mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Welkom nieuwe meiden!!

Elliepellie, super dat de echo weer helemaal goed was! en al weer ruim 1800gr, gaat snel nu!

Moontje, nog een paar weken doorbijten en dan weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt. Ziekenhuis is niet leuk, maar soms wel het beste.

Morgen weer naar de gyn. Best wel zenuwachtig eigenlijk (geen idee waarom/waarvoor). Ons manneke is iig super actief de laatste dagen. Maar heb wel behoorlijk veel last van krampen/harde buiken (wat ik herken van de laatste week van levi zn zwschap). Maar de 32 weken heb ik iig gehaald (en tot nu toe iedereen en de rest komt er ook)!!

2. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de groeiecho goed was elliepellie!

En succes vandaag Nijntje. Ik hoop dat dit kleintje nog lekker even bij je blijft zitten...

Welkom nieuwe dames.

Hier 31 weken nu. Volop getrappel in mijn buik en ik begin uit te kijken naar mijn verlof. 8 dec opnieuw naar de gyn om te kijken of de baby genoeg groeit.

3. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Welkom nieuwe dames,

Nijntje succes!!

Hier was de controle goed, kindje ligt al met hoofdje naar beneden.

Ga verder met mijn cake bakken, vergat hem bijna...
    Fijne dag nog dames

4. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Mommychar, lekker cake! Als ie tenminste niet aambrand ;)

Hier enorm gelachen bij de gyn. Dit is de derde voldragen zwschap, nooit heeft r eentje bij 1 controle goed gelegen. Nu is de ks gepland (we hebben een datum!!) en blijkt deze beeb in hoofdligging te liggen! Gyn verwachtte het ook niet meer, haha
    verder groeit het beebje prima met de lijn mee.
    hb is wel weer verder gezakt, maar we heb en dus een einddatum!!! Al zei de gyn dat het hem verbaast als ik die datum ga halen.... maar hij heeft het deze zwschal vaker verkeerd gehad ;)

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Mag je dan nu vaginaal bevallen? Of moet de ks alsnog?

Bij mij ligt hij al sinds iig week 28 met zn hoofdje naar beneden, maar volgens mij nog niet ingedaald. Tenminste de vk heeft gisteren daar niets van gezegt

Ik vind het nu wel zwaar worden hoor... Slaap belabberd waardoor ik me net een zombie voel en mijn heupen worden er ook niet beter op. Ook komen de muren soms een beetje op me af aangezien ik al weken verplicht thuis zit. Van mij mag het wel januari zijn. Aan de ene kant kijk ik er naar uit om te bevallen, eindelijk mn ventje vast te houden en aan de andere kant vind ik het doodeng! Geen idee wat er gaat gebeuren maar we zien het wel

6. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Heel herkenbaar elliepellie.
    Ik ben eigenlijk behoorlijk klaar met de zwschap. Besef me heel goed dat dit de laatste zwangere weken zijn, maar mn bekken, het slechte slapen, het heel beperkt zijn....

De kleine wordt nog steeds dmv een ks geboren omdat ik al twee keer eerder een ks gehad heb. Ze willen dan in principe geen risico lopen op t scheuren vam t litteken.
    die datum weten we dus al, en kijk er echt naar uit!

7. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Spannend hè dames, het begint er echt op aan te komen nu. En toch ben ik ongeduldig, ben het ook wel zat af en toe en ben ontzettend nieuwsgierig.

Had gewoon nooit gedacht ook mama van een meisje te worden en kijk zo ernaar uit om haar te ontmoeten.. ben ook heel erg benieuwd naar de bevalling. Bij zoonlief was het binnen 5.5u gebeurd dus zal deze keer ook wel een snelle worden dan.. hoewel je er geen pijl op kunt trekken.

Voorweeën beginnen hier een beetje, af en toe krampjes en ook het idee dat mijn buik wat lager hangt nu.

