het aftellen nu en als ik dan bedenk dat Levi met 35+6 geboren is... is dat wel erg snel al.... Nina, hoe ik het ga doen met de drie kids... Tja, ligt er in eerste instantie aan wanneer de kleine geboren wordt. Mag hij tegelijk met mij naar huis, ideaal, dan gaat manlief werken als de kraamhulp er is en schakel ik hulp in bij het ophalen van school van de oma's en vrienden met kid sop dezelfde school. Daarna neemt manlief twee weken vakantie en tegen die tijd kan/mag ik weer autorijden en is het probleem wel opgelost. Wordt dit mannetje eerder geboren en moet hij nog wat langer in het zh blijven, tja dan moeten we even kijken... Maar ik zie wel hoe het loopt (geleerd na de vorige ks), plannen lukt toch niet. Gewicht, gaat nu ineens hard, al is het nog steeds alleen maar buik die enorm groeit. Ben nu 4,5 kg aangekomen.
Moontje wat zagen jullie er mooi uit, was zo te lezen een prachtdag, leuk! Hier ook het besef gekregen dat ik het laatste trimester zit en het voelt ook gelijk zo. Hier ook pas verlof rond bijna kerst. Sommige van jullie heerlijk zoveel verloftijd. Hier geen last van vocht gelukkig, hoop er ook niet op. Gisteren de groeiecho gehad en alles was oké, vk snapt weer niet waar ik de baby laat, want aan mijn buik valt het niet te voelen dus krijg er weer een echo over 4 weken. Voor de dames die nog 3d echo's of groeiecho's krijhen veel succes en plezier!
Hoi dames, Nou daar ben ik weer met feedback Hihi. Gister naar VK geweest omdat ik erover had gebeld ze vroeg of ik gelijk langs kon komen dus maar gelijk gedaan. En wat veel van jullie hier al dachten baby ligt in de stuit vandaar de klachten en dat ik de baby ook bijna hierdoor niet voel. Placenta zit aan de voorkant baby lekker in stuitligging erachter dus tja moeilijk te voelen. Wel geweldig om weer een echo te krijgen na de 20 weken echo. Maar ja zoals ik al eerder zei we aan toch voor een 3/4d volgende week! @moontje ik slaap ook slecht hoor pfffff. En ja draaien in bed ook hier hele opgave en gelijk wakker en naar de wc tja hoort erbij. Super veel piekeren over stomste dingen. Aankomen valt hier nog mee vind ik nu op 5 kilo. Ik eet ook niet meer dan normaal. Maar tja ja al een klein beetje extra kilo's voor zwangerschap. Verder heb ik ook geen last van vocht vast houden wel 1 keer gehad na een bioscoop bezoek van 3 uurtjes maar ja leek me ook logisch na zolang zitten. Hoorde dat veel eter drinken daar bij hielp. Verder vandaag gehoord dat ik aan de staaltabletten moet omdat mijn ijzergrhalte toch erg laag is vandaar dat ik zo snel moe word en duizelig voel vaak. Wij zitten nu ook op een zwangerschap cursus super gezellig! VL en ik vinden het ook super informatief en een steun. Ik ga ook door heel veel overuren 3 weken voor verlof al met verlof dus 9 weken voor de uitgerekende datum kan niet wachten! Vooral omdat het allemaal lekker rond kerst vrij is heerlijk!
