mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Gitta, klopt, maar betekend wel nog dat je je zwangerschap vanaf je ei moet berekenen. + 2 weken!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zwangerschap bereken je idd het beste via je eisprong en dan +2 weken. Ongedacht hoe lang je lf is ben je 2 weken na je eisprong altijd 4 weken zwanger.
    Ik had een lf van 16 dagen, dus 'al' 4+2 weken toen ik positief testte;) netjes gewacht tot mn nod. Haha.

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

wow wat knap dat je kon wachten

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    O, dat wist ik niet. Dat is toch ook gek? Na de eisprong begint het hele circus, dus dan is normaal gesproken de innesteling en het begin van het groeien toch ook eerder? Het klinkt zo onlogisch, biologisch gezien.

5. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dames, ik zit een beetje in twijfel en heb jullie hulp nodig...

De vorige x hebben wij geen combinatie test gedaan omdat wij, ongeacht de uitslag, het kindje toch zouden laten komen. Ik wist toen ook niet precies hoe en wat. Nu zit ik er aan te denken om het dit keer wel te doen. Niet omdat onze mening veranderd is maar omdat er dan een extra echo is rond de 11-12 wkn. Vervolgonderzoek zou verder niet hoeven.

Allemaal een beetje krom dus ben benieuwd hoe jullie erin staan:)

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Waarom zou je dan een extra echo willen? Alleen om je kindje nog een keer te zien? Dan zou ik naar een echobureau gaan.

Ik wil wel een combinatietest en evt. zelfs een NIPT.

7. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    #127 boesje, 25 mei 2014
    Laatst bewerkt: 25 mei 2014
    Dank voor je reactie maar....waarom dan een echo bureau en niet de combinatietest. Kun je dat uitleggen? Ik zou geen NIPT doen denk ik.

Enne...jaa, om het nog een keer te zien (spreekt uit onzekerheid uit verleden en niet meer onder behandeling vd gyn)

Ahum, snap je t nog?

8. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Combinatietest is volgens mij veel duurder dan door een echobureau een extra echo te laten maken. Bovendien meer onzekerheid als ze dan een verhoogde kans constateren en je gaat er toch niets mee doen...

Hier gaat het niet goed; gister is bij mij bruinverlies begonnen. En ik voel vandaag ook nog kramp in mijn buik. Dat kan nooit goed zijn lijkt me. Maar snel de vk bellen. :(

9. Anjou

Anjou Niet meer actief

Goedemorgen Dames

Een beetje meegelezen. Nannette hoe is het? En Sterre?

Het eerste wat deed toen ik thuis was gekomen van vakantie was weer testen en hij was mooi opgelopen. Gelijk MVM maar even contact mee gezocht. Dat wil ik wel weer gaan doen namelijk.

Voor het lijstje: Uitgerekende datum 26-01-2015. Nog geen afspraak staan. Morgen de VK bellen (ben ik vrij nl. ) ivm mijn BMI zal ik wel weer naar het ziekenhuis moeten voor de begeleiding maar de eerste intake is dan volgens mij wel bij de VK.

Kwaaltjes hier nog niet echt wat. Heb alleen 's avonds een hele opgezette buik en ben erg moe. Misselijk nog niet maar dat zegt niks. De vorige zwangerschap misselijk geweest vanaf de 12 weken tot bevalling. Denk je alles gehad te hebben ;)

Vertellen willen we hier nog niet. Mijn collegaatje weet het wel. Mocht het dan misgaan (houd hier toch rekening mee met de leeftijd van mij) dan is het fijn dat iemand het al weet zeg maar. Ze is tevens mijn plaatsvervangend leidinggevende.

Verder willen we zeker de combinatietest laten doen. De NIPT alleen als de combinatietest afwijkt. We twijfelen nog wel erg over een vruchtwaterpunctie. Om gewoon alles uit te sluiten. Maar we nemen het gewoon stap voor stap.

Groetjes

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Het is toch misgegaan.. Morgen om 9.15 moet ik bij de gyn komen om alles te checken.. Ook heb ik de afspraak met de internist vervroegd..
    Ben behoorlijk van de kaart.. Ik dacht echt dat het deze keer goed zou gaan..

