mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Lekker he, die dagen zonder kids om je heen?
    Hier loopt de opvang, ondanks mij verlof, gewoon door en daardoor elke week 2dagen voor mezelf.
    dus helemaal niet slecht nina ;)

2. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    De echo was goed!
    De baby is helemaal naar de middenlijn gegroeid. Is nu 1750 gr en als het zo doorgaat is het met 40 wk bijna 7 pond! Dat is voor mijn doen een kleine reus, haha.
    Het is ook al helemaal ingedaald en ligt muurvast met het hoofdje naar beneden. Deze mama is weer gerustgesteld 👍.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Super! Hoef je je daar niet meer druk om te maken 😊

Ik heb morgen weer controle. Vanaf de 35 weken zal ik ze wekelijks krijgen.

4. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier uitgerekend op 16 januari 2015 :) Eerste verlofdag, heerlijk! Ik ga zo even teruglezen hoe het met andere januari 2015 mama's gaat. Ik ben zelf erg moe en veel last van maagzuur. Gelukkig kan ik nu af en toe een middagdutje doen. Best spannend nu het einde van de zwangerschap in zicht is!

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij zijn op dezelfde dag uitgerekend 😊 weet je wat het gaat worden of is dat nog een verassing?

6. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    A babyboy! :) Jij ook zo te zien? leuk! Ook de eerste?

Het is een klein druktemakertje in mijn buik. Blijft bijzonder je buik alle kanten op te zien gaan zonder dat je er zelf controle over hebt. Elke dag ben ik nieuwsgieriger hoe het druktemakertje in mijn buik eruit ziet haha.

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Jep ook de eerste 😊

Hij kan best druk zijn ja. Vorige week was hij wat rustiger maar sinds 2 dagen is hij weer vollop aanwezig. Merk wel dat hij steeds minder ruimte krijgt... Ipv echt schoppen is het heel veel draaien, schuiven en duwen, wat er erg grappig uitziet (net een 👽 buik hehe)

8. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Nina, super dat de echo goed was! En bijna 7 pond, prima, toch?

welkom nieuwkomertje!
    Lekker genieten nu van je verlof!

9. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Nijntje 27! Nu ik verlof heb merk ik pas goed hoe erg ik aan het verlof toe was. Heb zoveel geslapen. Aan de ene kant zonde van mijn dag, maar aan de andere kant, ik zal het wel nodig hebben. Woensdag komt VK bevallingsplan doornemen. Dus daar vandaag ook maar een beetje in verdiept.

Spannend he elliepellie, 1e kindje. Mijn ventje zit nu op links FLINK te duwen haha, ik zie het gewoon door mijn kleding heen. Ik merk idd ook heel goed dat hij nu minder ruimte heeft. Het voelt anders aan.

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Controle was weer prima. Kreeg nog spontaan een uitgebreide echo omdat een van mijn vk's de echoscopiste opleiding doet en ze vroeg of ze nog het opmeten etc. mocht oefenen... Ja tuurlijk! Kereltje was weer flink gegroeid en helemaal ingedaald 👍

11. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat altijd even op een wolkje nadat we ons kleintje op de echo hadden gezien en alles goed was. Had ik thuis maar zo'n apparaat haha. Zitten zoveel weken tussen telkens. Met 30 weken heb ik, zoals het er nu uitziet, mijn laatste echo gehad.

Ik ben erg misselijk. Jammer, had graag wat meer van mijn verlof genoten. Maar door het overgeven, maagzuur, rugpijn en slapeloze nachten valt het tot nu toe niet mee. Laatste loodjes!

12. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ik heb al geen echo meer gehad sinds 20 weken.. volgende is met 34 weken, liggingsecho.
    Over 2 weekjes, ze ligt wel al mooi ingedaald volgens de vk. Beebje kan wel nog eruit, gezien het de 2e is.

13. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een liggingsecho lijkt mij des te later des te beter. Maar ik weet ook niet precies hoe dat werkt. Ik vind het wel jammer dat ik met 30 weken de laatste echo had, maar volgens mijn VK kan ze met haar handen voelen of de baby nog goed ligt.

14. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Hey meiden even een vraagje tussendoor...
    Hebben jullie ook last van echt pijnlijke voorweeen?

Heb al sinds gisteren met vlagen echt veel pijn, krampende pijn in mijn rug en buik en dit blijft gewoon echt uren aanhouden. Douche en kruik helpen niet en soms zit er een vast ritme in. Gisteravond 1,5 uur lang om de 7 a 10 min.

Durfde de VK niet te bellen dus besloot het even aan te kijken, maar vanochtend werd ik gewoon weer wakker met die pijn.
    Herkent iemand dit? Maak me toch wel een beetje zorgen omdat het aanhoudt...

15. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de VK even bellen als ik jou was. Ik heb hier nog helemaal geen last van gehad. Succes!

16. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Had de VK al gebeld maar voel me niet echt serieus genomen. Toen ik belde en vertelde al 1,5 dag klachten te hebben begon ze met: Ja dat heb je al je hele zwangerschap toch, buikklachten... (heb aan het begin van de zwangerschap zeurende pijn in me bovenbuik gehad en een hoge bloeddruk, dit bleek te komen door maagpijn). Ze zei: ik ben toen bij je geweest en heb je doorgestuurd. Heb aangegeven dat die hele andere pijn is en dat het met vlagen komt, ze raadde me aan nog een pijnstiller te nemen en zei: als dat niet helpt bel je vast wel weer.

Wat is dat nou weer voor rare en stomme opmerking? Ben er een beetje boos over... voelt een beetje alsof ze vindt dat ik me aanstel omdat ze al ooit eens bij me is geweest voor andere klachen. :x

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb wel eens menstruatie achtige pijn en pijnlijke harde buiken maar die trekken altijd weer weg... Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt en dat je het gevoel hebt niet serieus te worden genomen door je vk 👎

Blijven bellen hoor als je het niet vertrouwd! Ik had met 22 weken heel veel harde buiken en kwam niet verder bij de vk, werd telkens afgescheept. Heb toen de ha gebeld en die heeft toen de vk gebeld dat er toch serieus naar mij geluisterd moet worden. Heb toen een lang gesprek met mijn vk gehad en sindsdien is het vertrouwen super en word ik echt serieus genomen!

18. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker bang dat ze te hard moet werken.

Hopelijk voel je je snel beter en vooral niet door blijven lopen als je het niet vertrouwd en blijven bellen. Daarvoor is ze. En als je er met haar echt niet uitkomt gewoon naar je huisarts gaan.

19. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je je niet serieus genomen voelt, Moontje! Als je je zorgen maakt, moet je blijven bellen!
    Weet je of je kleintje al is ingedaald? Daar kun je best last van hebben. Ik heb vorige week een paar dagen flink last gehad en nu ligt de baby ingedaald en muurvast volgens de gyn.
    Maar ik ben geen arts natuurlijk, dus bij twijfel altijd bellen...

Welkom, nieuwkomertje! Ik snap dat je het jammer vindt dat je waarschijnlijk de laatste echo hebt gehad, maar nu de baby's groter worden, is er niet veel meer te zien! Bij mij meten ze buik, been en hoofd op en dat is het dan. Heel medisch, niets schattigs aan 😉.

20. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zojuist weer de VK gebeld (gelukkig had een van de andere al dienst) en die is nu onderweg. Heb het afgelopen uur weer de "voorweeen" bij moeten houden en die kwamen regelmatig om de 5 a 8 minuten, dus wil ze toch voor de zekerheid even komen controleren of het iets doet.

@Nina: de kleine was bij de laatste controle al ingedaald.

Deel Deze Pagina