Jee Beertje, dat moet wel confronterend zijn om te horen. Toch wel heel bijzonder dat jullie baby het zo goed doet in de buik. Zoals hier al eerder is gezegd: hij wil graag bij jullie zijn! Er zijn er nu een paar met een datum voor inleiden/keizersnede. Hoe gaan jullie daar mee om naar familie en vrienden toe? Houd je het stil of vertel je het juist? Ik voel me gelukkig weer fitter; de kerstboom staat inmiddels 😀 Maandag laatste dag werken en dan nog kerstkoor en -diner op de kleuterschool van mijn dochter. Daarna de babykleertjes wassen en commode inruimen! Wij weten wat het wordt, maar vind het leuk als het een verrassin is voor anderen. Dus ik moet wel een beetje opletten welke kleertjes ik klaar leg. Voelen jullie de baby trouwens ook anders/minder bewegen? Ik moet er zo nu en dan echt even voor gaan liggen!
Ik voel hem al een paar weken anders bewegen... Meer duwen en schuiven. 2 weken terug vond ik hem ook minder bewegen een paar dagen maar daarna was het weer feest dus zal wel weer een groeispurt zijn geweest denk ik... Vk maakte zich iig geen zorgen. Die zei ook dat het bij het termijn paste
Hier nog niet minder beweging.. doet zelfs pijn hoever ze zich uitstrekt af en toe Is wel anders, meer verschuivingen en het uitrekken. Schoppen dan zet ze zich echt flink af
Wat bewegingen betreft voel ik haar behoorlijk. Zelf als ik beweeg. En bizar, maar de meeste activiteit voel ik het vaakst rechts. Hebben jullie na het plassen ook zo'n naar gevoel in de rechter onderbuik? Heb mij al laten testen op een (blaas)ontsteking en deze is gewoon in orde. Ook van tijd tot tijd heftige krampen in de onderbuik. Herkenbaar?
Nee dat heb ik niet.... Wel veel voorwerk trouwens, vooral s nachts. Vraagje; wie weet wanneer je met framboosbladthee mag beginnen? Op het internet staan veel verschillende dingen varierend van week 34 tot week 37 😕 Heb het vandaag in huis gehaald (ook perieneum massage olie... Smakelijk) met de gedachte van "meh... Tis te proberen".
Nina, ik voelde de baby wel minder de afgelopen anderhalve week. Heb woensdag daarom ook een extra echo gehad. Maar hier geen reden tot bezorgdheid, voel hem nu wel anders.. Denk dat ie gewoon groter wordt en minder ruimte heeft! Love2live, ik herken het niet. Vervelend! Elliepellie, waarvoor is het allemaal?
De framboosbladthee zou ervoor zorgen dat de ontsluiting sneller/beter gaat en dat je minder vloeid... Of het waar is weet ik niet maar we kunnen t proberen. Denk dat ik dat pas vanaf week 37 doe. De perineum massage olie zorgt er schijnbaar voor dat je minder snel uitscheurd....
Perineum olie kun je zsm mee beginnen als het baat.. ik heb het niet gebruikt en bij mijn zoontje net 2 hechtingen dus ben bang dat je geluk of pech hebt. Maar goed niet geschoten is altijd mis. Met die thee zou ik idd wachten tot 37 weken, het zou ook weeën kunnen opwekken of heb ik dat verkeerd begrepen? Love2live herken het wel geloof ik, vorige week 2x gehad. Eigenlijk vergelijkbaar met heftige menstruatiekrampen. Het verschil met voorweeën was dat het niet een aanloop en piek had.. het bleef een minuut of 20 aanhouden bij mij. Een dag ook alleen maar rechtsonder gehad. Mijn vk gaf aan dat het ook buik spierpijn of de spieren van je baarmoeder kunnen zijn Door de groei van de baby.