Fijne avond dames

8. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef iedereen is aan het aftellen hier echt bizar! Ik ook al! Terwijl ik nog niet klaar ben met de zwangerschap is mijn eerste geniet er wel van. Tja dat slecht slapen kunnen we weinig aan doen helaas pffff
    Hoe gaat het met de kilo"s dames hier 6 aan! Denk dat het meevalt ;)

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou echt niet weten hoeveel zwaarder ik nu ben.. Bij vk ben ik alleen bij de intake gewogen... En ik heb zelf expres geen weegschaal... Maar als ik zo mag schatten denk ik dat ik zo'n 7 a 8 kg ben aangekomen.

Beetje rare vraag maar hoe voelen die voorweeën dan aan? Ik heb wel vaak s nachts dat wanneer ik wakker word mijn buik pijnlijk en hard is maar dat duurt vaak wel een minuut of 2 of langer en is meestal eenmalig (tenminste voor ik weer in slaap val). Ook heb ik wel wat vaker menstruatie achtige krampjes.

Gisteren drukte hij zo hard met zijn billen omhoog! Echt een raar gezicht, alsof ik een sinaasappel onder mijn shirt had

10. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Elliepellie die menstruatiekrampen wat je beschrijft kunnen voorweeën zijn, ook de harde buiken kunnen voorwerk zijn.

Ik heb al paar x dat zeurende gevoel van menstruatie pijn gehad, pijnlijke harde buiken ben ik al langer bekend mee dus die zeggen mij vrij weinig.
    Had laatst in bed opeens een verkramping van boven tot onderin mijn buik, dit was wat mij betreft een voorwee.. ik kreeg het er warm van en het duurde ook wel 2 min, vandaag te horen gekregen dat Beebje is ingedaald dus het is wel degelijk iets van voorwerk geweest.

Verder weinig van regelmaat erin te ontdekken dus we wachten fijn tot het wat vaker komt hihi, scheelt weer tijdens de bevalling als er al wat verweekt is.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ha dames, fijn dat iedereen het redelijk vergaat tot dusverre!

Hier ook alles goed, 31 weken vandaag, maar voel me nog behoorlijk fit. Gelukkig maar, want het is nog druk druk druk met werk, peutermeisje, feestdagen, enz.

Vanmorgen even bij de Babypark geweest, zo grappig om daar alle 'first time' ouders te zien; de kar vol, bij elke slab een 'ooohhh' en een 'aaahhh' en over allerhande voorwerpen puzzelen wat je er precies mee moet doen :D.
    Wij hadden niet veel nodig, hebben de kid sit even uitgeprobeerd met dochter (zitje voor achter de kinderwagen), maar dat werkte alleen goed op redelijk glad oppervlak, elke hobbel is een te groot obstakel. Nouja, als we m voor een paar tientjes via MP kunnen vinden is het prima, maar niet de nieuwprijs! Verder alleen een extra wiegdekentje gekocht ivm het winterseizoen dit keer, en een mutsje, een speenkoordje en een zonnedoek die je gemakkelijk aan de wandelwagenkap kan haken (hydrofiel waait altijd weg en knijpers passen niet goed op onze wagenkap).

Nog een paar kleine dingetjes en we zijn klaar. Wat verzorgingsproducten, een kleinverpakking kunstvoeding voor als de bv niet lukt, een opbergmandje voor in de commode en nog een extra emmer met deksel als luieremmer. Dan resteren alleen de zaken als geboorteslinger en beschuit met muisjes nog ;):D

Binnenkort ook even het kamertje babyklaar gaan maken! Komt er alsmaar niet van.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Fijn hè dat alles bijna klaar is. Wij zijn ook klaar, alles is zelfs al gewassen en gestreken.... Lekker op tijd hihi. Gisteren raamsticker besteld (ipv geboortebord) geboortekaartje is ook klaar, behalve datum etc. Alleen nog mdf naam letters bestellen voor boven het ledikantje.