Bedankt MommyChar en Sterre! Wat fijn dat de groeiecho goed was MommyChar! @Momma: Wat vervelend dat je je baby daardoor minder voelt, wel goed dat je nu weer even gerust bent gesteld en dat je weer even bij de kleine hebt kunnen kijken. Wij hebben gisterochtend de Pret-echo gehad. We hebben hiervan 1 leuke foto, de kleine wilde niet echt meewerken. Ze lag eerst met haar handen voor haar gezicht en toen ze eindelijk wakker werd en haar handen weg deed lag de navelstreng constant voor haar gezichtje, dus we kregen een heel raar beeld en daardoor werd het ook niet scherp. Halverwege is ze gestopt en hebben we besloten om een nieuwe afspraak te maken. Vrijdagochtend mogen we dus weer terug, hoop dat onze kleine meid dan een beetje meewerkt De kleine lag trouwens met haar hoofdje al naar beneden, placenta ligt aan de achterkant en daardoor is het erg gevoelig als ze aan het trappen is. Gistermiddag ook naar de VK geweest voor de controle en dat was gelukkig allemaal goed. Geen hoge bloeddruk deze keer, daar was ik ook wel heel blij mee. Ook de bloeduitslagen waren binnen en de baby is ook negatief, dus geen anti-stoffen en ik heb geen injectie nodig voor en na de bevallen. Vindt dat ook wel een opluchting.
@ Moontje: gefeliciteerd met jullie huwelijk!! @ Momma: kindje kan nog draaien, maar ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt als je je kindje zo weinig voelt. Fijn dat je meteen tercht kon bij de VK. Gisteren 3D pret-echo gehad en wat een mooie foto's en filmpjes! Zo mooi, dat wij al uiterlijke gelijkenissen zien Kleintje ligt al behoorlijk tegen de baarmoederwand aan en het heeft dus wat meer moeite gekost om haar echt goed in beeld te krijgen. Maar goed, logisch voor dit termijn!
Fijn, al het goede nieuws over pretecho's en goede controles! Het begint nu opeens allemaal heel echt te worden. Ik kreeg bij de vk de laatste keer folders mee over de bevalling, pijnbestrijding en de hielprik. Verder binnenkort intake met de kraamzorg, een informatiebijeenkomst over bevallen in het ziekenhuis/thuis en een voorlichtingsbijeenkomst over borstvoeding geven.. Ik heb de uitzetlijstjes er maar bij gepakt, zodat ik de komende tijd rustig aan alles kan aanschaffen voor de kleine. Leuk hoor!
Leuk die mooie pretecho's! Soms vraag ik me wel af of ik het later niet jammer ga vinden dat we geen 3D-echo proberen dit keer... Aan de andere kant, bij dochterlief lukte hij niet, en heb ik er later ook niet meer op misgepakt ofzo. En ze zijn zo duur, vergeleken met andere pretecho's! Dus denk dat we maar gewoon zijn snoetje afwachten tot ergens op of rond 31 januari . Morgen weer controle bij de vk, hopelijk is alles dan weer goed. Vraag me af wanneer bij mijn dochter toen de bloeddruk enzo ging stijgen, dacht dat het iets later was; met 31/32 weken ofzo? Dus deze meting zegt wat dat betreft nog niks over of het nu beter gaat lopen dan de vorige keer. Voel me de laatste tijd wel erg gestresst/geagiteerd, dus hopelijk heeft dat geen nadelig effect op mijn bloeddruk. Gelukkig wroet beebje elk dag vrolijk rond, zo'n fijn gevoel, alhoewel hij soms al best fikse schoppen naar mijn ribben uitdeelt! Maar zelfs op rustige dagen voel ik hem alsnog regelmatig bewegen, elke keer weer fijn om te voelen. Vandaag is hij ook rustig, maar voel me ook 'hormonaal' (stressgevoel, moe, zere lies, etc) en heb eerder gemerkt dat dat precies altijd samengaat met de rustige dagen van de beeb. Volgens mij maakt hij dan een groeispurtje ofzo. Hebben jullie ook zo'n herkenbaar patroontje?
Super alle goede controles/berichten! Hier gaan we mee door!! Lijstje van benodigdheden gaan we dit weekend ook ff bekijken. Kijken wat we moeten vervangen enz... Tja, na twee kids hebben sommige dingen al veel geleden En het aftellen begint nu idd wel langzaamaan te komen. Nog 11x 3 uurtjes werken, idd intake kraamzorg geregeld, we zijn uit de naam, kaartje hebben we af, dus kortom... het gaat snel vanaf nu!
