mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Mooi Moontje!!

Fijn alle goede echo's! Nu kan het aftellen (bijna) beginnen inderdaad. Kan niet wachten!

2. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zojuist de eerste groeiecho gehad, omdat mijn vorige twee klein waren bij de geboorte.
    Ook deze is weer klein (goh..). Buikje liep 1,5 week achter, de rest was goed. Maar het is voldoende voor een consult bij de gyn... Bij de andere 2 hoefde ik pas vanaf 36 wk naar de gyn, ivm stuitligging.
    Nu is besloten de groei eerder te volgen.
    Safety first natuurlijk en ik raak er niet van in de stress, maar vind het wel jammer... Goede nieuws is dat het koppie naar beneden ligt deze keer (vooralsnog dan). En dat het een prachtig kindje is 😀.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Balen dat de groei iets achter ligt maar wel fijn dat ze het goed in de gaten gaan houden!

Ik had vanochtend weer controle. Alles weer goed. Bloeddruk 99/67 👍 kindje goed gegroeid 👍 en koppie ligt nog steeds naar beneden 👍

Uitslag rhesus d: kindje is positief dus heb gelijk ook een gemene prik in mn bil gekregen. Gelukkig geen rare anti stoffen gevonden...

Over 2 weken de (standaard) groeiecho.... Ben benieuwd, ik en mijn man zijn niet zo heel groot, mijn familie juist weer wel (en waren allemaal 9 pond bij de geboorte) dus benieuwd hoe groot en zwaar dit kereltje is!

4. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey elliepellie ik krijg ook die prik in mijn vol binnenkort dus die is gemeen?! Ow jee

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dikke vloeistof dus moet het er langzaam in... Daarna had ik nergens last van thank God. Ben al niet zo'n naalden held maar ja wat moet dat moet

6. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ik ook niet wat een drama geen zin in!

7. daantje1987

14 mei 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik merk dat een hoop van jullie een groei echo krijgen....
    Ik helemaal niet? En ik ben zo benieuwd of ik een groot of klein kind heb. De vorige afspraak vroeg ik het aan de VK en die zei: oh dat kunnen we ook zien/voelen aan de buik/baarmoeder en jij loopt prima "op schema".
    Dus ja, moet ik daar nu maar genoegen mee nemen?

8. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er geen reden is voor een groeiecho, doen ze die inderdaad niet volgens mij.
    Als heel grote of juist kleine baby's voorkomen in de familie zou je er om kunnen vragen?
    Bij mijn eerste geen groeiecho gehad, maar die bleek tijdens een liggingsecho erg klein. Daarom volgen ze nu de groei goed (en terecht, blijkt nu).
    Maar in principe kunnen ze inderdaad veel voelen aan je buik. Als je je zorgen maakt, kun je dat natuurlijk wel altijd laten weten.

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ze voelen ook altijd aan mijn buik en die ligt prachtig op schema maar toch krijg ik een groei/liggings echo. Dit doen ze in mijn verloskundigepraktijk standaard rond de 32/33 weken. Ze hebben een echo apparaat daar staan en 2 van de 4 verloskundigen werken ook in het echo centrum dus hebben er veel verstand van. Volgens mij word die echo bij mij door een stagiaire gedaan onder begeleiding van een van de ervaren vk's, ze is wel vk maar doet dus nu ook de echoscopie opleiding.

Ow en ik kan wel aanraden om die rhesus d prik in de bil te nemen. Hoe groter de spier hoe minder last je ervan hebt!

10. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Bijna vergeten even te schrijven.
    Zie dat vele goede echo's ook hebben gehqd, mooi.
    Gaat nu erg snel hé, nog twee maanden denk ik bij de meeste??

Hier de uitzetlijst ook aan het afwerken, want wil niks over het hoofd zien, gelukkig had ik nog veel van zoontje.

11. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hier vandaag ook de prik gehad! Vond het reuze meevallen, voelde de naald er niet ingaan alleen met het inspuiten van de dikke vloeistof een wat drukkend gevoel.

Ik krijg met 34 weken een liggingsecho, verder voelen ze gewoon en meten ze de baarmoeder. Daarmee houden ze de groei ook in de gaten, zou me niet te druk maken.

De echo die ik krijg is overigens alleen om te bepalen of ze echt met het hoofdje naar beneden ligt.

Het begint op te schieten nu he dames! Aftellen:D

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier ook geen groei echo hoor Daantje! Liggingsecho volgens mij ook niet. Mijn buik groeit op schema en daar moet ik het mee doen!

Hier gelukkig geen rhesus prik nodig. Al ben ik wel rhesus C negatief. Hoor het volgende week of het goed is, al had ik het anders vast allang gehoord. Dus maak me er niet druk om.

Jaa, nu eindelijk een beetje aftellen!

13. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Geen idee of ik rhesus positief of negatief of zo ben... Bij alle drie volgens mij alleen hb geprikt....
    Maar het zal wel goed zijn...

Liggingsecho, ik heb geen echo nodig om te zien dat de kleine in een stuit ligt, maar elke controle krijg ik een echo. De laatste keer is de kleine ook opgemeten en lag mooi op schema. Mijn buik is echt mega aan het worden. Word ook helemaal gek van de opmerkingen "jeetje, je hebt echt een grote buik", "hoelang moet je nog?", jij bent wel zwaar of niet?". En dat terwijl mijn rolletjes minder zijn en het echt alleen buik is.

