Hallo, Ja en niet alleen bij mij geloof ik hihi.. Controle was goed, ze is volledig ingedaald en ligt vast in het bekken! Dus die weeën zijn niet voor niks geweest gelukkig. Had het eigenlijk niet meer verwacht aangezien een 2e kindje vaak pas tijdens de bevalling indaalt. Fijne dag dames
Spannend Nina, hopelijk blijft de kleine nog even een paar dagen zitten. Heb ook begrepen dat het ook na het verliezen van de slijmprop nog weken kan duren voordat er verder wat op gang komt, maar er is wel alvast wat voorwerk gedaan. Joyyke fijn dat de controle goed was en de kleine al helemaal is ingedaald! Dacht even dat de bevalling zou gaan beginnen vannacht. Werd wakker met harde buiken/voorweeen en de pijn werd steeds erger, trok op een gegeven moment van me buik, door me rug naar me been. Wist me geen houding te geven, heb liggen draaien, zitten op bed, dan weer staan naast bed maar niks hielp. Uiteindelijk maar 2 pijnstillers ingenomen en onder een warme douche gaan staan, de douche bracht iets van verlichting maar de pijn trok niet weg. Na 3 uur werd de pijn steeds minder en kon ik eindelijk slapen, dus toch weer vals alarm...
Goh spannend bij Nina, Joyke en Moontje nu hoor! Hoop voor degenen onder de 37 weken dat uk nog lekker even blijft zitten. Hier behalve wat lichte krampjes en pijntjes geen ander merkbaar voorwerk. Maar beebje moet ook nog ruim een week zeker blijven zitten, dus gelukkig maar. Gisteravond was hij wel extreem druk, deed me echt flink pijn, zowel met z'n billen en benen omhoog duwen als met zijn koppie heel hard naar beneden. Vroeg me even af waar hij mee bezig was, maar nu is alles weer rustig op wat normaal gewriemel na.
Ik had ook controle. Alles goed, nog genoeg vruchtwater en al iig 1 cm ontsluiting 👍 ze heeft een strip poging gedaan maar bij 1 cm ging het niet helemaal natuurlijk... Hopelijk heeft het toch effect
Tjonge, Elliepellie, dat is vroeg voor een strip-poging! Was het erg pijnlijk? Hier is het verder rustig gebleven. Geen harde buiken en geen bloed meer verloren. Hoop dat dat nog even zo blijft! Hoe is het bij de rest?
Jeejjj, elliepellie iig 1cm al!! hier ook n goede controle. Beeb is bijna volledig ingedaald en wordt nu geschat op 3450gr en bij de geboorte op 3800gr. Een grote jongen dus. Verder voldoende vruchtwater en geen nieuwe afspraak meer. Wij zijn er klaar voor!
Fijn was het niet nee... Ze wist niet of het effect zou hebben maar wilde het wel proberen omdat ik er een beetje klaar mee ben... We zullen zien maar ik denk dat ze volgende week weer een poging moet doen. Schijnbaar heeft beebje veel haar, kon je echt goed zien op de echo. Vk was helemaal enthousiast want dat was de tweede keer in al die jaren dat ze echos maakt dat je het zo duidelijk kon zien 😀
Spannend, Nijntje! Bij de volgende afspraak wordt de baby geboren dus?! Datum staat nu vast? Ben zó benieuwd wanneer de eerste bevalt. Duurt vast niet lang meer. Fijn dat je in ieder geval al 1 cm hebt, elliepellie. Het zal mij benieuwen. Ik kreeg na het strippen de vorige keer flinke krampen. Dag erna zette de bevalling door! Maar ja, was toen ruim 40 wk, dus weet niet of het door het strippen kwam. En cool: een hele bos haar 👶!
Dat wordt gel inslaan elliepellie!! Nina, de datum weten we idd al een hele poos... en t duurt niet lang meer (al mag de baby morgen ook wel geboren worden)
Spannend hoor, al vroeg die strippoging! Hier controleren ze helemaal niet op ontsluiting, vraag me soms ook wel eens af of ik al wat ontsluiting heb. Van de andere kant zal het wel niet, want ben nog niks van de slijmprop verloren.. Hier weegt beebje nog wat te min om al geboren te worden dus ze mag nog even blijven zitten! Dinsdag werd ze op 2610 gram geschat in het ziekenhuis. Ook hier waren er veel haartjes te zien op de echo, bijzonder he! Voel me vandaag niet helemaal ok.. beetje onbestemd gevoel, misschien door de pittige nacht hoewel ik nog even bijgeslapen heb een uurtje.. Het zal er wel allemaal bijhoren. Ik ga lekker de bank op en rustig aan doen vandaag. Zit niet veel energie dus laten het er maar bij hihi
Ten eerste allemaal gelukkig nieuwjaar! Onze maand is eindelijk aangebroken en ik begin het met de dag steeds meer te beseffen dat het nu toch echt bijna gaat gebeuren. Zit niet lekker in mijn vel sinds een paar dagen, heb het idee dat niks opschiet. Dat huis een troep is en ik nog niet alles heb geregeld. Geen idee waar dit ineens allemaal vandaan komt, want daarvoor ging het best wel weer lekker. Vandaag precies 38 weken zwanger. Heb het idee dat ik de baby sinds vandaag minder voel. Geen fijn idee. Misschien omdat ik drukken ben met opruimen etc? Eerst hoefde ik maar op mijn zij te draaien en het mannetje begon al stevig te trappen. Nu blijft het rustig.
