mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al twee dagen veel gespannen buiken. Lopen is zelfs oncomfortabel. Ze doen niet echt pijn, dus geen standaard harde buiken. Maar zo gauw ik opsta of uit de auto stap, wordt mijn buik hard 😒. Ik kan dan bijna niet rechtop lopen. Maar pijn doen ze dus niet echt.
    Enig idee wat dit kan zijn? Groeispurt? Indalen?
    Ik merk dat ik er gewoon tegenop zie om de kinderen op te halen en in mijn eentje met ze te eten en ze naar bed te brengen. Mijn man doet al heel veel, maar kan er ook niet altijd zijn.
    Ik hoop dat het snel over gaat, want dit is niet heel relaxed. Voel de baby wel goed trouwens; die is zelfs druk op bepaalde momenten. Maar slapen was een drama vannacht. Geen enkele houding was fijn...

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb dat vooral s avonds... Dan ga ik lekker in badje en dan is alles weer goed. Ik heb zowiezo nu verlof dus hoef geen bal te doen en die rust doet me wel goed.

Vannacht was slapen bij mij ook echt een drama! Naast De pijn in mn heupen heb ik elk uur gezien... Mijn man moet deze week veel naar zuid duitsland en ben ik dus helemaal alleen, ook s nachts, en dat idee vind ik dus niet prettig. Vanavond is hij weer hier maar morgen is hij weer weg. En over 2 weken zelfs 3 nachten! Maar dan komt mijn moeder logeren voor het geval dat ;) want dan loop ik al tegen de 36 weken......

3. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef, dat lijkt me inderdaad niet fijn om nu alleen te zijn 's nachts. Fijn dat je moeder kan komen. Heb net lang onder de douche gestaan en gaat nu beter.
    Merk dat ook mijn ademhaling mee speelt. Ik heb bizar drukke weken gehad op mijn werk en sinds vandaag is er eindelijk rust. Door de stress ging ik toch wat verkrampen soms. Nog 4 dagen werken, maar als het niet gaat kan ik ook thuis blijven. Ik heb het gevoel dat mijn lijf ook echt rust wil nu. Gelukkig kan ik die eindelijk een beetje gaan pakken.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hoi dames, hier ook flinke steken in buik laatste dagen. Misschien indaling? Begin ook last te krijgen van dikke enkels gedurende de dag. Alles volgt tot nu toe wel heel nauwkeurig het pad vd zwangerschap van mijn dochter; dus begin m wel een beetje te knijpen of het einde (PE, inleiding, fluxus, eclampsie, dagen op de ic en baby op de nicu) ook zo zal gaan... :(;)
    Heb ook nog zo'n giga drukte op werk en nog zoveel niet gedaan voor de komst vd baby... Hoop echt toch dat deze langer mag blijven zitten dan 37wk!

5. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Nina75 wat rot zoveel gespannen buiken. Ik heb wel snel een harde buik, bij omdraaien in bed, bij opstaan vanuit bed etc etc. Zijn het geen 'gewone'harde buiken? Zo rustig mogelijk doen dan!

Elliepellie, niet fijn om snachts alleen te zijn. Gelukkig blijft je moeder over een paar weken slapen!

Emily, spannend hoor.. rustig aan doen dan! Hopelijk verloopt deze zwangerschap beter!

Hier ook een pijnlijke buik en veel rugpijn en pijn aan mn linker ribben. Veel te druk gemaakt vandaag. Maar nog anderhalve week werken tot mn verlof gelukkig.

6. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    @elliepellie: wat vervelend dat je man er dan niet is s'nachts, kan me voorstellen dat je dat een naar idee vindt. Lief van je moeder dat ze bij je komt logeren!

@Nina: herkenbaar die harde buiken, ik heb het voornamelijk bij overbelasting, veel lopen. Loop eigenlijk elke ochtend meer dan dat mijn lichaam nog kan hebben, ik merk dat dan doordat ik last krijg van harde buiken die ook erg gevoelig zijn en af en toe pijnlijk. Als ik dan een half uurtje heb gezeten, soms met een kruik op mijn buik dan trekt het weer weg.