Jeetje wat een berichtjes zijn er bijgekomen. Wel schrikken als je zoiets overkomt. Succes allemaal! Hier weer een slapeloze nacht. Echt niet leuk meer. Overdag natuurlijk rete moe. Ik voel de baby sinds vrijdag anders. Hij beweegt bijvoorbeeld niet meer zo heftig als ik op mijn zij ga liggen. Hij was een dag heel rustig (ik begon me al zorgen te maken waar de trappeltjes bleven) Maar vandaag was ie weer lekker actief.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden, nieuwkomertje. Wat een k*-nacht. Mijn zoontje slaapt de laatste tijd vreselijk slecht, wordt soms 3x per nacht wakker. Hij sliep altijd keurig door en ik weet gewoon echt niet waar het door komt. Sint is weg, ik heb zelfs zijn speen al eens weer gegeven en warme melk. Zijn oren zijn gecheckt door de huisarts en hij heeft nu zo'n Nijntje-wekker... Ik kan echt een beetje in paniek raken bij het idee dat dit over 6 weken nog zo gaat. Ik houd dit al amper vol, laat staan mijn man - die moet gewoon werken en kan dus geen middagdutjes doen. En dan straks de nachtvoedingen erbij... Ik weet inmiddels dat dit fases zijn, maar deze fase valt wel heel beroerd 😞.
Oh ja zo'n k-nacht hadden wij laatst (donderdagnacht) ook, dochter vanaf drie uur huilerig en wilde alleen bij ons, maar dan gaat ze ook niet slapen. Dat komt dan wel heel slecht uit na een toch al bewogen en stressvolle week.. Overigens sliep ze de nacht erna keurig; dwz, volgens mijn man heeft ze een paar uur 's nachts liggen kletsen in bed maar ik ben overal doorheen geslapen . Zo kan het wisselen. Het zijn inderdaad fasen, maar middenin zo'n fase is het wel altijd doorbijten ja. Dochter werd de dag erna overigens snipverkouden, dus misschien lag het daaraan? Wat wij altijd doen is niet te vaak erheen gaan, alleen als ze echt huilt. Zo leert ze om zelf weer in slaap te vallen. Maar wat voor de één werkt.... Baby voelen is hier juist nog uitstekend. De dagen met de bloeding was hij echt hyper zelfs, dat voelde ook wat abnormaal. Nu is hij terug normaal, lekker beweeglijk maar niet hyper. Overigens voel ik hier ook vrijwel alle beweging rechts! Dat komt bij mij omdat hij zijn beentjes aan mijn rechterkant heeft. Gisteren begonnen met wassen van de babytextielen, kleertjes moeten nog, maar alle doeken, beddengoed, etc is vast klaar!
Oh, heftig dat dst net in díe dagen gebeurde. Zul je net zien. Gelukkig gaat dat nu weer beter. De baby lijkt het hier ondanks alles goed te doen; beweegt ook weer prima. Ik denk dat pijn aan 1 kant komt omdat daar dan de beentjes/voetjes zijn...? Maar die nachten, die hakken er echt in! Als we hem te lang laten schreeuwen of huilen wordt z'n zus ook wakker en dan zijn we verder van huis 😳. Maar goed, ik weet ook dat het volgende week weer heel anders kan zijn. Ik pak nu nog even twee uurtjes slaap 😴😴😴.
Hier ook echt k*t nacht met hoofdletter K! Alleen niet vanwege een kind dat wakker is... Respect dames , vooral tijdens de laatste loodjes. Nee mijn heupen doen zo'n pijn dat ik nog maar 3 uur echt lekker slaap en daarna het niet meer uithou van de pijn... 😢 morgen maar ff langs de ha want dit ga ik niet 2 tot 7 weken volhouden... Ben helemaal op 😴 overdag heb ik er weinig last van gelukkig en kom ik nog redelijk uit de voeten
He meiden wat zijn we nu echt ontzettend zwanger met z'n allen hé. Ik denk wel eens bij mezelf ik ben er klaar mee en als ik dan jullie berichtjes lees weet ik weer dat we er allemaal doorheen moeten. Sterkte meiden!!!