Ik begin trouwens wel echt vocht vast te houden. Mijn trouwring gaat er snel aan geloven denk ik...

Maar aftellen nu, morgen nog max 9 weken!! Al zijn dit wel de laatste zwangere weken van mn leven... Maar L.evi kwam met 35+6, dus dat is al over een kleine 6 weken....
    Het begint dus wel een beetje spannend te worden

Oja, even een buikfotootje bijgevoegd...

Bijgevoegde bestanden:

14. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier geen groei echo's en ook geen liggingsecho. Ik neem aan dat ze beiden wel zullen doen als ze niet zeker zijn van groei of ligging, maar bij de praktijk waar ik zit doen ze het niet standaard. Ze voelen inderdaad goed aan mn buik en concluderen dan dat het kindje goed groeit.

Er zit nu zelfs toevallig ruim 4,5 weken tussen controles omdat eentje een kennismaking met de gyn is (ik wil poliklinisch in het ziekenhuis bevallen) en die niet op een gunstige dag kon. Dat was ook geen probleem volgens de vk, maar als ik me zorgen maakte mocht ik een extra afspraak tussendoor plannen. Gelukkig voel ik de kleine veel, dus ik vind het voorlopig niet nodig.

Wat een mooie buik Nijntje! Ik heb nu een mooi rond bolletje, groeit wel lekker nu!

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook geen groeiecho of liggingsecho! Doen ze bij mijn praktijk alleen als er een reden voor is. Verder voelen ze gewoon op de hand. Misschien dat er nog ooit een echo volgt wanneer ik met 36 weken weer naar de gyn moet, maar ook mijn zkh is volgens mij niet echt van het standaard echo's maken.

Hier ook al een hele flinke buik! Krijg er de hele tijd opmerkingen over van iedereen. Hoe lang moet je nog? Nog 2.5 maand? Oh, ik dacht veel korter nog maar!
    Of: je hebt al behoorlijk wat...ehh.. Volume.

Hahaha! Ach ja, ik denk dat mijn kleine kereltje gewoon lekker babyspekjes aan het kweken is :).

16. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    @Nijntje: Mooie buik!
    Zal binnenkort ook een buikfoto plaatsen

Ik krijg ook geen groei of liggingsecho, is bij mijn VK ook niet standaard.
    Ze voelen aan je buik of de baby goed groeit en pas bij twijfel wordt er een echo gedaan.

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hmmm misschien is het iets regionaals... Al mijn vriendinnen en de meiden van mijn zwangerschapscursus hebben of krijgen een groeiecho. Ik krijg zowiezo elke controle een echo wat ik echt super vind 👍

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn vk heeft geen eigen echo-apparaat, dus dan doen ze het sowieso niet zo snel natuurlijk. Maar ik vind echo's sowieso het leukst in de eerste helft van de zwangerschap, daarna krijg je het kindje steeds minder goed in één beeld in het vizier :).

Hier een heeeeeel lief peutermeisje! Ze is nu over naar haar peuterbedje, en dat gaat heel goed, ze blijft braaf liggen en slaapt net zo goed als anders. Dus binnenkort kunnen we met de babykamer aan de slag, niet dat daar heel veel hoeft te gebeuren. Gewoon even schoonmaken en de kast en commode vullen met babyspulletjes. Tzt nog alles wassen en bedje opmaken enzo. En het hemeltje weer plaatsen.
    Nog een paar dingetjes op mijn baby shopping list, alles wat echt essentieel is hebben we wel (op klein spul zoals luiers na), alleen nog wat praktische zaken (meerijdplankje voor de wandelwagen enzo) en wat dingetjes 'voor de leuk' zoals nog een paar kleertjes en een leuk jongensachtig dekentje/ wikkeldoek.

19. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg nu ook echt zin om het kamertje in te gaan richten. Ook bij ons hoeft er niet veel te gebeuren, maar wel de kleertjes en lakentjes uitzoeken, etc.
    Volgende week komt de familiewieg, mijn nichtje is eruit gegroeid. Dan wordt het wel echt 😃.
    Het voelt echt als de laatste zwangere weken van mijn leven en ik begin het fysiek wel zwaarder te vinden. Gisteren had ik heel veel harde buiken, dus vandaag maar rustig aan. Dat valt alleen niet mee met ern peuter en een kleuter.
    Ik heb het nog 2,5 week idioot druk op m'n werk, daarna kan het heel rustig aan tot mijn verlof.
    Maar ik merk dat in mijn hoofd de knop om gaat; dat ik liever babykleertjes ga uitzoeken dan werken.
    Dinsdag naar de gyn, die zal kijken of ons kleintje écht te klein is en of daar een reden voor is (navelstreng, placenta, etc). Ik denk dat het gewoon klein is, maar merk dat ik er toch - ook deze derde keer - weer onzeker van wordt dat het klein is.

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Leuk die kamertjes!

hier morgen een wandje behangen dan weer inrichten. Dan is t wel weer klaar.

vandaag een heel raar gevoel in mn buik (en flinke steken down under). Ineens had ik t idee dat t niet lang meer gaat duren (had ik bij levi ook de laatste dagen). Morgen ff aankijken en anders de gyn ff bellen... ik voelde me vandaag iig niet op mn gemak...

Deel Deze Pagina