Vanacht veel last van voorwerk gehad... Werd wakker met een pijnlijke harde buik die maar niet weg wilde trekken, pas na 20 min trok het weg. Nu nergens meer last van dus geen idee wat dat nou was

13. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dit kreeg ik laatst van mijn moeder... Heeft ze zelf gemaakt, zo knap ik kan dat niet 😜

Bijgevoegde bestanden:

14. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ziet er mooi uit Elliepellie!

En wat goed dat je al zoveel gedaan hebt! Ik heb alles wel in huis, maar moet echt gaan uitzoeken en wassen.
    Ook hier en daar nog wat verf omdat het na 6 jr toch wat kaal is geworden, maar zonder dat komt het ook wel goed.
    Mijn handen jeuken, maar wat kun je weinig met twee kleintjes om je heen en een dikke buik 😳.
    Vanaf komende week tot de kerstvakantie neem ik 1 dag per week op van mijn overuren. Kinderen gaan dan naar school en opvang, dus dan kan ik aan de slag!
    Net al wel de bak met babykleertjes gepakt. Mijn dochter heeft de eerste 2 wk maat 44 gedragen. Dát is klein...! Zouden we dat weer nodig hebben? We gaan het zien ☺️.
    Ik hoop na de kerstvakantie alles klaar te hebben. Begin een beetje nesteldrang te krijgen...

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mooi Elliepellie!!

Oh ja geboortekaartjes! Daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept :$

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Leuk alles klaarmaken!
    Hier inmiddels bijna klaar. Wil Nog n geboortesticker bestellen en dan is alles echt af. Al wachten we nog op n bestelling, maar die komt volgende week als het goed is.
    Wilde ook alles nu ongeveer af hebben ivm de vroeggeboorte van levi de vorige keer.
    Al heel wat voorwerk bij de meesten. Hier af en toe flinke steken, maar nix in vergelijking met de laatste week van levi zn zwschap *al was dat vnmlijk achteraf, op dat moment besefte ik dat Nog niet zo*

Maar ga weer proberen te slapen, Welterusten

17. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Ziet er mooi uit Elliepellie!

Hier is de kinderkamer al een maand klaar, alles is al gewassen.
    Alleen nog even een wasje draaien met de nieuwe kleertjes die we hebben gekregen :) We hebben op de kinderwagen na ook alles kwa spullen al in huis.
    Deze week gaan ik opzoek naar de kinderwagen, gewoon 2e hands via marktplaats.

Heb zelfs de luiertas voor de baby al ingepakt en klaar staan en mijn vluchttas ga ik morgen alvast inpakken.

Geboortekaartje is uitgezocht en staat klaar om ingevuld en verzonden te worden.
    Ben nogal een controle freak dus ik wilde alles al zo snel mogelijk af hebben hahaha :D

Morgen komt er iemand van de kraamzorg voor een intake gesprek en Dinsdag weer naar de VK voor controle en het bevalplan.

Mijn kleine meid is gelukkig de laatste paar dagen flink en goed actief geweest, ook geen klachten gehad die lijken op een hoge bloeddruk dus dat is wel fijn.
    Wel al een paar dagen gerommel in me buik, af en toe flinke krampen en harde buiken, maar er zit gelukkig geen regelmaat in.

18. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Elliepellie wat mooi, mijn moeder heeft hier ook een babycocon gebreid met bijpassend mutsje, zo schattig.

Hier het meeste ook al in huis, nog wat badcapes, sokjes en andere kleine dingentjes, wassen moet nog gebeuren, maar doe ik over 2/3 weken denk ik...

Nou morgenvroeg extra groeiecho en kraamzorg over de vloer, dus ga mijn DJ pillow opzoeken..
    Fijne nacht!

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hoe was de groeiecho gegaan?

20. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Vandaag weer op controle geweest bij de VK en alles was goed. Baby groeit goed en was zelfs al helemaal ingedaald, vandaar ook de pijnlijke steken en gerommel in me buik de afgelopen dagen. Bloeddruk was ook weer prima :)

Deel Deze Pagina