@Sterre, Julia en Beertje: Fijn dat jullie nu ook lekker met verlof zijn, geniet ervan! @Nina: Ik heb de kleine zo'n 3 weken geleden ook minder voelen bewegen. Daardoor ook een paar keer aan de ctg gelegen. Sinds een week is ze weer zo actief als ik gewend ben, denk zelf dat ze een groeispurt heeft gemaakt en ze was ook bezig met indalen toen, dus mischien dat dat er ook wat mee te maken heeft gehad. @Love2Live: Misschien is de kleine aan het indalen? @Elliepellie: wat vervelend zeg! Sterkte, hoop dat ze wat kunnen doen voor je! Hier ook een hele slechte nacht gehad! Is sinds 2 dagen eindelijk de rust in mijn buik weer teruggekeerd, wordt ik vannacht wakker met pijn in mijn handen en voeten, dus ik kijken, zitten ze vol met vocht. Zo erg dat ik geen vuist meer kan maken, ook mijn gezicht is opgezwollen en plassen gaat ineens moeilijk. Daarna van de ongemakken ook niet meer geslapen... vanochtend maar weer de VK gebeld omdat ik bang ben dat dit wel weer eens zou kunnen komen door een hoge bloeddruk? Moet straks terug bellen om even een afspraak te maken. Hoop dat het allemaal meevalt...
Goh, ik heb hier (net als iedereen ) ook weer super geslapen vannacht.. Ahum.. We zijn wel echt zwanger met z'n allen.. Haha. Oh Moontje, wel belangrijk om even de vk of de ha post te bellen hoor! Als je ook niet goed kan plassen.. Wat heeft de vk gezegd?
VK is langs geweest en mijn bloeddruk bleek weer te hoog te zijn 140/90 (normaal is dit gemiddeld 100/65 ). Ze heeft me doorgestuurd naar de VK in het ziekenhuis voor verdere controle. Bloed en Urine was goed, CTG zou ook goed zijn en volgens de VK daar is me bloeddruk gewoon normaal Was trouwens wel even schrikken aan de CTG. Hartslag van de kleine steeg af en toe naar de 190 en daalde ook een keer naar 90. Gelukkig herstelde dit snel, maar was wel even schrikken. Dat mijn handen zo dik zijn dat ze pijn doen en ik geen vuist kan maken zou normaal zijn?... Dinsdag weer controle bij me eigen VK, even kijken hoe het dan is met vocht en bloeddruk.
Bah moontje dat is niet leuk! Lijkt me zeker schrikken als de hartslag zo schommeld maar als de vk zegt dat het goed is... Dat vocht vasthouden lijkt me erg vervelend, flink blijven drinken! Ik check zelf mijn blieddruk regelmatig (vriendin van me had hellp met 30 weken... Dus met dat ik mijn achterhoofd) meestal heb ik een bloeddruk van 110/70... Een paar weken terug was het 90/50 maar volgens vk is het normaal dat de bloeddruk weer wat omhoog gaat op het einde (maakte me daar een beetje druk over)
Ik heb overdag nog wat kunnen rusten, maar met nog een kindje gaat dat vast niet zo makkelijk. Sterkte allemaal! Echt de laatste loodjes. Ik heb ook last van mijn heupen. Heb het als ik op mijn zij probeer te slapen. Draai dan van de ene op de andere zij. Vooral als ik wakker word heb ik er flink last van. Een soort spierpijn gevoel. Niet zo erg dat ik niet meer kan, maar wel een vervelende zeurderige pijn. Wanneer ik niet meer op mijn zij lig heb ik er al snel niet meer echt last van. Ik ben een buikslaper, mis het zo dat dat nu niet meer kan. Lig niet fijn op mijn zij. En veel last van maagzuur rennies helpen maar even. Het leven van een zwangere gaat niet over rozen haha! Het is maar goed dat we iets moois voor terugkrijgen!
Moontje86 ik kan het mij goed voorstellen dat je je rot schrikt als de hartslag opeens afwijkingen vertoont. Gelukkig herstelde het snel en je VK zal er nu wel extra alert op zijn. Dat kan nooit kwaad. Vocht en bloeddruk heb ik tot zover geen problemen mee gehad. Maar lijkt me erg vervelend. Rustig aan en hopelijk snel allemaal goed.