Probeer je rust te nemen zodra je er weer last van krijgt dan zouden ze weer af moeten nemen als het gewone harde buiken zijn ;)

7. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    @Elliepellie, groeiecho was uitendelijk goed, werd eerst doorgestuurd naar de gyna, want de vk twijfelde of de groei wat afboog, maar in het zk zeiden geen zorgen jij maakt gewoon niet zulke grote babies, dus wat geruster. Jammer dat je man er niet is maar gelukkig moeder wel.

Die harde buiken en andere pijnlijkheden hoort erbij helaas, we komen dichterbij de bevalling dus alles gaat in 'werking'.
    Doe rustig aan voor zover je kunt...

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Weer een mijlpaal, 34 weken! Hoop dat hij nog minstens 3 weken blijft zitten maar de gedachte dat hij in principe net zoveel kans heeft als een kindje van 38 weken geeft me best veel rust 😊 maar wat ik zei, hoop dat hij nog lekker even blijft plakken....

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Mijn man is gelukkig weer thuis... Het is even niet anders want hij moet gewoon een aantal klanten af voor het eind van het jaar maar ik vind het idee alleen al echt waardeloos (en door die fijne hormoontjes heb ik dat gisteravond ook erg duidelijk gemaakt, arme jongen)... De afgelopen dagen zat hij ergens bij de Poolse grens en ja dan ben je niet in 1,2,3 terug

10. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat de groeiecho helemaal goed was Mommychar!

Elliepellie, pff wat rot zeg. Dan ben je zeker niet snel weer thuis.. Als het voor z'n werk moet is het niet anders, maar leuk is anders!

En ik merk inderdaad dat we dichterbij het einde komen, door alle ongemakjes. Merk ook dat ik weer vermoeider ben dan normaal. Gelukkig nog maar 1 weekje werken.

11. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik heb ook weer eens tijd om te reageren. Ik probeer elke paar dagen wel bij te lezen, maar zelf iets plaatsen komt er steeds niet van. Een fijne Sint gehad allemaal? Onze uk heeft zo voor zn geboorte al een paar leuke kado's binnen :)

Wat vervelend dat sommigen van jullie zo veel harde buiken, steken en last van je bekken hebben! Lijkt me heel vervelend.. Ik heb veel last van maagzuur; de kleine ligt hoog. Gelukkig heb ik nu wel pilletjes en drankje gekregen wat helpt. Maar als dat uitgewerkt is dan wordt ik er 's nachts wel wakker van. Buiten dat heb ik eigenlijk niets te klagen. Ik slaap wat lichter en omdraaien gaat wat moeizamer met die buik, maar ik heb gelukkig geen pijn of zo.

Ik werk nog één week en dan gaat mn verlof in. Sinds de afgelopen week is het wat minder stressvol; nu zijn er gewoon dingen die ik moet/kan laten liggen omdat ik het niet red voor mn verlof. Het zal de laatste week nog wel even knallen worden, maar dat is ok want over een week kan ik het heerlijk rustig aan gaan doen!;)

Er moet op de babykamer nog wel een hoop gebeuren en ik moet ook nog heel wat spulletjes in huis halen. Maar ik ga er maar vanuit dat ik nog even heb om dat te regelen. Het belangrijkste hebben we, maar ik hoop inderdaad dat de kleine nog even wacht tot volgend jaar om zich aan te kondigen..

12. mama Jlyn

mama Jlyn Actief lid

4 mrt 2014
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

Ook ik heb best regelmatig last van harde buiken of steken. Ben gewoon te druk denk ik!
    Hier is de babykamer al klaar voor onze dochter, dus dat is best een lekker gevoel. Wel moeten we nog geboortekaartjes en locatie kraamfeest regelen.
    Vandaag alweer 33 weken, de weken vliegen nu voorbij maar dat vindt ik ook wel lekker. Over 2 weken moet ik terug komen bij de verloskundige heb ik een liggingsecho bij 35 weken. Ze ligt verder al wel met d'r hoofdje naar beneden en is al ingedaald. Bij m'n eerste dochter 3 jaar geleden hadden we dat niet.
    Nog andere die een liggingsecho echo hebben met 35 weken?

13. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ik krijg de liggingsecho met 34.3 ongeveer. Komt toevallig zo uit. Hier ligt ze ook met het hoofdje naar beneden en ingedaald weet niet alleen zeker of ze ook al "vast" ligt

Dinsdag weer controle dan vraag ik het nog eens. Heb wel regelmatig last van menstruatiekrampen die eergisteren zo hevig waren dat ik ze moest wegzuchten, na een warm bad zwakte het weer af. Zeker voorwerk ofzo, hoort erbij zullen we maar zeggen

14. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier ook een liggingsecho met 35 weken... Moet woensdag nog even een datum prikken ervoor bij de vk.