Spannend Elliepellie, ben benieuwd of het wat gaat doen. Fijn dat de controle goed was! Fijn dat ook jou controle goed was Nijntje, super spannend ook dat je gewoon al weet wanneer jullie mannetje gaat komen. @Joyyke: Rusig aan doen, hopelijk voel je je morgen weer wat beter! Hier controleren ze volgens mij ook niet standaard. Ben toen wel met 34/35 weken gecontroleerd toen ik belde vanwege pijnlijke harde buiken die met regelmaat kwamen. Heb toen vermoed ik ook de slijmprop al verloren en had toen 1 cm ontsluiting. Ben eigenlijk wel benieuwd of ik nu meer ontsluiting heb na de weeen van gisternacht...
Tot nu toe is het rustig gebleven dus ga ik ervan uit dat het geen effect heeft gehad... Of het moet vannacht gaan gebeuren maar denk het niet. Vk zei ook dat het dan meestal na een paar uur begint. iig binnen 24 uur. We zullen wel zien. Verlies wel ontzettend veel slijm (smakelijk allemaal) @nieuwkomertje: ik heb ook wel eens dagen dat ik hem wat minder voel dan ga ik even liggen op mijn linkerzij en dan wil ik minstens 10 iets voelen in 2 uur. Meestal is dat al na 10 min. Ik heb 1x de vk erover gebeld. Maar die maakte zich geen zorgen. Moest wel terugbellen als het zo bleef. Natuurlijk begon meneer daarna weet keihard te trappelen 😆 maar hou het wel goed in de gaten hoor! Beter een keer teveel bellen dan te weinig....
Spannend dames, met strippogingen en voorweeen! Wel vroeg voor een strippogingen Elliepellie. Hier doen ze het pas na 40 weken geloof ik. Die voorweeen lijken me heel rot! Had vandaag wel veel menstruatiekrampen en harde buiken. Maar werd niet erg pijnlijk en het is weer afgezwakt. Ben ook wel benieuwd naar eventuele ontsluiting. Maar ga er ook niet naar vragen denk ik. Met 25 weken heeft ze inwendig onderzoek gedaan en toen zat alles gelukkig potdicht! Maar ja dat is alweer 12 weken geleden. Ben benieuwd wanneer de eerste baby zich aandient hier!
Nieuwkomertje, ik heb laatst ook een paar dagen gehad dat ik hem minder voelde. Met echo bleek toch alles goed en de volgende dagen heeft ie het helemaal goed gemaakt. Maar wel in de gaten houden hoor! En gewoon bellen als je je ongerust maakt! Al is de regel dat je hem minimaal 10 keer per dag moet voelen. (Vind 10 keer per dag wel erg weinig eigenlijk)
Allereerst gelukkig nieuwjaar!! Was gewoon dit topic uit het oog verloren. Nog geen babytjes geboren als ik goed heb gelezen. Wat vroeg trouwens elliepellie zo een strippogging, dacht dat het alleen gebeurde met 40 wkn. Hier inmiddels ook benieuwd wanneer baby zich zal aankondigen, spannend!! Word wel zwaarder, maar geniet er nog steeds van. Alvast fijn weekend!
Ik was ook vrij verbaasd dat ze het voorstelde. Ik had zoiets van baat het niet dan schaad het niet. Wel had ik aangegeven er klaar mee te zijn dus misschien dat ze het daarom heeft gedaan. Alles is rustig gebleven dus we zullen nog maar even geduld moeten hebben. Volgende week weer controle als er niets gebeurt in de tussentijd
Hier is ons manneke ook de ene dag drukker dan de andere dag. Heb een paar keer getwijfeld om te bellen, maar ml zei dan steeds "dat heeft ie toch vaker", maar als je t niet vertrouwd, de vk bellen, zeker met deze termijn