mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nina75 Thnx! Bij onze laatste echo was er idd al een stuk minder te zien. VK was hier net en alles was gelukkig goed. Baby ligt ook nog goed. Hartje van ons kleine prinsje weer gehoord <3

@moontje86 hopelijk heeft deze VK je wat gerust kunnen stellen. Ik zou ook schrikken en willen weten waar ik aan toe ben als ik voorweeen zou denken te voelen.

2. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Ben gelukkig weer wat gerust gesteld! Zijn voorweeen die ik heb maar er zijn verder geen tekenen dat de bevalling elk moment kan gaan beginnen. Ik had wel al wat ontsluiting (1 vingertje) maar dit zou verder geen kwaad kunnen, baarmoederhals is nog niet verkort. De hartslag van de baby was ook goed.

Moet het wel in de gaten houden, wordt de pijn echt hevig of als ik bloed of vocht verlies dan moet ik meteen bellen.
    De voorweeen kunnen gaan afzakken maar ook nog een paar dagen aan blijven houden helaas. Voel me toch een stuk beter nu ik weet dat dit niet al het begin is van een vroege bevalling.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Gelukkig maar! Ja dat voorwerk is vervelend maar nuttig moeten we maar denken.

Ik had gisteren ook opeens 2 keer echt kramp in mijn buik en rug, stond helemaal krom van de pijn. Dat zakte weer af gelukkig en nu doet mijn schaambot pijn &#128539; denk dat ik gisteren teveel heb gedaan want ik had ondanks mijn verlof nog BHV cursus...... Lekker brandjes blussen

4. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het "slechts" voorwerk is. De bevalling moet toch echt nog even op zich laten wachten (hoop ik)...
    Hier gisteren ziek naar huis gegaan. Ik zat helemaal te zweten in een vergadering, dus heb mijn boeltje gepakt. Ben nu nog wat wiebelig en moe en ook misselijk; zullen de laatste loodjes wel zijn.
    Vanavond mog etentje van mijn werk: minstens een uur in de Randstad-spits rijden met dit weer en dan 3 gangen wegwerken in deze toestand. Ik heb er echt geen zin in; en herken op zulke momenten mezelf niet. Haha, ben echt een sociaal dier normaal. Maar liefst kruip ik vanavond onder een dekentje op de bank... Maar eerst de dag door zien te komen met een peuter-puber &#128513;. Normaal gesproken zou ik een kerstboom gaan kopen enzo, maar nu...?
    Hoe voelen jullie je verder? Nog een beetje fit?

5. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Spannend moontje, gelukkig alleen maar voorwerk. Scheelt straks weer moet je maar denken. Hier valt het mee, niet echt iets noemenswaardig waar ik last van heb, slaap wat slecht maar daar kan ik nog wel mee leven. Hoef gelukkig niet te werken.

Wil nog even de laatste dingetjes regelen, wiegdekentje+laken, geboortebord voor voor het raam, slinger etc. En ga morgen kijken voor de geboortekaartjes bij een drukker

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier net weer die rare kramp... Maar eenmalig gelukkig, vooral linkerflank en buik... Misschien toch mijn dikke darm ofzo en de pijn duurde wel 10 min.... Was onder het eten, kreeg geen hap meer door mijn keel. Mn man schoot gelijk in de stress en ik dus boos dat ie niet zo moet stressen en door moet eten haha. Dat beloofd wat als het echt gaat beginnen &#128540;

7. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    @Elliepellie: hahaha, jij bent straks dus degene die rustig moet blijven :p Gelukkig dat je krampen weer snel afzakte!

@Nina: vervelend dat je ziek bent, rustig aan doen en beterschap!

Voel me vandaag gelukkig iets beter, nog wel krampen maar nu ik weet dat er nu verder niks gebeurt kan ik me toch wat meer ontspannen. Doe het ook al 3 dagen rustig aan, vandaag ook in de middag nog even een paar uurtjes op bed gelegen en ik kan de hulp van andere nu beter accepteren. Wil niet dat de kleine te vroeg komt dus ik neem geen risico door teveel te blijven doen. Breng morgenochtend nog even een plasje naar de huisarts om voor de zekerheid nog even te laten controleren op blaasontsteking.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Spannend Moontje! Gelukkig alleen voorwerk dan.

Hier ook spanning; kreeg dinsdag op werk aan de andere kant vh land opeens een bloeding. Collega heeft me naar ziekenhuis gebracht. Daar ctg en echo, zag er gelukkig goed uit. Maar mocht niet meer helemaal naar andere kant v land reizen met het ov. Mijn ouders wonen op half uur rijden van daar, dus daarnaartoe.
    Later die avond kwamen ook man en dochter naar hen, voor het geval er toch wel iets zou gaan gebeuren.
    De dag erna, gisteren dus, moest ik terugkomen voor nog eens ctg. Baby deed het weer goed maar wel regelmatig harde buiken op de ctg (die voel ik dus zelf niet). Toen hebben ze nog wat verder gekeken, maar gelukkig was baarmoederhals of zoiets nog goed lang, dus het lijkt niks te doen.
    Sinds gisteravond weer thuis! Nu hopen dat beeb nog braaf 7 weken ofzo blijft zitten. Bloedverlies lijkt vandaag wel bijna voorbij gelukkig.

9. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Jeetje Emily dat is schrikken! Weten ze waar de bloeding door kwam? Fijn dat de baby het goed dat en dat je weer thuis bent.

10. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee Emily, wat zul je geschrokken zijn!
    Heb je zelf enig idee waar het door kwam?

Misschien maar niet meer zo ver van huis gaan...?

11. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Jeetje emily!!! Gelukkig is het niks. Rustig aan he!!!