Fijn hoor, mooie echos en goede controles! Hier ook weer goedgekeurd vanochtend 👍. Baby draait nog alle kanten op; voel steeds weer ergens anders een hoofdje of kontje. Kleine tuimelaar. Ik heb het nog 4 wk heel druk op mijn werk. Daarna ga ik afbouwen en al eens een dagje vrij nemen om het kamertje verder op te knappen. Na 6 jr mag er wel wat nieuwe verf op de muur; ook heb ik nieuwe gordijntjes besteld. Maar verder hebben we alles. Ook hier is het kraampakket bezorgd, maar daar word ik nooit zo blij van hoor. Haha..., die enorme kraamverbanden, zeiltjes, etc. Laat mij maar babykleertjes wassen als voorbereiding 😊.
Vanaf morgen echt aftellen! 30 weken dan.... Wat vliegt de tijd (ook al mag het van mij rustig januari zijn) Vanmiddag wel een eng momentje... Had het kereltje al een paar uur niet gevoeld 😨 terwijl hij normaal zo druk is.... Stond net op het punt de vk te bellen en toen kreeg ik een flinke schop! Nu is hij non stop al een uur karate oefeningen aan het doen. Ik heb meneer wel even streng aangesproken dat hij zijn moeder niet zo moet laten schrikken 😜
@Love2Live: mooi he, om de kleine te zien en al gelijkenissen te zien! @Emily: Ik merk ook dat er een beetje een patroon in zit, ze is op bepaalde moment erg actief en wakker. Als ik een dagje heb dat het minder gaat voel ik haar soms ook minder of minder actief, dan moet ik echt mijn rust nemen om haar te voelen. @Nina: fijn dat de controle weer goed was bij de VK! @elliepellie: is soms net of ze weten wanneer ze weer even moeten laten weten dat het goed gaat hahaha. Hier ook een keer gehad, had mijn man gebeld om te zeggen dat ik de VK zou gaan bellen omdat ik haar in de ochtend niet had gevoeld en ik hang de telefoon op en de kleine begint meteen te schoppen Wij hebben vanochtend deel 2 van de Pret-echo gehad. Helaas lag ze aan het begin van de echo met haar hoofje naar beneden (naar mijn rug) dus geen gezichtje te zien, alleen achterkant van haar hoofd. Na een hoop draaien, springen en wiegen besloot ze gelukkig toch een stukje van haar gezicht te laten zien en zijn er nog een paar mooie plaatjes uit gekomen. Zo leuk om haar weer even te kunnen bewonderen <3 Zal een foto toevoegen van de 1e echo (dinsdag) daar ligt ze zo schattig met haar handjes langs haar gezichtje!
Mooi Moontje! En ja, zo'n momentjes heb ik ook gehad Elliepellie! Meestal krijg ik dan wel een schopje wanneer ik rustig ga liggen en contact probeer te krijgen. Gisteren bij de vk alles goed! Bloeddruk was netjes, hb 6.8 dus ook goed genoeg. Rhesus c antistoffen geprikt, moest dat dit keer zelf in de brievenbus gooien daarna, gek! wel handig dat de vk het zelf prikte ipv dat ik ervoor naar het zkh moest.
Hahaha ja ik vond het ook raar dat ik het zelf op de post moest doen de brievenbus was ook nog best leeg dus knalde dat ding nog best hard.... Hopelijk niet stuk gegaan. Arme postbode als de reageerbuis stuk is gegaan 😜 Ja normaal voel ik hem ook snel als ik even op mijn linkerzij ga liggen.... Dit keer dus niet! Duurde bijna 2 uur voordat ik weer contact kreeg... Dat had ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig niet meer gebeurt en issie weer net zo actief als normaal 😊