Jullie mogen mij dus van het lijstje halen.. Ik wens jullie prachtige zwangerschappen toe

11. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Oh Nanette, wat verschrikkelijk! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Is er een oorzaak gevonden waardoor je zo veel miskramen hebt? Oh meid, ik heb echt met je te doen! Veel sterkte de komende tijd.

Sterre, hoe gaat het met jou?

Hier vergeet ik dat ik zwanger ben... Ik voel nog niks en ben druk met mijn zoontje. Ik maak me daar dan weer zorgen om, want de vorige keer ben ik echt heel misselijk geweest. Al weet ik niet meer precies wanneer dat begon. De vorige keer heb ik tussen 5,5 en 11 weken af en aan bruinverlies gehad, waardoor ik erg onzeker werd. Nu heb ik bijna die termijn, dus zit ik steeds te checken. Word er bloednerveus van. Het worden nog een lange 2,5 week naar de echo, vrees ik! Al ben ik wel een stuk relaxter dan de vorige keer ;)

12. Anjou

Anjou Niet meer actief

Nannette wat vreselijk. Heel veel sterkte! Dikke knuf

@TSCM Ik herken dat wel hoor. Met de vorige zwangerschap bloedingen gehad van 4 weken tot 20 weken. Wat een onzekerheid inderdaad. Daarvoor een MK. Ren hier ook vaak naar de WC als ik wat denk te voelen.

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @nanette: oh wat verschrikkelijk meis!! Dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst.
    Goed dat je je afspraak met de internist vervroegd!

@TSCM: ik snap dat je een tweede zwangerschap toch (onbewust) gaat vergelijken met een eerste zwangerschap. Maar het kan compleet anders gaan dan de eerste keer. Fijn dat je nu een stuk relaxter bent:) hopelijk vliegen de komende weken voorbij:)

@gitta: als je lf korter is, dan is de innesteling en groei ed niet eerder hoor. Andere zou iemand met een lf van 10 dagen al op 7 dpo ofzo kunnen testen;) hihi. Met een kortere lf heeft een eitje dus minder tijd om in te nestelen. Maar het proces gaat niet sneller.

@boesje: ik zou het ook niet om de extra echo doen.. Dan kun je idd beter naar een echobureau gaan. Stel er komt wel een iets verhoogde kans uit, dan ga je je toch zorgen maken en moet je ook gaan nadenken of je vervolgonderzoeken wil hebben..

@sterre: hoe gaat het nu? Bruinverlies hoeft niet altijd wat verkeerds te betekenen!

@combinatietest: ik weet nog niet of ik het wel of niet wil laten doen. Eerst me er maar eens ff in verdiepen.

14. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Nanette heel veel sterkte!! Dikke digiknuf vanuit hier...

Sterre, jij ook een hele dikke knuffel! Al wil bruinverlies niets zeggen. Heb het bij alle 3 de vorige zwschappen gehad en toch al 2 gezonde kids.

Hier zo onzeker als het maar kan...
    Afgelopen woensdag met middagurine test gedaan met indicator en daar kwam netjes 2-3 weken uit.
    Vanmorgen met ochtendurine nog steeds 2-3 weken...

15. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

jeetje nanette!! vreselijk. Echt heel erg. is er al onderzocht waarom je zoveel miskramen hebt?

sterre hoe is het met jou?

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Combinatietest. Deze keer denk ik wel... Geen idee waarom, bij beide andere kids niet gedaan, maar ik zou het de kids niet aan willen doen een zorgenbrusje te krijgen.

17. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat was ook mijn redenatie, inderdaad.

Heel veel sterkte, Sterre. Ik hoop dat het toch nog goed gaat.

18. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wat afschuwelijk, Nanette. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt, in een heel diep zwart gat waarschijnlijk. Heel erg veel sterkte toegewenst!

19. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Nijntje, het schijnt dat die digitale clearblue heel lang blijft hangen in 2-3. Ik las er nog niet lang geleden een topic over hier op zp.

Ik had vorige week ook 2-3 en wilde hem deze week opnieuw doen, maar na het lezen van dat topic heb ik besloten nog even te wachten. Ik wil me niet nodeloos ongerust maken.

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Das wel 'fijn' om te horen...

Deel Deze Pagina