Joyyke, wel heftig dat je ze weg moest puffen! Hopelijk alleen voorweeen!

Hier ook nog 1 weekje werken tot m'n verlof! Fijn vooruitzicht.

15. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zolang ze weer wegzakken zijn het voorweeën maar ze zijn zeker vervelend.

Wij hebben gisteren de box in elkaar gezet... Veels te vroeg denk maar dat was mijn "beloning" voor de 34 weken mijlpaal 😅 elke week mocht ik van mijzelf wat uitpakken of klaar zetten.

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hier inmiddels met verlof, afgelopen vrijdag laatste werkdag gehad. Meteen 's avonds flinke buikpijn. Mijn buik lijkt ineens anders (zeggen ook anderen), vammorgen ook weer buikpijn gehad, dus ben benieuwd...

17. daantje1987

14 mei 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoewel het vervelend is dat iedereen meer last begint te krijgen van meer en meer ongemakken vind ik als first time mom fijn om te merken dat ik niet de enige ben....
    Ik hoef gelukkig alleen nog maar maandag en dinsdag te werken maar jee wat ben ik toe aan mijn verlof.
    Merk dat voor mij de dagen net te lang zijn. 's Avonds kan ik echt mijn draai niet meer vinden en doet mijn hele lijf me pijn.
    Maar verder heb ik geen klagen of zorgen, afgelopen week groeiecho gehad en beeb zit precies gemiddeld op groei:)

18. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Die krampen blijven wel terugkeren maar niet met regelmaat. Zijn wel pittig en voelen vervelend, maar heb zoiets van wat nu allemaal al pijn doet is een goede voorbereiding.

Hoort er allemaal bij:) En idd fijn dat het herkenbaar is, we hebben allemaal wel soortgelijke klachten.
    Sinterklaas zit er weer op, op naar de kerst. Heb eigenlijk helemaal niet het gevoel al zover in de winter te zitten haha, vreemd.
    Heeft ook wel met het weer te maken denk ik.

Ik ga hier overigens de kerstboom niet opzetten, de box komt volgende week of zo en dat gaat allemaal niet passen. Maak het wel gezellig met een guirlande, lampjes etc. en accessoires.

19. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik heb ook nog echt geen december gevoel. Over twee weken kerst... ik wil sneeuw! Haha *voor de kids, want ik heb n hekel aan kou*

Hier wel n kerstboom, maar pas volgende week. Ff n weekje nix. Al jeeft esmee zojuist haar eigen kerstboom gezet...

box moeten we nog. Plekje is ook al gereserveerd, maar ff sat ding naar beneden halen en in elkaar zetten. Denk deze week of zo...

20. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, het begint er echt op te lijken, dames! De eersten al met verlof, babykamertjes af of in de maak. Laatste echo's... Hier nog 2x2 dagen werken, maar die houd ik kort door compensatie overuren.
    Morgen nieuwe groeiecho bij gyn. Die is wel spannend, want als de baby gaat afbuigen, is het echt te klein. Als het op de eigen lijn is blijven groeien is het klein, maar groot genoeg. Ik ben zelf flink gegroeid de laatste weken, dus ik hoop dat de baby ook een spurtje heeft gemaakt.
    Hier héél blij dat de boot weer naar Spanje is (man, wat worden de kids daar druk van!). En ik kijk uit naar kerst! Vinden jullie het niet heel bijzonder om kerst te vieren met zo'n dikke buik? Komt wel heel dicht bij de echte kerstgedachte 😉.
    Box blijft nog lekker in de berging. Misschien dat ik hem te voorschijn haal als de kerstboom weg is straks. Maar we wonen niet zo groot en ik vind het toch wel weer een sta-in-de-weg.
    Morgen voor t eerst hele dag vrij zonder de kinderen om me heen. Misschien slecht van mij, maar ik vind dat dus héérlijk zo nu en dan! Ik ga dan maar s babykleertjes wassen.
    Succes allemaal met voorweeën, krampjes, pijntjes en ongemakken... Maar ook: geniet van de laatste weken met deze hummel in je buik. Hoe bijzonder is dat?!

Deel Deze Pagina