Morgen me laatste werkdag. Kijk er naar uit. Heerlijk verlof.

Onderzoeken zijn nog steeds goed.
    We hebben te horen gekregen dat wij dit jaar in het VuMc en AMC de enige zijn die de zwangerschap hebben doorgezet. En de rest van de babys met een open rug zijn dus weggehaald. (Vreselijk woord) Heel bizar ben er stil van. Krijg het niet uit mn hoofd.

Hier wel een kerstboom gehaald. Staat nu drie dagen in de bijkeuken. Geen tijd of de puf ervoor om hem op te zetten. Misschien van het weekend dan maar..

In het ziekenhuis de vermoedelijke beval/inleidingsdatum gehoord. Best spannend..

12. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Oei emily das zeker schrikken! Nu maar rustig aan doen meid. En idd niet meer te ver van huis, hoogzwanger zijn is toch wel iets om serieus te nemen zo zie je maar.

@beertje ja heel confronterend om te horen lijkt me.. knap van jullie dat jullie er wel voor gaan en er zo positief instaan. Spannend om te weten wanneer jullie wondertje ter wereld komt. Zou het soms ook wel willen weten hihi, word ongeduldig

13. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Whoa! Heftig zeg! &#128562; rustig aan hè?

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Nou, ver op pad voor werk ga ik in ieder geval niet meer, hoogstens nog volgende week een keertje naar mijn werkgever op een uurtje reizen (of half uur met de auto). Dat is tenminste gewoon in mijn eigen provincie. En met kerst zullen we op zich wel gewoon naar de andere kant van het land gaan zoals gepland, maar goed, dan is mijn man ook mee, en mocht er dan iets gebeuren dan is er meteen opvang voor mijn dochter bij mijn ouders of schoonouders. En daar is ook gewoon een ziekenhuis. Ergens zou ik wel het liefste gewoon thuis blijven, maar ja, voor hetzelfde geld gaat nu alles gewoon goed en blijft ie tot 42 weken zitten :p.

Ze weten niet echt de oorzaak, eigenlijk weten ze alleen dat het de ernstige oorzaken níét zijn. Dus geen loslatende placenta (kunnen ze zien op echo), geen laagliggende placenta (ook echo) en geen dreigende vroeggeboorte (ivm lange baarmoederhals nog). Ook blaasontsteking hebben ze gecheckt, bij geen bericht zou dat ook goed zijn en ik heb niks meer gehoord. Dus dan blijven de onschuldigere oorzaken over. Geknapt adertje aan de baarmoedermond of in de placenta bijvoorbeeld.

Beeb was een lekker dikkerdje trouwens, beenlengte en hoofdomtrek liepen beide paar dagen achter maar buikomvang twee weken voor :D

Beertje, wat gek om te horen lijkt me dat, dat jullie de enigen zijn die de zwangerschap hebben doorgezet! Zeker als je bekijkt hoe goed jullie kindje het relatief doet. Dan lijkt mij toch hartstikke duidelijk dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt. Garanties op gezonde kindjes krijg je sowieso niet, ook als tijdens de zwangerschap alles goed lijkt. Dit kleine vechtertje van jullie is gewoon hartstikke sterk en wil duidelijk graag bij jullie zijn :).

15. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    wat schrikken Emily! gelukkig niks ernstigs!

Wow beertje, best heftig om te horen!

hier ook nog 1 dagje werken en dan verlof!

16. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw er is een hoop gebeurd in een paar dagen tijd. Dat is schrikken Emily en Moontje. Naar als je je niet serieus genomen voelt door je VK zeg, wees maar heel duidelijk hoor; alleen jij kan voelen wat je voelt.. Doen jullie een beetje voorzichtig?

Bijzonder om te horen dat jullie de enigen zijn Beertje. Ik denk dat je die informatie meestal niet krijgt. En die mensen moesten eens weten hoe goed jullie kindje het nu doet! Hoewel, misschien maar beter dat ze het niet weten, hoe het had kunnen zijn als ze een andere keuze hadden gemaakt. Die keuze en de tijd er na is vast zwaar genoeg voor ze geweest. Ik kan me het niet voorstellen..

17. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mij gaat alles nog steeds zn gangetje. Ik heb net afscheid genomen op mijn werk. Maandag moet ik nog wel naar een collega om mijn werkzaamheden over te dragen en de laatste dingen te regelen. Maar het voelt nu al bijna alsof ik verlof heb. Lijkt me heerlijk! Vooral omdat ik me nog goed voel, op maagzuur na. Ik vind het ook een bijzondere tijd om met verlof te gaan; lekker rustig en gezellig met de feestdagen! Het is ons eerste kindje, dus ik ben ook echt vrij en kan me op het regelen voor de baby richten. Heb er veel zin in! Al zal het straks wel echt afkicken zijn van het werk..

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Grrrrfmm wat ik nou heb vandaag geen idee! Laat alles uit mijn handen vallen.. Al 4x mijn teen gestoten en net het eten gewoon laten aanbranden (+ mijn vingers *zucht*), iets wat me al jaren niet meer is gebeurt... Sommige dagen. Murphy's law zullen we maar zeggen

19. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Lief van jullie!!! Lieve woorden :)

Ik heb heerlijk verlof.. ben echt blij.. maar wel gek, het afscheid nemen. Ben erg goed verwend door mijn collegas

20. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn Sterre en Beertje! Heerlijk verlof! Hier na vanavond ook verlof!
    Lijkt me zo fijn om je helemaal op de komende baby te richten.

Elliepellie, balen! Soms heb je zo'n rotdag en dan gebeurt alles tegelijk!

Deel Deze Pagina